1. Korinttilaiskirje 1:17-18
' Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan — ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. '
Muilla apostoleilla oli:
Matteus 28:19-20
'Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."'
Markus 16:15-18
' Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." '
Kuitenkin Paavali julisti pelastusta. Onko Paavali väärä apostoli kuten pilkkaajat sanovat? Ei ole. Paavali itse sanoi, että Herra Jeesus ilmoitti hänelle sen evankeliumin jota hän julisti:
Galatalaiskirje 1:1-5
' Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. '
Galatalaiskirje 1:8-9
'Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. '
Galatalaiskirje 1:11-12
' Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. '
Galatalaiskirje 1:15-17
'Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä, enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon. '
Galatalaiskirje 2:2
'Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan. '
Galatalaiskirje 2:6-9 (FI1776)
' Mutta niihin, jotka jonakin pidetään, minkäkaltaiset he muinen olivat, ei minun mitään tule: ei Jumala katso ihmisen muotoa; sillä ne, jotka jonakin pidetään, ei minulle mitään opettaneet. Vaan sitä vastaan, kuin he näkivät, että minulle evankeliumi esinahan puoleen uskottu oli, niinkuin Pietarille ympärileikkauksen puoleen; (Sillä joka Pietarin kanssa oli voimallinen apostolin virassa ympärileikkauksen seassa, se on minunkin kanssani pakanain seassa voimallinen ollut,) Ja kuin he tunsivat sen armon, joka minulle annettu oli, niin Jakob ja Kephas ja Johannes, jotka patsaina pidettiin, antoivat minulle ja Barnabaalle kättä ja sopivat niin meidän kanssamme, että meidän pakanain seassa ja heidän ympärileikkauksen seassa saarnaaman piti,'
Lukekaa huolellisesti nämä jakeet. Jumala ilmoitti uusia asioita Paavalille. Mm. Kristuksen ruumiin seurakuntana:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19012004/kristuksen-ruumis-ainoa-oikea-seurakunta
Tästä syystä Paavali ei noudattanut samaa lähetyskäskyä kuin muut apostolit. 12 apostolia olivat Israelin sukukuntien apostolit. Heidän julistuksensa kohdistui pääasiassa Israelille. Katsokaa mitä Paavali sanoo itsestään:
Efesolaiskirje 3:1-2
' Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni — olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu, '
Kolossalaiskirje 1:27
'joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. '
Tutustukaa uskovat tähän aiheeseen. Lukekaa Raamattua extra-huolellisesti. Jumalan Sana on tärkeämpi kuin yhdenkään kirkon tai seurakunnan opit ja perinteet.
Paavalilla ei ollut kastekäskyä
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi00001UUSI
Paavali sai käskynsä Rooman hirmuhallinnolta.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00002UUSI
Pitkään Kotintossa asuessaan Paavali kirjoitti Roomaan kirjettä, missä kehui valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä, kun sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot - Anonyymi00003UUSI
Paavalia ei saatu vastuuseen edes murhista, koska hän nautti Rooman hirmuhallinnon suojeluksesta mafiamiesten tapaan.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00004UUSI
Jos ei näitä miljoonatta kertaa toistettaisi, niin se olisi Jumalan ihme.
Mutta ei taida Jumala tehdä enää ihmeitä. Ei niitä tapahdu enää, ne oli vain oikeiden apostoleiden heiniä ja nyt mennään näillä jankutuksilla. - Anonyymi00005UUSI
Sen jälkeen Paavalin kaverit Roomalaiset tulivat oikein joukolla sinne Israeliin ja he tappoivat miljoonia Juutalaisia, ei jäänyt kun rauniokasoja ja muutamia kirjoituksia jonnekin Gumramin luolaan Juutalaisten pyhiä kirjoituksia.
- Anonyymi00006UUSI
Kyllä, Rooman valtakunta tuhosi muinaisen juutalaisten valtion ja Jerusalemin kahden suuren sodan aikana vuosina 66–73 ja 132–136 jKr. Tapahtumien keskeisiä vaiheita olivat Jerusalemin piiritys, temppelin tuhoaminen ja kansan karkotus
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kyllä, Rooman valtakunta tuhosi muinaisen juutalaisten valtion ja Jerusalemin kahden suuren sodan aikana vuosina 66–73 ja 132–136 jKr. Tapahtumien keskeisiä vaiheita olivat Jerusalemin piiritys, temppelin tuhoaminen ja kansan karkotus
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Johannes sanoo, että alkuseuraunnasta tuli nopeasti luopioseurakunta kun antikristukset ottivat sen valtaansa. Kommunistinen alkuseurakunta hävisi omaan mahdottomuuteensa samoihin aikoihin kun temppeli hajotettiin.
Vasta Katoliset, Ortodoksit ja Luterilaiset perustivat pitempiaikaisia oikeita kestäviä seurakuntia.
Ortodoksimunkki Andreas toi Kristinuskon Suomenkielisille ihmisille nykyisen Kainuun korkeudelle jo ensimmäisellä vuosituhannella. Heille kuuluu kiitos oikean Kristinuskon tuomisesta Suomeen.
- Anonyymi00008UUSI
Tarsolainen murhamies Paavali ei ollut Kristuksen apostoli, vaan itse itsensä apostoliksi julistanut henkilö.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Oikeiden Kristuksen apostolien nimet löytyvät Apt.1 kohdalta, josta jokainen voi käydä ne lukemassa. Paavali ei siihen joukkoon kuulu. - Anonyymi00009UUSI
Nyt on kyllä putkinäköinen mussuttaja kyseessä.
- Anonyymi00010UUSI
Kreikan Korintossa Paavali tekeytyi sekä apostoliksi ja nasiiriksi, vaikkka ei oikeasti ollut kumpaakaan.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]- Anonyymi00011UUSI
Korintossa Paavali määräsi naisille huntu- ja burkapakon. Jos eivät alistu ja ole hiljaa, uhkasi kunniaväkivallalla ajaa lampaiden keritsimillä karvat pois.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Kyllä kelpasi miehelle lakipykälät, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
Ei ihme ollenkaan, että Paavali on monen miehen idoli.
- Anonyymi00012UUSI
Ilmielävä putkinäköinen mussuttaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1321583Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.144851Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois220808Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!34746- 72728
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47717- 49662
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä63598- 78580
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29551