Olen aina elänyt terveellisesti. En käytä lääkkeitä eikä ole sairauksia. Joten ystävät on jääneet en jaksa kuunnella itse tehtyjä sairauksia jos ei liiku eikä syö terveellisesti. Onko muita terveellisesti eläviä?
Vastaukset 103
- Anonyymi00001
On. Noin viisi miljoonaa. Se on korkeemman käres, kuka sairastuu ja kuka ei.
Älä uskottele itsellesi, että se sinun omaa ansiotasi jos tunnet itsesi
terveeksi.
Myös "terveesti eläneitä" on hautausmaat täynnä.
Juuri menehtyi terveesti elänyt tuttavani 69 vuotiaana.
Jokaisella meillä on heikkoja kohtia elimistössämme,
jotka voivat prakata milloin vain vaikka eläisit kuinka terveesti.- Anonyymi00016
'Hyvin' ymmärretty. "Korkeemman kärres" on monta asiaa, mutta se on satavarmasti "omaa ansiota", jos on vielä iäkkäänä terve, toimiva ja hyväkuntoinen. Hautuumaat ovat täynnä niitä, jotka luulivat, mutta eivät osanneet. Tutki tarkemmin, ennen kuin paasaat potaskaa.
- Anonyymi00045
Onko kuolemakin käsissäsi? Terveellinen elämäntapapa on elämää. Voit yrittää sanoilla väheksyä terveitä. Teot ratkaisee
- Anonyymi00002
Kamuni, joka dokasi jonkun verran ja veti röökiä ikänsä,
kuoli viime vuonna 93 vuotiaana. - Anonyymi00003
Juu, viinan- ja sätkänsyömien vaivalistoja ei jaksa kuunnella.
- Anonyymi00009
Ei sun tarttekaan eikä nekään sun nalkutuksia halua kuunnella.
- Anonyymi00004
Minulla taas on oikein hyvinvoiva filippiiniläinen ystävä, 76 vuotias,
joka ei lähde kuin asioille.
Filippiiniläiselle pelkkä päämäärätön liikkuminen tai kotoa lähteminen ilman
selkeää syytä on outoa ja turhaa energianhukkaa..- Anonyymi00012
Eukkosi varmaan.
- Anonyymi00005
Terveystalebanistin pakkosyöttöä.
- Anonyymi00070
Tiedän julmetun määrän ihmisiä, jolle todellakin olisi pitänyt pakkosyöttää aikanaan tietoa, taitoa ja ymmärrystä, jotta he eivät olisi tärvänneet omaa, ainutta terveyttään ja toimintakykyään. Ihmisen keho on ihmisen hengen temppeli. Mitä se kertoo ihmisestä, kun temppeli on täysin pashkana.
- Anonyymi00006
"Joten ystävät on jääneet en jaksa kuunnella itse tehtyjä sairauksia jos ei liiku eikä syö terveellisesti"
Luulenpa, että ystäväsi ovat jättäneet sinut. Eihän tuomoista omahyväisyyttä
kestä kukaan kuunnella.
On ihan selvää, että kun iän myötä elimistö rappeutuu tulee sairauksia.
Ei minua ainakaan häiritse kuunnella iäkkäitten kipuja ja vaivoja.
Harva niistä paitsi jää, kun tarpeeksi kauan elää.- Anonyymi00050
Samoin ajattelen että ne kaverit on kaikonneet hänen omasta syystään. Itselläkin oli aikoinaan yksi tuollainen kaveri ja joka kerran kun yhdessä kävimme vaikka kahvilla hän arvosteli valintani ja alkoi neuvominen mitä minun pitäisi sen kahvin kanssa ottaa....sama paasaus kun syömässä käytiin. Viimein kyllästyin ja sanoin suoraan että hakee sitten kahvikaverinsa muualta.
- Anonyymi00007
Se on geeneissä mihin sairastumme.
- Anonyymi00017
Geenit vaikuttavat vain neljäsosan aiheessa. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma.
- Anonyymi00008
Nojaa
Iän myöten ihmisille ilmaantuu kaikenlaisia vaivoja. Käytännössä jokaiselle jossain vaiheessa. Ei net läheskään kaikki ole "itseaiheutettuja", vaikka minkälaisia. Noin mainittakoon, luokkakavari kuoli lenkkipolulle. Uskovainen heebo, ei tupakoinutkaan, ei dokannut. Moottori leikkas kiinni.
