Raamattupalstan kesäkierroksen 2026 antia…
S24 keskustele Raamatusta….
(Dialogia..)
- Että Minä Poika olen parhaani yrittänyt tällä palstalla!
- Siis, mitä olet yrittänyt`?
-
- No tietysti sitä Tärkeää Asiaa Raamatusta, että se käskee naisia olemaan hiljaa!
- Vai sillä tavalla? Missä se Raamattu niin opettaa?
- Etkös sinä tunne ja tiedä sitä Tärkeää Paavalin neuvoa ja Käskyä? 1. Korinttolaiskirje 14:34-35
”Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.”
”Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. ”
- Vai niin? Olet siis ottanut projektiksi vaientaa ja käskyttää naisia? Tällä Raamattupalstalla…
- No, viime aikoina tällä palstalla, kun ei oikein muutakaan paikkaa saada tätä Tärkeää Käskyä eteenpäin. Että Naisten on oltava hiljaa, hiljaa, hiljaa….on vaiettava… vaiettava….oltava alamaisia, hiljaa… alempiarvoisia kun ovat!
- Mutta olet nyt erehtynyt pahemman kerran? Eihän tämä ole ”seurakunta”, jollaiselle Paavali lausui noita sanoja. Onko Sinulla jokin Erityinen Käskyvalta käskyttää naisia? Siis Jumalalta? Oletko jossain seurakunnassa yrittänyt saada naisia hiljaiseksi? Jos sinulla on jokin seurakunta?
- Joo, kyllä mulla oli, joskus…
- No, onnistuitko siellä täytäntöönpanemaan tuon Paavalin: ”naiset vaietkoot seurakunnassa…”.
- Kyllä minä parhaani yritin! Roudasin niitä Paavalin sanaa vastaan kapinoivia naisotuksia seurakuntarakennuksen takapihalle. Kun kukaan ei nähnyt, vedin niiltä hameet ylös, tempasin vyöni irti, ja annoin niille remmiä että paukkui!
- Hui olkoon! Voiko Suomessa olla tuollaista? Ja sinä Raamatulla puolustit tuota väkivaltaa ja pahoinpitelyä? Vihan siivittämää hommaa?
– Totta Mooses minä sitä Paavalin sanoilla vahvistin! He eivät olleet hiljaa, kuten Paavali käskee!
- Missä se Paavali niin käskee?
– No, siinä Korinttolaiskirjeen sanassa, johan minä sen äsken luin!
- Okei, okei! Mutta ei Paavali noissa jakeissa käske, että pitäisi käydä käsiksi ja kiinni naisiin?
- No, jokainen TosiMies tietää, että nainen on vain miehelle kuin tarviskalu? Jos tilanne niin vaatii niin jopa kuin kynnysmatto, johon Mies pyyhkii kuraiset saappaat… purkaa vihansa ja kiukkunsa kuin nyrkkeilysäkkiin. Vain Miehet ovat arvokkaita ja arvostettavia. Näin se on!
(jatkuu...)
Raamattupalstan kesäantia...
39
78
Vastaukset 39
- Anonyymi00001
jatkuu….
- Hupsista vain? Tuossa olen täysin eri mieltä kristittynä miehenä. Raamattua lukevana. Minulle kun Jeesus on Pääopettaja, eikä Hän käskenyt lyödä naisia! Hän osoitti naisille yhdenvertaista ihmisarvoa…
- No, miten sen nyt tulkitsee? Kun nainen kapinoi Paavalin opetuksia vastaan, sitä on kuritettava! Ja kyllä Minä Poika sitä yritin. Revin niitä naisia hiuksista uhosin: - Jos ette pidä turpaanne tukossa seurakunnassa …. minä … minä … MINÄ Poika… teen… mitä Käsky sanoo….
- Ai tuollaistako sinä teit? Ja ihan toisten miesten vaimoillekin? Mitä sitten tapahtui?
- Ei toivottua tulosta. Vaikka kotona olinkin eukon saanut noilla konsteilla hiljaiseksi ja alistuvaksi. Ei tuo sama menetelmä onnistunnut seurakunnassa. Se akkakin lopulta läksi kälppimään. Sain syytteen pahoinpitelystä, ja se hankki lähestymiskiellon…Sillä oli selkä niin täynnä mustelmia, ja ruoskimisen vanhoja arpia, että poliisi oli kauhuissaan. Sanoi, että oletko sinä uskovainen mies, joka teet tuollaista väkivaltaa! Naiselle!
