Juutalaisuuden tuntemisesta on hyötyä

Anonyymi-ap

Kun olen katsellut YouTubesta messiaanisten juutalaisten ja karaiittiijuutalaisten tekemiä videoita jotka käsittelevät hebrealaisen Raamatun sisältöä, olen huomannut, kuinka valtavan paljon erilaisia tekstin merkityksiä ja vivahteita meiltä länsimaisilta kristityiltä jääkään huomaamatta, kun emme tunne hebrean kieltä ja juutalaisten vanhaa kulttuuria.

Videot ovat englanninkielisiä ja niissä paneudutaan hebrean kielen rakenteisiin ja merkityksiin ja kulttuuriasioihin, jotka eivät ole yleisessä tiedossa. Kieli itsessään on kuin kudos, jossa langat menevät limittäin ja lomittain ja asiat viittaavat toisiinsa. Raamatun hebreassa lauseessa voi olla kaksi tai kolmekin kerrosta, jotka selittävät toisiaan tai muita raamatunkohtia, ja tapa puhua ja kielellinen rakenne avaavat huikeita näkymiä. Sellaista nerokasta tekstiä voi tuottaa vain Jumala.

47

62

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tästäkin huolimatta Raamattu on vain ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuote ja jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän tosiasian.

• Anonyymi00002

Ja täynnä väkivaltaa ja uhkailua👹

• Anonyymi00003

Israel voi kadota maailmankartalta ja juutalaiset joutuvat muuttamaan Amerikkaan omiensa luo.
      Ei mikään valtio voi kauaa pysyä pystyssä vihamielisten arabien ympäröimänä joiden viha vain yltyy Iranin sodan ja Gazan tilanteen takia.

• Anonyymi00005

Miten tämä liittyy Raamatun hebrealaisiin tekstimerkityksiin? Ap.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Siten että niitä tutkitaan Amerikassa tulevaisuudessa jonkun aikaaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Aloituksesi on hyvä, mutta heprea kirjoitetaan suomeksi kovalla p:llä.

• Anonyymi00010

Lue psalmi 83. Siinä profetioidaan pian tuleva sota, jossa Israelia ympäröivät viholliset hyökkäävät yhtenä joukkona, ja Jumala tuhoaa ne. Tapahtuuko se ennen uskovien kristittyjen ylöstempausta vai sen jälkeen, en vielä tiedä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Aloituksesi on hyvä, mutta heprea kirjoitetaan suomeksi kovalla p:llä.

Tiedän, että nykyään kirjoitetaan, mutta ennen oli toisin, vielä 1980-luvun Raamatuissakin on Hebrealaiskirje. Minä käytän niitä termejä, jotka olen nuorena oppinut. Minulle hebrea on hebrea, Venäjä on Neuvostoliitto, Petroskoi on Äänislinna ja Georgia on Gruusia.

• Anonyymi00004

Erityisen kiinnostavaa on, että hepreankielinen Raamattu (Tanah) on kirjoitettu laulettavaan eli veisattavaan muotoon. Vaikka teksti itsessään on proosaa ja runoutta, siihen on vuosisatojen aikana kehitetty erityinen merkkijärjestelmä, joka ohjaa tekstin musikaalista esittämistä ja laulua synagogajumalanpalveluksissa. Tätä Raamatun tekstin laulavaa lukemista kutsutaan kantillaatioksi.

Tooralla (viisi Mooseksen kirjaa) on oma perussävelmänsä. Profeettakirjoilla (Haftara) on oma, hieman juhlallisempi melodiansa. Psalmeilla, Sananlaskuilla ja Jobin kirjalla on käytössä aivan oma, monimutkaisempi ja runollisempi kantillaatiojärjestelmänsä. Ap.

• Anonyymi00007

Hankkikaa parempaa lukemista.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Hankkikaa parempaa lukemista.

Kalle Päätalon kirjoista voi aloittaa.
        Paljon hyödyllisempää kuin itämaisen harhaopin tuputtaminen.

• Anonyymi00008

Yksityiskohdilla ei ole merkitystä kun koko opuksen perusasetelma on täysin valheellinen.

• Anonyymi00011

Hepreankieli tosiaan on uskomattoman monimerkityksellinen.

• Anonyymi00012

Lahkolaiset ja muut harhaoppiset hihhulit hehkuttaa sodilla ja harmagedoneilla luodkaseenn pelon ja kiireen tunnetta, että ihminen liittyisi heidän harhaoppisiin jenkkilahkoihinsa "pelastettavaksi" ja maksavaksi jäseneksi.