Kakarana pytytti. Kun mutsille tuli vieraita, jo pihalta kuului" Ollaanko sitä oltu tervennä?. Ja sitten alkoi turinat siitä, kuka kuollut ja mihin on kuollut.
Noh, nykyisin ukkojen kans suunnalleen samanlaista. Rivit harvenneet aina, nyt kiihtyvällä vauhdilla. Lisäks jokaisella jotain, jos ei muuta eturauhanen vittuilee.
On niitäkin, jotka selkeesti dokanneet itsensä hengiltä. Kukaan ei ole kuollut vielä keuhkosyöpään. Mutta ahtaumaa jo pukkaa itelläkin. Toisaalta, joku tupakoimaton kyllä kuolikin keuhkosyöpään.
Noista enenpi liikuntaa harrasteneista ällistyttävän monille laiteltu tekoniveliä jo viiskymppisinä. Ja nyt vanhemmiten niillä on ties mitä jomotuksia siellä ja täällä.
Mun mielestä kyseessä osittain sattumankin varainen asia. Siis kekä sairastuu mihinkin ja kuka kuolee mihinkin. Perintötekijät kun vaikuttaa paljon.
Eli odottele vaan. Kyllä sullakin jossain vaiheessa jokin paikka alkaa vittuileen. Siitte pähän joudut väkiselläkin laskeutunaan tavallisten kuolevaisten kans samaan joukkoon. Ei enää sitten ehkä tule mieleenkään olla ylimielinen.
=DW=- Anonyymi00019
"Perintötekijät" vaikuttavat neljänneksen hommasta. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Perintötekijät" vaikuttavat neljänneksen hommasta. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma.
Jep
Kuten kirjoitinkin, jotenkin sairastumiset ja kuolemat vaikuttavat usein ihan sattumilta. Joku sairastuu, vaikka kuinka eläis raittiisti, eikä ois sukurasitteita. Joku jolla kaikki edellytykset saada mitä tahansa, elelee satavuotiaaksi hyvässä hapessa.
Lääketiedehän on vähän kuin taulukkomaskentaa, kaikki perustuu todennäköisyyksiin ja tilastoihin. Jostain sairaudesta parannutaan tietyllä prosenttitoden äköisyydellä. Lisäks lääketiede kehittyy kokoajan.
Mutta kuitenkin, yllätyksiä tulee. Harvemmin tosin yllätysparanemisia.
Mun mielestä liki jokainen kyllä sairastelee jossain vaiheessa. Varmaa on se, jokainen kuolee. Kuoleman tidennäköisyys on jokaisella täydet 100%.
=DW=
- Anonyymi00010
Omasta mielestäni elän terveellisesti; liikun paljon ja syön hyvin. Minulla on jotain vaivoja, mukäs siinä. Osaan juhlia enkä ladiinkaan sylje. Tapaan usein ystäviäni ja keksimme yhteistä tekemistä tai uusia kokemuksia.
Tiukkapiposuus ei ole tervettä. - Anonyymi00011
Itsensä sairaaksitekeviä uhreja riittää. Ei oteta vastuuta omista valinnoistaan. Kysymys oli Onko muita jotka ovat valinneet terveellisen elämän?
- Anonyymi00013
Käytkö kuuntelemassa sanaa sunnuntaisin, ja pudottamassa kolehdin, terveellisten elintapojen lisäksi?
- Anonyymi00014
Terveelliseen elämään tarvitaan myös ystäviä liikunnan lisäksi.
- Anonyymi00018
Juuu, kyllä kuulun samaan ryhmään aloittajan kanssa. Terve ja lääkkeetön, elämäntapavalinnat vissiin osuivat hyvin kohdilleen.
- Anonyymi00023
Ystäväni valitsi ja 52 vuotiaana repesi aortta ja kuoli.
- Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Juuu, kyllä kuulun samaan ryhmään aloittajan kanssa. Terve ja lääkkeetön, elämäntapavalinnat vissiin osuivat hyvin kohdilleen.
Vastasit sitten itsellesi.
- Anonyymi00069
Anonyymi00025 kirjoitti:
Vastasit sitten itsellesi.
Ei, kyllä olen aivan eri henkilö. Oli pakko vastata, kun kommentit alkoivat olla ikäviä ja ymmärtämättömiä. Sairaus se on sekin puoli ihmisessä.
- Anonyymi00015
Tekosyitä riittää vedetään uskonto ja ystävät tekosyyksi ettei itseään vaan voisi laittaa vastuuseen
- Anonyymi00027
Sinullako on oikeus vaatia muita vastuuseen ? Jatka vaan ankeaa elämääsi
ja anna muitten elää niinkuin he haluavat. Suomessa on itsemäärämisoikeus.
