Helluntailaiset väittävät että Jumalan kymmenen käskyn laista ei tarvitse välittää ja se ei koske heitä.
Heillä täytyy olla toinen jumala.
Tämä on lahkouskoa.
Onko Jumala lakihenkinen ?
32
<50
Vastaukset 32
- Anonyymi00001UUSI
Eikös se Azusinkatukin ollut paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa ei ollut yhtään oikeata kristittyä, miltä he olisivat voineet kysyä Raamatusta.
- Anonyymi00004UUSI
Azusan epämääräinen porukka oppi puhumaan kielillä ja hurmostelemaan villisti.
- Anonyymi00002UUSI
Luukas 16:17-18
[17] Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. [18] Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin. - Anonyymi00003UUSI
Pyhällä Hengellä ja uskolla ei voida kumota Jumalan ikuisia lakeja ja käskyjä.
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - Anonyymi00005UUSI
Keneltä sait syyttäjän viran?
- Anonyymi00008UUSI
Älä lahkolainen syytä Jumalaa ja hänen Sanaansa.
- Anonyymi00006UUSI
HELLUNTAIKASTELAKI
Hellunlahkossa on ainut laki, pakollinen helluntaikaste jossa liitytään seurakuntaan.- Anonyymi00030UUSI
Helluntaikirkossa on muutamia opillisia piirteitä mitä minä ainakin vierastan ja yksi niistä on nimenomaan se, etteivät he hyväksy lapsikastetta kasteen muotona vaan ehdoton edellytys on uskovien kaste. Apostolien tekojen mukaan jo kyseisellä aikakaudella kastettiin kokonaisia perhekuntia joten siltä osin mitään perustetta kyseisen asian kieltämiselle ei ole. Kyseinen kaste olisi huomattavasti helpompi ymmärtää mikäli sen lisäksi hyväksyttäisiin myös lapsikasteen saaneet ihmiset seurakunnan jäseneksi. Tuskin kristinuskon alkuaikoina lapsikasteen saaneet joutuivat käymään uudelleen kastettavana, ainakaan mitään kirjallista tietoa ei ole säilynyt uudelleen kastamisesta.
- Anonyymi00007UUSI
lähtökohta aloituksessa on väärä.
Aloittaja ajaa asiaa, että sapatin pitämisellä anstaitaan taivas ja sen on hinta pelastumiseslle.
Eli kyselijä on itse lahkohenkinen- sapatti- laki- pelastus ehtona- armoon.
PITÄISI ymmärtää se, mikä on Jumalan SANAN HENKI- sanomallisuuteen.
Eli kyse ei sapattilaki puhujalla käsitteellinen, missä aikakaudessa JUMALA puhui HERRAN KANSALLE. juutalaisille.
Mutta- vaikka sunnuntaina menemme kirkkoon, meillä on ymmärrys LUOJA - JUMALN- ELI Kristuksen sanomaan.
Hän on sapatin HERRA- eli lunastaja. Se on täytetty ja sama elämänsaarna- sunnuntaisin saarnattuna- julistaa sitä Kristuksen armon ja levon sanomaa.
Eli elämme tätä aikajaksoa, jossa myös emme ole kuu- eikä aurinkokalenterin syynissä, vaan Sanan Valkeuden lähteellä.
JOKA USKOO POIKAAN - lunastukseen- on pelastuksen sisällä.
ja mikä "laki" sitten sitoo- aika lailla perille- portilla, muistaako aloittaja?
sapatti- sapatti- sapattiko----- ei ---- siitä ei ollut puhe. vaan minkä teitte yhdelle vähimmistäni- sen teitte MINULLE- TULKAA ISÄNI KOTIIN.
JA PISTE.- Anonyymi00012UUSI
mikä sitten muuhun JUMALAN LAKIIN KATSANTO-
MINÄ OLEN- SANOO HERRA...
sIInäpä se- samalla viivalla, eli älä aloittaja väitä, etteä helluntalaisetkaan ei kumarra tätä JUMALAN LAIN oppia ja opetusta..