(No, tuota ei kukaan ihmettele! – pohtii tämän toimittaja..)
- Mutta siellä seurakunnassa? Sain kenkää sieltä. Ei enää penkkipaikkaa. Ne Johtoveljet puolusti niitä naisia. Sanoivat, että ehdottomasti naisten on lupa laulaa virsiä ja lauluja. Heillä on oikeus rukoilla, ääneenkin. Oikeus kiittää Jumalaa! Ettei ole minkään lain mukaista kieltää naisia ylistämästä Herraa Jeesusta ja Jumalaa. - Joka on luonut naiset. Ja jotka Jeesus on lunastanut kalliilla Pyhä verellään - Jumalan lapsiksi! Yhtälailla kuin miehetkin.
- Siis tuossahan ne Johtoveljet toimivat oikein! Raamatun sanan pohjalta. Ei Jeesus syrjinyt naisia. Ei käskenyt ruoskia heitä. Hän osoitti ihmisarvoa myös naisille. Kuten köyhillekin, syrjityille, sairaille. Ei ole JEESUKSEN opetuksen mukaista syrjiä ja rökittää naisia!
- Niin teki, mutta Minä Poika olen asettanut Paavalin sanat Jeesuksen sanojen yläpuolelle. Ja Omat Sanani vielä Paavalin sanojen jatkeeksi--- koska? - Minä vihaan naisia. Olen katkera kun se akka otti ja lähti… Ja kun ne seurakunnassa eivät ymmärtäneet, että Minä Poika olin se Suuri Valittu Profeetta, jonka tehtävänä oli saattaa naiset ruotuun ja hiljaisiksi… Jos ei muuten niin nyrkeillä ja remmillä? Pakottamalla ja kiusaamalla.. .
- No, miten sinä tälle palstalle keksit tulla?
- Íhan ymmärrettävistä syistä. Kun en saanut kannatusta tehtävääni (= Se Suuri Profeetta, joka alistaa naiset hiljaisiksi….) niin avasin sanaisen arkkuni täällä. Ja olen yrittänyt.
jatkuu - Anonyymi00002
aloitus jatkuu
- Kirjoitin pamflettia sitäkin tunnettua Naista vastaan (P.R.) joka ei tyytynyt Korkeimman Oikeuden ratkaisuun, vaan päätti valittaa Euroopan ihmisoikeuksien foorumille. Koska olen niin PÄTEVÄ – katsoin että voin protestoida KKO:n ratkaisua. Otin valtuudet omiin käsiini ja tuomitsin sen naisen julkisesti. Helvetin riveihin. Koska se oli minun mielestä noussut ”sotaan Jumalaa vastaan!”
- Ihanko totta? Otitko sinä Ylimmän Tuomarin roolin? Jopa Jumalan sijaisena? Eikös sinun Raamatussa lue Jeesuksen sanoja:
” Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi”? ( Matteus 7: 1-5) Ja Paavalin sanat:
” Älkää lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on…” ( 1 Koritt 4:5)
- Miten sen nyt ottaa?
- Jos saa sanoa, niin miten selität Jumalalle tuon naisvihan? - Tuollaisella henkisellä ja fyysisellä pahoinpitelyn jatkumolla (jota itse itsestäsi todistat) – ei ole MITÄÄN tekemistä Raamatun opetusten kanssa.
- Olet enemmän kuin pahasti pimentynyt. Sokea. Vihan ja katkeruuden ja kaunan sokaisema. Ja purat pahuutesi panoksia Jumalan luomia ja Jeesuksen lunastamia naisia kohtaan…
- Olet rikkonut Jumalaa, Raamatun opetuksia ja Jumalan luomia naisia vastaan. Sekä, yhteiskunnan Lakeja vastaan.. . joten…. Tämä vihaprojektisi on tuomittu loppumaan. Päätös on tehty. Maailmankaikkeuden Korkeimmalla hallintotasolla. - Anonyymi00003
Ajankohtaista asiaa!!!
- Anonyymi00020UUSI
Valaiseva aloitus!!!
- Anonyymi00004
Joo nähty on tällä palstalla.
