tapahtui Englannissa 1986. Pointti ei ole hänen kohtalonsa vaan mitä lukee
hänen hautakivessään suomennettuna sanasta sanaan.
"Koska hän oli nainen, kaikkien meidän siskojemme muistoksi, jotka on
murhattu ja raiskattu, emme koskaan anna unohtaa" (heitä)? Viimeisen
sanan edessä on kukka. Vieläkö naisten kesken on jonkinlaista sisaruutta?
Dianne Sindall raiskausmurhan uhri
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001UUSI
Solidaarisuutta naisten kesken saisi olla enemmänkin. Sitähän feministit peräänkuuluttavat. Jostakin oudosta syystä virallisissa paraatipuheissa kaikki ovat tietenkin uhrin puolella kun tällaisista hirmuteoista luetaan uutisia. Mutta reaalielämä on yleensä aivan toinen. Joku saa ihmiset - jopa läheiset - vieläkin kääntymään uhria vastaan ja usein tekijästä yritetään väen väkisin tehdä jonkinlaista oman elämänkoulunsa uhria.
Luin juuri kirjan Vendistä. Perheen omistautuneisuus Vendille on tehnyt vaikutuksen. Kun tietää paljonko on niitä Vendejä joilla ei ole lojaalia perhettä. Julkisuudelle altistuminen noin traumatisoivan asian tiimoilta altistaa kaikenlaiselle ylimääräiselle paskalle mutta heille on tärkeämpää että Vendin tarina tulee oikein kerrotuksi. Se on vaikuttavaa.- Anonyymi00002UUSI
Kerran radio Novassa oli juttu, kun mies ja nainen juttelivat työpaikan kahvihuoneessa
seksikumppaniensa määrästä. Mies pöyristyi naisen ilmoittamasta määrästä, nainen
penäsi mieheltä vastausta miehen reaktioon, joka oli:"Kun mä oon mies." tsm.
Mutta, kerran kun yksi nainen puhui jossakin mielipide palstalla tsm seksisuhteistaan
ärsytyskynnys ylittyi ja ainoa ajatus oli vain hyi!mikä lortto. Siis voin naisena olla
samaan aikaan toisen naisen puolella miestä vastaan, mutta samassa yhteydessä ollakin toista naista vastaan samasta aiheesta, aivan kuin naisella ei saisi olla paljon seksikumppaneita. Saa, jos mies inttää vastaan, että naisen pitäs olla jokin madonna.
Ei, jos nainen itse kehuskelee ja ylpeilee miten monen miehen kanssa harrastanut seksiä. - Anonyymi00003UUSI
Suomessa suru on yksityis asia, eikä sitä huudella julki kuten USA:sa. Monta kertaa
facebookissa tullut näitä surullisia päivityksiä kun perhe, pariskunta ym
on kuollut perhesurman, murhan, liikenneonnettomuuden ym aseväkivallan/tieraivon uhrina ja uhreille on piiretty enkelin siivet. Tämä Vendin omaisten julkitulo on Suomen oloissa äärimmäisen poikkeuksellinen. - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Suomessa suru on yksityis asia, eikä sitä huudella julki kuten USA:sa. Monta kertaa
facebookissa tullut näitä surullisia päivityksiä kun perhe, pariskunta ym
on kuollut perhesurman, murhan, liikenneonnettomuuden ym aseväkivallan/tieraivon uhrina ja uhreille on piiretty enkelin siivet. Tämä Vendin omaisten julkitulo on Suomen oloissa äärimmäisen poikkeuksellinen.Kirjasta kävi ilmi että he olivat jonkinlaisessa pakkotilanteessa tullessaan julkisuuteen sikäli että oikeus määräsi murhan julkisesti käsiteltäväksi eikä omaisilla ollut asiaan sanottavaa.
He halusivat tietenkin ymmärrettävistä syistä oman äänensä kuuluviin ja korjata julkisuudessa pyörineet väärät mielikuvat Vendistä, itsestään omaisina ja asiaan liittyneistä tapahtumista. He halusivat tuoda esille myös sen miten rikoksen uhrin omaisia kohdellaan Suomessa ja sen miten pitkät vaikutukset tällaisilla teoilla on monien elämään. On raadollista miten media, oikeuslaitos ja yleisö omii rikoksen uhrin ja koko tapahtuman itselleen ja omaisten yli kävellään aika railakkaasti ja asiat vääristellään.
Sen täytyy olla raskasta että tällaista intiimiä ja henkilökohtaista traumatisoivaa asiaa riepotellaan julkisuudessa miten sattuu.
Toisaalta samaan aikaan se että he päättivät itse tulla julkisuuteen kaiken sen paskan uhallakin mitä julkisuudesta seuraa jotta tarina tulee oikein kerrotuksi ja Vendi saa edes sen verran oikeutta etteivät valehtelijat taas kerran sano viimeistä sanaa kuten yleensä, kertoo kuinka hieno perhe Vendillä on. Se on harvinaista. Monet Vendit unohdetaan nopeasti. Pahimmillaan rikolliset ja pahantekijät itse saavat monopoliaseman siihen millainen tarina tapahtumista kerrotaan koska uhrilla ei ole ollut lojaaleja läheisiä jotka puolustavat omiaan. Yleensä valehtelijat voittaa koska uhri on hiljaa hautausmaalla eikä voi enää kertoa omaa tarinaansa itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 121766
- 81706
- 56678
- 46583
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?40577- 60542
Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44517Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko71516- 26491
- 53463