Se on PYHÄN HENGEN työ meissä, jossa pyhä - pyhittyy.
VT- Herran kansa- juutalaisilla on 613 - perinteistä käskyä - toteltavaksi- ja siellä hienosäädettiin niinkin, että tehtiin tyhjäksi JUMALAN sana- monessa kohti.
perinnäisäännön mukaan.
Elleniläisilläkin on Uudentestamenti Hengen armolahjojen mukaan profetian henki haudattu Ellenin mukana- eikä se ole kuin kahdella adventistilla - eli 1234567 profetoi että tupa tärisee- sekä hänen kammioveljensä - mistä hän puhuu- siellä sitä profetiaa riittää, kun kirkossaan ei uskalleta profetoida- siellähän porukka karkaa kirkosta.
kun Elleni on noussut haudasta.
MUTTA, heilläkinn hieman uskon- hakusessa Uudenliiton Sanan käskyt, neuvot ja ohjeet, mitä on tässä Raamatussa UT- YLI 1000- ....
JOPA helluntalaisten Ristin Voitto lehti kirjoitti- oliko aukeamana verran laskennalliseti, että 1033 käskyä ja kehotusta. edesmenneen pastori- koulurehtori- Sakari KOKKOSEN kynästä painoon menneenä.
Siinäpä sitä 1234567 on käskyä kerrakseen, rakastaa vaimonaankin - niinkuin Kristus seurakuntaa- vai lähtikö se sinulta vaimo- kun hakkasit häntä sairaalassa- että erosi sinusta.?
Taitaa olla niin, että lyötte kirvestä kiveen mennen tullen ja kanssaheimolaiset myös.
kun sapatti- muutamavuosituhtat taakse- asetettiin.
ja taittaapi olla, että matsku kuun ja aurinkierrostenkin mukaan on laskut sekasi - ettei se luomisen seitsemänpäivän klo 18 kellokalenteri pidä paikkaansa.
meillä tosin vrk. vaihtuu 00-24 ja kirkon sapattikellot soivat- la- iltana 18.oo
Entäpä. jos ne ovatkin oikeassa kohdassa- sapatissa.
miten sitten suutanne mutruilelle.
Eli aloitus on hieman turhpanpäiväinen provo. - Anonyymi00015UUSI
Nyt en viitti alkaa adventisia jahkaamaan tästä Roomasta- PAAVISTA - JA päivien vaihdoista- -------
on tässä muutakin tehtävää- ylihuomenna on autokatsastus- pieniä ongelmia-
ehkä saan osan huomiseksi...... on alla vara-auto-
mutta- voitte pohdistkella- sovitusta ja sovinnon paikkaa- sekä menetelmää. mitä Lähi-idässä on opetuksellisesti läsnä.
Söisitkö 1234567 aterian - helluntalaisen kanssa- ja te muutkin, söisittekö-
minä voisin syödä.
Eli yhdessä syödä. siitähän on kyse. vai jaatteko leivän vain omillenne?
JEESUS ISTUI opetuslasten kanssa- ja adventistit- hep.hep. liippaan lähelle.
jätän tarkoituksella hieman avoimeksi tätä- mutta JEESUS mursi leivän ja jakoi, sekä viinin. ...... pitäisikö käydä pyytämässä anteeksi, ennen ruokailua, vai jääkö Juudaksen henki pivoon asumaan?
parannuksen teko- se olisi hyvä näkyä palstalla. Juudas ei tahtonut ja kas, siinä on esimerkki- lopputuloksesta- noin vertauskuvalliseti.
Syödäänkö sovinnon merkiksi- vai vieläkö teillä pyörii omat pään jutut edelleen kuin munkkien rukouspeltirullat, joita pitää käydä pyörittelemässä, että kolina kuuluu, vai miten on?
Voimallisempia paikkoja on HERRAN pöytä, ja se ---jalkojen---pesu---
Antoikohan JEESUS ESIMERKIN....... vai onko se pesu vain adventisti- jalka, ei helluntalais- jalka.
