Jeesus ei ole neutraali sotien suhteen. Hän valitsee puolensa ja auttaa heitä voittamaan. Näin Balkanin sota, Irakin sodat, Afganistan ja nyt Venäjä. Myös Israelin puolella Jeesus on sotinut kaikki sodat. Eikös vain?
Vastaukset 18
- Anonyymi00001
"Eikös vain?"
EI.
Jeesus on aina uhrien eli kärsivien puolella.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Luuk.10
25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".- Anonyymi00006
Saksalaiset olivat uhreja liittoutuneiden hyökätessä. Oliko Jeesus heidät puolellaan?
Sodassa kärsitään puolin ja toisin. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Saksalaiset olivat uhreja liittoutuneiden hyökätessä. Oliko Jeesus heidät puolellaan?
Sodassa kärsitään puolin ja toisin."Sodassa kärsitään puolin ja toisin."
Suurimpina kärsijöinä ovat useimmiten sotiin aivan syyttömät ihmiset eli tavallinen kansa...naiset ja lapset.
Sotien aiheuttajina taas ovat usein vallanhimoiset psykopaattiset johtajat molemmin puolin, kuten esim Hamasin ja Israelin välisessä sodassa. Poikkeuksena tietenkin sota, jossa toinen osapuoli yksin on hyökkääjänä, kuten Ukrainan sota.
Joten Jeesus on kärsijöiden puolella molemmin puolin eli niiden avuttomien ihmisten puolella, jotka haluaisivat vaan elää rauhassa. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
"Sodassa kärsitään puolin ja toisin."
Suurimpina kärsijöinä ovat useimmiten sotiin aivan syyttömät ihmiset eli tavallinen kansa...naiset ja lapset.
Sotien aiheuttajina taas ovat usein vallanhimoiset psykopaattiset johtajat molemmin puolin, kuten esim Hamasin ja Israelin välisessä sodassa. Poikkeuksena tietenkin sota, jossa toinen osapuoli yksin on hyökkääjänä, kuten Ukrainan sota.
Joten Jeesus on kärsijöiden puolella molemmin puolin eli niiden avuttomien ihmisten puolella, jotka haluaisivat vaan elää rauhassa.Epäinhimillistäminen kuuluu psykopaattijohtajien propagandapakkiin, jonka tarkoituksena on oikeuttaa omat aggressiot ja estää kokemasta minkäänlaista empatiaa vihollista kohtaan. Jopa lapset demonisoidaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Epäinhimillistäminen
Epäinhimillistäminen eli dehumanisaatio on henkilön ihmisyyden kieltämistä.[1][2]
Jaottelu
Epäinhimillistämisen muotoja ovat esineellistäminen, eläimellistäminen, demonisointi, biologisointi ja mekanisointi sekä ihmisten jakaminen yli- ja ali-ihmisiin.
Esineellistämisessä ihminen nähdään esineenä, välineenä tai tavarana, jota voidaan esimerkiksi katsella tai käyttää hyväksi välittämättä hänen tunteistaan tai yksilöllisyydestään.
Eläimellistämisessä ihmiseltä kiistetään hänen inhimilliset piirteensä, jotka nostavat hänet eläinten yläpuolelle, ja hänet esitetään irrationaalisena, hillittömänä ja sivistymättömänä.
Demonisoinnissa ihminen rinnastetaan vaaralliseen demoniin, paholaiseen tai noitaan.
Biologisoinnissa käytetään sairauteen, hygieniaan ja puhtauteen liittyviä vertauskuvia ihmisten vainoamisen yhteydessä.
Mekanisoinnissa ihminen nähdään tunteettomana koneena tai robottina esimerkiksi teollisuustuotannossa.[1]
Käyttö
Epäinhimillistämistä on käytetty historian aikana ryhmien marginalisoimisen sekä ryhmien välisen väkivallan, joukkosurmien ja kansanmurhien yhteydessä. Epäinhimillistämisellä estetään empatian ja säälin kokeminen toisia ja heidän kokemaansa kärsimystä kohtaan.[1]
- Anonyymi00002
Jeesus on mielikuvitusolento, jollaiset voivat toki tehdä mitä vain, mutta ainoastaan ihmisten mielissä, ei reaalimaailmassa.