• Anonyymi00013

VT ja sen lait loppuu Johannekseen, joten niitä voi tutkia vain uppiniskaisen Israelin kansan historiaa, mutta ei ottaa mitään muuta oppia miten lähimmäisiä tulee kohdella tai miten uskossa toimia. Muutoin käy niin, että pian on Haagissa syytöksissä sotarikoksista tai kansanmurhasta.

Parempi lukea vaikka Paavalin valeita.

• Anonyymi00016

Vanha testamentti on kokonaan Jumalan sanaa ja jo alkaen sen ensimmäisistä jakeista löytyy valtavia messiaanisia ja trinitaarisia merkityksiä, kun niitä tutkii juutalaisten kielimiesten videoiden pohjalta. Ap.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vanha testamentti on kokonaan Jumalan sanaa ja jo alkaen sen ensimmäisistä jakeista löytyy valtavia messiaanisia ja trinitaarisia merkityksiä, kun niitä tutkii juutalaisten kielimiesten videoiden pohjalta. Ap.

Tietenkin se on Jumalan sanaan, mutta sen merkitys vain loppuu Johannekseen, se on tarkoitettu ohjenuoraksi uppiniskaiselle Israelin kansalle siihen asti kun Jeesus ilmestyy ja usko muuttuu kaikkia koskettavaksi Hengen uskoksi kuolleen kirjaimen uskon sijaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tietenkin se on Jumalan sanaan, mutta sen merkitys vain loppuu Johannekseen, se on tarkoitettu ohjenuoraksi uppiniskaiselle Israelin kansalle siihen asti kun Jeesus ilmestyy ja usko muuttuu kaikkia koskettavaksi Hengen uskoksi kuolleen kirjaimen uskon sijaan.

Lait ja käskyt eivät kumotuneet mihinkään Johanneksen aikaan. Se on valetta.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Roistot ja murhamiehet opettaa, että lait on kumottu ja nyt vaan eletään vapaasti kuin ellun kanat pelkkien henkivoimien pillin mukaan.

Jumala nauraa taivaassa lait ja käskyt kieltäville lahkolaisille. Pellehermanneille ja hihhuleille.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Lait ja käskyt eivät kumotuneet mihinkään Johanneksen aikaan. Se on valetta.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Roistot ja murhamiehet opettaa, että lait on kumottu ja nyt vaan eletään vapaasti kuin ellun kanat pelkkien henkivoimien pillin mukaan.

Jumala nauraa taivaassa lait ja käskyt kieltäville lahkolaisille. Pellehermanneille ja hihhuleille.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

Raamattu varoittaakin lait kieltävistä ns. vapaista suunnista.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi00018

Jeesus oli uskoltaa alusta loppuun asti Juutalainen, eikä vaihtanut sitä mihinkän muuhun uskontoon.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, kun epäili, että löytäneekö hän sitä enää ollenkaan kun tulee takaisin maan päälle.

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuoleman ja taivaaseen menon jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja vääristä väkevistä uskon julistajista, jotka yrittävät eksyttää Juutalaiset luopumaan omasta uskostaan.

Matt.24
      24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

• Anonyymi00021

Henkijeesukset ja jeesusilmestykset ovat valheita. Samoin tarinat taivaassa käymisistä.

Joh.3:13
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä takaisin vasta ajastaan.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• Anonyymi00022

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Valonvälähdykset, hevosten säikähtämiset ja sokaistumiset Damaskontiellä viittaa paremminkin tuohon Jeesuksen näkyyn.

• Anonyymi00023

Jeesus kertoi eläissään kaiken mahdollisen omille oikeille 12 apostoleilleen mitä pelastukseen ja autuuteen tarvitsee tietää.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00024

VOI hyvää päivää että sellaista taas....

• Anonyymi00025

Harhaoppiselle VT on totta ja sitten alkaa valehtelu.

No kukin tulee omilla jankutuksillaan autaaksi.

• Anonyymi00026

Aabraham ja Jeesus kehottavat lukemaan ja uskomaan Moosesta, ei mitään Paavalia.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Joh. 5:46

Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

Mooseksella oli Pyhä Henki.

Jes. 63:11

Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.

• Anonyymi00027

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. Paavali ei elänyt päivääkäänJeesuksen seurassa, eikä kuullut mitään Jeesuksen opetuksista.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Oikeiden Kristuksen 12 apostolin nimet mainitaan Apt.1 kohdalla, mistä jokainen voi ne käydä lukemassa.

