Yksi mormonikirkon opetuksista on että Jumala asuu Kolob-nimisen taivaankappaleen luona. Kirkon jutuissa on ollut kuitenkin epäselvää onko Kolob tähti vai planeetta mutta se johtuu siitä että Joseph Smithin tähtitieteellinen tieto oli heikkoa. Ja koska hän joutui keksimään Mormonin kirjan omasta päästään, oli parempi olla sanomatta liikaa kuin että tuoda oma tietämättömyys esiin.
No, joka tapauksessa Scientologeilla on oma galaktinen hallitsijansa Xenu. Tästä saadaankin sitten tieteisjännärin aineistoa.
Tuleva suomalainen leffa: Kolobin asukkaat vastaan Xenu
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Voidaan lisätä siihen vielä Raëlilaisuus. Hekin uskovat avaruusolentoihin.
Kolob on tähti, ja sitä kiertävällä planeetalla on Jumalan Valtaistuin näitä koetuspaikkoja varten, joihin maapallo kuuluu. Universumissa on muitakin järjestyksiä, Taivaita ja kadotuksen paikkoja ja henkimaailmoja. Me näemme kaiken maapallolla ja taivaalla aineellisesta maailmasta käsin, vaikka maapallolla on verhon takana myös henkimaailma ja henkimaailmoja. Taivaassa on myös Jumalan kirkastettuja maailmoja, ne ovat ainakin tähtiään kiertäviä kirkastettuja planeettoja. Mitä muuta ne ovat, ei ole ilmoitusta.
Näistä kaikista on ilmoitettu hyvin vähän, eikä sitä ole kokonaan yhdistetty tähtitieteen tuloksiin. Siksi käsitykset ovat näin epämääräisiä eikä asioita tarkkaan tiedetä. Tässä koetellaan uskoa, pysyykö uskossa tähtitieteen alustavien tulosten ja teorioiden edessä?
Nämä ilmoitukset on itse asiassa hyvin helppo yhdistää tähtitieteeseen. Evoluutioteorian kanssa on paljon vaikeampaa, koska tieteen puolella ateistit eivät halua hyväksyä luomista, vain evoluution. Kirkko uskoo luomiseen tietysti myös. Evoluutioteorian takia monet uskovat ovat jättäneet kristillisen uskon. Se johtuu paljolti kristittyjen omista hölmöilyistä, fundamentalismista, kirjaimellisesta Raamatun tulkinnasta ja kristillisen oikeiston dogmatismista.
Tiede on kristillisen uskon ystävä, eikä vihollinen. Eikä tiede vielä tiedä kaikkea ja tunnustaa sen tietysti. Luomiskertomus ja oikea tiede voidaan hyvin yhdistää. Kristityiltä se vaatii myös kertomuksen oikean tulkinnan. Sellaista ei oikeastaan vielä ole, kertomus tulkitaan väärin. Olen yrittänyt lähestyä asiaa kirjoituksissani evoluutiosta ja luomisesta ja kirjoissani http://santavuori.com
Onko Kolob Linnunradan keskustan lähellä vai jollakin toisella galaksilla, sitäkään ei tiedetä.
Kun ilmoituksessa sanotaan, että tähtiä ja planeettoja on eri tasoilla, se tarkoittaa, maapallon tasoa, sitten aurinkokunnan, sitten Linnunradan, sitten galaksijoukkomme, sitten klusterimme, sitten superklusterimme, sitten paikallisen osauniversumimme, sitten koko universumin tasoa. Isä Jumalan Valtaistuin johtaa koko Universumin tasoa. Kolobia kiertävällä planeetalla on Jumalan Valtaistuin maapallon tasoisille.
Tähtitieteen ymmärtämien tasojen lisäksi on aineellisen maailman tasot, henkimaailman tasot, kadotuksen paikat, koetuspaikat ja ne kolme eri tasoista Jumalan Taivasta. Tähtitieteellä ei ole näistä vielä aavistustakaan, se tuntee vain aineellisen maailman, maapallon, aurinkokunnan ja mitä taivaalla näkyy aineellisesta maailmasta katsoen.
Mitä universumiin tulee, niin se on ilmoituksessa ikuinen, ei sellainen alkava kuin BB teoriassa. Ei hätää, BB teoria on vain paikallisen osauniversumimme alustava teoria, koko universumin teoria puuttuu. Tämä on minun oivallukseni filosofina, ei ole vielä saavuttanut kosmologien harmaita aivosoluja.Aikuinen mies uskoo luulihaklönttijumalaan ja kaikkeen muuhunkin skeidaan, jota hän suoltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560