Pari kysymystä s-seutulaiselle

Anonyymi-ap

Leikitään ajatusleikki.

Kuvitellaan, että olet Jeesuksen palkkatuomioistuimen edessä ja Hän kysyy sinulta, että miksi sinä eäessäsi hyljeksit nimenomaan jaetta 2 Kor. 5:19, vaikka sinulle paljasti joku, että toista korinttolaiskirjettä kirjoittaessaan Paavali korosti, että tuo jakeen 19 alkuosa oli nimenomaan se sovituksen sana, jota hän julisti - eivät sitä edeltävät eivätkä sitä seuraavat jakeet vaan tuo jakeen alkuosa sinällään. Ja sinulle vakuutettiin, että alkukielen perusteella tämä oli osoitettavissa kiistattomasti.

Mitä vastaat, jos Jeesus kysyy sinulta, että miksi et suhtautunut tuohon saamaasi tietoon vakavasti? Tai jos hän kysyy: miksi et koskaan siteerannut AINOASTAAN tuota jaetta, kun se kerran Paavalin mukaan oli se sovituksen sana, jota hänet oli kutsuttu julistamaan? Mikä tarve sinulla oli aina liittää siihen nuo muut jakeet? Miksi sinulle ei kelvannut sovituksen sana SELLAISENAAN?
Ja jos vetoat asiayhteyteen, mitä sanot, kun Jeesus kysyy sinulta: MITÄ sinä TARKOITAT "asiayhteydellä"? Eikö sovituksen sana juuri OLE tuo Asia? Ja jos se on se ASIA, eikä se siinä tapauksessa muodosta ASIAYHTEYDEN ITSESSÄÄN - jos se kerran oli se SANOMA, jota Paavali väitti minun kutsuneen häntä julistamaan?

Entä jos Jeesus jatkaisi ja sanoisi: jos sinulta kysytään, mikä ja missä on Helsinki, ja sinä näytät kartalta alueen, joka muodostaa koko Uudenmaan läänin, väitätkö sinä, että sinä ET VALEHTELE? Peittyykö sinun valheesi sillä, että Helsinki sijaitsee tuon näyttämäsi alueen sisällä? Onko valheesi jotenkin vähäisempi tai harmittomampi, kun et mennyt näyttämään kartalta Lapin lääniä? Onko peräti niin, että näytit Uudenmaan lääniä siksi, että (keksimäsi) maantieteellinen "asiayhteys" pakotti sinut siihen? Mutta jos ja kun kerran kysymys oli täsmällisesti ja yksiselitteisesti ilmaistu - mikä ja missä on Helsinki? - kuinka sinä voit mitenkään perustella sitä, että menit näyttämään Uudenmaan lääniä? Väitätkö vakavissasi, että kun näytit Uudenmaan lääniä, se EI OLLUT yksiselitteisesti harhaanjohtava VALHE?

Ja entä jos Jeesus jatkaisi: Sama pätee tähän sovituksen sana -asiaan. Jos ja kun kerran minun apostolini ITSE MÄÄRITTELI sovituksen sanaksi jakeen 2 Kor. 5:19, millä ihmeen perusteella sinä menet väittämään, että ei sovituksen sana suinkaan ole pelkästään tuo jae vaan jakeet 2 kor. 5:18-21 ja 2 Kor. 6:1-2?

Kenen LUVALLA sinä toimit näin? Miksi menet muuttamaan PAAVALIN SOVITUKSEN SANAKSI RAJAAMAN JA MÄÄRITTELEMÄN

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"

JOKSIKIN MUUKSI?

Entä jos Jeesus sanoisi lopuksi:

Oletko tullut ajatelleeksi, että kun et koskaan suostu pitämään tuota jaetta esillä yksinään, sellaisenaan, vaan hämärrät sitä samalla tavoin kuin hämärrät maantieteellisesti Helsingin kaupunkia näyttäessäsi kartalta Uudenmaan lääniä, sinä HÄMÄRRÄT SITÄ, MITÄ MINULLE RISTILLÄ TAPAHTUI - sinä HÄMÄRRÄT MINUA ITSEÄNI - JOTAKIN, MIKÄ ON KAIKKEIN PYHINTÄ JA ARVOKKAINTA MINUSSA?

- GF -

45

123

Vastaukset 45

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Po. "Ja jos se on se ASIA, eikö - -"

• Anonyymi00002

Palkkatuomiossa saamme kaikki palkan, meillä ei ole mitään kadotus tuomiota. Ehkä Jeesuksen Jumalainen viisaus ja armo ymmärtää myös sinua, kiihkeää yhden jakeen, yli kaiken nostavaa käsitystäsi. Oletko käsittänýt sen oikeaksi, sen Jeesus päättää. Samoin Hän päättää, onko kokonaisvaltainen laaja käsitys tuomiosta oikein vai puppua. Myös Hän kertoo kiistämättömän auktoriteettinsä voimalla, mitä tapahtuu niille, jotka valitsivat kapinallisen Luziferin omaksi herrakseen, hylkäämällä Hyvän Isämme tahdon, kaikkien pelastumiseksi.

• Anonyymi00006

" - - jotka valitsivat kapinallisen Luziferin omaksi herrakseen - --"

😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫

On se matkaa, kun te kkorkkiruuvin kierot nöyrää teeskentelevät "Jeesukseen uskovat" vakuutatte saaneenne uskonne sulana lahjana, mutta sitten ne, jotka teidän mielestänne eivät usko, ovatkin VALINNEET LUZIFERIN OMAKSI HERRAKSEEN.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00009

Sovituksen sanan vähättelyn keinot ovat moninaiset: "- - kiihkeää yhden jakeen, yli kaiken nostavaa käsitystäsi - -"

Kukaan teistä sovituksen sanan päälle paskojista ei koskaan KIRJOITA AUKI tuota "yhtä jaetta".

Miksiköhän?

• Anonyymi00003

Kirjoitettu on.

1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
      2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
      3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
      4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
      5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
      6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
      7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
      8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
      9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
      10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
      11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.
      ( Matt. 4 )

s-seutulainen

• Anonyymi00007

Sellainen sitaatti sieltä sitten! Ja varmaan jollakin uuvattikierteislogiikalla se on kai sitten "vastaus" avauksessa esitettyihin kysymyksiin.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00008

Kirjoitettu on

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukennut heille heidän rikkomuksiaan.

• Anonyymi00004

Hienosti toit esille tuon kohdan tarkoituksen. Kiitos. Tosiaan tuo "Jumala oli Kristuksessa" on alkuperäisen tekstin mukainen.

Ei varmaan kannata tuomita muita. Kyllä he varmaan joutuvat Jumalan kanssa asiaa ihan vakavissaan pohtimaan. Siunaa vain aj rukoile toisten puolesta. Siihen Jumalan palvelija on kutsuttu. Tuomiovaltaa ja jatkuvaa arvostelun henkeä meille ei ole annettu Jumalalta. Siksi niitä täytyy kaihtaa, koska niissä piilee siis sielunvihollisen ansa ja houkutus.

Kaikkea hvyää ja voi hyvin!

• Anonyymi00014

Aikuisella ihmisellä on lupa ja oikeastaan velvollisuus päätelllä edes sen varran, että jos joku julistaa sovituksen sanaa Paavallin tavoin, hän on deletoinut itseltään ja kaikilta muilta kaiken mahdollisen "tuomiovallan", koskapa sovitus sisältää yhteyteen saattamisen ja kaikkien ihmisten kaikkien syntien anteeksiannon, myös sovituksen sanan päälle paskomisen synnin.
        Ja tuon "jatkuvan arvostelun hengen" sinä olet kyllä keksinyt ihan omasta päästäsi, Uuden testamentin sivuilta sitä ei löydy.

• Anonyymi00005

S-seutulaisen eduksi voimme kaikki nähdä hänen pyrkimyksensä pitää tarjolla elämän sanaa, evankeliumia Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
      11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. (2Kor 5)

S-seutulainen toimii kuten Paavali ja Paavalin mainitsemat "me".

" Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan"

Uskohan tulee tarjolla pidetyn elämän sanan kuulemisen kautta.

Ja uskoon tullut saa Pyhän Hengen johdattamaan vaellusta uutena luomuksena Kristuksessa.

Paavali muistuttaa tuossa kohdassa juurikin uskovien ( "me", niin kuin hän kirjoittaa ) ahkeroivan olemalla Jumalalle mieliksi.

9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi. ( 2Kor 5)

S-seutulainen ahkeroitsee oiken asian puolesta, jotta ihmiset uskoisivat.

Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
      ( Room 3)

Herran käsi on pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistajien kanssa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
      21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
      22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
      23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Vakaalla sydämellä, huom.

Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00010

Vilpitön uskova ei pasko kieroilemalla ja selittelemällä sovituksen sanan päälle, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maaiilman itsensä kanssa eikä lukenut hheille heidän rikkomuksiaan."

Vilpitön uskova ei toimi niin, että hänen "raamattuluentonsa" päätteeksi tuo jae on lakannut tarkoittamasta sitä, mitä siinä lukee. Vilpitön uskova ei häivytä eikä hukuta tuota jaetta omien sitaattiensa ja jaarittelujensa mereen eikä muuta tuon jakeen viestiä eikä sisältöä eikä merkitystä.

• Anonyymi00011

Eikä vilpitön uskova VAIHDA PUHEENAIHETTA samalla kun ESITTÄÄ, ETTÄ PYSYY ASIASSA.

Näin ei vilpitön uskova kerta kaikkiaan toimi.

Tätä saatanallista hevonpaskaa tässä on saanut sen 5-7 vuotta lapoida sovituksen sanan päältä yhä uudestaan ja uudestaan teidän suurten "Raamatun tuntijoiden" keskellä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Eikä vilpitön uskova VAIHDA PUHEENAIHETTA samalla kun ESITTÄÄ, ETTÄ PYSYY ASIASSA.

Tätä saatanallista hevonpaskaa tässä on saanut sen 5-7 vuotta lapoida sovituksen sanan päältä yhä uudestaan ja uudestaan teidän suurten "Raamatun tuntijoiden" keskellä.

Olet veljien syyttäjä ja pahoinpitelijä.
        Sinut jätettäköön Herran kuritettavaksi
        jotta nöyrtyisit ja viisastuisit.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Olet veljien syyttäjä ja pahoinpitelijä.
        Sinut jätettäköön Herran kuritettavaksi
        jotta nöyrtyisit ja viisastuisit.

Siinä TAAS yksi sovituksen sanan päälle paskoja. Mistä Perähikiältä teitä sikiää?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ukso toivonen, olet levittämäsä luterilaisuutta kaverisi s-seutulaisen kanssa.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ukso toivonen, olet levittämäsä luterilaisuutta kaverisi s-seutulaisen kanssa.

Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettaksi eikä sinua, usko toivonen, kiusaajaa, ja pilkkaajaa uskovien neuvojaksi.

• Anonyymi00032

"11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan .." (2Kor 5)

Paavali oli tullut korinttolaisten luokse evankeliumin syntiemme tähde ristiinnaulittavaksi itsensä antaneesta Jeesuksesta Kristuksesta.

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        ( 1Kor 2)

Ettei se evankeliumin sana, sana rististä menisi mitättömäksi, kuten hän myös toisessa kohden sanoo ettei Jumalan armo jäisi turhaksi kenenkään kohdalta.

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. (1Kor 1)

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. (2Kor 6:1)

Ja sana ristitähän on juuri Jumalan voima, mistä Paavali todistaa.

18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1Kor 1)

" ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan "

Ihminen voi käyttää erilaisia voimasanoja ja manauksia ilman, että ne vaikuttaisivat sitä uskoa, minkä Jumalan voima vaikuttaa sanan rististä kuulijassa.

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Näin Paavali todistaa Jeesuksen nimessä julistetun evankeliumin kautta vaikuttavasta voimasta.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

"11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan .." (2Kor 5)

Paavali oli tullut korinttolaisten luokse evankeliumin syntiemme tähde ristiinnaulittavaksi itsensä antaneesta Jeesuksesta Kristuksesta.

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        ( 1Kor 2)

Ettei se evankeliumin sana, sana rististä menisi mitättömäksi, kuten hän myös toisessa kohden sanoo ettei Jumalan armo jäisi turhaksi kenenkään kohdalta.

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. (1Kor 1)

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. (2Kor 6:1)

Ja sana ristitähän on juuri Jumalan voima, mistä Paavali todistaa.

18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1Kor 1)

" ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan "

Ihminen voi käyttää erilaisia voimasanoja ja manauksia ilman, että ne vaikuttaisivat sitä uskoa, minkä Jumalan voima vaikuttaa sanan rististä kuulijassa.

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Näin Paavali todistaa Jeesuksen nimessä julistetun evankeliumin kautta vaikuttavasta voimasta.

Usko Toivonen

Vilpitön uskova ei pasko kieroilemalla ja selittelemällä sovituksen sanan päälle, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maaiilman itsensä kanssa eikä lukenut hheille heidän rikkomuksiaan."

Vilpitön uskova ei toimi niin, että hänen "raamattuluentonsa" päätteeksi tuo jae on lakannut tarkoittamasta sitä, mitä siinä lukee. Vilpitön uskova ei häivytä eikä hukuta tuota jaetta omien sitaattiensa ja jaarittelujensa mereen eikä muuta tuon jakeen viestiä eikä sisältöä eikä merkitystä.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Paavalia voinemme pitää vilpittömänä uskovana.

Paavali ei paljoakaan kirjoittanut ulosteesta, mutta yhden kerran mainitsee ja littää sen itseensä, ei toisiin.

4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
        6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista ( Fil 3)

Entisestä vaelluksestaan hän todistaa, pidän sitä roskana, alkukielessä ulosteena.

Ja perustaa uuden vaelluksensa Jumalasta uskon kautta tulevaan vanhurskauteen, minkä perustana on Herran Jeesuksen Kristuksen usko.

Kuten Paavali toisessa kirjeessään mainitsee:

"Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." ( Gal 2:20)

Elämä Kristuksessa tarkoittaa Hyvän Paimenen johdattamaa hengellistä elämää, Hengen hedelmää ilmentävää.

Usko Toivonen

• Anonyymi00012

2Kor.5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. Biblia (1776) Room.4:8. Kol.1:20.

• Anonyymi00013

Harhaopeille tyypillistä on kiinnittää kaikki huomio yhteen asiaan.
      Tässä alottajan kohdalla hän kiinnittää kaiken huomion yhteen jakeeseen.
      Silloin hän jättää huomioimatta kaiken muun, mitä Raamattuun on kirjoitettu.
      Tämä alottaja tunnustaakin jankkaamalla yhden jakeen Sanomaa.

Hän palottelee Jumalan Sanan miljoonaan osaan ja ottaa siitä vain
      yhden osan. Ja sitä hän julistaa luullen olevansa kovin oikeassa.
      Kuitenkin Sana todistaa, että koko Raamattu on totuus, ei yksi eikä kaksi
      eikä kolme jaetta, - vaan nimenomaan koko Raamattu. Raamatun Sanaa
      ei ole lupa pilkkoa palasiksi eikä jättää siitä mitään pois.

Ilm 22:19 "ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
      niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja
      pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

• Anonyymi00017

Kuten jo sanoin: te sovituksen sanan päälle paskojat paljastatte itsenne siinä, että te puhutte hämärästi "yhdestä jakeesta", joka on teille niin vastennmielinen, ettette te koskaan KIRJOITA SITÄ AUKI:.

Ja katso! Soovituksen sanan päälle oksentaja on onnistunut mädättämään aivonsakin:

"Kuitenkin Sana todistaa, että koko Raamattu on totuus, ei yksi eikä kaksi
        ei ole lupa pilkkoa palasiksi eikä jättää siitä mitään pois."