Onneksi et kuulu meidän sukuun. Kontrollifriikit on hirveitä ihmisiä. - Anonyymi00068
Anonyymi00027 kirjoitti:
Sinullako on oikeus vaatia muita vastuuseen ? Jatka vaan ankeaa elämääsi
ja anna muitten elää niinkuin he haluavat. Suomessa on itsemäärämisoikeus.
Onneksi et kuulu meidän sukuun. Kontrollifriikit on hirveitä ihmisiä.Meillä kellään taviksella sellaista oikeutta ei ole. Mutta esim. terveydenhuoltomme, joka pullistelee liitoksissaan, voisi olla se ihmisiä omasta terveydestään vastuuseen vaativa ja paneva taho.
Kontrollifriikki ei ole sen kummoisempi tyyppi kuin väärillä elämäntavoilla itsensä sairastuttava, mistään mitään tietämätön ja ymmärtämätön laiskanpulskea pallero.
- Anonyymi00021
Emme ole mitenkään elänyt terveellisesti, emme ole kiinnittänyt syömiseen mitenkään huomiota.
Vasta nyt 86v kun jäin yksin kotiin aloin miettimään mitä syön aamupalaksi, välipalaksi ja illalla, jotta se on nopeaa ja terveellistä.
Olen oikein terve ja reipas, mutta hyvin laiska. Näin yksin ollessa en viitsi , halua tehdä samoja asioita joka päivä. Kaiken pitää olla heti ja nyt.
Meni lähes vuosi ennen kuin keksin ruoat. Me kun ei olla syöty jogurttipurkkia tms koskaa "välipalana".
Nyt on suuressa 7x lääkedosetti jauhe seos jota sitten vispaan maidonvaahdottimella veteen , se on yksi välipala.
0,5d pakasterasioissa on marja seoksia. Rasiat on päällekkäin, ilman kansia.
0,3 rasiassa broilerin pihvejä, valmiiksi leivitettyjä, maustettuna, suolattomia, myös ilman kansia..Jokaisessa jo paistamisen öljytkin mukana.
YM,
Pienessä arkkupakastimessa on monta "tornia" pohjalta ylös.
Nyt teen aina yli 50 päivän välipalat ja aamupalat. Menee kyllä koko päivä haaskuun.
Sammolla teen myös leipää, Ensin taikina 1 litran veteen ja sitten kaadan se kokonaan uunipellille. Myös ne neliöiksi ja pakasterasiaan.- Anonyymi00031
Älä syytä toisia omista valinnoista.
- Anonyymi00079
Se on: Emme ole mitenkään eläneet terveellisesti, emme ole kiinnittäneet syömiseen mitenkään huomiota.
- Anonyymi00022
Vielä ehdit aloittaja olemaan hoitokodissa parikymmentä vuotta, jos vaikka 75 olet. Kyllä siellä on paljon 20 vuotta olleita ja yli 10 v olleita oikein paljon.
Vielä ehtii pillereitä syömään.- Anonyymi00024
Omista valinnoistasi olet itse vastuussa.
- Anonyymi00026
Aloittaja muistuttaa katkeraa terveystalebania, jolla ei ole koskaan mitään hauskaa ollut. Ei elämän pituus kaikkea merkitse, vaan sisältö.
- Anonyymi00067
Meinaat vissiin, että kännäämällä, vetämällä tupakkia kuin korsteeni ja muutenkin elämä läpi rälläämällä elämäsi sisältö on hyvä ja terve.
- Anonyymi00028
Jos elämän sisältö on korkea verenpaine korkea kolesteroli ja diabetes. Jätän mielelläni väliin.
- Anonyymi00078
Ööööö ... Sairaudet vai elämän?
- Anonyymi00029
Ei ollenkaan helppoa. Ei tapahdu itsestään
- Anonyymi00030
Hyvän terveyden eteen joutuu näkemään vaivaa. Se ei käy käsi ojossa oleville. Kaiken saavat. Ansaitseminen on liian raskasta.
