Moi! Olen 12w. ja haluaisin oman shettiksen. Pärjäisinkö teidän mielestä shettikselle tai yleensäkkään ponille kun olen ratsastanut 3w. ja hoitanu 2,5w. Vanhempani ovat mukana asiassa mutta heillä ei ole aikaisempaa kokemusta poneista/hevosista. Pärjääkö jos osaan hevosista suht paljon ja niillä tiedoilla mitä ponin myyjä antaa?
milloin sopiva hetki ostaa poni?
5
344
Vastaukset
- pärjää!!!
Itsekin sain aikoinaan 6vuotiaana shettiksen. Ja hyvin pärjäsin hepan kanssa. Vanhemapani auttoi kun tarvitsin apua. Itse karsinan putsastin ja harjasin, liikuttelin. Ja ruokinnassa olin mukana. Oli meillä silloin toinenkin poni. Siskon kanssa niitä hoidettiin(7sisko sillon 7wee). Että uskosin että pärjäät varmasti!!! Onnea poniin hankintaan!!! =)
- ponisti
voitko alkaa mun kaa maili kamuks? vastaa mahd pian:)
- Dude
Jos olet jo 12 vuotta, niin ei kannata ottaa she-ponia, se menee nopeasti pieneksi. Ehdottaisin sulle jotain yli 135cm ponia, kuten connemara, newforest, gotlannin russ, welsh ym..
- ^RaviPoni^
Mutta jos haluaakin ruveta ajamaan? Se on vähintäänkin yhtä kivaa kuin ratsastus, vaikka itse ratsastan kilpaa esteillä ja olen vasta pari kertaa ollut ravurin, Tets Arnien, kyydissä! Voihan 12-vuotias tietenkin ekana ridata ponillaan, mut kun se menee pieneksi, eikä raaski myydä, kannattaa ruveta ajamaan! :)
- :))
^RaviPoni^ kirjoitti:
Mutta jos haluaakin ruveta ajamaan? Se on vähintäänkin yhtä kivaa kuin ratsastus, vaikka itse ratsastan kilpaa esteillä ja olen vasta pari kertaa ollut ravurin, Tets Arnien, kyydissä! Voihan 12-vuotias tietenkin ekana ridata ponillaan, mut kun se menee pieneksi, eikä raaski myydä, kannattaa ruveta ajamaan! :)
ekaks: poni on jo liian pieni
tokaks: olen samaa mieltä että kannattaa ottaa ainakin 135cm poni
komanneks: onnea ponin ostoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962092Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121939Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821049Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402938Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734