- Anonyymi00003
Kerran seisot Jeesuksen edessä, mutta silloin uskominen on jo myöhäistä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kerran seisot Jeesuksen edessä, mutta silloin uskominen on jo myöhäistä.
Jotta minäkö seison kerran mielikuvitus-Jeesuksen edessä ja on "myöhäistä"?
Olen minä kuullut elämäni aikana monien höperehtivän vaan kyllä sinä olet siinä joukossa aivan ykköskastia.
- Anonyymi00004
Jeesus on aina sen puolella, kuka voittaa sodan.
Talvisodassa on vähän niin ja näin, kun kyllä voitimme taistelun, mutta emme olisi voittaneet sotaa jos se olisi kesällä jatkunut. Vain kovassa talvipakkaessa tiettämättömässä maastossa onnistuimme tuhoamaan tänne lähetetyt sotajoukot. Kesällä olisimme olleet kusessa.
Jatkosodassa Jeesus oli siihen asti meidän puolella kun Saksa vyöryi Venäjälle. Sen jälkeen Jeesus käänsi takkinsa ja olikin liittoutuneiden puolella ja meitä vastaan.
Tietenkin jos on sota, jossa toisella osapuolella ei ole edes armeijaa ja toisella ydinaseet, niin Jeesus on sen puolella, jolla hillitötön ylivoima, vaikka se väittäisi olevansa mereen joutumassa. - Anonyymi00005
Jumalan sallimuksesta suvereenisti paha saa riehua maanpäällä toistaiseksi.
- Anonyymi00009
Joh.9:6-7 Kuin hän tämän sanonut oli, sylki hän maahan ja teki loan syljestä ja voiteli sokian silmät loalla. Ja sanoi hänelle: mene ja pese itses lammikossa Silom, se on niin paljo kuin: lähetetty. Niin hän meni ja pesi itsensä ja tuli näkemään. Biblia (1776)
- Anonyymi00010
Joh.9:11 Vastasi hän ja sanoi: se ihminen, joka Jesukseksi kutsutaan, teki loan, ja voiteli minun silmäni, ja sanoi minulle, mene ja pese Silomin lammikossa. Ja kuin minä menin ja pesin, niin minä sain näköni. Biblia (1776)
- Anonyymi00011
Kenen puolella joulupukki on?
Tai Tarzan, jos hän vielä eläisi?- Anonyymi00013
"Kenen puolella joulupukki on?"
Kilttien lasten. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kilttien lasten.AI-yhteenveto
Kukaan yksittäinen ihminen ei ole keksinyt joulupukkia, eikä kukaan omista hahmon yleisiä tekijänoikeuksia, sillä se perustuu satoja vuosia vanhaan kansanperinteeseen. Nykyisen kaltaisella punanuttuisella hahmolla ja sen maineella rahastavat monet eri tahot, kuten globaalit suuryritykset, matkailukaupungit ja lisensointiyhtiöt.
Joulupukin kehityksen ja kaupallistamisen taustalta löytyy muutamia merkittäviä historianhenkilöitä sekä organisaatioita:
Kuka muovasi hahmon nykyiselleen?
Pyhä Nikolaus (300-luku): Alkuperäinen esikuva oli Myran piispa nykyisen Turkin alueella. Hän oli tunnettu hyväntekijä, joka jakoi salaa lahjoja köyhille lapsille.
Clement Clarke Moore (1822): Amerikkalainen kirjailija kirjoitti runon A Visit from St. Nicholas, joka vakiinnutti tarinan porolla ratsastavasta, savupiipusta kömpivästä pulleasta pukista.