Te - Anonyymi00033
Ystäviä on monenlaisia, myös niitä jotka valittaa vaivojaan mutta muut ei saa hänelle valittaa. Itse osaan elää myös itselleni nyt viimeinkin kun on tilaisuus tullut. On ollut kaikkea säpinää, muuttoja avun antamista. Nyt on minun itseni vuoro ja kun muutenkin on verenpainetta ei jaksa väitellä kaikesta ainakaan kaikki tietävien kanssa, niitä on muuten aika paljon ja usein kun tulee ikää luulee et muut ei tiedä mitään vain minä itse tiedän kaiken.
- Anonyymi00034
En ole valinnut terveellistä elämää, jatkanut vain lapsuudessa pitkäikäisiltä rakkailta vanhemmiltani opittua. On suorastaan naurettaviakin piirteitä, niistä porukassa ja perheessä saamme vitsejä aikaiseksi. Se on hauskaa. Mistään en jää paitsi, en kilvoittele ja käytän paljon aikaa terveellisen ruoan keräämiseen luonnosta ja itse tekemällä. Liikun mukana kaikissa ilmaisissa hyppelöissä mitä yhteiskunta järjestää. Maksullisissa myös muutamissa. On itsestäänselvyys että ruoassa on mahdollisimman vähän lisäaineita, rasvaa ja sokeria. Alkoholin jätin, kun huomasin että en enää tarvitse sitä rentoutuakseni työn stressistä. Se oli hyvä lääke, koska olen luonnostani stressaavaa sorttia.
Olen terve, vahva, joskus lonkkaa ja käsivartta kolottaa pitkä istumatyö jumpasta huolimatta, hampaat eivät ole hyvät ja käsittämättömästä syystä on lievästi kohonnut HDL, kaikki muut arvot viitearvoissa.
En tavoittele pitkää elämää, mutta on ihanaa kun sujuu niin märkien mattojen kääntely pesupaikalla kuin auton renkaiden vaihtokin. Ihmissuhteet kunnossa.
Muiden elämään en puutu ja olen sitä mieltä että ihmisen pitää saada elää sitä elämää kuin tahtoo ja silti saada hoitoa. Tähän opin pitkässä liitossani, kun miesvainaa tokaisi lenkille pyytäessäni: minulle ei tuo sun reuhaaminen sovi tai syön mitä tykkään.- Anonyymi00052
Jos sinulla on hdl kolesteroli eli se hyvä kolesteroli viitearvojen yläpuolella niin sehän on vain hyvä asia.
Mutta jos se huono kolesteroli on yläkantissa niin silloin olisin huolissani. - Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
Jos sinulla on hdl kolesteroli eli se hyvä kolesteroli viitearvojen yläpuolella niin sehän on vain hyvä asia.
Mutta jos se huono kolesteroli on yläkantissa niin silloin olisin huolissani.Anteeksi, kirjoitin väärin. kyllä se on LDL, joka on vähän koholla viitearvoista. HDL on 3.5. Ei ole ihan jokapäiväistä kohdallani miettiä labralukemia. En ole huolissani, kun kaikki muut rasva-arvot ja muutkin sepelvaltiotautiin vaikuttavat arvot ovat viitearvoissa, joissakin on jopa perässä, erinomainen.
- Anonyymi00035
Elintasosairauksia yritetään epätoivoisesti sanoilla puolustaa. Teot ratkaisee. Hyvä Terveys ei tule puhumalla..
- Anonyymi00036
Voihan jo sikiönä kuolla. Miten kuolema liittyy omiin valintoihin?
- Anonyymi00037
Mennään ääripää hallintaan . Yritetään saada terveet hiljaiseksi puhumalla milloin ketäkin kuolee ja miksi. Onko täällä joku joka hallitsee myös kuolemaa?
- Anonyymi00038
Maksan tienaamistani rahoista muiden lääkäri käynnit . Mennään valitetaan itseaiheutetuista vaivosta
- Anonyymi00049
Ai, ja sinäkö et ole käyttänyt mitään verovaroin tuettua palvelua?
Ei operaatioita, ei muita sairaalapäiviä, ei neuvolakäyntejä, ei koulunkäyntiä tai opiskelua, ei yleisillä teillä ajelua, ei kirjastoa ym.ym.ym. näinkö on?!
- Anonyymi00039
Suurin valitus Suomessa on henkilön oma epäonnistuminen elämässä. Tehdään Mitä halutaan. Tullaan sairaaksi omilla valinnoillaan. Ja kehdataan valittaa omista valinnoistaan
- Anonyymi00040
Järkyttävää ensin teet sairauden ja oletat muiden komppaavan sairasta elämää
- Anonyymi00041
Juuh tässä kesällä terveellisesti elävä ja todella kovan kunnon omaava ystäväni sai sydänkohtauksen josta onneksi toipui. Ei se ole mistään elintavoista tai kunnosta kiinni koska se kuolema tai sairaus kohdalle osuu
- Anonyymi00066
Sinä(kin) olet väärässä. Mutta ole rauhassa. Mikään ei tee ihmistä onnettomammaksi kuin se, että hänelle osoitetaan, miten väärässä hän on.
