Millaista on olla ateisti?

Anonyymi-ap

Uskon, että palstaa lukevista vain harva uskoo lohikäärmeisiin. Kysynkin teiltä, miksi ette usko antiikin maalauksiin lohikäärmeistä, kirjallisuuden kertomuksiin lohikäärmeitä vastaan taistelusta ja dragonologian tieteenalan kirjoihin?

Kuvittele, millaista olisi elää maailmassa, jossa lähes kaikki uskoisivat lohikäärmeisiin. Kuvittele kuinka koko sukusi sätkisi lohikäärmeen temppelissä lohikäärmepatsaan edessä ja puhuisi siansaksaa. Kuvittele, kuinka nämä ihmiset pitävät sinua idioottina ja jälkeenjääneenä koska et usko lohikäärmeisiin. Sellaista on olla ateisti.

Toivon, että tämä olisi vitsi, mutta ei valitettavasti ole.

41

176

Vastaukset 41

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Totta! Itse uskon vain Joulupukkiin ja minusta jumalahömppään uskovat ovat heikkolahjaisia idiootteja.

• Anonyymi00002

Ateismi on sitä ettei uskota yhteenkään jumalaan.

• Anonyymi00003

En usko edes itseeni millään sektorilla
      Se on ExtremeStoneHard ateismia.
      Siksi useinjoskus toivon että kun
      Oveeni koputtaa joku
      Tulija olisikin tuttu mielikuvitus kaveri
      Jeesus pilven sisältä kuin salama;
      " tämä on automaatti parannus "

• Anonyymi00004

"Oveeni koputtaa joku"

Kop kop kop.

-Kuka siellä?

-Jeesus, avaa minulle ovi.

-Miksi?

-Jotta voin pelastaa sinut.

-Miltä?

-Siltä, mitä teen sinulle, jos et avaa ovea.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Oveeni koputtaa joku"

Kop kop kop.

-Kuka siellä?

-Jeesus, avaa minulle ovi.

-Miksi?

-Jotta voin pelastaa sinut.

-Miltä?

-Siltä, mitä teen sinulle, jos et avaa ovea.

No, itse asiassa tuolloin koputtajana ei tuolloin ollut Jeesus, vaan eräs presidentti, joka kokee muut valtiot uhkana omalle maalleen ja on kansansa pelastajahahmo...

Jeesus sanoisi oikeasti vain muutamia kovia sanoja asukkaalle ja häipyisi paikalta - asukas on tehnyt jo valintansa. Jeesus ei uhkaile itsellään.

-DeadManWalks

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No, itse asiassa tuolloin koputtajana ei tuolloin ollut Jeesus, vaan eräs presidentti, joka kokee muut valtiot uhkana omalle maalleen ja on kansansa pelastajahahmo...

Jeesus sanoisi oikeasti vain muutamia kovia sanoja asukkaalle ja häipyisi paikalta - asukas on tehnyt jo valintansa. Jeesus ei uhkaile itsellään.

-DeadManWalks

"Jeesus ei uhkaile itsellään."

Et taida ymmärtää vertauskuvallisuutta, vaikka hihhuli oletkin. Vai mitä? Kristinuskon doktriinihan on se, että jos et usko Jeesukseen niin joudut helvettiin. Tuossa tarinassa oven avaaminen Jeesukselle tarkoittaa Jeesukseen uskomista ja jos ei ovea avaa niin joutuu helvettiin. Toisin sanoen Jeesus pelastaa ihmisen Jeesuksen itsensä vihalta. Ja muista, että Jeesus on myös Isä, joka on kostonhimoinen ja aggressiivinen Jumala, joten sitä suuremmalla syylllä tuo tarina on täysin kristinuskoa kuvaava.

• Anonyymi00005

Aivan uskomattoman elo on jumalattoman hyvää.

• Anonyymi00006

Oletko sitä mieltä, että historiasta olevista tauluista ja piirroksista ei löydy ja käytetty ankaraa mielikuvitusta?