Haddon Sundblom (1931): Suomalaissukuinen kuvittaja piirsi The Coca-Cola Companylle mainoskampanjoita varten ikonisen punavalkoisen, iloisen ja hyväntuulisen joulupukin. Vaikka Coca-Cola ei keksinyt joulupukkia tai punaista väriä, se teki tästä nimenomaisesta visuaalisesta ilmeestä maailmanlaajuisen standardin.
Ketkä rahastavat joulupukilla nykyään?
Koska joulupukki hahmona on vapaata omaisuutta (public domain), kuka tahansa saa käyttää sitä markkinoinnissa. Suurimmat taloudelliset hyötyjät ovat kuitenkin rajanneet itselleen omia kaupallisia alueita:
Rovaniemen kaupunki: Rovaniemi on rekisteröinyt EU-tavaramerkin "Joulupukin virallinen kotikaupunki" (The Official Hometown of Santa Claus). Kaupunki ja sen alueella toimivat matkailuyrittäjät (kuten Joulupukin Pajakylä) käärivät vuosittain valtavat tulot kansainvälisestä joulumatkailusta.
Joulupukkisäätiö (Santa Claus Foundation): Suomalainen säätiö edistää joulupukkibrändiä ja lisensoi joulupukin nimeä ja logoa yrityksille. Esimerkiksi tietyt lentoyhtiöt ja laivayhtiöt maksavat siitä, että saavat kutsua itseään "Joulupukin viralliseksi yhteistyökumppaniksi".
Viihde- ja kulutustavarateollisuus: The Walt Disney Companyn kaltaiset viihdejätit tekevät miljoonia jouluelokuvilla, ja miljardiluokan lelu- sekä makeisvalmistajat ympäri maailmaa käyttävät hahmoa sesonkimyynnin vauhdittamiseen. - Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kilttien lasten."Kenen puolella joulupukki on?"
Joulupukki on käsiään hykertelevien rihkamakauppiaiden paras pr-mies.
- Anonyymi00012
Joh.19:24 Niin he sanoivat keskenänsä: älkäämme tätä rikkoko, vaan heittäkäämme tästä arpaa, kenenkä se pitää oleman: että Raamattu täytettäisiin, joka sanoo: he ovat minun vaatteeni itsellensä jakaneet ja ovat heittäneet minun hameestani arpaa. Ja sotamiehet tosin näin tekivät. Biblia (1776) Ps.22:19.
- Anonyymi00015
Jeesus kylläkin käski laittaa miekan tuppeen ja vielä sanoi että joku siihen tarttuu, se siihen hukkuu. Ja vielä tilanteessa, jossa Hänen oma henkensä oli uhattuna.
Vähän olisi kyseenlaista myös se olisiko Jeesus suomalaisten puolella ollut talvisodassa, vaikka tekivät kyllä urotyön kun täysin ylivoimainen vihollisen, jolla oli kauhea määrä moottoroitua kalustoa ja suomalaisilla vain sukset ja konepistoolit, saivat tuhottua viimeiseen mieheen.
Tavallaan luonto ja voi sanoa että Jumala antoi, kun oli mahdottoman kova pakkanen ja lunta niin paljon että oli mahdoton juoksemalla mennä metsään karkuun. Ainut mahdollisuus oli kuolla suomalaisten tulitukseen, joka tuli yöllä pimeästä metsästä, niin että vihollinen ei edes nähnyt vihollista, kuka heitä ampui ja kun kalusto oli tehty liikkumattomaksi, hoito pakkanen lopun työn.
Ei Jeesus siihen välttämättä osallistunut vaikka kyllä ajateltteli että aika nokkelaa sodankäyntiä käyttää maastoa hyväkseen ylivoimaista ja ylimielistä vihollista vastaan, joka tulee tänne torvisoittokuntien kanssa, mutta ei ymmärrä miten tiettömässä maastossa paukkupakkasella soditaan.- Anonyymi00018
Se samainen Jeesukseksi mainittu totesi tuovansa miekan, ei rauhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791329
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29526Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33465