- Anonyymi00042
Terveellistä elämää on se miten sen itse kokee, toisille ei saa olla taakaksi valittamalla vaivoistaan sitä varten on lääkäri.
- Anonyymi00043
En ole koskaan elänyt ns. terveellistä elämää. Ensimmäinen nilkkamurtuma neljä vuotiaana. Siitä sitten murtumia siellä sun täällä yhteensä seitsemän, vuosien myötä. Viisikymppisenä lekuri pisti luuntiheysmittaukseen, kun sanoi minulla olevan osteoporoosin. No, ei ollut. Sanoi luiden olevan kuin nuorella ihmisellä.
Viisi kertaa ollut aivokalvontulehdus. Kaikki lastentartuntataudit sairastettu.
On ollut aivoinfarkti ja syöpä.
Olen polttanut röökiä 43vuotta, silloin ennen. Käyttänyt alkoholia ja erilaisia huumeita aikoinaan.
Suurin osa lapsuusystävistäni on jo kuollut. Olen niitä viimeisiä. Tuntuu vaan niin tyhjältä enää täällä pyöriä seiskytyksi vuotiaana.- Anonyymi00044
Mitä jos lakkaisin pyörimästä, olisiko mahdollista olla kiitollinen että on ollut kropassa voimaa selättää elintaso- ja mistään johtumattomat sairaudet? Voisitko ajatella että pysähtyisit ja katsoisit mitä noille vahvoille geeneillesi on käyttöä - siis ihan puhtaasti itsesi parhaaksi ja hyödyksi? Muitakin ehkä pystyisit auttamaan. Voin vakuuttaa että tavalliselle pulliaiselle on vielä paljon, kun katselee ympärilleen optimistisesti. Olen enemmän kuin 71.
- Anonyymi00046
Kyse on elämästä. Tiedätkö milloin kuolet?
- Anonyymi00047
Jossitella on typerää. Lääkkeetön elämä on täynnä hyviä valintoja. Ei Jossiittelua. Mitä jos oot tyhmä? Mitä jos?
- Anonyymi00048
Mitähän tarkoitat? Vai oletko vain ilkeä?
- Anonyymi00051
Kyllä aloittajalla jotain vikaa näyttää olevan.
Ylhäällä.- Anonyymi00077
Taivasten valtakunnassa, vai?
t
- Anonyymi00053
Taas jälleen kerran tervettä syyllistetään terveydestä. Sairastaminen on helppoa.
- Anonyymi00056
Minä poltin tupakkaa liki 60-vuotiaaksi, nyt liikun vähän ja syön hyvin, olen perso makealle ja minulla on painoindeksi yli 30, mutta siitä huolimatta olen terve. Ei ole verenpainetta, ei kolesterolia eikä muitakaan ikään liittyviä sairauksia enkä siis tarvitse mitään lääkityksiä, joten kyllä terveys on paljon geeneistä kiinni, ehkä terveet elämäntavat auttavat asiaa, mutta eivät ole mikään tae välttyä sairauksilta.
- Anonyymi00076
Well, kuulostat juuri niiltä tyypeiltä, jotka itsensä ja toisten yllätykseksi löytävät itsensä ... haudasta.
- Anonyymi00080
Anonyymi00076 kirjoitti:
Well, kuulostat juuri niiltä tyypeiltä, jotka itsensä ja toisten yllätykseksi löytävät itsensä ... haudasta.
Eiköhän jokainen löydä itsensä haudasta?
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Eiköhän jokainen löydä itsensä haudasta?
Olet oikeassa, ei elämästä selviä hengissä.
- Anonyymi00082
Anonyymi00076 kirjoitti:
Elintavoista riippumatta ei näillä vuosikymmenillä kuolema ole mikään yllätys. Sinä kuvittelet ilmeisesti olevasi kuolematon, voithan kokeilla, mutta olen varma että epäonnistut surkeasti.
- Anonyymi00090
Anonyymi00082 kirjoitti:
Elintavoista riippumatta ei näillä vuosikymmenillä kuolema ole mikään yllätys. Sinä kuvittelet ilmeisesti olevasi kuolematon, voithan kokeilla, mutta olen varma että epäonnistut surkeasti.