- Anonyymi00005
Nähty tosiaan ON!!!!
- Anonyymi00006
Anonyymi00024
2026-07-24 14:40:49
Mailis Janatuinen, teologi on jo kauan sitten kirjoissaan selittänyt MITÄ Paavali tarkoitti sanoilla:
"Nainen vaietkoon" ¨ja
"heidän ei ole lupa puhua".
Kreikankielen sana tuossa kohdassa" puhua" on laleo, joka tarkoittaa lörpöttelyä, supisemista, jne, Ei asiallista puhumista, eikä puheen pitämistä!
Oli siis täysin selvää että Paavali kielsi sellaisen häiritsemisen, Pyhässä seurakunnan kokouksessa! Jos Suomessakin joku nainen tai mieskin alkaisi supattaa kirkossa kesken jumalanpalveluksen? Se olisi täysin sopimatonta.
Entisaikaan olisi voinut tulla suntio pitkän kepin kanssa koputtamaan. Samoin kuin heräteltiin ukkoja, jotka KUORSASI kesken saarnan!
Jeesus ei kiellä naisia puhumasta, todistamasta varsinkaan!
Mutta Korinttin seurkakunnassa? Juutalaiset naiset osasivat käyttäytyä pyhissä kokoontumisissa. Olivat tosin erillään miehistä. Kreikassa ei ennen Paavalia OLLUT kokouksia, Jumalan asioissa!
Se, että Paavali kielsi naisten häiritsevää "lörpöttelyä, supinaa" käy ilmi näin."kysykööt kotona omilta miehiltään."
Oli todella sivistymätöntö supattaa Herran kokouksessa, vielä vieraiden miesten kanssa! Sellainen käytös ei onnistuisi nykyisessä kirkon messussa, tai muissa pyhien kokoontumisissa. Se käytös?
Siitä -häiritsevästä naisten käytösmallista oli kyse.
Kreikkalaiset naiset olivat erilaisia kuin juutalaiset. Kreikkalainen kulttuuri erosi paljon, monissa asioissa.
Paavalin sanoja on siis käytetty julmasti väärin
https://www.ilosanomapiiri.fi/ll.shtml?mailis/kirjat/naiset/alkuk.htm&i=5 - Anonyymi00007
Olet siis Semper?
- Anonyymi00008
Ai että joku Semper?' Kenelle tuo kirjoittaa, vaiko ihan haamulle?
Näin netissä selitetään.
Semper tarkoittaa ensisijaisesti tunnettua pohjoismaista Semper Lastenruoka -tuotemerkkiä, joka valmistaa lastenruokia ja gluteenittomia tuotteita. Sana on myös latinaa ja tarkoittaa ”aina” tai ”alati”.
Ruokabrändi ja tuotteetLastenruoat: Valmistaa äidinmaidonkorvikkeita, puuroja, vellejä ja soseruokia.Gluteenittomat tuotteet:
Suuri gluteenittomien tuotteiden merkki (kuten jauhoseokset, leivät ja keksit), joka kuuluu nykyään Schär-perheeseen.Historia: Toiminut vuodesta 1939 lähtien.
Latinan kieliMerkitys: Tarkoittaa suomeksi aina tai ikuisesti.Tunnettu fraasi: Esiintyy muun muassa lausahduksessa Semper fidelis (”Aina uskollinen”).Haluatko tietää lisää jostain tietystä Semperin tuotteesta, gluteenittomasta leivonnasta vai etsitkö latinan kielen sanontoja?
--------------
Eli? Semper tuotteet ei ole Raamattupalstan aihetta - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ai että joku Semper?' Kenelle tuo kirjoittaa, vaiko ihan haamulle?
Näin netissä selitetään.
Semper tarkoittaa ensisijaisesti tunnettua pohjoismaista Semper Lastenruoka -tuotemerkkiä, joka valmistaa lastenruokia ja gluteenittomia tuotteita. Sana on myös latinaa ja tarkoittaa ”aina” tai ”alati”.
Ruokabrändi ja tuotteetLastenruoat: Valmistaa äidinmaidonkorvikkeita, puuroja, vellejä ja soseruokia.Gluteenittomat tuotteet:
Suuri gluteenittomien tuotteiden merkki (kuten jauhoseokset, leivät ja keksit), joka kuuluu nykyään Schär-perheeseen.Historia: Toiminut vuodesta 1939 lähtien.