• Anonyymi00028

Tosiaan on harhaopin aatelia väittää että VT on yhtä se teksti mistä uuden liiton uskova kasvaa ja tulee täyteen Pyhää Henkeä ja UT taasen ympätty täyteen valheita.

Muttta ei lakihenkinen sapatisti voi muuta selittää.

• Anonyymi00029

Roistot ja murhamiehet eivät voi sietää lakien ja käskyjen noudattamista, koska he ovat kapinassa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Roistot ja murhamiehet eivät voi sietää lakien ja käskyjen noudattamista, koska he ovat kapinassa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

SYNTI ON IHMISEN OMINAISUUS, unohtui taas perisyntioppi.

• Anonyymi00030

Lahkolaisten tekemä lakien kieltäminen ja jatkuva pelkkä Jeesustelu pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00031

No, onpa miekenkiintoista, koska juutalaisten kieli on jiddis, eikä hebrea! Tänä päivänäkin vielä noin 4 miljoonaa juutalaista puhuu sitä äidinkielenään, ei ole seemiläinen kieli.

• Anonyymi00033

No, mikä tuo aloitusviesti on?! Jälkeen yritys vakuuttaa juutalaisia seemiläiseksi heimoksi - juutalaisuus ei ole mitään genetiikkaa, vaan pelkkä uskonto.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

No, mikä tuo aloitusviesti on?! Jälkeen yritys vakuuttaa juutalaisia seemiläiseksi heimoksi - juutalaisuus ei ole mitään genetiikkaa, vaan pelkkä uskonto.

Kuka voi koska tahansa kääntyä juutalaiseksi.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Juudan heimo on sukulaisuus. He ovat kaikki sukulaisia keskenään.

Juutalaisuuden uskonto on eri asia.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kuka voi koska tahansa kääntyä juutalaiseksi.

Ei voi. Juutalaiset ovat tarkkoja rotupuhtaudestaan. Siksi juutalaiseen uskontoonkin täysivaltaiseksi jäseneksi pääseminen on tehty erittäin vaikeaksi. Se vaatii vuosikausien ajan Talmudin opiskelua ja tiettyjen rituaalien suorittamista.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ei voi. Juutalaiset ovat tarkkoja rotupuhtaudestaan. Siksi juutalaiseen uskontoonkin täysivaltaiseksi jäseneksi pääseminen on tehty erittäin vaikeaksi. Se vaatii vuosikausien ajan Talmudin opiskelua ja tiettyjen rituaalien suorittamista.

JUUTALAISUUS EI OLE ROTU.

• Anonyymi00035

Lakien noudattaminen tietenkin kuuluu juutalaisuuteen ja heillä on perintöä siitä kun Jeesuksen sapatinvietto ei kelvannut heille.

• Anonyymi00036

Auttaisikohan, jos otat uuden viestin, ja kirjoitat 100 kertaa sanan 'sapatti". On kehitettävä terapiamuotoja näille, joiden pää on mennyt uskonnosta rikki. Voi hyvä Luoja, kun päästään siihen, että aletaan kyselemään ihan oikeasti vastuun perään!

• Anonyymi00038

Lait ja käskyt koskee kaikkia ihmisiä: Älä tapa, älä valehte, älä varasta jne

Länsimainen lainsäädäntö on Raamatun Jumalan lakien perusteella säädetty.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Lait ja käskyt koskee kaikkia ihmisiä: Älä tapa, älä valehte, älä varasta jne

Länsimainen lainsäädäntö on Raamatun Jumalan lakien perusteella säädetty.

Jumala tappoi ihmiskunnan tulvalla.
        Rikkoi omaa käskyään 😡

• Anonyymi00046
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jumala tappoi ihmiskunnan tulvalla.
        Rikkoi omaa käskyään 😡

No näistä jumalista ei kukaan tiedä kuka milloinkin on asialla.

• Anonyymi00039

Jeesus puhuu Raamattuun kirjoitetuista Jumalan laista ja käskyistä.

• Anonyymi00042

JEESUS EI PUHU RAAMATUSSA SANAAKAAN.

• Anonyymi00040

Roistot ja murhamiehet puhuu, että lait ei koske heitä.

• Anonyymi00044

Mutta jos sapatti mainitaan, niin saavat sydänkohtauksen.

Sellaista lain noudattamista.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mutta jos sapatti mainitaan, niin saavat sydänkohtauksen.

Sellaista lain noudattamista.

Juu kirjoita nyt vain viesti, ja siihen tuo sana 100 kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      139
      920
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      667
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      598
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      120
      590
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      542
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      63
      538
    7. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      535
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      503
    9. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      498
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      25
      472
    Aihe