En kuvittele. Mutta se, mitä sinä kuvittelet elämästä ja terveydestä, on jotain hlvt:n käsittämätöntä.
- Anonyymi00093
Anonyymi00090 kirjoitti:
En kuvittele. Mutta se, mitä sinä kuvittelet elämästä ja terveydestä, on jotain hlvt:n käsittämätöntä.
Taidat olla joku porkkananpurijaraivopää, koitas rauhottua ettei verisuoni katkea päästäsi.
- Anonyymi00100
Anonyymi00093 kirjoitti:
Taidat olla joku porkkananpurijaraivopää, koitas rauhottua ettei verisuoni katkea päästäsi.
Tarkista, ettei sulta ole jo katkennut.
- Anonyymi00101
Anonyymi00100 kirjoitti:
Tarkista, ettei sulta ole jo katkennut.
Mikäs ihme sua noin koville ottaa? Auttaiskohan joku herkkupala, lakkais pipo kiristämästä.
- Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
Mikäs ihme sua noin koville ottaa? Auttaiskohan joku herkkupala, lakkais pipo kiristämästä.
Ei mua ota "koville" mikään. Paitsi ehkä vähän pikkuisen tollot tyypit.
- Anonyymi00104
Anonyymi00102 kirjoitti:
Ei mua ota "koville" mikään. Paitsi ehkä vähän pikkuisen tollot tyypit.
Sittenhän on kaikki hyvin😊
- Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Sittenhän on kaikki hyvin😊
Yeap, mulla on. Olen terve ja toimintakykyinen. Tänään kyllä riskeerasin molemmat; kiipesin tikapuille putsaamaan kodan kattoa sammaleesta. Yksin se on 'vähän' vaarallista.
- Anonyymi00057
Aloittaja tunkekoon itsekehunsa sinne minne ei aurinko paista.
- Anonyymi00075
Kyllä sillä voi - ja saa - oikein kovasti ylpeillä, jos näillä kymmenillä on vielä terve ja toimintakykyinen. Se alkaa olla melko harvinaista.
- Anonyymi00058
Viisi kertaa ollut aivokalvontulehdus. Kaikki lastentartuntataudit sairastettu.
On ollut aivoinfarkti ja syöpä.
Olen polttanut röökiä 43vuotta, silloin ennen. Käyttänyt alkoholia ja erilaisia huumeita aikoinaan.
Suurin osa lapsuusystävistäni on jo kuollut. """
tosi karmea kohtalo. Oliko myös avioero, petollinen rakastaja ja joku varasti koiran
Et ole autonalle jäänyt?
Otan osaa
Jos nyt jotain myönteistä niin noi kuolleet ystävät jos ne on olleet varakkaita tai jotain hyviä
niin niin ne vain kuoli vaikka oli hyviä
Myös kuolinilmoituksia voi lukea ja nauttia kun oma nimi ei löydy- Anonyymi00061
vielä osui silmään
Anteeksi, kirjoitin väärin. kyllä se on LDL, joka on vähän koholla viitearvoista. HDL on 3.5 "
HDL ei voi olla 3,5
tulkitsen että arvosi ovata ldl 3,5 hdl 1,5 trig 1 eli kokonaiskolesteroli jolla tiedolla ei tee mitään on yli 5 - Anonyymi00064
Älä nyt ole kateellinen. Jos itsellesi ei ole mitään tapahtunut, niin syytön minä siihen olen.
PS. Olen kyllä ollut auto-onnettomuudessa ja eronnutkin. - Anonyymi00071
Anonyymi00061 kirjoitti:
vielä osui silmään
Anteeksi, kirjoitin väärin. kyllä se on LDL, joka on vähän koholla viitearvoista. HDL on 3.5 "
HDL ei voi olla 3,5
tulkitsen että arvosi ovata ldl 3,5 hdl 1,5 trig 1 eli kokonaiskolesteroli jolla tiedolla ei tee mitään on yli 5No en muista, muuta kuin että vain LDL:n kohdalla oli punaista. Enkä ala menemään Omakantaan.
- Anonyymi00059
Hyvä Terveys saa sairaaksi itsensä tekevät raivon valtaan. Helppoa raivota omista valinnoista .
- Anonyymi00060
Geenit ratkaisee suuremmilta osin , jos joku viittii kituuttaa kuvitellen elävänsä pitemmälle niin moni pettyy loppusuoralla .
