Moi! Olen 12w. ja haluaisin oman shettiksen. Pärjäisinkö teidän mielestä shettikselle tai yleensäkkään ponille kun olen ratsastanut 3w. ja hoitanu 2,5w. Vanhempani ovat mukana asiassa mutta heillä ei ole aikaisempaa kokemusta poneista/hevosista. Pärjääkö jos osaan hevosista suht paljon ja niillä tiedoilla mitä ponin myyjä antaa?
milloin sopiva hetki ostaa poni?
5
360
Vastaukset
- pärjää!!!
Itsekin sain aikoinaan 6vuotiaana shettiksen. Ja hyvin pärjäsin hepan kanssa. Vanhemapani auttoi kun tarvitsin apua. Itse karsinan putsastin ja harjasin, liikuttelin. Ja ruokinnassa olin mukana. Oli meillä silloin toinenkin poni. Siskon kanssa niitä hoidettiin(7sisko sillon 7wee). Että uskosin että pärjäät varmasti!!! Onnea poniin hankintaan!!! =)
- ponisti
voitko alkaa mun kaa maili kamuks? vastaa mahd pian:)
- Dude
Jos olet jo 12 vuotta, niin ei kannata ottaa she-ponia, se menee nopeasti pieneksi. Ehdottaisin sulle jotain yli 135cm ponia, kuten connemara, newforest, gotlannin russ, welsh ym..
- ^RaviPoni^
Mutta jos haluaakin ruveta ajamaan? Se on vähintäänkin yhtä kivaa kuin ratsastus, vaikka itse ratsastan kilpaa esteillä ja olen vasta pari kertaa ollut ravurin, Tets Arnien, kyydissä! Voihan 12-vuotias tietenkin ekana ridata ponillaan, mut kun se menee pieneksi, eikä raaski myydä, kannattaa ruveta ajamaan! :)
- :))
^RaviPoni^ kirjoitti:
Mutta jos haluaakin ruveta ajamaan? Se on vähintäänkin yhtä kivaa kuin ratsastus, vaikka itse ratsastan kilpaa esteillä ja olen vasta pari kertaa ollut ravurin, Tets Arnien, kyydissä! Voihan 12-vuotias tietenkin ekana ridata ponillaan, mut kun se menee pieneksi, eikä raaski myydä, kannattaa ruveta ajamaan! :)
ekaks: poni on jo liian pieni
tokaks: olen samaa mieltä että kannattaa ottaa ainakin 135cm poni
komanneks: onnea ponin ostoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1486362Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto735274Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143695Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213300Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1262530Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712296Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12058Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271628Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191436- 811228