Kukaan, jonka ÄO on yli 80, ei kykene kirjoittamaan tuollaista sontaa. Tuo on TÄYDELLINEN KEHÄPÄÄTELMÄ, JOSSA ON MUKANA ANKRONISMI-KASVANNAINEN.

On kuin tuon kirjoittaja olisi tulkinnut Jeesuksen sanoneen: Tuhtokaa tämä evankeliumi, ja viekää se väääristyneessä muodossa kaikkeen maailmaan ja käyttäkää kaikkia mahdollisia järjettömyyksiä ja mielenvikaisuuksia perustellaksenne oppinne, jolla olette alkuperäisen evankeliumin tuhonneet."

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kuten jo sanoin: te sovituksen sanan päälle paskojat paljastatte itsenne siinä, että te puhutte hämärästi "yhdestä jakeesta", joka on teille niin vastennmielinen, ettette te koskaan KIRJOITA SITÄ AUKI:.

Ja katso! Soovituksen sanan päälle oksentaja on onnistunut mädättämään aivonsakin:

"Kuitenkin Sana todistaa, että koko Raamattu on totuus, ei yksi eikä kaksi
        ei ole lupa pilkkoa palasiksi eikä jättää siitä mitään pois."

Kukaan, jonka ÄO on yli 80, ei kykene kirjoittamaan tuollaista sontaa. Tuo on TÄYDELLINEN KEHÄPÄÄTELMÄ, JOSSA ON MUKANA ANKRONISMI-KASVANNAINEN.

On kuin tuon kirjoittaja olisi tulkinnut Jeesuksen sanoneen: Tuhtokaa tämä evankeliumi, ja viekää se väääristyneessä muodossa kaikkeen maailmaan ja käyttäkää kaikkia mahdollisia järjettömyyksiä ja mielenvikaisuuksia perustellaksenne oppinne, jolla olette alkuperäisen evankeliumin tuhonneet."

Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi, että sinä et kunnioita
        Jumalan Sanaa. Korostat yhtä jaetta antaaksesi
        lukijalle vaikutelman, että Raamatun Sana on
        sinulle tärkeä ja kunnioitat sitä kovastikin. Tällä
        tavalla sinä pyrit eksyttämään lukijaa luulemaan,
        että Raamatunilmoitus on sinulle tärkeä ja että opetat
        oikein Raamatun ilmoitusta. Kuitenkin olet osoittautunut
        yhdeksi palstan kaikkien aikojen suurimmaksi eksyttäjäksi.
        Väkevä eksytys menee lähelle totuutta, mutta se vie
        harhaan sen pääkohdissa.

Sinun eksytys on siinä, että sinä teet tyhjäksi Jumalan
        luokse tulemisen, joka on uskoon tulo. Sinä siis vastustat
        uskoon tuloa tekemällä sen turhaksi. Olet siis elävän
        uskon vastustaja. Näin vastustat yksilön henkilökohtaista
        suhdetta Elävään Jumalaan.

Et ota miksikään niiden jakeiden sanomaa, jotka eivät
        sovi omaan oppiisi. Et välitä ollenkaan jakeista, joita
        sinulle esitetään, vaikka nekin ovat Jumalan Sanaa.
        Jos Jumalan ilmoitus on sinulle tärkeä, sinä kunnioitat
        koko Raamattua. Nyt kuitenkin monet hengelliset
        ihmiset näkevät kirjoitustesi lävitse ja ovat paljastaneet
        sinut.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi, että sinä et kunnioita
        Jumalan Sanaa. Korostat yhtä jaetta antaaksesi
        lukijalle vaikutelman, että Raamatun Sana on
        sinulle tärkeä ja kunnioitat sitä kovastikin. Tällä
        tavalla sinä pyrit eksyttämään lukijaa luulemaan,
        että Raamatunilmoitus on sinulle tärkeä ja että opetat
        oikein Raamatun ilmoitusta. Kuitenkin olet osoittautunut
        yhdeksi palstan kaikkien aikojen suurimmaksi eksyttäjäksi.
        Väkevä eksytys menee lähelle totuutta, mutta se vie
        harhaan sen pääkohdissa.

Sinun eksytys on siinä, että sinä teet tyhjäksi Jumalan
        luokse tulemisen, joka on uskoon tulo. Sinä siis vastustat
        uskoon tuloa tekemällä sen turhaksi. Olet siis elävän
        uskon vastustaja. Näin vastustat yksilön henkilökohtaista
        suhdetta Elävään Jumalaan.

Et ota miksikään niiden jakeiden sanomaa, jotka eivät
        sovi omaan oppiisi. Et välitä ollenkaan jakeista, joita
        sinulle esitetään, vaikka nekin ovat Jumalan Sanaa.
        Jos Jumalan ilmoitus on sinulle tärkeä, sinä kunnioitat
        koko Raamattua. Nyt kuitenkin monet hengelliset
        ihmiset näkevät kirjoitustesi lävitse ja ovat paljastaneet
        sinut.

Taaksaan et kyennyt kirjoittamaan sovituksen sanaa AUKI. On kuin se olisi sinulle jokin spitaalinen. Kummallista.

Toisaalta:

Tajuan sen, että kukaan, JOKA NÄKEE JEESUKSEN PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN VALOSSA, EI KYKENE HÄMÄRTÄMÄÄN SOVITUKSEN SANAA, ja kukaan, joka ei Jeesusta sovituksen sanan valossa näe, ei kykene häntä siinä valossa julki tuomaan. Molemmat ovat täysin kykenemättömiä tekemään toisin kuin tekevät. Kaikki on kiinni NÄKEMISESTÄ. On mahdotonta uskoa siihen, mitä ei sydämessään hengen silmillä NÄE.

Kun sovituksen sanaan uskoo sydämessään niin kuin Paavali sen julistaa, siihen on täysin mahdotonta olla uskomatta. Kaikki on sille alisteista, koskapa KAIKKI ON RISTIINNAULITULLE ALISTEISTA (Ilm. 5:6-14). Ristiinnaulittu Jeesus ei ole alisteinen KENENKÄÄN IHMISEN RAAMATUN TULKINNALLE vaan Hään on jok'ikisen Raamatun tulkitsijan ja tulkinnan YLLPUOLELLA. Jos sinä yrität sokeuttasi vähätellä Raamatullasi Hänen ristin työtään, sinä huidot ilmaan.

Tietenkin ihminen pönkittää Raamatullaan sitä, mihin hän uskoo, eikä sitä, mihin hän ei usko.

Minä uskon sovituksen sanan. Usko sinä, mihin uskot. Mitäpä muutakaan sinä voisit tehdä?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Taaksaan et kyennyt kirjoittamaan sovituksen sanaa AUKI. On kuin se olisi sinulle jokin spitaalinen. Kummallista.

Toisaalta:

Tajuan sen, että kukaan, JOKA NÄKEE JEESUKSEN PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN VALOSSA, EI KYKENE HÄMÄRTÄMÄÄN SOVITUKSEN SANAA, ja kukaan, joka ei Jeesusta sovituksen sanan valossa näe, ei kykene häntä siinä valossa julki tuomaan. Molemmat ovat täysin kykenemättömiä tekemään toisin kuin tekevät. Kaikki on kiinni NÄKEMISESTÄ. On mahdotonta uskoa siihen, mitä ei sydämessään hengen silmillä NÄE.

Kun sovituksen sanaan uskoo sydämessään niin kuin Paavali sen julistaa, siihen on täysin mahdotonta olla uskomatta. Kaikki on sille alisteista, koskapa KAIKKI ON RISTIINNAULITULLE ALISTEISTA (Ilm. 5:6-14). Ristiinnaulittu Jeesus ei ole alisteinen KENENKÄÄN IHMISEN RAAMATUN TULKINNALLE vaan Hään on jok'ikisen Raamatun tulkitsijan ja tulkinnan YLLPUOLELLA. Jos sinä yrität sokeuttasi vähätellä Raamatullasi Hänen ristin työtään, sinä huidot ilmaan.

Tietenkin ihminen pönkittää Raamatullaan sitä, mihin hän uskoo, eikä sitä, mihin hän ei usko.