Latinan kieliMerkitys: Tarkoittaa suomeksi aina tai ikuisesti.Tunnettu fraasi: Esiintyy muun muassa lausahduksessa Semper fidelis (”Aina uskollinen”).Haluatko tietää lisää jostain tietystä Semperin tuotteesta, gluteenittomasta leivonnasta vai etsitkö latinan kielen sanontoja?
--------------
Eli? Semper tuotteet ei ole Raamattupalstan aihettaSemper lastenruoka | Laadukasta ja luonnollista
- Anonyymi00010
Tällaisille palstoille nousee kaikkee!
- Anonyymi00012
Aloituksen keissiin-
Jokainen joka on lukenut Raamatusta, UT:sta enemmän kuin nuo Paavalin sanat, 1. Kor 14:34-35
- tietää (jos lukutaito pelittää, ja luetun ymmärryskin?) MITÄ tuo Paavalin ohjeistus sisälsi.
Se selittyy täysin asiayhteydellä. Kontekstista.
Jokainen joka tuntee tuon ajan historiallisia ja kulttuuriasioita tietää myös että sen ajan kreikkalainen kulttuuri poikkesi suuresti muuan muassa juutalaisesta.
Juutalaisilla oli uskonnolliset perinteet ja käytös Pyhien asioiden yhteydessä. Pakanallisissa kreikkalaisissa puitteissa ei. Kreikkalainen kulttuuri oli vapaamielinen.
Tuossa tekstiyhteydessä, 1 Korintt 14. luvun loppupuolella – käy täysin selvästi ilmi, että kyse ei ollut mistään ”naisten puhumisesta” yleensä! Vaan häiriköivästä käytöksestä.
”Olkoon vaimot vaiti”.
Sana oli osoitette vaimoille, ei naisille yleensä. Nämä ”vaimot” puhuivat kesken seurakunnan kokousmenojen. Kysyivät vieressä istuvilta miehiltä selitystä puheeseen.
Siksi Paavali puuttui asiaan. ”Kysykööt kotona omilta miehiltään”! Hän neuvoo. Kyseessä oli häpeällinen käytösmalli.
Kreikankielen sana tuossa, ”heidän ei ole lupa puhua” ? Puhua sana on ”laleo” joka suomeksi tarkoittaa supinaa, mutinaa, lörpöttelyä! Puhumiselle ja puheen pitämiselle on erilaiset sanat.
Koko tuo 14. luku kyseisestä kirjeestä onkin opetusta siitä MITEN hengellisen kokoontumisen järjestys tulisi olla. Luvussa on 40 jaetta (KR) ja paljon asiaa!
Kuten myös Suomessa. Puhua sanalla on monta erilaista ilmaisua. Kaikilla sanoilla on semantiikkaa.
Tuollainenen häritssevä käytös kesken Pyhien kokousten? Ei sellainen tulisi edelleenkään kysymykseen kirkoissa, hengellisissä tilaisuuksissa. Siihen on Lakikin: uskonrauhan rikkominen.
Joten tämä "häpeälliseksi" luokiteltava naisten tykitys: Olkoot hiljaa... Ei saa MITÄÄN tukea noista 1 Korintt 14:34 >>> sanoista. - Anonyymi00013
Sanalle "puhua" on Suomen kielessä valtava määrä synonymejä! Ja kaikill sanoissa siis merkityksensä , eli semantiikka.puhua määritelmä
Synonyymit: puhua
pitää puhe, kääntyä jkn puoleen, kääntyä jonkun puoleen, keskustella, lausua, sanoa, jaaritella, virkkaa, puhutella, lähestyä.
ilmaista, lukea, jankata, joristaa, kieliä, pölpöttää, pöpistä, pöpöttää, porista, jutella, höpöttää, honottaa, huutaa, hölöttää,
kertoa, kuskata, käsitellä, löpistä, lörpötellä, pakista, pälpättää, supsuttaa, tarinoida, todistaa, turista, konsultoida, keskustelu, puheenaihe, esitelmä, viestiä, vauvakieli,
kailottaa, sinutella, tituloida, jokeltaa, raatata, raatailla, seurustella, jankuttaa, sopertaa, jäkättää, kälistä, tokaista, haastaa, pälättää, pulputtaa, surputella,
kontaktoida, puhella, laverrella, selostaa, jutustella, ääntää, puhjeta puhumaan, avata suunsa, rupatella, latella, käyttää kieltään, ilmoittaa, tuoda julki. - Anonyymi00014UUSI
Ohohoh aloitus vaihtelua!!!
