Esimerkkinä käytetään isäntää, joka antoi kolmelle palvelijalle rahaa ja pyysi ne myöhemin palauttmaan. Yksi kaksinkertaisti sen. Toinen myös sai sitä lisätyksi ja yksi kätki maahan ja palautti saman takaisin.
Vertaus ei tarkoita isäntää ja rahaa vaan se tarkoittaa Jumalaa ja niitä lahjoja, jotka olemme Jumalalta saaneet, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Mitä sinä olet saanut armonlahjana Jumalalta? Ominaisuuksia luonteeseesi, voimia kehoosi, ymmärrystä mieleesi? Mitä näiden lisäksi? Vähän vai paljon?
Oletko pitänyt saamasi ennallaan vai lisännyt lahjojasi? Miten?
Ajattelin löytää aloituksen, jota mielestäni palstalla ei ole ollut. Jään seuraamaan, kiinnostaako lukijoita ja kirjoittajia. Itse tänääh hartaudessa käsittelimme tätä raamatun kohtaa ja keskustelua syntyi.
2.8. Pyhäpäivän aihe: Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Tein eilen tämän aloituksen ja odotin että kristinuskoiset laittaisivat saamiaan lahjoja Jumalalta. Koska yhtään vastausta ei ole tullut, päättelen että tällä palstalla ei kristinuskoiset lainkaan kirjoita.
Minulle aihe oli mielenkiintoinen ja kerron mitä itse olen saanut.
Voimaa, tahtoa, kykyä rakastamiseen, Kykyä kaikkiin tunteisiin ja niiden hallintaan.
Uuden testamentin mukaan ne ovat:
Viisauden ja tiedon sanat
Uskon lahja
Parantamisen lahjat
Voimavaikutukset ja ihmeet
Profetoiminen eli Jumalan tahdon ilmoittaminen
Henkien erottaminen
Kielillä puhuminen ja niiden selittäminen
Aika vaikeita lahjoja, ken sanoo ne saaneensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494