Kansalaisilla ei ole selkeästi oikeus saada hyvitettyä tarkastusmaksuja! Tässä viimeisin viestiketjuni heille.
"Miksei sitä voi poistaa/ hyvittää, jos se on ollut täysin aiheeton ja
minulla on ollut lippu, tosiaan se AB. Olen selittänyt kuinka vahingossa en jäänyt oikealla pysäkillä. Oikaisuvaatimuksessa ei oltu selkeästi huomioitu asiaa ja luettu oikeasti tekstiäni läpi tai ymmärretty. Onko siis niin, että tälläinen virhe ei ole kohtuuton ja sakotetaan kaikkia matkustajia, jotka oikeasti eivät muista jäädä oikealla pysäkillä tai keskittyvät johonkin muuhun, ja sitten vahingossa pysäkki menee ohi? Mitä minä voin tehdä tälle asialle, jos tälläistä tapahtuu vahingossa? Mielestäni tämä mitä laitatte jo tekemään on aivan kohtuutonta. Hsl ei näyttäydy kovin hyvässä valossa ulospäin. Lipuntarkastajia ei edes tarvittaisi jos olisi tukholman kaltainen järjestelmä käytössä, jossa se lippu skannataan noustessa laiturille."
Olen esittänyt heille aiemmin myös tapahtuman missä olin osallisena ja mitä reittiä sinne kuljin, että se on heidän virheensä laskuttaa minua. Siinä tapahtumassa oli myös todistajia, että osallistuin kyseiseen tapahtumaan. Kuitenkaan tälläistä ei näemmä oikaista, koska kunta haluaa selkeästi riistää kaikki rahat kansalaisilta ja toimia ilkeästi.
Tässä heidän aivan turhanpäiväinen vastauksensa, joka ei käytännössä auta mihinkään suuntaa.
-----------------------
"Hei, Olen pahoillani, mutta kuten jo kerroin, oikaisupyyntöösi on tehty jo päätös. Päätös perustuu lakiin ja HSL yleisiin matkustus- ja lippuehtoihin.
Matkalippujen tarkastus perustuu lakiin joukkoliikenteen tarkastusmaksusta 11.5.1979/469. Sen mukaan matkustaja on velvollinen huolehtimaan, että hänellä on esittää asianmukainen matkalippu.
Lisätietoa tarkastusmaksun määräämisen perusteista löydät HSL:n joukkoliikenteen yleiset matkustus- ja lippuehdot kohdasta 7. Matkalipun tarkastus:
https://www.hsl.fi/hsl/kayttoehdot-uudet/hsln-joukkoliikenteen-yleiset-matkustus--ja-lippuehdot
Tarvittaessa voimme antaa pitemmän maksuajan, jos antamamme aika ei riitä. Maksu on mahdollista maksaa myös osissa."
HSL tarkastusmaksujen hyvitys
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Kysymys on se, että miten näin rangaistuskeskeisessä kaupungissa kannattaa käyttää julkisia kulkuneuvoja, jos pienistäkin virheistä heti rangaistaan kovalla sakolla? Eikö olisi parempi kehittää oikeudenmukaisempi järjestelmä, jossa tälläistä valvontaa tai tämäntyyppistä ei juuri tarvisi, mikä on tosi yksinkertaista järjestää. Miksei kansalaiset nosta tästä meteliä ja vaadi, että systeemi muutetaan?
Myöskin olen joutunut tilanteeseen, joka aiheuttaa paniikkikohtauksen, jossa tullaan joukolla ahdistamaan surullista ihmistä, joka on saanut surullisia viestejä läheisiltään, ja ei muistanut siksi ostaa lippua, koska aivot eivät toimi kunnolla. Sen jälkeen tarkastushenkilöt tulevat rynnäköllä ympärillesi ja olotilasi pahenee ja esittävät sinulle vaatimuksia, eivätkä selvittele asiaa vaikka sivummalla, koska heillä ei ole kuulemma oikeus poistua kulkuneuvosta laiturille keskustelemaan asiasta. Miten ihmiseltä, joka on murheen murtama voidaan vaatia toimintakykyä? Tästä, kun asia menee pidemmälle eli alkaa tulla yhteistyöhaluttomuutta tai kyvyttömyyttä hoitaa sitä asiaa heidän kanssaan, niin sitten he raahaavat väliaikaiseen selliin istumaan ja odottamaan poliisia. Poliisin kanssa asiat onnistuvatkin sitten paremmin, koska se tuntuu olevan ainut virkaa toimittava ihminen, joka kansalaista kuuntelee. Omat suunnitelmat kaatuvat viimeistään siinä kohtaa, kun ei pääse pois omalla pysäkillä ja joudut jonnekin aivan muualle. - Anonyymi00002
"Onko siis niin, että tälläinen virhe ei ole kohtuuton ja sakotetaan kaikkia matkustajia, jotka oikeasti eivät muista jäädä oikealla pysäkillä tai keskittyvät johonkin muuhun, ja sitten vahingossa pysäkki menee ohi?"
Jos matkustajat julkisilla niin keskity liikenteeseen äläkä someen!
Itselläni ei ole koskaan, n. 70-v. ole ollut vaikeuksia jäädä oikealla pysäkillä pois Suomessa tai muuallakaan maailmassa. Muistikin pelaa vielä hyvin!
Miten onnistun? Siten, että seuraan matkan edistymistä.
Tuossa n. kuukausi sitten eräs n. kolmekymppinen nainen istui bussissa minua vastapäätä. Hän selasi kännykkää sen lähes 10 minuuttisen, kun istuimme siinä.
Sitten hän "heräsi" ja huusi kuskille miksi et pysähtynyt! Hänen pysäkki jäi taakse ja totesin hänelle, että et painatut stop -nappia vaan olit kännykässä!
Ei tykännyt siitä yhtään!
Seuraava pysäkki oli n. 500 m päässä siitä missä hänen piti jäädä pois, joten hänelle taisi tulla kuntoilua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid111737En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene42529Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50485- 36482
Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi17429Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.98403Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33401- 46363
- 43355
Martina ja Muhis vaan ystäviä
Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä130352