• Anonyymi00007

mutta uskovat sanovat että uskot lohikäärmeeseen vaikka sen kiistäisit 🤣

• Anonyymi00008

ilmestyskirjassa on lohikäärme 🤣 mistä se muuten on peräisin se lohikäärme
      kiinassa on lohikäärme ja mitä sulka käärmeitä olikaan 🤔 pitäskö kysyä tekoälyltä
      ennne sitä veikkaan että kun on löydetty hirmuliskon luita niin ajateltiin olevan lohikäärmeen

• Anonyymi00009

lentävä käärme ja ajattelin valasta sen luita ja sehän sieltä tuli

• Anonyymi00010

Tämä onkin hyvä vertaus, koska nämä lohikäärmeet ovat eri alueilla ja aikakausina hyvinkin erilaisia.

Eli kun vaikka joku hehkuttaa sinulle kuinka lohikäärmeet ovat totta, niin tarkemmin kysymällä hän viittaakin Euroopan tyylisiin lohikäärmeisiin. Mutta sitten näet toisen lohikäärmeisiin uskovan, josta saat kaivelemalla tietää kuinka hän uskoo Kiinalaiseen lohikäärmeeseen. Kumpikin näistä väittää kuinka juuri heidän uskoma lohikäärme on ainoa oikea mutta toiset eivät voi olla.

Sitten nämä väittävät kuinka heillä on lohikäärme-energia lahja, jonka takia he juuri tietävät olevansa oikeassa. Ja jokainen yksilö kuitenkin uskoo eri tavalla jopa keskenään samoihin uskomuksiin, koska kaikkea voi tulkita.

• Anonyymi00012

Ateistilla on uskontonsa. Uskonnottomilla ei. Uskonto sana on ateistinen, koska sehän ilmaisee ristiriitaa totuuden kanssa aina kun sitä vakuutellaan. Ateismi ja teismi ovat siis kolikon molemmat puolet. Ja tämä on kai dualistinen käsitys jostakin joka lienee elämänkatsomusta.

Turhaa pohdintaa kun voisi vain elää sellaisena kun on.

• Anonyymi00015

Minähän juuri elän sellaisena kuin olen, eli ateistina, ilman deluusiota!

• Anonyymi00016

Samanlaista kuin olla akeijuisti. Ei sitä tarvitse muille tuputtaa eikä siitä tarvitse puhua jatkuvalla syötöllä.

• Anonyymi00017

yksisarvisen sarvia myytävänä !!! kenen idea se oli

• Anonyymi00018

En tiedä. En ole koskaan kokeillut.

• Anonyymi00019

Miltä tuntuu olla ateisti?
      kristityn näkökulmasta. Minulle usko näkyy jokapäiväisessä elämässä: rukoilen, pyydän Jumalalta anteeksi, käyn joskus kirkossa ja koen, että suhteeni Jumalaan antaa elämälleni suuntaa ja lohtua.

Olenko sekaisin.
      Siksi olen usein miettinyt, millaista elämä on ateistin näkökulmasta. Miltä tuntuu elää ilman uskoa Jumalaan ja ilman rukousta? Mistä löydätte toivon, merkityksen ja voiman vaikeina hetkinä? Entä miten ajattelette omastatunnosta, anteeksiannosta ja oikeasta ja väärästä?
      Pelittääkö aivot samalla tavalla.
      Hyvin todennäköisesti. Kyllä.
      Ainoastaan Jumala puuttuu. Mutta Obs.
      Jos kerran on Jumala. Niin lähettiläs
      ihmisen moodissa on rajattoman hienoa

• Anonyymi00020

Ateisti elää kuten kristitty
        Omatunto tulee hyväksi parhaaksi
        ja paranee, vaikka ei ole Jumalaa.

Ikä tekee tehtävänsä. Täällä on
        mukava asiallinen hieno henkilö
        Varma tieto - esimerkkinä.