Minä uskon sovituksen sanan. Usko sinä, mihin uskot. Mitäpä muutakaan sinä voisit tehdä?

Kerro omasta uskoon tulostasi. Ei riitä, että sanot, että luit tuon
        yhden jakeen ja huomasti jotakin. Se ei vielä ole uskoon tulo.

Uskoon tulo on suurempi ja monitahoinen kokemus koska
        siinä ihminen syntyy uudeksi Jumalan Sanasta ja Hengestä.
        Uskoon tulossa Jumala itse tulee elämään uskovan kanssa
        ja hänessä. Jumala tahtoo elää uskovan kautta. Kun uskova
        elää Hänestä Hänen kauttaan, silloin se toteutuu.

Kerro miten koit syntiesi anteeksi saamisen, ei riitä että sanot
        uskovasi sovituksen Sanan. Raamattu todistaa, että riivaajatkin
        uskovat ja vapisevat. Riivaajakin voi sanoa uskovansa, mutta
        vapisee. Siis ihmisellä tulee olla enemmän kuin pelkkä Sanan
        totena pitäminen. Monet ihmiset sanovat Raamatun olevan
        totta, mutta he eivät silti ole uskossa, eivät ole Jeesuksen
        seuraajia.

Elävä usko on enemmän kuin totena pitäminen.
        Totena pitäminen ilman henkilökohtaista suhdetta
        Elävään Jumalaan on kuollut usko. Kuollut usko,
        totena pitäminen, ei pelasta.

Elävä usko on henkilökohtainen suhde elävään Jumalaan
        Jeesuksessa Kristuksessa. Silloin siinä suhteessa on enemmän
        kuin yksi jae ja sen totena pitäminen. Elävä usko, elävä suhde,
        Jeesukseen Kristukseen, joka on Jumalan koko Totuus, pelastaa.

1.Piet:3:15 "pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina
        valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon
        perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kerro omasta uskoon tulostasi. Ei riitä, että sanot, että luit tuon
        yhden jakeen ja huomasti jotakin. Se ei vielä ole uskoon tulo.

Uskoon tulo on suurempi ja monitahoinen kokemus koska
        siinä ihminen syntyy uudeksi Jumalan Sanasta ja Hengestä.
        Uskoon tulossa Jumala itse tulee elämään uskovan kanssa
        ja hänessä. Jumala tahtoo elää uskovan kautta. Kun uskova
        elää Hänestä Hänen kauttaan, silloin se toteutuu.

Kerro miten koit syntiesi anteeksi saamisen, ei riitä että sanot
        uskovasi sovituksen Sanan. Raamattu todistaa, että riivaajatkin
        uskovat ja vapisevat. Riivaajakin voi sanoa uskovansa, mutta
        vapisee. Siis ihmisellä tulee olla enemmän kuin pelkkä Sanan
        totena pitäminen. Monet ihmiset sanovat Raamatun olevan
        totta, mutta he eivät silti ole uskossa, eivät ole Jeesuksen
        seuraajia.

Elävä usko on enemmän kuin totena pitäminen.
        Totena pitäminen ilman henkilökohtaista suhdetta
        Elävään Jumalaan on kuollut usko. Kuollut usko,
        totena pitäminen, ei pelasta.

Elävä usko on henkilökohtainen suhde elävään Jumalaan
        Jeesuksessa Kristuksessa. Silloin siinä suhteessa on enemmän
        kuin yksi jae ja sen totena pitäminen. Elävä usko, elävä suhde,
        Jeesukseen Kristukseen, joka on Jumalan koko Totuus, pelastaa.

1.Piet:3:15 "pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina
        valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon
        perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

Lukemattomat ovat ne keinot, joilla sovituksen sanalle sokeat haluavat ylläpitää sokeuttaan.

"Elävä usko on henkilökohtainen suhde elävään Jumalaan
        Jeesuksessa Kristuksessa."

Metkaa kun tuo sun "elävä usko" saa sinut paskomaan sovituksen sanan päälle, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Mietin tuossa, että kuinka "elävää" sinun uskosi mahtaisikaan olla sitten, kun sinä nauraa rätkättäisit räkäistä naurua aina tuon jakeen lukiessasi tai kuullessasi. Olisikohan sellainen halveksiva suonenvedon kaltainen naurukohtaus osoitus äärimmäisen ELÄVÄSTÄ uskosta ELÄVÄÄN Jumalaan, jonka Paavali kumma kyllä väittää sovittaneen koko maailman itsensä kanssa Pojassaan Jeesuksessa?

Jatka sinä tuossa "elävässä" uskossasi, joka saa sinut pohtimaan paljon MIELUUMMIN omaa ja toisten uskoontuloa eli yksittäistä tapahtumaa yksilöuskovan elämässä KUIN sitä tapahtumaa, jossa Jeesus antoi henkensä koko maailman lunnaiksi. Et varmaankaan pahastu, jos minä mielessäni sijoitan tuon elävä-määreen tilalle sanan "narsistinen"? Pikkuvauvoilla on kai tapana pyöriä oman napansa ympärillä hieman samalla tavooin kuin narsistisilla uskovillla on tappan viiihtyä omaan uskoontulonsa ja uskomisensa ja uskossa pysymisensä ja uskonsa elävyyden mittaamisen ja oounnitsemisen ja arvioimisen ja vertailemisen ymprillä.

Ja hei! Ei se ihme ole, että sinä et arvosta "totena pitämistä", jos ja kun sitä ET PIDÄ TOTENA sitä, että Jumala ooli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. En minäkään arvostaisi, jos olisin sinun housissasi - pitäisihän minun jollain näppärällä konstilla selittää itselleni oma epäuskoni sovituksen sanaa kohtaan.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Lukemattomat ovat ne keinot, joilla sovituksen sanalle sokeat haluavat ylläpitää sokeuttaan.

"Elävä usko on henkilökohtainen suhde elävään Jumalaan
        Jeesuksessa Kristuksessa."

Metkaa kun tuo sun "elävä usko" saa sinut paskomaan sovituksen sanan päälle, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Mietin tuossa, että kuinka "elävää" sinun uskosi mahtaisikaan olla sitten, kun sinä nauraa rätkättäisit räkäistä naurua aina tuon jakeen lukiessasi tai kuullessasi. Olisikohan sellainen halveksiva suonenvedon kaltainen naurukohtaus osoitus äärimmäisen ELÄVÄSTÄ uskosta ELÄVÄÄN Jumalaan, jonka Paavali kumma kyllä väittää sovittaneen koko maailman itsensä kanssa Pojassaan Jeesuksessa?

Jatka sinä tuossa "elävässä" uskossasi, joka saa sinut pohtimaan paljon MIELUUMMIN omaa ja toisten uskoontuloa eli yksittäistä tapahtumaa yksilöuskovan elämässä KUIN sitä tapahtumaa, jossa Jeesus antoi henkensä koko maailman lunnaiksi. Et varmaankaan pahastu, jos minä mielessäni sijoitan tuon elävä-määreen tilalle sanan "narsistinen"? Pikkuvauvoilla on kai tapana pyöriä oman napansa ympärillä hieman samalla tavooin kuin narsistisilla uskovillla on tappan viiihtyä omaan uskoontulonsa ja uskomisensa ja uskossa pysymisensä ja uskonsa elävyyden mittaamisen ja oounnitsemisen ja arvioimisen ja vertailemisen ymprillä.

Ja hei! Ei se ihme ole, että sinä et arvosta "totena pitämistä", jos ja kun sitä ET PIDÄ TOTENA sitä, että Jumala ooli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. En minäkään arvostaisi, jos olisin sinun housissasi - pitäisihän minun jollain näppärällä konstilla selittää itselleni oma epäuskoni sovituksen sanaa kohtaan.

Et vastannut kysymykseeni, miksi et, vaikka Raamattu, johon vetoat,
        kehottaa sinua siihen? Tai, - vetoat ja vetoat?? Vetoat yhteen jakeeseen???
        Eikö tuo 1.Piet:3:15 ole sinun mielestäsi noudattamisen arvoinen Sana?

