Unkarin uusi pääministeri Peter Magyar on pistänyt hihat heilumaan. Presidentti erotettu, perustuslakiin tehdään muutoksia ja jopa Unkarin virallinen uutiskanava pimennetty. Syyksi on kerrottu, että Orbanin hallinnon aikainen korruptio halutaan kitkeä juurineen pois. Kuulostaa hyvältä, mutta toivottavasti uusi pääministeri ei innostu nyt liikaa. Hänestä voi muutoin tulla uusi Orban, joka hiljentää kaikki eri mieltä olevat. https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000012139428.html
Vastaukset 9
- Anonyymi00001UUSI
Hahaha, prööt, jos "väärämielinen" tekisi mitään vastaavaa...
- Anonyymi00002UUSI
Orban teki jo, ja monin verroin pahemmin. Niitä jälkiä Magyar nyt siivoaa.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Orban teki jo, ja monin verroin pahemmin. Niitä jälkiä Magyar nyt siivoaa.
Hyvä jos siivoaa, mutta toivottavasti ei niin innokkaasti, että alkaa käyttäytyä kuin Orban.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Hyvä jos siivoaa, mutta toivottavasti ei niin innokkaasti, että alkaa käyttäytyä kuin Orban.
Siitä kannatta Unkarin kansalaisten pitää huolta ettei salli Magyarin tulla "Orbaniksi".
- Anonyymi00006UUSI
Ei olisi ensimmäinen kerta historiassa, kun diktaattorin syrjäyttänyt ryhtyy myöhemmin käyttäytymään itse diktaattorin elkein. Esimerkkejä riittää.
- Anonyymi00007UUSI
Laillisuutta pitää noudattaa. Se on ehdoton edellytys.
Perustuslain muuttaminen tuossa tilanteessa on kyllä epäilyttävää.
Muutetaan perustuslakia, että saadaan presidentti vaihdettua. Ei kuulosta demokraattiselta toimelta.- Anonyymi00009UUSI
Myös Unkarin tv:n virallinen kanava eli meidän Yleä vastaava kanava ei ole pian kolmeen viikkoon näyttänyt uutisia. Vain pelkkiä viihdeohjelmia. Magyarin mukaan uutistoiminta on keskeytetty siksi ajaksi, kunnes kaikki Orbania liehakoineet toimittajat on savustettu ulos sieltä. Mutta korvaako Magyar heidät sitten omaa linjaansa liehakoivilla toimittajilla eli toimii lopulta kuten Orbankin? Mikä siis oikeasti muuttuu?
- Anonyymi00008UUSI
Ai niin. Unkarissahan toimii perustuslakituomioistuin. Onkohan tuomioistuimen kantaa kysytty asiassa, tai uskalletaankohan edes kysyä?
- Anonyymi00010UUSI
Ilmeisesti ei ole. Magyar taitaa ollakin mies, joka ei turhia kysele 😄
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33475