- Anonyymi00033UUSI
18 vuoden piina ja kärsimys päättyi yllättäen! (Luukas 13:10-13, KR1992)
------------------------------------------------------------------------------------
Tämä seuraava parantumistapaus osoittaa sellaista, jossa parantumisen kohde ei ilmentänyt mitään näkyviä ja erityisiä uskomisen merkkejä. Hän sai terveyden lahjan yllätyksenä!
• ”Jeesus oli sapattina eräässä synagogassa opettamassa. Siellä oli nainen, jota kahdeksantoista vuotta oli vaivannut sairauden henki. Hänen selkänsä oli pahasti köyryssä, eikä hän kyennyt suoristamaan itseään.
• Nähdessään hänet Jeesus kutsui hänet luokseen ja sanoi: »Nainen, olet päässyt vaivastasi.» Hän pani kätensä naisen päälle, ja heti tämä oikaisi selkänsä ja ylisti Jumalaa. ”
Voin vain pohtia, millaisia fiiliksiä oli ollut tällä naisella? Jeesus tiesi miltä naisesta tuntui! Ja mikä upeinta! Jeesus ei lainkaan luokitellut ihmisiä alempiin ja ylempiin.
Sekä miehet että naiset olivat Hänen edessään samanarvoisia!
Samoin lapset. Köyhät kurjat, syrjäytyneet?
Nämä kaikki tunsivat, että Jeesuksessa oli jotakin hyvää, myönteistä. Siis lämpöä, empaattisuutta ja rakkautta! Se veti heitä.
(Toisaalta, Jeesus puhui ankaria sanoja niille, jotka luokittelivat ihmisiä, kohtelivat kaltoin, pitivät Kirjoituksia lyömäaseena.)
Tässä tapauksessa kerrotulla naisella oli vielä sellaista kuntoa, että hän pääsi ihmisten ilmoille. Meni sapattina synagoogaan.
On arvattavaa, että hän siellä kerta toisensa perästä esitti Jumalalle hiljaisia äänettömiä rukouksia. Hän oli jo sopeutunut vaivaansa? Silti se oli läsnä jokaisena päivänä, synnytti rajoituksia normaaliin elämään. Kukapa tahtoisi olla koukistuneessa tilassa, voimatta suoristaa selkäänsä?
Sitten se tapahtui, yllättäen. Jeesus tuli kohdalle, kutsui hänet erilleen ihmisten joukosta, lausui uutta luovaa sanat: :
• »Nainen, olet päässyt vaivastasi.» Niin se tapahtui.
Kun Jumalan voima; energia on liikkeellä, ja kun sanat ovat Jumalan aivoituksista nousseita, niissä on ihmeitä tekevä voima!
Tämä nainen, 18 vuotta sairastanut – oli kuitenkin ympäristössään tuttu tapaus. Kirkkaalla päivänvalolla, synagoogassa – kaikkien silmien alla tapahtunutoli ihme.
Kiitos ja kunnia Jumalalle! Valkeuden voima katkaisi pimeyden ja sairauden kurimuksen!
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011
2026-07-25 17:33:24
Nyt tarkkana. Ettei vain Paavalin ... tulisi tänne keritsimien kanssa, ja ottaisi miehet käsittelyyn. Ensin karvat pois ympäriltä ja sitte käsiksi ihan - hm- siihen su-ku-kal-leu-teen. Eikä vikinät auttas!
Ja sanois: Että ootte niin PALJO vääntäny Valheitten kakkaa minusta! Ja nyt otetaan selvää kenen kantti kestää. Naisia keritsemään!
Riviin nyt Joka Ukko! Ja kitinä ja housut alas!
Saatte samalla mitalla.
Ei pitäs kuolleista puhua pas-kaa...
Minne ne luikerot läksi luikkimaan? Hei, otas sinä turvamies joka ukko kiinni.
Tää ei oo mitään miesvihaa. Vaan ankaraa kuritusta kukkoiljoille!