• Anonyymi00022

"Siksi olen usein miettinyt, millaista elämä on ateistin näkökulmasta."

Voin yrittää vastata omasta puolestani.

Aloitus on hyvä esimerkki kylläkin asiasta. Se ettei usko lohikäärmeisiin, keijuihin, tonttuihin tai jumaliin tuntuu samalta. Voit miettiä kaikkia kysymyksiäsi aloituksen tyylillä jos lohikäärmeisiin uskova kysyisi niitä sinulta.

"Miltä tuntuu elää ilman uskoa Jumalaan ja ilman rukousta?"

Rehelliseltä. Entisenä kristinuskoisena jouduin valehtelemaan itselleni jatkuvasti ettei uskoni kaadu.

Kai ymmärrät olevasi kristinuskoinen kulttuurin takia joka on ympärilläsi? Jos olisit syntynyt vaikka lähi-idässä niin olisit muslimi.
        Ja jos kukaan ei olisi opettanut sinulle mistään jumalasta niin olisit ateisti.

Rukoiluhan toimii ainoastaan rauhoittavana kuten meditointi. En ikinä nähnyt rukoilun tekevän mitään "ihmeitä".

"Mistä löydätte toivon, merkityksen ja voiman vaikeina hetkinä?"

Nämä ovat hyvin eri asioita.

-Toivon luon itse ja/tai toisen henkilön kautta. En tarvitse siihen taikaolentoa. Tästä onkin vitsi kun teisti rukoilee niin ateisti alkaa toimimaan.

-Mitä tarkoittaa merkitys vaikeina hetkinä?
        Merkitys yleisesti on se minkä jokainen itselleen antaa.

-Voiman ponnistan itsestäni. Esimerkiksi jos olen syysmasennuksessa niin ulkoilen enemmän, vaikka se voi olla haastavaa aluksi. Se antaa voimia vaikean hetken yli.
        Tässä on taas tämä ero etten vain rukoile vaan toimin käytännössä.

"Entä miten ajattelette omastatunnosta, anteeksiannosta ja oikeasta ja väärästä?"

-Omatunto on yleensä kulttuurisidonnaista, jonka oppii ympäristöstään. Toki on olemassa sairauksia jotka vääristävät sitä.
        Minun näkökulmasta on jopa vaarallista jos henkilö ottaa omatunnon jostakin vanhasta pyhästä kirjasta. Tämän takia on uskonnollista terrorismia.

-Anteeksianto on tärkeä asia olla sujut vaikean asian kanssa, mutta se pitää tehdä suoraan toiselle itse.
        Tässä kristinusko on äärimmäisen kieroutunut, kun henkilön ei tarvitse suorittaa tätä anteeksiantoa toiselle, vaan mielikuvitus tyypiltä. Tämä ei mielestäni ole tervettä.

-Itse kukin on oikeassa ja väärässä monessakin asiassa. Kristinuskoisena olin pääsääntöisesti väärässä, ja minun piti valehdella uskoni pitämiseksi. Ateistina taas olen saanut vapauden puolustaa sitä mikä on mielestäni oikein.

"Pelittääkö aivot samalla tavalla."

Ateistina sain vapauden tosiaan tutkia maailmaa ja tieteitä ilman rajoituksia, joka on auttanut minua saamaan laajemman yleissivistyksen.

Palstoilla näkyy paljon kovaäänisiä fundamentalisteja, joiden maailmankuva on äärimmäisen kiero juuri tämän uskonnon tuoman rajoituksen takia.

"Ainoastaan Jumala puuttuu."

Omalta osaltani muuttui enemmänkin kuin pelkkä jumalan häviäminen kuvioista. Maailmasta tuli huomattavasti parempi ja realistisempi paikka ympärilläni.

Täällä palstalla lähes päivittäin kristinuskoiset kertovat kuinka he odottavat maailmanloppua ihan kohta, vain koska uskovat Jumalaan. Joten tuossa Jumaluskossa voi olla mukana siihen kuuluva paketti.

