”Kaksimielinen mies on epävakaa kaikilla teillään.” (Jaakob 1:8)
Kaksimielisyys kuuluu vanhalle Aadamille. Vanha Aadam haluaa rakastaa Herraa ja maailmaa samanaikaisesti. Hän haluaa palvella Jumalaa ja mammonaa, kutsua Jeshuaa Herraksi ja samalla poistaa hänen käskynsä omasta elämästään. Hän haluaa puolustaa uskonnollista järjestelmää, joka antaa lihan täyttää halunsa, mutta käyttää Kristuksen nimeä hengellisenä verhona.
Herra sanoi:
”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; joko hän vihaa tätä ja rakastaa toista, tai hän pysyy toisessa ja halveksii toista. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt. 6:24)
Mammona ei ole pelkästään rahaa. Se on koko tämän maailman valtakunta: sen turvallisuus, valta, kansallinen ylpeys, uskonnolliset järjestelmät, ihmiskunnia, omaisuus, poliittiset ruhtinaat ja lihan käsivarsi.
Maailma ei ole Jumalan valtakunta.
"Ja me tiedämme, että me olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahuuden vallassa." (1. Joh. 5:19)
Ihminen ei voi palvella Isää samalla kun hän palvelee maailmaa, jonka jumala on sokaissut epäuskoisten mielet. Hän ei voi väittää olevansa Hengen johdattama, jos hänen teologiansa tekee Jumalasta kaksimielisen ja antaa hänelle luvan palvella kahta valtakuntaa.
Pyhä Henki ei erota Isää ja Poikaa. Pyhä Henki yhdistää Heidän todistuksensa ja todistaa Heistä yhtenä muuttumattomana Herrana. Isä todistaa Pojasta, ja Poika todistaa Isästä. Poika on Sana, ja Henki todistaa Sanasta. Sana oli alussa, ja Sana oli Jumala, ja Sana oli Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä on syntynyt.
Herra Jeesus sanoi Pyhästä Hengestä:
"Mutta kun Lohduttaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän todistaa minusta." (Joh. 15:26)
Ja:
”Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa sen teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun. Sentähden minä sanoin: hän ottaa minun omastani ja julistaa sen teille.” (Joh. 16:14–15)
Pyhä Henki ei tuo Isältä tahtoa, joka on vastoin Pojan tahtoa. Kaikki, mitä Isällä on, kuuluu Pojalle. Henki ottaa siitä, mikä kuuluu Pojalle, ja julistaa sen pyhille. Tässä ei ole kyse kolmesta erillisestä uskonnollisesta järjestelmästä, vaan yhdestä täydellisestä todistuksesta.
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan." (1. Joh. 4:1)
Ilman henkien erottamista ei yksinkertaisesti voi nähdä syntiä tai erottaa, mikä on Jumalan rakkautta ja mikä ei. Tarvitaan ihmisen tahto rakastaa, ja sitten Pyhä Henki!
Kyllä, henget on ehdottomasti koeteltava, eikä niitä kaikkia pidä uskoa – ilman sitä ei voi edes ymmärtää Raamattua. Uskova ei voi rakastaa maailmaa eikä palvella kahta herraa. Mooseksen laki ei koskaan pelastanut ketään ilman rakkautta Herraan, uskoa ja Henkeä. Jumala ei ole muuttunut, eivätkä Jaakobin pojat ole kadonneet. Ellette teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin lainopettajien ja fariseusten, ette pääse taivasten valtakuntaan.
On välttämätöntä nähdä, mikä on Jumalan täydellinen tahto ja mitä ihmiset ovat lisänneet, tai mitä Herra on lisännyt Sanaansa testiksi vertauksen muodossa, jossa se esiintyy lopullisena kirjallisena lausuntona. Tämä on äärimmäisen tärkeää ja vaatii henkien erottamista!
Herran kuvaannollisia sanoja ei voi omaksua avaamatta niitä. Jos joku syö hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää tekemättä eroa hyvän ja pahan tiedon välillä, hän tekee syntiä Jumalaa vastaan. Tästä syystä monet myös vääristelevät Jumalan sanaa ja kirjoituksia omaksi kadotuksekseen, koska he eivät ole todella Jumalan Hengessä ja rakastavat mieluummin maailmaa.
Ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa paljoa suurempi kuin lainopettajien ja fariseusten, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
"Vanhurskas on se, joka on vähin tässä maailmassa ja jolla on vettä ja Henkeä joka päivä."
Ei voimalla eikä lihan voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
Isä, Sana ja Henki eivät muutu.
He eivät anna ristiriitaisia käskyjä.
He eivät jaa pelastushistoriaa vastakkaisiin moraaleihin.
