Moi! Olen 12w. ja haluaisin oman shettiksen. Pärjäisinkö teidän mielestä shettikselle tai yleensäkkään ponille kun olen ratsastanut 3w. ja hoitanu 2,5w. Vanhempani ovat mukana asiassa mutta heillä ei ole aikaisempaa kokemusta poneista/hevosista. Pärjääkö jos osaan hevosista suht paljon ja niillä tiedoilla mitä ponin myyjä antaa?
milloin sopiva hetki ostaa poni?
5
346
Vastaukset
- pärjää!!!
Itsekin sain aikoinaan 6vuotiaana shettiksen. Ja hyvin pärjäsin hepan kanssa. Vanhemapani auttoi kun tarvitsin apua. Itse karsinan putsastin ja harjasin, liikuttelin. Ja ruokinnassa olin mukana. Oli meillä silloin toinenkin poni. Siskon kanssa niitä hoidettiin(7sisko sillon 7wee). Että uskosin että pärjäät varmasti!!! Onnea poniin hankintaan!!! =)
- ponisti
voitko alkaa mun kaa maili kamuks? vastaa mahd pian:)
- Dude
Jos olet jo 12 vuotta, niin ei kannata ottaa she-ponia, se menee nopeasti pieneksi. Ehdottaisin sulle jotain yli 135cm ponia, kuten connemara, newforest, gotlannin russ, welsh ym..
- ^RaviPoni^
Mutta jos haluaakin ruveta ajamaan? Se on vähintäänkin yhtä kivaa kuin ratsastus, vaikka itse ratsastan kilpaa esteillä ja olen vasta pari kertaa ollut ravurin, Tets Arnien, kyydissä! Voihan 12-vuotias tietenkin ekana ridata ponillaan, mut kun se menee pieneksi, eikä raaski myydä, kannattaa ruveta ajamaan! :)
- :))
^RaviPoni^ kirjoitti:
Mutta jos haluaakin ruveta ajamaan? Se on vähintäänkin yhtä kivaa kuin ratsastus, vaikka itse ratsastan kilpaa esteillä ja olen vasta pari kertaa ollut ravurin, Tets Arnien, kyydissä! Voihan 12-vuotias tietenkin ekana ridata ponillaan, mut kun se menee pieneksi, eikä raaski myydä, kannattaa ruveta ajamaan! :)
ekaks: poni on jo liian pieni
tokaks: olen samaa mieltä että kannattaa ottaa ainakin 135cm poni
komanneks: onnea ponin ostoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322113
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472016Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3141812- 341434
- 991350
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71278Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141226Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101137Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661026- 391020