Piste.
Sitä saa mitä tilaa, niin makaa kuin petaa! - Anonyymi00016UUSI
No olis se näky, kun PAAVALIN sijainen tulis ja ottas suomalaiset naisvihaajat, siis uskikset, ja taltuttais ne normaaliin kristilliseen ruotuun!!! Jotta .. siinä ootte kaikki syntiset miehet. Armon kerjäläiset. Kuten kaikki, naiset ja kaikki.
- Anonyymi00017UUSI
Joo, tosi on aloitus. Se tyyppi on päsmäröinyt tätä palstaa pitkään. Nostanu ittensä kuin joksikin pomoksi.... Leimannu naiset kuin roskiksi..
- Anonyymi00018UUSI
Raamattu on tarkoitettu kaikille niille , jotka uskovat Raamatun Jumalaan. Sitä ei ole tarkoitettu niille, jotka eivät usko kaikkivaltiaaseen Jumalaan, eli Raamatun Jumalaan.
-----------------------------
Raamattu on tarkoitettu KAIKILLE ihmisille, Ota tai jätä. - Anonyymi00019UUSI
SE ON jUMALAN IDEA,
- Anonyymi00021UUSI
Jotkut (omissa ongelmissaan?) näkevät jopa tällaisia "näkyjä"?
"Täällä vihataan miehiä silmittömästi."
Ei oo näkyny!
Se että kritisoi vaikkapa Paavalin kirjoituksia? Ei täytä minkään sortin "miesvihaa"!
Kyse on hengellisen sisällön ja tason asiasta. Raamatun sanaan liittyvistä seikoista.
Jos tosiaan jotkut "näkevät" jotakin "silmitöntä vihaa"? Sellaista, joka ei mitenkään näy tällä palstalla, jota toiset eivät näe? Niin? Kysymyksessä on henkilökohtaiseen statukseen liittyvä psyykkinen ongelma? Josta harhanäyt ja hallusinaatiot nousevat.
Paavalin tekstien analysointi, spekulointi, keskustelu?
Se ei todellakaan ole "miesvihaa", saati "silmitöntä" sellaista! Pitää toivoa ongelman korjautumista, vapautumista niistä ilmeisistä traumoista? Jota tuollaista fiilistä puskevat sisuksista? - Anonyymi00022UUSI
"Miesviha nostaa päätään!"
"Täällä vihataan miehiä silmittömästi! Apostoli Paavali on suurin vihan kohde. "
---------------
Noin se tyyppi runoili....- Anonyymi00030UUSI
Tyypin runot voi ohittaa säälivästi hymähtäen.
- Anonyymi00023UUSI
Omia probleemojaan ne naisia vihaavat ja alistavat miehet näyttää.
Kun (jos) on terve itsetunto, ja hyvä itsetuntemus - ei silloin ole sijaa jollekin älyttömälläe "roolijaon" kiihkoilulle!
Jumala loi sekä miehen että naisen. Jumalan asioissa Hän tarvitsee miehiä ja naisia. Mutta ei arvosta riiteleviä kilpailijoita! Vaan ihmisiä, jotka rakastavat Jumalaa, Jeesusta, lähimmäisiään!
Työtä riittäää joka sorkalle! Reviiriä on - koko maailma!
Kinasteljat ovat jumittuneet, jopa reggressoituneet sellaiselle "kehitysasteelle" jossa Herra ei ole YKKÖNEN. Vaan oma itsekäs, itsekeskeinen ja ylpeä ego! Kuin lasten hiekkalaatikko!
Tästä Paavali valitti, 1. Korinttolaiskirjeen alussa? Riitelystä, puoluellisuuden synnistä!
Samaa soopaa näkyy edelleen! - Anonyymi00024UUSI
Apostoli Paavali, Korinttin seurakunnlle, nuhdetta: 1. Korintt 1:10- >>>
1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
1:11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo:
"Minä olen Paavalin puolta", toinen:
"Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä
: "Minä Kristuksen". >
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?- Anonyymi00029UUSI
"Se joka tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä."
- Jeesus Matt.7 -
- Anonyymi00025UUSI
Sillä aikaa kun uskikset riitelee ja väittelee palstoilla tai somessa... toiset tekee täysillä töitä Herran ja lähimmäisten rintamalla. Tulee mieleen jesuksen sanat lopunajoista.