- Anonyymi00065
Geenit vaikuttavat neljäsosan. Muut vaikuttavat tekijät ovat elämäntapavalinnat, ympäristö ja sattuma. Ts. sinä(kin) olet väärässä.
- Anonyymi00062
Tällaisella palstalla on vähän vaarallista kirjoittaa koska ei mene jakeluun eikä synny keskustelua
geeni ei ole staattinen yksikkö vaan se kytkeytyy päälle tarpeeseen
mikä on tarve? uusituminen. Ihmisessä on soluja jotka on pakko uusia
jatkuvasti, ei mitä?
silloin geeni kytkeytyy päälle ja virheen takia siihen tulee mutaatio
ja se jää pysyvästi päälle eli mitä tapahtuu?
Jokainen saa lohduttaa itseään, geenit ratkaisevat joten en tee mitään -ideologialla
minulla on toinen menetelmä
joka lähtee oletuksesta että
ikääntymisellä on paljon suurempi vaikutus kudosstyyppeihin kuin geeneillä
siis VANHANA
Aminohappo jne ketjuilla pidetään kudostyypit kunnossa veri, paksusuoli, valtiomot,
ruokatorvi, rasvakerrokset
tietty jos on torvi muutenkin niin selittää itselleen ettei tarvi tehdä kuin olla
ja kuolla - Anonyymi00063
Vältä paheita vanhuus ei ole mukavaa sairaana.
- Anonyymi00072
Sattuma sanelee osansa sairauksista, vaikka eläisi ohjeiden mukaan.
- Anonyymi00074
Niin, myös ympäristö ja elämäntavat. Geenejä voi narrata, jos osaa.
- Anonyymi00073
Minkä ohjeiden? Alleelien synty ei noudata ruokavalio-ohjeita
Mutta aika varmasti et saa mahahaavaa jos noudatat "ohjeita" mutta verisyövän voit saada
Miksi, no siksi että geenit puskevat koko ajan soluja lisää
Mutta voidaan ajatella että muuttunutta geenitoimintaa häiritään eli
solujen poikkeavaa viestintää, sitten pysäytetään solujen kasvu ja lopuksi käynnistämällä solujen kuoleman päästään tulokseen
Tätä voidaan tehdä lääkinnän OHESSA antioksidanteilla
Näistä löytyy vertaisarvioituja tieteellisiä julkaisuja. Olen koonnut antioksidanttisarjoja käyttöön - Anonyymi00083
Sairaat kehuvat itseään. Kauhotaan pillereitä naamariin. Tunteet saadaan pois. Ei kyetä edes itkemään. Sanoilla sanotaan nyt itkettää. Kyyneletä ei tule .
- Anonyymi00084
Ylistetään itseään pillereiden määrällä tyyliin nieleminen käy työstä.
- Anonyymi00085
No joo, just yksi terveyssaarnaaja, joka antoi valistusta hyvistä elintavoista, joutui pallolaajennukseen ja nyt on dosetti pillereitä pullollaan. Ihmettelee oloaan ja on katkera elämälle ”vaikka on tehnyt kaikki aina oikein”.
- Anonyymi00086
Sairas saarnaaja sairastutti itsensä tekemällä kaiken väärin
- Anonyymi00087
Ajatellaan että mies
kuolee 50 ehtinyt ölla 25v töissä
75 töissä 50v
100 töissä 75v
kun valitsee työn jota voi tehdä elääkkeellä
ja eväät niin että elää 100 vuoden yli
Tähän tähtään - Anonyymi00088
Minkä ikäisenä kuolet?
- Anonyymi00089
Hyvän terveyden yleinen mitätöimis yritys on höpöttää kuolemasta. En olle tavannut ketään joka osaa kertoa kuolinikänsä.