Tietääkö 1234567 - että helluntainuoret ovat käyneet adventistien luona ehtoollisella ja pesseet myös teidän jalkojanne- mietipä 1234567 - sen profetoismis- - ylifariseus 1- kanssa salaisessa kammiossanne. missä puhutte kielillä, jos oikein muistan.
onko siinä nauittu Herran ehtoollisen sanomallisuus sovinnon ja anteeksiannon merkkinä....????
MISSÄS se 1234567 näkyisi- kovasti mielimusta ja KAIN puhuu hengessäsi ...
Tiedäthän 1234567 ylifasieuksesi kanssa- merkittävän asian ---yhteys--
JEESUS on tämä yhteys- Rukoilkaapa siellä kammiossa ja lukekaa Raamattua-
käskystä- """OLKAA YHTÄ, niinkuin minä ja Isä olemme yhtä"
ts. ehtoollinen- opettaen sijaisuhrin täytetyn työn merkitystä - kaikkein merkittävintä olisi- julistaa aina yhteyttä.
palstalla se ei oikein näy.
Vaikka olemme erilaisia, lahjojen, kulttuurin, iän ja kaiken muun suhteen, mutta PYHÄ HENKI JA JEESUS
Joh 13:3-10)
niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää". Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
(Joh 13:3-10) - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Nyt en viitti alkaa adventisia jahkaamaan tästä Roomasta- PAAVISTA - JA päivien vaihdoista- -------
on tässä muutakin tehtävää- ylihuomenna on autokatsastus- pieniä ongelmia-
ehkä saan osan huomiseksi...... on alla vara-auto-
mutta- voitte pohdistkella- sovitusta ja sovinnon paikkaa- sekä menetelmää. mitä Lähi-idässä on opetuksellisesti läsnä.
Söisitkö 1234567 aterian - helluntalaisen kanssa- ja te muutkin, söisittekö-
minä voisin syödä.
Eli yhdessä syödä. siitähän on kyse. vai jaatteko leivän vain omillenne?
JEESUS ISTUI opetuslasten kanssa- ja adventistit- hep.hep. liippaan lähelle.
jätän tarkoituksella hieman avoimeksi tätä- mutta JEESUS mursi leivän ja jakoi, sekä viinin. ...... pitäisikö käydä pyytämässä anteeksi, ennen ruokailua, vai jääkö Juudaksen henki pivoon asumaan?
parannuksen teko- se olisi hyvä näkyä palstalla. Juudas ei tahtonut ja kas, siinä on esimerkki- lopputuloksesta- noin vertauskuvalliseti.
Syödäänkö sovinnon merkiksi- vai vieläkö teillä pyörii omat pään jutut edelleen kuin munkkien rukouspeltirullat, joita pitää käydä pyörittelemässä, että kolina kuuluu, vai miten on?
Voimallisempia paikkoja on HERRAN pöytä, ja se ---jalkojen---pesu---
Antoikohan JEESUS ESIMERKIN....... vai onko se pesu vain adventisti- jalka, ei helluntalais- jalka.
Tietääkö 1234567 - että helluntainuoret ovat käyneet adventistien luona ehtoollisella ja pesseet myös teidän jalkojanne- mietipä 1234567 - sen profetoismis- - ylifariseus 1- kanssa salaisessa kammiossanne. missä puhutte kielillä, jos oikein muistan.
onko siinä nauittu Herran ehtoollisen sanomallisuus sovinnon ja anteeksiannon merkkinä....????
MISSÄS se 1234567 näkyisi- kovasti mielimusta ja KAIN puhuu hengessäsi ...
Tiedäthän 1234567 ylifasieuksesi kanssa- merkittävän asian ---yhteys--
JEESUS on tämä yhteys- Rukoilkaapa siellä kammiossa ja lukekaa Raamattua-
käskystä- """OLKAA YHTÄ, niinkuin minä ja Isä olemme yhtä"
ts. ehtoollinen- opettaen sijaisuhrin täytetyn työn merkitystä - kaikkein merkittävintä olisi- julistaa aina yhteyttä.
palstalla se ei oikein näy.