Loppu tekstistäsi on sekavaa, niin jätän sen omaan arvoonsa.

• Anonyymi00021

Tosi typerää, siksi lopetin sen!

• Anonyymi00023

Olen uskovainen ateisti. Uskon että jumaluskoiset ovat päästään sekaisin olevia älystä osattomia idiootteja.

Uskoni ei perustu mihinkään vanhoihin kirjoituksiin vaan konkreettisiin todisteisiin. Minulla on miljardeja todisteita uskoni perustulemiseksi. Minun ei tarvitse valehdella siitä miksi uskoni edustaa ainoaa oikeata uskontoa.

• Anonyymi00024

"Kuvittele, kuinka nämä ihmiset pitävät sinua idioottina ja jälkeenjääneenä koska et usko lohikäärmeisiin. Sellaista on olla ateisti."

Eikös asia ole juuri päinvastoin?

Ihmisiä, jotka uskoisivat lohikäärmeisiin, pidettäisiin idiootteina ja jälkeenjääneinä.
      Ja minä, joka en uskoisi lohikäärmeisiin, olisin se täysijärkinen ja näkisin maailman sellaisena kuin se todellisuudessa on.

Sellaista juuri on olla ateisti. Tuntea itsensä täysijärkiseksi.

• Anonyymi00025

Uskovana oli ystäviä ja kavereita. Ateistina olen yksin.

• Anonyymi00031

Miksi ateisti olisi yksin? Järjetön ajatus...

• Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Miksi ateisti olisi yksin? Järjetön ajatus...

Ei ole ateisteja kavereita. Kaikki tuntemani ateistit juopottelevat enkä sovi joukkoon.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei ole ateisteja kavereita. Kaikki tuntemani ateistit juopottelevat enkä sovi joukkoon.

Mistä tiedät, että he ovat ateisteja? Oletko kysynyt? Vai ovatko he vain ei-kiihkouskovaisia? Vai ovatko he mielestäsi ateisteja, koska juopottelevat?
        Mitä yleensä tarkoitat juopottelulla? Ei kaverin kanssa pubissa kahden tai kolmen oluen juominen ole juopottelua...

• Anonyymi00042
        Anonyymi00036 kirjoitti:

trollolloll...

• Anonyymi00044
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Mistä tiedät, että he ovat ateisteja? Oletko kysynyt? Vai ovatko he vain ei-kiihkouskovaisia? Vai ovatko he mielestäsi ateisteja, koska juopottelevat?
        Mitä yleensä tarkoitat juopottelulla? Ei kaverin kanssa pubissa kahden tai kolmen oluen juominen ole juopottelua...

Tiedän heidän olevan juopottelevia ateisteja koska juopottelin heidän kanssaan ennen uskoontuloa. He itse sanovat olevansa ateisteja ja niin sanoin minäkin.

• Anonyymi00026

Tieteellisen maailmankuvan omaavan henkilön elämä ei ole noin ahdistunutta kuin avauksessa annettiin ymmärtää.

Antaa muiden uskoa lohikäärmeisiin ja itse voi naureskella niiden tekemisille. Tiedemies tuntee sääliä tyhmempiään kohtaan!

• Anonyymi00027

"Tieteellisen maailmankuvan omaavan henkilön elämä ei ole noin ahdistunutta kuin avauksessa annettiin ymmärtää."

Et tainnut edes lukea ja ymmärtää avausta. Tämä on se juttu, joka ahdistaa ateisteja: "Kuvittele, kuinka nämä ihmiset pitävät sinua idioottina ja jälkeenjääneenä koska et usko lohikäärmeisiin." Ihan samalla logiikalla kristittyjä ahdistaa muslimit, jonka he kuvittelevat olevan uhka itselleen.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

"Tieteellisen maailmankuvan omaavan henkilön elämä ei ole noin ahdistunutta kuin avauksessa annettiin ymmärtää."