He eivät opeta, että rakkaus yhtenä aikana tarkoitti lähimmäisen tappamista ja toisena aikana vihollisen rakastamista.
Jumala on rakkaus:
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa; sillä Jumala on rakkaus." (1. Joh. 4:8)
Jos Jumala ei muutu, ei Hänen hyvä rakkautensakaan tule kaksimieliseksi. Tosi rakkaus ei koskaan tee lähimmäiselle pahaa:
Pelastukaa!
6
<50
Vastaukset 6
Oikeasti uskova ei välttele perinteistä amputoidun raajan korjausjuhlaani eikä pian perinteeksi muodostuvaa pelastusjuhlaani.
Valitettavasti oikeasti uskovia ei ole vielä löytynyt yhtään kappaletta, louskuttavat vain leukojaan nämä ontot epäjimalanpqlvelijat.- Anonyymi00001
Et ymmärrä että miten Raamattua tulee lukea oikein, katsoa mitä siinä on oikeasti totta ja mikä Paavalin tai muiden valeita. Niin se oikea uskova löytyy eikä sokeasti. uskomalla mitä siellä on kirjoitettu. Niin sitä Raamattua tulee soveltlaa, niin siten pysyy juuiri siinä uskossa mitä haluaa sekä täyttää lain juuri siten kuten sen haluaa täyttää.
Anonyymi00001 kirjoitti:
Et ymmärrä että miten Raamattua tulee lukea oikein, katsoa mitä siinä on oikeasti totta ja mikä Paavalin tai muiden valeita. Niin se oikea uskova löytyy eikä sokeasti. uskomalla mitä siellä on kirjoitettu. Niin sitä Raamattua tulee soveltlaa, niin siten pysyy juuiri siinä uskossa mitä haluaa sekä täyttää lain juuri siten kuten sen haluaa täyttää.
Siinä se kristinuskonharhaisten ontto kumina taas kolisee.
- Anonyymi00003
>>>>Valitettavasti oikeasti uskovia ei ole vielä löytynyt yhtään kappaletta, louskuttavat vain leukojaan nämä ontot epäjimalanpqlvelijat.<<<
----------
Millä itse mittaat mielestäsi oikean uskovan?
Ilman Jumalan sanan ilmoitusta et voi sitä tehdä. Sillä silloin ilman sanaa asetut itse Jumalan paikalle toisten tuomariksi. Anonyymi00003 kirjoitti:
>>>>Valitettavasti oikeasti uskovia ei ole vielä löytynyt yhtään kappaletta, louskuttavat vain leukojaan nämä ontot epäjimalanpqlvelijat.<<<
----------
Millä itse mittaat mielestäsi oikean uskovan?
Ilman Jumalan sanan ilmoitusta et voi sitä tehdä. Sillä silloin ilman sanaa asetut itse Jumalan paikalle toisten tuomariksi.Oikea uskova luottaa sataprosenttisesti epäjumalansa, tai kristinuskonharhan tapauksessa kolmiomaisen epäjumalansa pelastavan ja korjaavan vääryyksiä.
Kolkuttavallehan avataan, eikä yksikään hius katkea päästä jne. Lupausten määrä on hulvaton, mutta eihän niitä kukaan tosissaan ota kuten ilmoittaautumismääristä nähdään.
Onttoa on uskonharhaisen usko.
- Anonyymi00002
>>>>>Ilman henkien erottamista ei yksinkertaisesti voi nähdä syntiä tai erottaa, mikä on Jumalan rakkautta ja mikä ei. Tarvitaan ihmisen tahto rakastaa, ja sitten Pyhä Henki!
Kyllä, henget on ehdottomasti koeteltava, eikä niitä kaikkia pidä uskoa – ilman sitä ei voi edes ymmärtää Raamattua<<<<<
----------
Totisen Jumalan tuntemista ei ole ilman Hänen sanansa ilmoitusta. Joka ei lue Raamattua asia yhteyksineen ei kykene erottamaan valheen opettajia.
Joka ei Raamatun pohjalta kykene käsittämään mitä on Jumalan vanhurskaus ja miten Jumala julistaa vanhurskaaksi jumalattoman ihmisen ei hän voi toisiakaan neuvoa terveessä kristillisyydessä kasvun tiellä.
Vaan johtaa toista lain tekojen omavanhurskauden vankilaan.
------------
Joku voi luulla tuntevansa Jumalan ilman Sanan ilmoitusta mutta se on eksytystä ihmisen omiin kuvitelmiin ja riivaaja henkien ilmoitteluun eksynmistä.
------
Jumala on Henki. Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä ja olemuksensa Sanassa. Hän on sellainen kuin Sana ilmoittaa eikä toisenlainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921682
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4601236- 861140
- 711057
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1861033- 93897
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.35837- 65675
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta172661Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60652