Vaikka olemme erilaisia, lahjojen, kulttuurin, iän ja kaiken muun suhteen, mutta PYHÄ HENKI JA JEESUS
Joh 13:3-10)
niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää". Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
(Joh 13:3-10)TÄHÄN viekä lisättävä teksti pätkä.
JEESUS tiesi, kuka Hän on.
Hän ei pelännyt tai hävennyt mitään. Hän nöyrrytti itsensä pesemään opetuslastensa jalat, vaikka he olivat tulleet pölyiseltä alueelta.
Hän ei välittänyt, - sillä Hän tiesi olevansa Jumalan Poika.
Ongelmamme on identiteettimme Jeesuksessa.
Emme tunne identiteettiämme. Siksi palsta- on mitä on, Eli emme tunne, mikä minä olen..??
Niinpä voimme tehdä kaiken.
Voimme rakastaa toinen toistamme. Voimme mennä toistemme luo ja pestä ystäviemme jalat, arvostaa heitä ja pitää heitä parempana kuin itseämme.
Se johtuu siitä, että Jeesus antoi meille ihmeellisen esimerkin, kun Hän pesi opetuslastensa jalat.
eikös vain? - Anonyymi00020UUSI
Hyvin sanottu !
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hyvin sanottu !
Eikö tulimerikin olisi tälle hepulle oikea rangaistus, viimeisellä tuomiolla. Kukaan ei tule häntä kaipaamaan. Valehtelijathan eivät peri taivasten valtakuntaa.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
mikä sitten muuhun JUMALAN LAKIIN KATSANTO-
MINÄ OLEN- SANOO HERRA...
sIInäpä se- samalla viivalla, eli älä aloittaja väitä, etteä helluntalaisetkaan ei kumarra tätä JUMALAN LAIN oppia ja opetusta..
Se on PYHÄN HENGEN työ meissä, jossa pyhä - pyhittyy.
VT- Herran kansa- juutalaisilla on 613 - perinteistä käskyä - toteltavaksi- ja siellä hienosäädettiin niinkin, että tehtiin tyhjäksi JUMALAN sana- monessa kohti.
perinnäisäännön mukaan.
Elleniläisilläkin on Uudentestamenti Hengen armolahjojen mukaan profetian henki haudattu Ellenin mukana- eikä se ole kuin kahdella adventistilla - eli 1234567 profetoi että tupa tärisee- sekä hänen kammioveljensä - mistä hän puhuu- siellä sitä profetiaa riittää, kun kirkossaan ei uskalleta profetoida- siellähän porukka karkaa kirkosta.
kun Elleni on noussut haudasta.
MUTTA, heilläkinn hieman uskon- hakusessa Uudenliiton Sanan käskyt, neuvot ja ohjeet, mitä on tässä Raamatussa UT- YLI 1000- ....
JOPA helluntalaisten Ristin Voitto lehti kirjoitti- oliko aukeamana verran laskennalliseti, että 1033 käskyä ja kehotusta. edesmenneen pastori- koulurehtori- Sakari KOKKOSEN kynästä painoon menneenä.
Siinäpä sitä 1234567 on käskyä kerrakseen, rakastaa vaimonaankin - niinkuin Kristus seurakuntaa- vai lähtikö se sinulta vaimo- kun hakkasit häntä sairaalassa- että erosi sinusta.?
Taitaa olla niin, että lyötte kirvestä kiveen mennen tullen ja kanssaheimolaiset myös.
kun sapatti- muutamavuosituhtat taakse- asetettiin.
ja taittaapi olla, että matsku kuun ja aurinkierrostenkin mukaan on laskut sekasi - ettei se luomisen seitsemänpäivän klo 18 kellokalenteri pidä paikkaansa.
meillä tosin vrk. vaihtuu 00-24 ja kirkon sapattikellot soivat- la- iltana 18.oo
Entäpä. jos ne ovatkin oikeassa kohdassa- sapatissa.
miten sitten suutanne mutruilelle.