Matteus 24:42-50.
Nuo jakeet 48-50 osuvat tähän palstaan paremmin kuin hyvin!!!- Anonyymi00026UUSI
Eivät osu - Paavali kirosi Jeesuksen opetuksen raamatun mukaan JO 2000 VUOTTA SITTEN!!!
- Anonyymi00027UUSI
Ja se sun "Herrasi" on kristinuskolla kiroukseksi kirottu uhri!
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eivät osu - Paavali kirosi Jeesuksen opetuksen raamatun mukaan JO 2000 VUOTTA SITTEN!!!
Toki avun pyytäjän usko oli relevantti tekijä monessa parantumisessa.
• Usko näet kunnioittaa Jumalaa, ja vastavuoroisesti – –
• Jumala kunioittaa sitä joka Häneen uskoo, pitää Häntä totena!
Jeesus itse muistutti tästä näin: (Matteus 7:8-11, KR1938)
• ” Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
• Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
• Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! ”
Sinänsä se, että Jumalan voima tekee ihmeitä, synnyttää uutta – ei ole utopiaa. Me näemme ihmeitä kaiken aikaa. Elämän ihme vaikuttaa koko luomakunnassa! - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ja se sun "Herrasi" on kristinuskolla kiroukseksi kirottu uhri!
Sinänsä se, että Jumalan voima tekee ihmeitä, synnyttää uutta – ei ole utopiaa. Me näemme ihmeitä kaiken aikaa. Elämän ihme vaikuttaa koko luomakunnassa!
- Anonyymi00028UUSI
Todettakoon tässäkin keskusteluketjussa se tosiasia, että Raamattu on pelkästään mielikuvitustarinoiden kokoelma, minkä jokainen täysijärkinen tietysti ymmärtääkin.
- Anonyymi00031UUSI
Ei ole yhtään täysijärkistä - et myöskään itse, tai muuten ymmärstäisit, ettei yhdelläkään sadulla ole miljoonia tapettu ja kidutettu kuoliaaksi.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei ole yhtään täysijärkistä - et myöskään itse, tai muuten ymmärstäisit, ettei yhdelläkään sadulla ole miljoonia tapettu ja kidutettu kuoliaaksi.
Tai jos totta puhutaan - ilmestyskirjassa lukee, että "siitä on löydetty kaikkien niiden veri, jotka ovat maanpäällä tapetut".
- Anonyymi00036UUSI
On asioita, joita emme voi selittää emmekä vangita. Kuka voisi vangita tuulen voiman? Ei ole keksitty keinoa. Niinpä taifuunit, tornadot, hirmumyrskyt tuovat tuhoa ja tuskaa yhä uudelleen.
Kun ihminen ei kykene luonnonvoimiakaan hallitsemaan, niin kuinka ihminen kykenisi sanelemaan rajoja Kaikkivaltiaalle Jumalalle? Se on yhtä mahdotonta kuin koettaa tyhjentää valtameriä pikkulusikalla? Taikka koettaa laskea kaikkia universumin tähtiä ja planeettoja! Mahdotonta!
Mahdotonta on siis pienen kuolevaisen savi-ihmisen selittää Jumalan voiman rajoja ja ilmenemisiä. Hän, kaiken olevaisen luoja, elämän antaja ja ylläpitäjä – toimii!
Ihmeitä siis on ja tapahtuu. Mutta näinä kristillisten eksytysten lopunaikoina on oltava hereillä.
Jo vuosia ja vuosikymmeniä sairaiden parantumista on puuhattu kristillisten bisneksien ja huijausten kanssa. Se on tuttua juttua Suomessakin. Mitään sensaatiota ei tule nostaa sillä, että Jumala parantaa sairauksia. Se on yksi osa Jumalan antamaa ilosanomaa, ihmiskunnalle.
KAIKKEIN tärkein ”paraneminen” on se, että ihminen vapautuu synnin syövästä, ja saa lahjaksi iankaikkisen elämän!
(Aloitus jatkuu) - Anonyymi00037UUSI
Kivisydämet ja tekohurskaat käyvät kimppuun!
-------------------------------------------------------------
Jumala ei katso aikaa eikä paikkaa, kun parantumisen ihme on läsnä. Tämä nainen parantui sapattina synagoogassa. Sitten?
