Pieni mökkini on reilun kahden hehtaarin reunalla. Aiemmin se oli metsämaata mutta verottaja muutti sen kiinteistöksi. Alueella on runsaasti puolukkaa. Olen nyt merkinnyt kiinteistöni rajat muovinauhalla ja kyltillä joka kieltää kaiken liikkumisen, koska se on nyt virallisesti piha-aluettta. Tulkitsen asian kuten verottajakin. Nyt saan kaiken puolukan alueelta, näillä rahoilla saan maksettua kolminkertaiseksi korotetun kiinteistöveron.
Vastaukset 20
- Anonyymi00001UUSI
Laitatko vielä osoitteen, marjaan aattelin mennä.
- Anonyymi00002UUSI
varo ukrainalaisia, ne veivät paskat vainajan persesta
- Anonyymi00003UUSI
Hyvä, juuri näin kuuluu kansalaisen toimia varasvaltiota kohtaan. ✌️
- Anonyymi00004UUSI
Jos verottaja on homman noin päättänyt, silloin voi päättää keitä pihalleen päästää.
Teen saman omalle piha-alueelleni. - Anonyymi00005UUSI
Riikka tulee ehkä ensi vuonna marjaan tontillesi, kun sillä vapaa-aika lisääntyy.
- Anonyymi00015UUSI
Risuja keräämään...
- Anonyymi00006UUSI
Pihalla jokamiehen oikeudet eivät päde.
Joudut maksamaan verot ja joku muu veisi marjat, ei ole oikein. - Anonyymi00007UUSI
Taitaa olla maapohjaksi luokiteltu. Et voi laillisesti estää marjastajien marjan poimintaa.
- Anonyymi00008UUSI
Tollo sehän on tonttia jos verolla.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Eiks kiinteistövero tarkoita, että on kiinteistö.
Sillähän jonkinlaiben mökki. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla on maapohjakin verolla. Ja sillä sijaitseva kiinteistö erikseen eriteltynä ja kiinteistöveron alainen.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kiinteistoveron säännösten puitteissa et voi estää marjastusta, mutta muut pykälät voi olla syy kieltää, kuten metsästyksessäkin, ei saa tulla talon nurkalle ammuskelemaan.
Mutta jos maapohja on iso eikä luokitella metsäksi, vaikka metsää olisikin, ja sillä alueella sijaitsee esim asuinrakennus, ne verotetaan erikseen ja marjanpoiminta on sallittua, kunhan muut kuin kiinteistöveron pykälät ei sitä kiellä.
- Anonyymi00012UUSI
Pihan rajat ja säännöt
Pihapiiri: Marjoja saa poimia vasta, kun on riittävän kaukana toisen talosta ja pihasta. Hyvä sääntö on pysyä poissa näkö- ja kuuloetäisyydeltä pihoista.
Keinoälyn tekstiä.
Jos sinulla on vaikka viiden hehtaarin tontti, josta maksat kiinteistöveroa, et voi kieltää marjastamasta sillä perusteella, että maksat tontista kiinteistöveroa. - Anonyymi00013UUSI
Kasvaako sinun pihalla luonnon marjoja paljonkin?
- Anonyymi00014UUSI
Minun mökki on 17 075 400 nelijökm reunalla. Kohta pääsen siis laajentamaan tonttia reilusti itään.
- Anonyymi00016UUSI
"Minun mökki on 17 075 400 nelijökm reunalla"
Iso on mökki, mutta minkä reunalla se on? Minkä verran mökissäsi on kuutijometrejä? - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Iso on mökki, mutta minkä reunalla se on? Minkä verran mökissäsi on kuutijometrejä?Kannattanee tuon kokoisesta mökistä käyttää jo yksikköä kuutijokilometri tilavuuden määrittämisessä.
t: Saivartelijja Siuntijosta, evp suntijo (seurakuntamestari). - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Iso on mökki, mutta minkä reunalla se on? Minkä verran mökissäsi on kuutijometrejä?Littumaan reunalla tietenkin. Maapallohan on litteä, kuten persujen Laura Huhtasaari uskoo.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Iso on mökki, mutta minkä reunalla se on? Minkä verran mökissäsi on kuutijometrejä?Aloittajan mökki on 2 hehtaarin reunalla joten paremmakdi pantava.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Littumaan reunalla tietenkin. Maapallohan on litteä, kuten persujen Laura Huhtasaari uskoo.
17 075 400 neliökilometriä on 17 075 400 00 hehtaaria.
Jos tuo ala määritetään sivuiltaan yhtä pitkiksi, sen neliön muotoisen alan sivut on 4132,24 kilometriä pitkät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 95928
- 54850
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun67675- 41625
- 61622
Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka22542Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la33538Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille
Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka24512Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?37468- 43466