Poronhoitolain 31. pykälä, kolmas momentti:
”Jos paliskunta laiminlyö 2 momentissa tarkoitetun velvollisuutensa, maanomistajalla tai vahinkoa kärsineellä on oikeus toimittaa porot pois paliskunnan kustannuksella.”
Ajattelin laajentaa yritystoimintaa ensi kesäksi ja tarjota porojen poistopalvelua. Jos paliskunta ei ilmoituksesta hae poroja pois ensimmäisessä momentissa mainituista paikoista välittömästi niin minulta voisi tilata porojen poiston paliskunnan laskuun. Lähtöraha 50€ + 100€/h + alv + 50cnt/km.
Olisiko kysyntää? Koillismaan alueella
Markkinatutkimusta
15
219
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Luulis olevan kysyntää.
- Anonyymi00002
Olis kysyntää
- Anonyymi00003
Loistava liikeidea
- Anonyymi00004
Nuoria kesätöihin avuksi
- Anonyymi00005
Tuo voisi saada poromiehetkin liikkeelle muutaman laskun jälkeen
- Anonyymi00006
Täytyy kestää v.ttuilua ja suoraa uhkailua jos tuohon alkaa. Eikä väkivaltakaan ole poissuljettu. Poroukkojen perinteiset keinot hoitaa erimielisyyksiä.
- Anonyymi00015
Aina löytyy kovaakin kovempi joka uitaa poropoikia viemärissä.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Aina löytyy kovaakin kovempi joka uitaa poropoikia viemärissä.
Yhen liikaa oot tainnu ottaa
- Anonyymi00007
Kysyntää olis aivan varmasti ja käräjöintiä palkisen kanssa
- Anonyymi00008
Ei auta käräjöinti. Laki on selvä. Kun vain muistaa dokumentoinnin yhteydenotoista. Ainut asia mistä voi vääntää on mitä tarkoittaa välittömästi. Onko se heti, tunnin päästä vai samana päivänä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei auta käräjöinti. Laki on selvä. Kun vain muistaa dokumentoinnin yhteydenotoista. Ainut asia mistä voi vääntää on mitä tarkoittaa välittömästi. Onko se heti, tunnin päästä vai samana päivänä.
Välittömästi on välittömästi. Tietysti pois matka-aika lähimmän poroukon luota
- Anonyymi00010
Näillä puheilla Käsmästä voi tulla hakemaan 10 poroa ja Särkelästä 6 kpl.
Paliskunta maksaa. - Anonyymi00011
Taivalkosken poroisntämiehillä on tapana ampua porottomia ihmisiä, mutta ei toisten pihoissa paskovia omia porojaan.
- Anonyymi00012
Ratkaistava minin ne porot toimitetaan vai ajetaanko vain pois ja tulevat saman tien takaisin.
- Anonyymi00014
Milloin metsästys alkaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551085- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19471kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459