Et myöskään vastannut sävyisyydellä etkä pelolla kunnioittaen
        Jumalan Sanaa, vaikka Raamattu, johon teennäisesti vetoat, kehottaa
        sinua siihen, miksi et?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Et vastannut kysymykseeni, miksi et, vaikka Raamattu, johon vetoat,
        kehottaa sinua siihen? Tai, - vetoat ja vetoat?? Vetoat yhteen jakeeseen???
        Eikö tuo 1.Piet:3:15 ole sinun mielestäsi noudattamisen arvoinen Sana?

Et myöskään vastannut sävyisyydellä etkä pelolla kunnioittaen
        Jumalan Sanaa, vaikka Raamattu, johon teennäisesti vetoat, kehottaa
        sinua siihen, miksi et?

Mikäs ihmeen nettipoliisi sinä kuvittelet olevasi? Ääliö!!

😂😂😂😂😂😂😂

Ja kuinka voit olla niin typerä, ettet tajunnut tuosta kommentistani, MIKSI minua ei kiinnosta tuollainen vauvamainen oman napansa ympärillä pyöriminen?

Hei HUHUU, VAUVELI!!! Jospa nostaisit katseen siitä omasta navastasi ja keskittyisit KRISTUKSEEN?

😂😂😂😂😂

Ja EDELLEENKÄÄN sinä sovituksen sanan päälle paskoja et kykene kirjoittamaan tuota yhtä jaetta AUKI. Tämä on teille sovituksen sanan vihaajille kummallisen yhteinen piirre.

Kuvittele: sinä ET KYKENE KIRJOITTAMAAN YHTÄ JAETTA NÄKYVILLE.

Miksi sinä pidät juuri TUOTA JAETTA niin spitaalisena?'

Jatka sinä tuota teennäistä ja omahyväistä ja narsistista Raamatulla läyryämistäsi aivan rauhassa. Minä näen sen läpi, uupelo.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mikäs ihmeen nettipoliisi sinä kuvittelet olevasi? Ääliö!!

😂😂😂😂😂😂😂

Ja kuinka voit olla niin typerä, ettet tajunnut tuosta kommentistani, MIKSI minua ei kiinnosta tuollainen vauvamainen oman napansa ympärillä pyöriminen?

Hei HUHUU, VAUVELI!!! Jospa nostaisit katseen siitä omasta navastasi ja keskittyisit KRISTUKSEEN?

😂😂😂😂😂

Ja EDELLEENKÄÄN sinä sovituksen sanan päälle paskoja et kykene kirjoittamaan tuota yhtä jaetta AUKI. Tämä on teille sovituksen sanan vihaajille kummallisen yhteinen piirre.

Kuvittele: sinä ET KYKENE KIRJOITTAMAAN YHTÄ JAETTA NÄKYVILLE.

Miksi sinä pidät juuri TUOTA JAETTA niin spitaalisena?'

Jatka sinä tuota teennäistä ja omahyväistä ja narsistista Raamatulla läyryämistäsi aivan rauhassa. Minä näen sen läpi, uupelo.

Et vieläkään kykene nöyryyteen ja sävyisyyteen missään tekstissäsi, miksi?
        Eikä Jumalan pelkoa ole havaittavissa puhumattakaan rakkaudesta ja armosta, miksi ei? Myös laupeus loistaa voimakkaasti poissaolollaan.

Jos todistajassa ei ole sävyisyyttä, ei nöyryyttä, ei rakkautta, ei armoa eikä
        laupeutta, hän ei ole Jumalasta. Sinussa ei ole totuus koska hyväksyt
        vain muutaman prosentin totuudesta. Totuutta ei voi pilkkoa palasiksi
        ja heittää suurinta osaa pois.

Jumalan Hengessä puhuvassa ihmisessä on aina kaikki nuo Jumalan ominaisuudet. "Minä teissä ja te minussa" sanoo Jeesus.

Tarviiko antaa jakeet?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Et vieläkään kykene nöyryyteen ja sävyisyyteen missään tekstissäsi, miksi?
        Eikä Jumalan pelkoa ole havaittavissa puhumattakaan rakkaudesta ja armosta, miksi ei? Myös laupeus loistaa voimakkaasti poissaolollaan.

Jos todistajassa ei ole sävyisyyttä, ei nöyryyttä, ei rakkautta, ei armoa eikä
        laupeutta, hän ei ole Jumalasta. Sinussa ei ole totuus koska hyväksyt
        vain muutaman prosentin totuudesta. Totuutta ei voi pilkkoa palasiksi
        ja heittää suurinta osaa pois.

Jumalan Hengessä puhuvassa ihmisessä on aina kaikki nuo Jumalan ominaisuudet. "Minä teissä ja te minussa" sanoo Jeesus.

Tarviiko antaa jakeet?

On sulla hieman kusi noussut päähän kun sinä kuvittelet Jumalan pelon puutteeksi sitä, kun joku näkee sinun teennäisten ja tyhjäpäisten Raamattu-jorinoittesi lävitse. Luuletko sinä hattivatti, että minä jaksan ottaa näitä sinun "luentojasi" vakavasti?

😅😅😅😅😅

Se olit sinä, joka tulit luennoimaan noita uuvattiluentojasi ja aukomaan päätäsi minun aloittamaani ketjuun, ei suinkaan päinvastoin. Pelle.

Ja EDELLEENKÄÄN sinä sovituksen sanan päälle paskoja et uskalla kirjoittaa "sitä" jaetta auki. Se on edelleen sinulle spitaalinen jae.

Ja eihän sinua SE lainkaan hävetä, tietenkään. Sinä muina naisina/miehinä paskot sovituksen sanan päälle ja sössötät Jumalan pelosta ja armosta ja rakkaudesta.

Kuvittele: sinä, joka kiistät sen, mitä Jumala sai aikaan Kristuksessa, kehtaat länkyttää rakkaudesta ja armosta! 😅😅😅 Kaikenlaisia hiippaheikkejä se leipä tässä maassa elättääkin.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

On sulla hieman kusi noussut päähän kun sinä kuvittelet Jumalan pelon puutteeksi sitä, kun joku näkee sinun teennäisten ja tyhjäpäisten Raamattu-jorinoittesi lävitse. Luuletko sinä hattivatti, että minä jaksan ottaa näitä sinun "luentojasi" vakavasti?

😅😅😅😅😅

Se olit sinä, joka tulit luennoimaan noita uuvattiluentojasi ja aukomaan päätäsi minun aloittamaani ketjuun, ei suinkaan päinvastoin. Pelle.

Ja EDELLEENKÄÄN sinä sovituksen sanan päälle paskoja et uskalla kirjoittaa "sitä" jaetta auki. Se on edelleen sinulle spitaalinen jae.

Ja eihän sinua SE lainkaan hävetä, tietenkään. Sinä muina naisina/miehinä paskot sovituksen sanan päälle ja sössötät Jumalan pelosta ja armosta ja rakkaudesta.

Kuvittele: sinä, joka kiistät sen, mitä Jumala sai aikaan Kristuksessa, kehtaat länkyttää rakkaudesta ja armosta! 😅😅😅 Kaikenlaisia hiippaheikkejä se leipä tässä maassa elättääkin.

Sovituksen Sana 2 Kor 5:19 on totta ja oikein.
        Sinun selityksesi vievät siitä harhaan. Siinä
        Paavalin kirjeessä on se seuraavakin jae 20.
        Ja tietysti jae 21, sekä luvussa 6 on jae 1.

Sovitus ja Jumalan armo tulee ottaa vastaan
        ja siinä tulee myös elää. Ihmisen osuus on
        antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        Jumala on omalta puoleltaan tehnyt sen
        valmiiksi. Mutta liitossa ja suhteessa on aina
        kaksi osapuolta. Siksi ihmisen osuus on antaa
        Jumalan sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Sinun oppisi ei vie ihmistä suhteeseen Jumalan kanssa
        koska oppisi on kovin yksipuolista ja ihmisen puolelta
        täysin passiivista.