Ulkokultainen, tekohurskas kampanja alkoi: Synagogan esimies sanoi:
• »Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina.»
• Herra vastasi: »Te tekopyhät! Jokainen teistä kyllä päästää sapattina härkänsä tai aasinsa kytkyestä ja vie sen juomaan.
• Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt siteissään jo kahdeksantoista vuotta. Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?»
( Kylmä uskonnollisuus voi olla todella julmaa? Nainen, joka oli kärsinyt 18 vuotta! Jeesusko ei olisi saanut häntä parantaa, valitsemallaan tavalla?)
5) Entä näinä aikoina?
-------------------------
Mutta että onko Jumalan voima ja valtuudet parantaa ihmisiä loppunut, kadonnut?
Ei, eihän toki.
On aivan varmaa, että tälläkin hetkellä on lukematon joukko sellaisia ihmisiä, jotka ovat eri tavoin sidottuina vaivoihinsa. Sisällisiin siteisiin taikka jopa kroonisiin sairauksiin.
Sellaisiinkin, joihin moderni lääketiede ja hoidot eivät tunne ratkaisua.
Kuka inhimillinen ihminen voisi olla se, joka masentaa kärsivän toivoa?
Naisen kohdalla kyyninen synagoogan esimies oli sellainen hyypiö.
Mutta onneksi hänen pahuutensa ei voinut taikoa sairautta takaisin!
Kärsivä ihminen saa AINA kääntyä Jumalan puoleen, Jeesuksen puoleen.
Saa huutaa apu. Psalmi 50:15
LÄHDE: Em. kirjoitus on julkaisuna aiemmin toisella verkkoalustalla - Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kivisydämet ja tekohurskaat käyvät kimppuun!
-------------------------------------------------------------
Jumala ei katso aikaa eikä paikkaa, kun parantumisen ihme on läsnä. Tämä nainen parantui sapattina synagoogassa. Sitten?
Ulkokultainen, tekohurskas kampanja alkoi: Synagogan esimies sanoi:
• »Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina.»
• Herra vastasi: »Te tekopyhät! Jokainen teistä kyllä päästää sapattina härkänsä tai aasinsa kytkyestä ja vie sen juomaan.
• Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt siteissään jo kahdeksantoista vuotta. Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?»
( Kylmä uskonnollisuus voi olla todella julmaa? Nainen, joka oli kärsinyt 18 vuotta! Jeesusko ei olisi saanut häntä parantaa, valitsemallaan tavalla?)
5) Entä näinä aikoina?
-------------------------
Mutta että onko Jumalan voima ja valtuudet parantaa ihmisiä loppunut, kadonnut?
Ei, eihän toki.
On aivan varmaa, että tälläkin hetkellä on lukematon joukko sellaisia ihmisiä, jotka ovat eri tavoin sidottuina vaivoihinsa. Sisällisiin siteisiin taikka jopa kroonisiin sairauksiin.
Sellaisiinkin, joihin moderni lääketiede ja hoidot eivät tunne ratkaisua.
Kuka inhimillinen ihminen voisi olla se, joka masentaa kärsivän toivoa?
Naisen kohdalla kyyninen synagoogan esimies oli sellainen hyypiö.
Mutta onneksi hänen pahuutensa ei voinut taikoa sairautta takaisin!
Kärsivä ihminen saa AINA kääntyä Jumalan puoleen, Jeesuksen puoleen.
Saa huutaa apu. Psalmi 50:15
LÄHDE: Em. kirjoitus on julkaisuna aiemmin toisella verkkoalustallaMiten kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu israelilainen Jeesus voi auttaa?! Ja juutalaisten Jumalakin tarinassa on Saatana, Baal-jumala.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miten kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu israelilainen Jeesus voi auttaa?! Ja juutalaisten Jumalakin tarinassa on Saatana, Baal-jumala.
KAIKKEIN tärkein ”paraneminen” on se, että ihminen vapautuu synnin syövästä, ja saa lahjaksi iankaikkisen elämän!
(Aloitus jatkuu)
- Anonyymi00032UUSI
Palstahärikkö, herjaaja vauhdissa, harhat iskeneet... Järki jättänyt...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1853021- 911335
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2481102- 1241055
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä84946- 93800
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun104677Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55675Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid106606- 38582