Narsisti mies vai kulttuurieroja?

Anonyymi-ap

Tutustuin pari kuukautta sitten Tinderissä turkkilaisen miehen, jota epäilen narsistiksi. Olen itse 25 ja hän on 29. Keskustelimme hetken aikaan Tinderissä, jonka jälkeen aloimme puhua Instagramissa ja Face Timessa. Hän asuu Istanbulissa ja työskentelee juristina sekä puhuu sujuvasti englantia. Aluksi hän oli mukava, vaikka hän suuttui mulle pari kertaa kun en vastanut hänen kysymyksiinsä tarpeeksi laajasti. Hän sanoi, että siinä voi olla kyse siitä, että Suomessa on erilainen keskustelukulttuuri kuin Turkissa. Muuten mulle on myös tullut vähän outo olo siitä, että hän kehuu mun ulkonäköä todella imartelevasti usein. Huomaan hänen käytöksessään myös joskus sellaisia riidan halun piirteitä. Esim. laitoin kerran mun insta storyyn sellaisen kuvan, jossa näkyi mun jalat. Johon hän vastasi heti, että ”Eikö hän ole mulle tarpeeksi?”. Mutta en sitten tiedä, että onko kyse enemmin kulttuurieroista vai narsismista? Mietin kovasti sitä, että matkustanko Istanbuliin hänen luokseen. Hän on ehdottanut, että yöpyisin hänen luonaan, mutta olen sanonut että maksan kyllä mielelläni hotellin itselleni. Hän asuu hyvällä aluella Istanbulin Eurooppalaisella puolella. Hän on myös kertonut minulle kaikista hienoista ravintoloista ynnä muista minne hän haluaisi viedä mut. Olen tietenkin sanonut, että maksan itse. Onko täällä mitään neuvoa että miten voisin toimia?

33

123

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

ympärileikatut noudattava sharian lakia .
      Naisen on oidettävä huivia eikä ilman sukulaismiesta saa kulkea kaupungilla ja muita rajoituksia .
      Rakastuneet naiset ilomielin? luopuvat länsimaisesta tasa-arvoisuudestaan.

• Anonyymi00016

Tarkkana, turkki on eurooppaa. Ei afrikkaa.

• Anonyymi00002

Huijari, jos vain netissä olette jutelleet. En lähtisi moikkaamaan Istanbuliin, ja jos oikeasti haluat nähdä tuon miehen ja luotat, että on mitä on kertonutkin, sitten jokin neutraali kohtaaminen jossain toisessa maassa lähellä, vaikka Kreikka. Kuulostaa huijarilta, ja on ehkä monta naista samaan aikaan pyörityksessä. Miksi edes mietit tuollaisen näkemistä? Noin niitä naisia kaapataan ihmismyyntiin ja seksityöhön ulkomaille, olet varmaan nätti vaaleakin. Ehdoton ei.

• Anonyymi00009

Mene ihmeessä istanbuliin. Mitä pienistä kulttuurieroista. Pääset naimisiin rikkaan miehen kanssa ja treffeille hienoihin ravintoloihin. Oletko kysynyt samaa myös kreikkalaisesta ja egyptiläisestätindertuttavuudestasi?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Mene ihmeessä istanbuliin. Mitä pienistä kulttuurieroista. Pääset naimisiin rikkaan miehen kanssa ja treffeille hienoihin ravintoloihin. Oletko kysynyt samaa myös kreikkalaisesta ja egyptiläisestätindertuttavuudestasi?

Maailmankansalaiset on niin helppo sekottaa kotimaisiin kapeakatseisiin vihervasemmistonarsisteihin
        Tsemppistä ja sporttistaseukkailuun muista kondomi

• Anonyymi00003

Olen ollut aika yksinäinen ihminen erosin viime vuoden lopulla pitkäaikaisesta poikaystävästäni. Hänen kanssaan seurustelin kolme vuotta. Sen takia mä haluaisin kyllä jonkun jonka kanssa voisin olla ja johon voisin luottaa. Idea tavata muussa maassa on hyvä. Kreikkaa en kyllä kehtaa ehdottaa hänelle, mut esim. Saksa tai Itävalta voisi olla hyvä.

• Anonyymi00005

Hyvä suunnitelma kokeile tuota, jos tykäät muutenkin asua muualla!

• Anonyymi00010

Saksasta en tiedä, mutta vienna ja kahvitreffit schloß-belvederessä sopisi minulle vaikka ensi viikonloppuna, jos sopivat lennot löyty finnairin 1. Luokassa tottakai. Mä tarjoon, jos harrastat seksiä kanssani.

• Anonyymi00006

Narsismi on nykyään asiattoman laajalti viljelty sana. Suomalaisen näkökulmasta kaikki turkkilaiset miehet ovat narsisteja, siis miehen käyttäytyminen naista kohtaan on omanlaistaan, mies ja nainen ovat eriarvoisia.

Kiinnitin huomiota tuohon, että tuo turkkilainen haluaa viedä sinut hienoimpiin ravintoloihin. Kuulostaa oikeastaan huolestuttavalta. Miksi hän edes mainitsee tällaista? Oletko kiinnostunut hienoista ravintoloista? Itse asiassa mies saattaa olla rutiköyhä.

Kehotan varovaisuuteen ja terveeseen epäluuloon. Somessa kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Ehkä olisi parempi tavata muualla kuin Istanbulissa. Siellä olet todella heikoilla, jos yhteistä säveltä ei löydykään.

• Anonyymi00007

Voi olla että olen liian tottunut suomalaisiin miehiin, että enemmin kyse on kulttuurieroista. En usko, että hän on köyhä koska työskentelee juristina, ja asuu hyvällä alueella. Sillä ei ole tietenkään mulle merkitystä, että onko rikas vai köyhä. Tietenkin olisi mulle tärkeää, että hän olisi rehellinen kanssani. En ole maininnut kalliita ravintoloita, mutta olen maininnut joitain niitä Istanbulin nähtävyyksiä Topkapi, Hagia Sofia ja ne. Hän on luvannut niitäkin esitellä jos vierailisin hänen luonaan.

• Anonyymi00013

Onko tuon turkkilaisen juristina työskentelystä muuta näyttöä kuin hänen sanansa?
        Osoitekin, jopa nimi, voi olla jotain muuta kuin hän ilmoittaa.
        Olisin hyvin varuillani. Anna hänen tulla näyttäytymään Suomeen. Varakkaalle sen ei pitäisi olla mikään ongelma, tai jos on, sinua huijataan koko ajan.

Sinua on hyvin helppo huijata, koska etsit epätoivoisesti suhdetta.

• Anonyymi00008

Tinder, juristi, ikäero, .. varotuskellojen pitäisi kolista ja äänekkäästi. Kysy amfetamiiniriippuvuudesta ja rahojen, sekä töiden loppumisesta? Veikkaan, että etsii vain uutta lähdettä, kun työt ja rahat on loppuistanbul?. Huumeet?

• Anonyymi00011

Älä ikinä matkusta miehen luokse, miehen kuuluu matkustaa sinun luokse

• Anonyymi00012

Ja yöpyy hotellissa

• Anonyymi00014

On erittäin, erittäin epätodennäköistä, että hyvässä asemassa olevan turkkilaisen tarvitsisi etsiä seuraa Tinderistä ainakaan missään vakavassa mielessä. Ja vielä Suomesta asti.

• Anonyymi00015

Mies voi olla pennitön auervaara, joka etsii rikasta suomalaista vaimoa.googleta juristin palkka istanbulissa. Tuskin vastaa suomalaisen juristin palkkaa.
      Jos juristi on suomalainen, kyseessä voi olla mytomaani:sairas valehtelija. Unohda ja etsi s24 deitistä joku valelääkärinä esiintyvä suomalainen huijari. Säästät lentojen hinnat jne.

• Anonyymi00018

Kait se mies maksaa lennot. Ettei vain olisi honey2.0 tai pablo 2.0?pelottavalta kuulostaa sivusta seurattuna. Uutta tai vanhaa tindertuttavuutta kehiin.. minkä vuoksi turkki?

-flowers.

• Anonyymi00019

Kiitos teille jotka vastasitte! Mietin asioita paljon, ja päätin etten nyt mene sinne Istanbuliin, mutta jatkan hänen kanssaan puhumista Face Timessa ja Instassa. Jos syksyllä haluaisin tavata hänet niin sitten matkustan sinne Istanbuliin joku viikonloppu, mutta en ole hänen luonaan yötä ainakaan ekalla kerralla. Katsoin Googlesta, että sieltä löytyy useita kansainvälisten hotelliketjujen hotelleita (Four Seasons, Park Hyatt ja St Regis). Jos hän ei sitten olisikaan sellainen mies kun mitä väittää, niin sitten pahimmassa tapauksessa voisin viettää viikonlopun hotellilla itsekseni. Lentoja Helsingistä sinne menee hyvin päivittäin Turkish Airlinsin kautta. Totta kai teen sitten myös ulkoministeriöön matkustusilmoituksen ja kerron myös perheelleni sekä läheisille ystäville että missä olen, jos joitain tapahtuisi. Ymmärtääkseni tuo Istanbul on kuitenkin suosittu eurooppalaisten turistikohde ja yksittäinen suomalaisnainen tuskin pistää pahemmin siellä silmään. Tietenkin ymmärrän myös, että raiskauksen tai ihmiskaupan riski on tuollaisessa suurkaupungissa suurempi kuin Suomessa .