Eli aloitus on hieman turhpanpäiväinen provo.Kirjoitat-Vai lähtikö sinulta vaimo- kun hakkasit häntä sairaalassa- että erosi sinusta. Adventistit tietävät totuuden.
Oikeuteen jos vielä jatkat, näitä suuria valeitasi. Vankilaan !
Mistä näitä suuria valheenpuhujia sikiää ?. Palataan huomenna uudestaan.
1234567--- - Anonyymi00032UUSI
Minun mielestä ketjun aloittaja ei tuonut omaa mielipidettään kyseisestä asiasta esiin hän vain kirjoitti helluntalaisten linjasta kyseiseen asiaan liittyen.
Hänen mukaan kymmenen käskyn noudattamatta jättäminen on harhaoppia mutta käskyt ja laki on kaksi eri asiaa. Lain rikkomisesta seuraa yleensä jokin sanktio ja juutalaisten lain rikkomisesta seurasi aina jokin rangaistus joka pahimmillaan oli kuolemantuomio.
Nykyisin tuomiovalta on siirretty valtiolle eikä laki siltä osin ole voimassa. Seurakunnat voivat erottaa jäseniään mutta se on erittäin harvinaista.
Syy ei voi olla kuitenkaan henkilökohtainen synti vaan kyseessä on jokin muu syy.
Kääntyminen toiseen uskoon tai jäsenmaksujen maksamatta jättäminen tai yhteisön turvallisuuden vaarantaminen ovat päteviä syitä.
On siis syytä huomioida, että lakihenkiset lahkot elävät tiukemman opin mukaan, kun tämän päivän juutalaiset. Siltä osin helluntalaisten opetus on huomattavasti terveellisemällä tasolla, kuin muilla lahkoilla.
Kukin tulkitkoon Raamattua tavallaan, se kaikille suotakoon.
- Anonyymi00009UUSI
Helluntalaiset tai kuka tahansa yksilö voi asennoitua oman mielensä mukaan ja päättää suustansa mitä tahtojaan ,sekä elää parhaaksi katsomallaan tavalla ,mutta yksikään ei voi välttää viimeiselle tuomiolle joutumista .Siinä sitten voi selitellä näkemyksiään.
Tuosta ei voi todeta muuta kuin että maanpäällinen elämä on rajallinen ,mutta kuoleman jälkeinen ikuisuus.- Anonyymi00011UUSI
Uskonharhaiset höperehtivät. Söisit vaikka jotain, niin verensokerotasosi korjaantuu huomattavasti.
- Anonyymi00013UUSI
Luterilaiset ja adventistit ovat jumalattomia herjaajia!
Heidän on pakko tulla tänne herjaamaan!
Kuka käskee???- Anonyymi00014UUSI
Helluntailaiset ovat herjaajia jopa Jumalaa kohtaan.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Helluntailaiset ovat herjaajia jopa Jumalaa kohtaan.
Kyllä Jumala pitää huolen herjaajistaan!
Siihen ei tarvita luterilaisia eikä adventisteja! - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kyllä Jumala pitää huolen herjaajistaan!
Siihen ei tarvita luterilaisia eikä adventisteja!Raamatun mielikuvitusjumala ei tietenkään pysty yhtään mihinkään muualla kuin noiden mielikuvitustarinoiden sivuilla.
- Anonyymi00017UUSI
Jos sapatistit pitäytyisi vain Paavalin herjaamisessa, niin se ei mitään, kyllä Paavali sen kestää kun kirjoitti itsestään että kirjeet muka ovat mahtavia ja pontevia, mutta läsnäollessaan puhe ei olisi minkään arvoista. Hänellä oli itsekritiikkiä aivan toisella tavalla kuin herjaajilla.
- Anonyymi00022UUSI
>>>>>Helluntailaiset väittävät että Jumalan kymmenen käskyn laista ei tarvitse välittää ja se ei koske heitä.<<<
----------
Luehan Raamattua , äläkä yleistä " sellaiset tai tälläiset".
