Ei päästä ulos 4 viikkoon tullut omaehtoisesti siinä kunnossa että voi antaa vapaat ulkoilut jatkaa kiduttamista ja nauttii vallasta siitä että ei päästä potilasta ulkoilee, jos valittaa muotoilee että olet päässyt sisäpihalle 2x15 min päivässä mikä näyttää vankilapihalta ja on 15x15 metriä iso, olen tehnyt amnesty internationaliin ilmoituksen ihmisoikeusloukkauksesta, tämä ei ole normaalia tulin vapaaehtoisesti hoitoon ja kaikki läheiset ja ihmiset mun ympärillä ei näe mitään syytä että miksi en pääsisi ulkoilee.
Pää hajoo niin saatanan pahasti neljän seinän sisällä varsinkin ku olen tottunut olla ulkona, tämä tuntuu kidutukselta p8..
Psykiatrit monet heistä on sairaita!
Suomessa psykiatrit kiduttaa potilaita
6
51
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Valittaa voi mut ketää ei kiinnosta
- Anonyymi00002
Minkä takia sinä hakeuduit vapaaehtoisesti osastolle. Mikä oli syynä että halusit osastolle ja sinua ei päästetä pois vaikka itse olet hakeutunut kuten sanot vapaaehtoisesti menit. Miksi sinua ei päästetä pois?
- Anonyymi00003
Kerro miksi et tehnyt valitusta hoitavalle taholle vaan amnesty internationaaliin?
Pakko kysyä miten olet tehnyt ilmoituksen koska amnestyn lomake ei siis ole yhteydenottokanava esimerkiksi yksityishenkilöiden kokemiin väärinkäytöksiin tai ongelmiin, joihin toivotaan Amnestyn apua. Miten olet ilmoittanut tästä? - Anonyymi00005
Psykiatrian puolella olevien mielestä vapauden rajoittaminen ja liikkumisen estäminen on perusteltua, jos henkilö on itsetuhoinen. Se vaan ei mitenkään edistä sen enempää fyysistä, kuin henkistäkään hyvinvointia.
Sillä alalla olevat kykenee aina perustelemaan jollakin tavalla tekemiään päätöksiä.
Mutta aloittajalle: tee heidän mielikseen kaikki, nyökytä päätä ja suostu lähes kaikkeen. Ja kun pääset sieltä pois, älä koskaan enää ole heidän kanssaan missään tekemisissä.
Yksi suuri illuusio vallitsee maassamme; se, että hoito olisi psykiatrian puolella ihmistä, hänen ihmisarvoaan kunnoittavaa, todellisuudessa siellä ei ole diagnosoiduilla tai pakkohoitopäätöksen saaneilla mitään oikeuksia. Toinen vielä suurempi illuusio on se, että hoito olisi psykiatrisissa sairaaloissa jotenkin huippuhyvää ja laadukasta. Valittaahan voi, mutta se on ovelasti järjestetty, että tehdyt päätökset tehdään virkapuolta myötäilevästi. - Anonyymi00006
Hoitokulttuureissa vallitsee erittäin paljon ja vahvasti hierarkiaan pohjautuva arvojärjestelmä. Ja tuleeko minään yllätyksenä se, että potilaat ovat siellä pohjimmaisena. En halua olla ilkeä, mutta se on valitettavasti totta. Ja se hierarkiaan ja arvojärjestykseen pohjautuva ajattelu näkyy oikeastaan kaikessa.
Potilaat ovat heille vain joitakin nimiä, diagnooseja ja potilaita.
Kannattaako tosiaan käyttää sellaisia palveluita? Sellaisessa systeemissä, jossa ihmisiä arvotetaan ja kategorisoidaan. Kuten sanoin, tässä maassa on paljon ns. tietynlaisia luotuja mielikuvia, mm. että siellä edistettäisiin jotenkin merkittävästi hyvinvointia. Miten sitä voidaan tehdä, jos "palveluihin" tulevia ei nähdä tasavertaisesti kohdattavina ihmisinä? Kertokaapa se, ja olkaa hyvät kommentoijat myös rehellisiä.
Jotta sitä henkistä hyvinvointia oikeasti edistetään silloin pitää kohdata ihmiset ihmisinä ja kohdella heitä ihmisinä, eikä jonkin sairauden kantajana tai edustajana.
Mutta aloittajalle ja kaikille muille vastaavassa tilanteessa en suosittele tietenkään näitä asioita heille ( sairaalassa työskenteleville )menemään sanomaan päin naamaa. Koska kaikki asiat ( negatiivinen kommentointi, vaikka se olisikin ihan aiheellista) voi vaikuttaa omaan tilanteeseen huonontavasti. - Anonyymi00007
Tiedän, että Sinulla on vaikeaa. Mutta mikään ei kestä ikuisesti. Mitä paremmin ja kohteliaasti käyttäydyt, ja olet " hoitomyöntyväinen", niin saat etuisuuksia, eli pääset ulos ja pääset sieltä sairaalastakin pois.
Vaikka minä ja Sinä olet yhtä mieltä siitä, että ne olosuhteet eivät ole siellä kaikista ideaaleimmat ja kivat, ja että siellä rikotaan ihmisoikeuksia, niin yhtä asiaa Sinun täytyy miettiä. Eli, että oletko siinä kunnossa ja kykenevä huolehtimaan itsestäsi ja haluatko ylipäätään elää. Koska jos haluat sieltä pois päästäksesi tekemään itsellesi jotakin peruuttamatonta, sitten Sinun täytyy miettiä, että oletko tarpeeksi hyvinvoiva?
Jos Sinulla on halua pitää itsestäsi huolta, haluat elää ja tulla onnelliseksi, niin sitten kaikki on hyvin.
Elämässä tulee jokaiselle aina eteen ongelmia. Ne täytyy selvittää. Valitettavasti psykiatrian puolella niistä ei olla välttämättä kiinnostuneita.
Onnea Sinulle ja elämääsi ja kaikkea hyvää!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a436906- 56569
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o157550- 51545
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä164527Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.218496Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20436Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta90424Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.63418Se siitä sitten
Hyvin lyhyt oli loppuelämä, kun ei suhde ehtinyt edes alkaa ennen, kuin päätit lopettaa. Nauti olostasi sitten.22410