Uskovaisena olen sitä mieltä, että kouluissa voisi vain opettaa evankeliumin. Että kristityt uskovat Jeesuksen olleen Jumala ihmiseksi tulleena, eläneen virheettömän elämän, kuolleen meidän virheistämme ja nousseen kuolleista. Ja että helvettiin menee jokainen jota tämä evankeliumi ei koskaan miellityä eikä muuta. Näin nuorille jäisi aito valinta pitävätkö kuulemastaan vai eivät. Tämä on itse asiassa se, mitä Jumalakin Raamatun mukaan tahtoo (hän ei halua pakottaa ketään luokseen):
2. Korinttilaiskirje 5:19-21 FB38
[19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
"Antakaa sovittaa itsenne". Vapaaehtoisuus.
1. Korinttilaiskirje 1:21 FB38
[21] Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
Jumala on nähnyt hyväksi pelastaa ne, jotka tämän saarnatun hullutuksen uskovat. Eli riittää jos se julistetaan kouluissa muutaman kerran jokaiselle. Ei tarvitse kymmeniä uskonnon tunteja. Ne jotka eivät sitä ota vastaan valitsevat joka tapauksessa oman tiensä, eikä heitä pidä edes yrittää pakottaa muuhun.
Ehkä koulussa voitaisiin sitten järjestää lisäopintoja sitä mukaan kun halukkaita löytyy. Eli niille joita Jeesus kiinnostaa, järjestettäisiin opetusta hänestä.
Haasteeksi muodostuu se, että on paljon ihmisiä, opettajissakin, jotka eivät halua nuorten edes kuulevan evankeliumia. Eli uskonnonvapauden ja tasapuolisuuden varmistamiseksi, tarvittaisiin todella suoraselkäisiä opettajia ja puolueetonta valvontaa.
Se että nuoria pakotetaan opiskelemaan uskontoja, vuosien ajan, on vain haitallista.
Kristinuskon osalta uskonnonopetus tulisi muuttaa
3
52
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Kyllä uskonnoista pitää puhua samaan varoittavaan sävyyn kuin huumeista ja lihavuudesta.
- Anonyymi00002
"Uskovaisena olen sitä mieltä, että kouluissa voisi vain opettaa evankeliumin."
Ja minä kun kuvittelin että niitä on useampi...
Jos olet lainkaan perehtynyt uskonnonpetuksen opsiin, ymmärtäisit, ettei koulussa saa opettaa tunnustuksellisesti, ei siis uskontoon, vaan uskonno(i)sta - neutraalisti, kritiikin kestävästi!- Anonyymi00003
No tuossa onkin kyse siitä, että opetetaan mitä uskovaiset uskovat, sensijaan että pakotetaan opettelemaan uskontoa. Turha syventyä uskonnon opintoihin. Jokaisen nuoren pitää saada valita kiinnostaako Jeesus. Se on Jumalan tahto ja moni ateistikin haluaa itse valita olla kuulematta Jeesuksesta mitään. Heidän valintaansa tulisi kunnioittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️541064Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?171009- 82851
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80759Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21737- 59631
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k204627- 105617
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet191592- 94558
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html260488Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.85462Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73461- 39434
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42413- 47400
- 29395
- 5388
Persut eivät uskaltaneet tulla ulos
Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9142376- 29348