Ja sitten lopuksi yksi tärkeä havainto;
        Sinun kielenkäyttösi jo yksinään paljastaa sinut.
        Kukaan Pyhässä Hengessä kirjoittava henkilö
        ei käytä sellaista kieltä kuin sinä.

Ehkä kuitenkin luulet olevasi oikeassa?
        Oikeassa opissa on aina armo ja rakkaus yhdessä.
        Oikeassa Jumalan opissa on myös Henki. Ei se,
        että joku siteeraa Raamattua, todista, että hän on
        oikeassa.

Perkele siteerasi Jeesukselle suoraa Raamatun tekstiä
        ja jopa vaati Jeesusta tottelemaan Jumalan kirjoitettua
        Sanaa. Jeesus ei totellut koska Sana tuli väärästä hengestä
        ja vääristä motiiveista. Perkele ei tarkoittanut opastaa
        Jeesusta oikeaan käyttäytymiseen vaan eksyttää Hänet
        pois oikealta tieltä, jotta sovitusta ei olisi voinut tapahtua.
        Perkeleen tarkoitus ei siis ollut auttaa Jeesusta vaan
        tuhota Hänet.

Sitten vielä yksi havainto sinun teksteistäsi. Sinä valehtelet
        sinun "sovituksen sanan vastustajista" mikään valhe ei ole
        Jumalasta koska Jumala on Totuus ja Hänessä on Totuus.

Ja lopuksi; Jumalan palvelijassa on havaittavissa Jeesuksen
        mielenlaatua, jota sinussa valitettavasti ei ole havaittu.
        Mutta niissä, joita väität paskovan sinun jakeesi päälle, on
        näitä havaittu.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sovituksen Sana 2 Kor 5:19 on totta ja oikein.

Jumalan sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Sinun oppisi ei vie ihmistä suhteeseen Jumalan kanssa
        koska oppisi on kovin yksipuolista ja ihmisen puolelta
        täysin passiivista.

Ja sitten lopuksi yksi tärkeä havainto;
        Sinun kielenkäyttösi jo yksinään paljastaa sinut.
        Kukaan Pyhässä Hengessä kirjoittava henkilö
        ei käytä sellaista kieltä kuin sinä.

Ehkä kuitenkin luulet olevasi oikeassa?
        Oikeassa opissa on aina armo ja rakkaus yhdessä.
        Oikeassa Jumalan opissa on myös Henki. Ei se,
        että joku siteeraa Raamattua, todista, että hän on
        oikeassa.

Perkele siteerasi Jeesukselle suoraa Raamatun tekstiä
        ja jopa vaati Jeesusta tottelemaan Jumalan kirjoitettua
        Sanaa. Jeesus ei totellut koska Sana tuli väärästä hengestä
        ja vääristä motiiveista. Perkele ei tarkoittanut opastaa
        Jeesusta oikeaan käyttäytymiseen vaan eksyttää Hänet
        pois oikealta tieltä, jotta sovitusta ei olisi voinut tapahtua.
        Perkeleen tarkoitus ei siis ollut auttaa Jeesusta vaan
        tuhota Hänet.

Sitten vielä yksi havainto sinun teksteistäsi. Sinä valehtelet
        sinun "sovituksen sanan vastustajista" mikään valhe ei ole
        Jumalasta koska Jumala on Totuus ja Hänessä on Totuus.

Ja lopuksi; Jumalan palvelijassa on havaittavissa Jeesuksen
        mielenlaatua, jota sinussa valitettavasti ei ole havaittu.
        Mutta niissä, joita väität paskovan sinun jakeesi päälle, on
        näitä havaittu.

Jospa Einstein menisit ja ottaisit selvää, millainen argumentaaatiovirhe on ad hominem. Sinä nimittäin syylllistyt siihen jokaisessa kommentissasi. Toki en pidätä hengitystäni; typeryksillä ei ole tapana haluta sivistää itseään.

"Sovituksen Sana 2 Kor 5:19 on totta ja oikein.

Jumalan sovittaa itsensä Jumalan kanssa."

TAASKAAN et kyennyt kirjoittamaan sovituksen sanaa AUKI.

" Jumala oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA eikä lukenut HEILLE heidän rikkomuksiaan."

Kuinka Jumala voi antaa rikkomuksia anteeksi "HEILLE" eli MAAILMALLE, jos kerran jokaisen YKSILÖN on "otettava armo vastan"?

Ihmisen ajattelu täytyy olla saatanan vallassa, jos hän ei kykene näkemään, että jakeessa 19 ON kaksi osapuolta. Jumala kokosi Kristuksessa koko ihmiskunnan toiseksi osapuoleksi ja antoi KAIKILLE synnit anteeksi. Hän sovitti tuon Kristuksen itsensä kätkemän toisen osapuolen ("Kun minut korotetaan maasta, minä VEDÄN KAIKKI TYKÖNI") ITSENSÄ KANSSA.

Sinun sianpaskaopissasi on miljardeja osapuolia (Jumala ja miljardit yksilöihmiset), kun kerran miljardien YKSILÖIDEN on annettava itse kunkin erikseen "sovittaa itsensä Jumalan kanssa". Ja kuitenkaan jae 19 EI PUHU YKSILÖISTÄ vaan "HEISTÄ" ja "MAAILMASTA".

Sinun sianpaskaoppisi mukaan Paavali päättääkin kumota jakeella 20 sen, mitä hän juuri kirjoitti jakeessa 19 - jakeessa, jonka HÄN ITSE NIMEÄÄ SOVITUKSEN SANAKSI.

Ole hyvä ääliöherra AD "Turvenuija" HOMINEM.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jospa Einstein menisit ja ottaisit selvää, millainen argumentaaatiovirhe on ad hominem. Sinä nimittäin syylllistyt siihen jokaisessa kommentissasi. Toki en pidätä hengitystäni; typeryksillä ei ole tapana haluta sivistää itseään.

"Sovituksen Sana 2 Kor 5:19 on totta ja oikein.

Jumalan sovittaa itsensä Jumalan kanssa."

TAASKAAN et kyennyt kirjoittamaan sovituksen sanaa AUKI.

" Jumala oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA eikä lukenut HEILLE heidän rikkomuksiaan."

Kuinka Jumala voi antaa rikkomuksia anteeksi "HEILLE" eli MAAILMALLE, jos kerran jokaisen YKSILÖN on "otettava armo vastan"?

Ihmisen ajattelu täytyy olla saatanan vallassa, jos hän ei kykene näkemään, että jakeessa 19 ON kaksi osapuolta. Jumala kokosi Kristuksessa koko ihmiskunnan toiseksi osapuoleksi ja antoi KAIKILLE synnit anteeksi. Hän sovitti tuon Kristuksen itsensä kätkemän toisen osapuolen ("Kun minut korotetaan maasta, minä VEDÄN KAIKKI TYKÖNI") ITSENSÄ KANSSA.

Sinun sianpaskaopissasi on miljardeja osapuolia (Jumala ja miljardit yksilöihmiset), kun kerran miljardien YKSILÖIDEN on annettava itse kunkin erikseen "sovittaa itsensä Jumalan kanssa". Ja kuitenkaan jae 19 EI PUHU YKSILÖISTÄ vaan "HEISTÄ" ja "MAAILMASTA".

Sinun sianpaskaoppisi mukaan Paavali päättääkin kumota jakeella 20 sen, mitä hän juuri kirjoitti jakeessa 19 - jakeessa, jonka HÄN ITSE NIMEÄÄ SOVITUKSEN SANAKSI.

Ole hyvä ääliöherra AD "Turvenuija" HOMINEM.