Et tainnut edes lukea ja ymmärtää avausta. Tämä on se juttu, joka ahdistaa ateisteja: "Kuvittele, kuinka nämä ihmiset pitävät sinua idioottina ja jälkeenjääneenä koska et usko lohikäärmeisiin." Ihan samalla logiikalla kristittyjä ahdistaa muslimit, jonka he kuvittelevat olevan uhka itselleen.

Miksi ihmeessä ateisteja ahdistaisi? Ateistihan pitää uskovaisia höperöinä, kun uskovat mielikuvitusolentoihin...

Ihan samalla logiikalla muslimeja ahdistaa kristityt, joiden kuvittelevat olevan uhka itselleen.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Miksi ihmeessä ateisteja ahdistaisi? Ateistihan pitää uskovaisia höperöinä, kun uskovat mielikuvitusolentoihin...

Ihan samalla logiikalla muslimeja ahdistaa kristityt, joiden kuvittelevat olevan uhka itselleen.

"Miksi ihmeessä ateisteja ahdistaisi?"

Välinpitämättömyys on autuutta. Voihan sitä noinkin elää. Itse näen uskonnollisen fundamentalismin ahdistavana uhkana, jota pitää valppaasti torjua joka hetki. Hyvä esimerkki tästä uhkasta on Euroopan neuvoston antama julkilausuma "Kreationismin uhka opetukselle"

https://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/X2H-Xref-ViewHTML.asp?FileID=11751&lang=EN

• Anonyymi00028

Kyllähän lohikäärmeen on oltava totta kun kerran raamattukin sen tuntee.

• Anonyymi00029

Samalta kuin akeijuistista.

• Anonyymi00030

Ateistina elämäni on uskomattoman hyvää.

Itse olen huomannut uskovaisista sellaisen seikan että heitä ei niinkään triggeröi se etten usko heidän jumalaan vaan se etten usko heitä.

• Anonyymi00033

Ajan tappamista.

• Anonyymi00038

Paljon on taas kesän aikana tullut
      ihmisiä uskoon. Ei se ole mikään
      älyllinen pudotus " nyt lähti järki "
      Päinvastoin rakennusaine.

Mitä enemmän tiedeyhteisö ottaa
      vastaan uskon lahjan. Sitä paremmin
      uskoon tulee vahva luottamus .

Ei ole kaikki hihhulismia.
      Julkisuuden henkilöistä on moni
      uskovainen. Kapteeni Kaikkonen
      Toveri Etc. Ihan järkeviä sotilaita.
      Ei mitään umpituubaa. Juha Hänninen
      Majuri Etc. Ja minä.
      Myös entinen ateisti.

• Anonyymi00040

Worshopit vetävät ympäri maapallon
        isoja saleja. Musiikkitapahtumat.
        15 tuhatta 50 jopa sata tuhatta.
        Ollaan aineen ja hengen rajalla.
        Tunnelmassa. Ihmiset ja henki on
        kuin plasmaa. Eli saavutetaan korkea
        hengellinen yhteys. Tietysti joku voi pitää tätä ääliöiden humpuukkina.
        Mutta ei. Päin vastoin. Heräävä
        ateisti voi saavuttaa uuden tason.
        Nämä mainitsemasi sotilaat kuuluvat
        Jämerään Pappisluokan kastiin ja
        hyvä esimerkki:

Järki asuu myös uskovan sydämessä

• Anonyymi00041

Liskojen yö. Eli uskovat elävät
      esihistoriallisia aikaa ??
      Ei mene näin ! Jeesus Kristus on
      ajaton. Kuten Jumala. Ei ruostu
      Ei korrroosi iske. Vaan pysyy.
      Ateistina oleminen loppui
      Murrosiässä. Ennen SA - int.
      Vaikka lähdin lukemaan eri aloja
      Usko pysyi vankkana. Ja pysyy.
      Ei kuitenkaan pappi.

• Anonyymi00043

Aloituksen tekijä on vitsi . Uskomusten tuottama

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe