Esimerkkinä käytetään isäntää, joka antoi kolmelle palvelijalle rahaa ja pyysi ne myöhemin palauttmaan. Yksi kaksinkertaisti sen. Toinen myös sai sitä lisätyksi ja yksi kätki maahan ja palautti saman takaisin.
Vertaus ei tarkoita isäntää ja rahaa vaan se tarkoittaa Jumalaa ja niitä lahjoja, jotka olemme Jumalalta saaneet, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Mitä sinä olet saanut armonlahjana Jumalalta? Ominaisuuksia luonteeseesi, voimia kehoosi, ymmärrystä mieleesi? Mitä näiden lisäksi? Vähän vai paljon?
Oletko pitänyt saamasi ennallaan vai lisännyt lahjojasi? Miten?
Ajattelin löytää aloituksen, jota mielestäni palstalla ei ole ollut. Jään seuraamaan, kiinnostaako lukijoita ja kirjoittajia. Itse tänääh hartaudessa käsittelimme tätä raamatun kohtaa ja keskustelua syntyi.
2.8. Pyhäpäivän aihe: Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Tein eilen tämän aloituksen ja odotin että kristinuskoiset laittaisivat saamiaan lahjoja Jumalalta. Koska yhtään vastausta ei ole tullut, päättelen että tällä palstalla ei kristinuskoiset lainkaan kirjoita.
Minulle aihe oli mielenkiintoinen ja kerron mitä itse olen saanut.
Voimaa, tahtoa, kykyä rakastamiseen, Kykyä kaikkiin tunteisiin ja niiden hallintaan.
Uuden testamentin mukaan ne ovat:
Viisauden ja tiedon sanat
Uskon lahja
Parantamisen lahjat
Voimavaikutukset ja ihmeet
Profetoiminen eli Jumalan tahdon ilmoittaminen
Henkien erottaminen
Kielillä puhuminen ja niiden selittäminen
Aika vaikeita lahjoja, ken sanoo ne saaneensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3551501- 1141216
- 1171097
- 116861
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22847- 111822
- 18470
- 40468
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i93451- 36423