>>>Kuinka Jumala voi antaa rikkomuksia anteeksi "HEILLE" eli MAAILMALLE, jos kerran jokaisen YKSILÖN on "otettava armo vastan"?<<<

Ymmärrätkö sinä ollenkaan mitä sinä teet?
        Sinä vetoat Raamatun yhteen jakeeseen, 2 Kor 5:19
        ja teet tyhjäksi seuraavat jakeet joissa kehotetaan

1. Antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        Se on kehotus jokaiselle yksilö ihmiselle (jae 20),

2. jotta me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi (jae 21).
        Se on siis ehdollista ja tapahtuu vain Hänessä, "jotta".
        Otettuaan vastaan Hänet, Jeesuksen Kristuksen, yksilö uskova
        on Kristuksessa, Hänessä. Jumala on asettanut uskovan Häneen.
        Ja Hänessä uskova on Jumalan vanhurskaus, siis vanhurskas.
        Kristuksen ulkopuolella jokainen ihminen on syntinen, ilman
        Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa (Ef 2:12-13).
        "Minä teissä ja te minussa" (Joh 14:20, 15:4-5).

3. Ottamaan vastaan Jumalan armo niin, ettei se jää turhaksi.
        Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa (1 Kor 1:4-7).
        Näin ollen sovitus ja lunastus on Jeesuksessa Kristuksessa.
        (Kol1:14, Ef 1:7). Jumala sovitti maailman itsensä kanssa
        Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi Kristuksen ulkopuolella ei ole
        syntiemme sovitusta.

Joka hylkää Jeesuksen Kristuksen, hylkää sovituksen,
        Jumalan armon ja syntiensä anteeksi saamisen.
        Siksi tulee ottaa vastaan Jeesus omaksi Herraksi
        ja Vapahtajaksi. Se ei ole pelkkää totena pitämistä.

4. Johannes todistaa, että vastaan ottamalla Jeesuksen Kristuksen
        yksilö ihminen syntyy Jumalasta Jumalan lapseksi (Joh 1:10- 12).
        Johannes kirjoittaa Jeesuksen vastaan ottaneille yksilö ihmisille
        "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia" ( Joh 3:2).

Jumalan lapseksi tullaan siis ottamalla vastaan Taivaan Isä,
        Herra Jeesus Kristus (Jes 9:5). Ennen sitä emme olleet Jumalan
        lapsia vaan Perkeleen lapsia (1 Joh 3:8-10).

Ja sinä teet kirjoituksillasi tyhjäksi kaikki nämä selvät
        Jumalan Sanan ilmoitukset.

Minä en kirjoittanut tätä oikeastaan sinulle, - koska todennäköisesti
        sinä et ota huomioon näitä Raamatun jakeita ja niiden sanomaa.
        Kirjoitan vilpittömille lukijoille, joita sinä pyrit eksyttämään
        passiiviseen totena pitämiseen ilman yksilöihmisen omaa osuutta
        ja Jeesuksen seuraamista uskossa Häneen.

Jaa, sovitus on valmis. Se on Jumalan teko.
        Ja yksilö ihmisen tulee uskoa se ja ottaa sovitus vastaan
        Jeesuksessa Kristuksessa, jossa tämä Jumalan teko on
        meille tarjolla.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

>>>Kuinka Jumala voi antaa rikkomuksia anteeksi "HEILLE" eli MAAILMALLE, jos kerran jokaisen YKSILÖN on "otettava armo vastan"?<<<

Ymmärrätkö sinä ollenkaan mitä sinä teet?
        Sinä vetoat Raamatun yhteen jakeeseen, 2 Kor 5:19
        ja teet tyhjäksi seuraavat jakeet joissa kehotetaan

1. Antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        Se on kehotus jokaiselle yksilö ihmiselle (jae 20),

2. jotta me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi (jae 21).
        Se on siis ehdollista ja tapahtuu vain Hänessä, "jotta".
        Otettuaan vastaan Hänet, Jeesuksen Kristuksen, yksilö uskova
        on Kristuksessa, Hänessä. Jumala on asettanut uskovan Häneen.
        Ja Hänessä uskova on Jumalan vanhurskaus, siis vanhurskas.
        Kristuksen ulkopuolella jokainen ihminen on syntinen, ilman
        Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa (Ef 2:12-13).
        "Minä teissä ja te minussa" (Joh 14:20, 15:4-5).

3. Ottamaan vastaan Jumalan armo niin, ettei se jää turhaksi.
        Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa (1 Kor 1:4-7).
        Näin ollen sovitus ja lunastus on Jeesuksessa Kristuksessa.
        (Kol1:14, Ef 1:7). Jumala sovitti maailman itsensä kanssa
        Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi Kristuksen ulkopuolella ei ole
        syntiemme sovitusta.

Joka hylkää Jeesuksen Kristuksen, hylkää sovituksen,
        Jumalan armon ja syntiensä anteeksi saamisen.
        Siksi tulee ottaa vastaan Jeesus omaksi Herraksi
        ja Vapahtajaksi. Se ei ole pelkkää totena pitämistä.

4. Johannes todistaa, että vastaan ottamalla Jeesuksen Kristuksen
        yksilö ihminen syntyy Jumalasta Jumalan lapseksi (Joh 1:10- 12).
        Johannes kirjoittaa Jeesuksen vastaan ottaneille yksilö ihmisille
        "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia" ( Joh 3:2).

Jumalan lapseksi tullaan siis ottamalla vastaan Taivaan Isä,
        Herra Jeesus Kristus (Jes 9:5). Ennen sitä emme olleet Jumalan
        lapsia vaan Perkeleen lapsia (1 Joh 3:8-10).

Ja sinä teet kirjoituksillasi tyhjäksi kaikki nämä selvät
        Jumalan Sanan ilmoitukset.

Minä en kirjoittanut tätä oikeastaan sinulle, - koska todennäköisesti
        sinä et ota huomioon näitä Raamatun jakeita ja niiden sanomaa.
        Kirjoitan vilpittömille lukijoille, joita sinä pyrit eksyttämään
        passiiviseen totena pitämiseen ilman yksilöihmisen omaa osuutta
        ja Jeesuksen seuraamista uskossa Häneen.

Jaa, sovitus on valmis. Se on Jumalan teko.
        Ja yksilö ihmisen tulee uskoa se ja ottaa sovitus vastaan
        Jeesuksessa Kristuksessa, jossa tämä Jumalan teko on
        meille tarjolla.

Edelleenkin paskot sovituksen sanan päälle. Ja tuhlaat kauhean määrän sanoja ja energiaa ja Raamatun jakeita tähän hankkeeseesi. Ja kaikki tämä ihan vain sen vuoksi, ettet usko sovituksen sanaan. Pönkität Raamatulla tätä EPÄUSKOASI. Surkuhupaisaa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Edelleenkin paskot sovituksen sanan päälle. Ja tuhlaat kauhean määrän sanoja ja energiaa ja Raamatun jakeita tähän hankkeeseesi. Ja kaikki tämä ihan vain sen vuoksi, ettet usko sovituksen sanaan. Pönkität Raamatulla tätä EPÄUSKOASI. Surkuhupaisaa.

Sinä siis hylkäät, koska et ota vastaan

1. Antaa sovittaa itsesi Jumalan kanssa.

2. Ottaa vastaan Jumalan armo.

3. Jumalan vanhurskauden Jeesuksessa Kristuksessa.

Mutta kerro minulle, miksi yksi jae Raamatussa on
        sinulle niin tärkeä,että sinä jankkaat siitä jatkuvasti
        ja teet aina vain uusia aloituksia joissa jankkaat
        sitä yhtä jaetta. Mutta saman aikaisesti sinä halveksit
        ja hylkäät ja teet tyhjiksi kaiken muun Raamatussa.

Sinä tuolla yhden jakeen jankkaamisellasi kiellät
        yksilö ihmisen osuuden pelastuksessa. Sinä pyrit
        viemään yksilö ihmisiä totena pitämiseen, kuolleeseen
        uskoon.

Raamattu ei sano, että joka pitää totena sovituksen
        Sanan, pelastuu. Raamattu ei myöskään sano, että
        joka tietää, se pelastuu. Raamattu sanoo, että joka
        uskoo se, pelastuu.