Mihin itse perustat uskonnollisuuttesi ? Luuletko että että yksin niitä noudattamalla ansaitset Jumalan hyväksynnän ilman rakkautta Jumalaan ja lähinmäiseen?
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?”
Roomalaiskirje 2:1-4 FB38
--------------------
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:8-11 FB38
--------------------
Toteutatko itse em?
”Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:11 FB38- Anonyymi00027UUSI
Uskovatko hellarit edes Raamattuun ?
"Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
Huom! Jokainen myös lahkolainen.
- Anonyymi00023UUSI
Tietenkään ei kannata ryhtyä tuomitsemaan maailmaa, kun ei edes Jeesus tullut tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailmaa. Eikä pidä lohduttautua sillä, että kun ei pysty pelastamaan maailmaa, niin sitten voi herjata vastapainoksi. Ei se niin mene, vaan täytyy vain pitää itsestään huolta ettei eksy ettei huomaa tuomion hetkellä että onkin saatanan puolella eikä itselleen hankkimassa pelastusta.
- Anonyymi00026UUSI
Miltä se maailma pitää Jeesuksen "pelastaa"?
No siltä ikuiselta kidutukselta minkä Jeesus tekee jollei pelasta.
Huomaatko kehälogiikan?
- Anonyymi00028UUSI
Kymmenen käskyä on moraalisäännöt ja vaikka ihminen niitä rikkoo se ei vie vielä tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi saada Jumalan armon mikä on täysin ymmärrettävää. Siitä huolimatta heillä on erittäin kielteinen suhtautuminen alkoholiin minkä vaikutuksen alaisena ihminen helpommin rikkoo moraalisääntöjä joiden noudattamista ei kuitenkaan pidetä välttämättömänä pelastusedellytyksenä. Tästä tulee sellainen kuva, että kyseisiä moraalisääntöjä saa rikkoa kunhan sen tekee selvinpäin, silloin se ei ole tuomittavaa mutta kännissä näin ei tule toimia.
Nykyisin alkoholin käyttöä ei kuitenkaan valvota ja jopa lasi viiniä tai olut on tietyissä piireissä, etenkin nuorison keskuudessa hyväksyttävää. Ehtoollisviini on joko alkoholitonta viiniä tai mehua. Sen lisäksi jotkut seurakunnat pitävät myös tupakan polttoa syntinä vaikka tuskin tupakka saa ihmisen tekemään lain vastaisia tekoja. - Anonyymi00029UUSI
Vapautus laista armon alle: Kun Jumalan Henki muuttaa ihmisen sisäisesti, hyvät teot ja puhdas vaellus seuraavat itsestäänselvyytenä, jolloin ulkoista lakia ei edes tarvita hyvyyden pakottamiseen.
Kun ihminen luottaa omaan erinomaisuuteensa, hän tekee omista suorituksistaan ”kotijumalia” eli epäjumalia, jotka syrjäyttävät Kristuksen ristintyön.
Uskova elää siis armosta ei asioista: Jumalan Henki muuttaa ihmisen sisäisesti, hyvät teot ja puhdas vaellus seuraavat itsestäänselvyytenä, jolloin ulkoista lakia ei edes tarvita hyvyyden pakottamiseen. - Anonyymi00031UUSI
MOT
Siis helluntailaisuudessa hyväksytään laittomuus. - Anonyymi00033UUSI
Luther opetti, että 10 käskyä on voimassa !
- Anonyymi00034UUSI
Mutta salli poikkeuksia rikkoa lakia juutalaisten ja noitien kohdalla. Myös kapinoivien talonpoikien kohdalla ei niin kovin katsottu kymmeniä käskyjä.
Samoin on tänä päivänä. Jopa juutalaiset voivat sapattina aloittaa yksipuolisen sodan ja hillittömästi tappaa, ei siinä paljon kymmenet eikä monet muutkaan käskyt paina.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791406
- 851283
- 1041028
- 48849
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40743Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83626Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7596Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30556Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44532Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520