- Anonyymi00091
" Geenimme vaikuttavat elinikäämme paljon vähemmän kuin usein ajatellaan. Kohtalosi on siis pitkälti omissa käsissäsi: pystyt vaikuttamaan terveellisillä elämäntavoilla elinikääsi 70-90 prosenttisesti ja kääntämään ikääntymistäsi jopa yli vuosikymmenen taaksepäin. Ero kahden yhtä vanhan ihmisen biologisen kellon välillä voi olla peräti vuosikymmeniä. 40-vuotias voi asustaa 30- tai 60-vuotiaan kehossa. Jos olet valmis tekemään töitä terveytesi eteen, pääset todella pitkälle. "
" Elintapahoidot ovat yhtä tärkeitä kuin lääkkeellinen hoito: niillä voidaan huomattavasti hidastaa vanhenemista, estää sairauksia, parantua niistä, välttää lääkitys tai päästä lääkkeistä eroon pysyvästi. "
" Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä kuntoremonttia, ja pienikin terveysteko kannattaa aina. "
Hidasta vanhenemista, kuinka käännät kehosi kelloa taaksepäin / Jan Sundell, sisätautiylilääkäri, dosentti, tietokirjailija, SM-tason kehonrakentaja - Anonyymi00092
Minun geenit käyttävät huumeita. Minun geenit käyttävät alkoholia Minun geenit ovat sekakäyttäjä Minun geenit istuvat linnassa
- Anonyymi00094
Sanoisin että kohtuus kaikessa, niin fanaattisessa terveyden palvonnassa kuin ylensyömisessä ja liikkumattomuudessa. Ei ole mitään yhtä totuutta, jokaisen täytyy se itse löytää itseään seuraamalla, mutta ei pipo tiukalla, vaan mieluummin "löysin rantein", jolloin ei asia käy mielen päälle.
Minulla ollut tuttavana useampi terveysfanaatikko, joiden elämä on kaikesta huolimatta, vai siitä syystäkö, päättynyt ennenaikaisesti. Itse olen mieluummin keskitien kulkija asiassa kuin asiassa ja se on ainakin tähän saakka kantanut minua hyvin, ei sairauksia eikä lääkityksiä ja olen 75 v.- Anonyymi00097
Koska olet voittaja, avaa vähän mitä tarkoittaa keskitie
kun et käytä oleellisesti mitään lääkitystä niin
kuuluuko keskitiehen mitään erikoista elemäntapaan liittyvää jolla selittät
lääkkeettömyyden? - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Koska olet voittaja, avaa vähän mitä tarkoittaa keskitie
kun et käytä oleellisesti mitään lääkitystä niin
kuuluuko keskitiehen mitään erikoista elemäntapaan liittyvää jolla selittät
lääkkeettömyyden?Etkö tosiaan tiedä mitä keskitien kulkija tarkoittaa? Voittaja en väittänyt olevani, en tiedä edes mitä se tässä asiayhteydessä tarkoittaa.
En osaa sanoa mistä hyvä terveyteni johtuu, ehkä osittain siitä, että olen sovussa itseni kanssa ja tyytyväinen elämääni tällaisena kuin se on. En ole mitenkään tavoitellut terveyttä, sen olen saanut lahjaksi ja siitä olen hyvin kiitollinen.
- Anonyymi00095
Hyvä terveyskään ei vie sen pitemmälle kuin elämässäsi on annettu aikaa, voi tulla onnettomuus esim ja kaikki muuttuu...
Etsi Jumalaa nyt kun vielä näyttäisi aikaa olevan, paitsi että huomisesta emme tiedä olemmeko elossa enää- Anonyymi00099
Mitähän hlvt:ä horiset? Hyvä terveys vie kyllä tasan pitemmälle kuin huono, eikä onnettomuuksilla yms. ole mitään tekemistä aiheen kanssa.
Kuka tahansa voi joutua onnettomuuteen tms. haveriin tai sairastua vakavasti. Mutta jos henki ei niistä mene, niin hyvän terveyden omaava paranee helpommin, nopeammin ja paremmin kuin rapakuntoinen kanssaeläjä. Siksikin kannattaa pitää itsensä hyvässä kunnossa.
- Anonyymi00096
Elämän pidentäminen tarvitsee taitoja tieteellistä apua on vaikea saada (lääkärit hoitavat sairauksia se on eri juttu)
Kemisti ei riitä koska osalle niistä ei mene jakeluun että taitoja voisi käyttää
geneettisen ominaisuuksien korjailuun
Terveyskemia voisi olla harrastus eläkeiässä samoin kuin rahan tekeminen- Anonyymi00103
Keskustelusta vain sen verran että syntymäterve tai perijä eivät tiedä miten tullaan terveeksi tai varakkaaksi joten niiden kanssa on hyödytöntä keskustella terveydestä tai rahasta
Eräs on miljoonan velasta noussut ja toinen hengityskoneesta, seurailen heitä kumpaakin kevyestl, jälkimmäistä vähemmän mutta olen kopioinut hänen aminohapponsa, lääkkeistään en tiedä mitään
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062185- 103886
- 63781
- 46780
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21686Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha508678Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 60560
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23560- 57551