Totena pitäminen on kuollutta uskoa, josta apostoli Jakob
        kirjoittaa. Raamatun mukainen usko vie tekoihin.
        Sinulle ei riitä se, että pidät totena, että koulussa on
        opettajia ja oppitunteja, Sinun pitää nousta ja mennä
        kouluun oppitunneille, jos olet koululainen. Silloin olet
        koulussa ja oppitunneilla. Olet tehnyt jotakin tiedollasi.

Tai jos olet työikäinen, sinulle ei riitä, että sinä tiedät,
        että sinulla on työpaikka ja että sinulla on siellä tehtäviä.
        Sinun tulee nousta ja mennä sinne työpaikallesi ja
        alkaa tehdä työtäsi. Jos jäät kotiin ja työnantajasi soittaa
        sinulle ja kysyy, miksi et ole tullut töihin. Mitä vastaat?
        Sanotko, että juu, minä tiedän, että siellä on minulle
        työtehtäviä, ja se tieto riittää minulle. Mitä uskot pomosi
        siitä ajattelevan?

Uskon kautta me teemme melkein kaiken.
        Uskon kautta me seuraamme Jeesusta Kristusta.
        Meille ei riitä, että pidämme Jeesuksen Kristuksen totena.
        Meitä kehotetaan seuraamaan Häntä uskon kuuliaisuudessa.
        Jeesus kutsui itselleen seuraajia. Hän kutsuu meitä jokaista.
        Se merkitsee meille jotakin.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

uskoon.

uskoo se, pelastuu.

siitä ajattelevan?

Niin, en toki kuvitellut, että joku, joka kykenee kirjoittamaan tuollaista sontaa kuin sinä, kykenisi minkäänlaiseen itsekritiikkiin vaan joutuu jatkamaan samaa monomaanista uskonnollista julistustaan.

Sovituksen sanaa on pakko pitää yllä, kun juuri te "raamatulliset" paskotte raamatullisuudellanne kaiken aikaa sen päälle.

Aamen.

BTW, kun Raamattu sanoo sinulle jotain, puhuuko se/hän/he suomea, ruotsia vai englantia? Vaiko koineekreikkaa? Ja millaisella äänellä se/hän/he sanoo sen, mitä se/hän/he sanoo?

🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00043
        Anonyymi00039 kirjoitti:

uskoon.

uskoo se, pelastuu.

siitä ajattelevan?

Ja huom! Myös EPÄUSKOSTA seuraa tekoja. Kun ihminen EI USKO sovituksen sanaan sellaisena kuin Paavali sen julisti, silloin aina kun joku sitä julistaa, hän uutterasti kaikin tavoin mitätöi sitä ja pimittää sitä. Sinä olet tästä upea esimerkki.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Niin, en toki kuvitellut, että joku, joka kykenee kirjoittamaan tuollaista sontaa kuin sinä, kykenisi minkäänlaiseen itsekritiikkiin vaan joutuu jatkamaan samaa monomaanista uskonnollista julistustaan.

Sovituksen sanaa on pakko pitää yllä, kun juuri te "raamatulliset" paskotte raamatullisuudellanne kaiken aikaa sen päälle.

Aamen.

BTW, kun Raamattu sanoo sinulle jotain, puhuuko se/hän/he suomea, ruotsia vai englantia? Vaiko koineekreikkaa? Ja millaisella äänellä se/hän/he sanoo sen, mitä se/hän/he sanoo?

🤣🤣🤣🤣🤣

>>>BTW, kun Raamattu sanoo sinulle jotain, puhuuko se/hän/he suomea, ruotsia vai englantia? Vaiko koineekreikkaa? Ja millaisella äänellä se/hän/he sanoo sen, mitä se/hän/he sanoo?<<<

Mitä tarkoitat?
        Pilkkaatko Raamattua? Se vaikutelma tuosta tulee.

Ei sinun tarvitsisi enää paljastaa itseäsi, olet sen jo tehnyt
        kaikissa teksteissäsi. Voisit rittää kirjoittaa Jumalaa
        ja Hänen Sanaansa kunnioittavasti niin olisit uskottavampi.
        Pystytkö Jumalaa ja toista ihmistä kunnioittavaan keskusteluun?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

>>>BTW, kun Raamattu sanoo sinulle jotain, puhuuko se/hän/he suomea, ruotsia vai englantia? Vaiko koineekreikkaa? Ja millaisella äänellä se/hän/he sanoo sen, mitä se/hän/he sanoo?<<<

Mitä tarkoitat?
        Pilkkaatko Raamattua? Se vaikutelma tuosta tulee.

Ei sinun tarvitsisi enää paljastaa itseäsi, olet sen jo tehnyt
        kaikissa teksteissäsi. Voisit rittää kirjoittaa Jumalaa
        ja Hänen Sanaansa kunnioittavasti niin olisit uskottavampi.
        Pystytkö Jumalaa ja toista ihmistä kunnioittavaan keskusteluun?

Taas sulla hujahti alta aikayksikön muutama litraa keltaista nestettä päähän! Kun minä puhun sinun tökeröstä Raamatun tulkinnastasi, sinä uupelo tietenkin kommentoit siihen:

"Voisit kirjoittaa Jumalaa ja Hänen Sanaansa kunnioittavasti niin olisit uskottavampi."

Menepä ja tee itsellesi jokin narsismi-testi. Se voi paljastaa sinulle yllättäviä asioita itsestäsi.

• Anonyymi00015

Joh.5:25 Totisesti, totisesti sanon minä teille: hetki tulee, ja nyt jo on, että kuolleet saavat kuula Jumalan Pojan äänen; ja joka sen kuulee, ne saavat elää. Biblia (1776) Room.6:4. Gal.2:20. Ef.2:5-6. 2:8.

• Anonyymi00027

Sovituksen sana on täysin oikein ja täysin auki. Isä, Poika ja PyhäHenki ovat yhtä. Mutta Golgatan ristillä Jeesus oli yksin, 100% sena ihmisenä, koska hän sovitti ihmisten synnit ihmisenä. Pyhä Henki poistui Jeesuksesta, siksi hän huusi ihmisenä " Jumalani miksi minut hylkäsit"? Taivaan Isä oli taivaassa, ei ristillä. Sovitus oli täysin Jeesuksen tehtävä. Kannattaa lukea myös jae 2 kor. 5: 20 kokonaan. Paavali kehottaa siinä lopuksi ." Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa". Tässähän Paavali pyytää lupaa ihmisiltä Kristuksen puolesta, saadakseen sovittaa heidät Jumalan kanssa., Kristuksen lähetteinä.

• Anonyymi00030

Tämä sinun jorinasi on yksi tapa paskoa sovituksen sanan eli jakeen 19 päälle. Metkaa, kuinka avoimesti kumoat jakeen 19 kiistäessäsi Jumalan olleen Kristuksessa. Yleensä sovituksen sanan turmelijat tekevät tihhutyönsä kierommin.

• Anonyymi00031

Tuossa sinun jorinassasi on kyllä uskomaton määrä asiavirheitä erittäin pieneen tilaan ympättynä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tämä sinun jorinasi on yksi tapa paskoa sovituksen sanan eli jakeen 19 päälle. Metkaa, kuinka avoimesti kumoat jakeen 19 kiistäessäsi Jumalan olleen Kristuksessa. Yleensä sovituksen sanan turmelijat tekevät tihhutyönsä kierommin.

Jumala ei pakota ketään, mutta vetää ja houkuttelee ihmistä suostumaan Jeesuksen pelastettavaksi. Eksyt, mutta ehkä sinultakaan ei oteta armoa pois.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Jumala ei pakota ketään, mutta vetää ja houkuttelee ihmistä suostumaan Jeesuksen pelastettavaksi. Eksyt, mutta ehkä sinultakaan ei oteta armoa pois.

Niin, en kuvitellut, että noin kretiinimäisen miasman kirjoittanut henkilö kykenisi minkäänlaiseen reflektointiin vaan joutuu jatkamaan samaa koohkaamistaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1526
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      947
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      368
      919
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      904
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      803
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      613
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      568
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      160
      560
    Aihe