• Anonyymi00020

Olen vuosia sitten viettänyt viikon Istanbulissa mieheni kanssa. Loistavat nähtävyydet, mutta muuten raskasta. En menisi yksin, vaikka muuten olen matkustanut yksin paljonkin.
        Olisiko mahdollista, että joku lähtisi matkaan kanssasi?

• Anonyymi00023

Turkissa naiset eivät liiku yksin ulkona. Yksittäinen nainen pistää hyvinkin silmään. Ei se silti yleensä raiskaukseen johda, mutta epämiellyttävään huomioon kyllä, varsinkin jos on vähissä pukeissa.

• Anonyymi00021

"Esim. laitoin kerran mun insta storyyn sellaisen kuvan, jossa näkyi mun jalat. Johon hän vastasi heti, että ”Eikö hän ole mulle tarpeeksi?”. "

Oliko tuon vitsi vai oliko hän tosissaan? Ymmärtäisin, jos kehuisi että kivat jalat, mutta jos jalkojen kuvan jo tulkitsee olevan jotenkin "häneltä pois", niin miten pitkälle tuo tulkinta lopulta menee? Tuleeko turpaan jos erehdyt katsomaan toista miestä hänen läsnä ollessa?

Muistathan kertoa keskusteluissa, että Suomessa jopa naimisissa oleva nainen voi jakaa kuvia jaloistaan, olla tekemisissä vieraiden miesten kanssa ja pitää miestä ystävänä eikä normaalilla itsetunnolla varustettu mies koe sitä uhkana ja yritä rajoittaa naista sen enempää kuin nainen rajoittaa miestä. Että parisuhde perustuu luottamukseen ja kunnioittamiseen, ei omistajuuteen.

• Anonyymi00022

Turkkilainen elämä ja kulttuuri voi olla vapauteen tottuneelle suomalaiselle naiselle sietämätöntä.

• Anonyymi00024

Muslimeille naisen jalat on seksikkäin ruumiinosa. Ihan vaan tiedoksi kulttuurieroista. On ihan normaalia että Turkissa mies vie naisen ensitreffeillä hienoon ravintolaan, ei paikallisten lokantaan. Istanbul on hieno kaupunki ja suosittelen käymistä, esim. TUI tekee myös lyhyitä pakettimatkoja ja opaspalvelut saa bonuksena.

Narsismista sen verran, että meillä kaikilla on narsistisia piirteitä, mutta ne karisevat pois noin 30 ikävuoden tienoilla, kun perustetaan perhe. Oma suomalainen poikaystäväni mm. kiinnitti 25 v. salitreenikuviaan peiliin ja ihaili lihaksiaan. Ei suinkaan minun kuvia, mutta tuo käytös hävisi kun ikää tuli lisää. Kysymys oli ihan normaalista iänmukaisesta narsistisesta käytöksestä, ei narsismista per se.

• Anonyymi00026

Tiikeri ei pääse raidoistaan eroon. Ei tuo ihminen muuksi muutu vaikka kertoisit hänelle mitä tahansa, tyylin "Suomessa on ok näyttää jalkojaan"..
        Heidän kulttuurissaan se ei sitten normaalia ole. Eikä normaaliksi muutu -vaikka- asiasta huomauttaisikin.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Muslimeille naisen jalat on seksikkäin ruumiinosa. Ihan vaan tiedoksi kulttuurieroista. On ihan normaalia että Turkissa mies vie naisen ensitreffeillä hienoon ravintolaan, ei paikallisten lokantaan. Istanbul on hieno kaupunki ja suosittelen käymistä, esim. TUI tekee myös lyhyitä pakettimatkoja ja opaspalvelut saa bonuksena.

Narsismista sen verran, että meillä kaikilla on narsistisia piirteitä, mutta ne karisevat pois noin 30 ikävuoden tienoilla, kun perustetaan perhe. Oma suomalainen poikaystäväni mm. kiinnitti 25 v. salitreenikuviaan peiliin ja ihaili lihaksiaan. Ei suinkaan minun kuvia, mutta tuo käytös hävisi kun ikää tuli lisää. Kysymys oli ihan normaalista iänmukaisesta narsistisesta käytöksestä, ei narsismista per se.

Narsistisia piirteitä on kaikissa, mutta patologinen narsistisuus on nähtävissä jo nuorena ja se on jotakin ihan muuta kuin kuvien kiinnitystä ja omien lihasten ihailua.

Nuoruudessa kaveri seurusteli narsistisen, mustasukkaisen tyypin kanssa. Aluksi kaikki oli ihanaa, mutta sitten tuli tuo mustasukkaisuus. Kun olivat autolla liikkeellä ja ohi käveli mies jonka suuntaan tyttö sattui katsomaan, poikaystävä alkoi huutaa ja kysyi, pysäytänkö tähän että saat mennä panemaan sitä tuntematonta miestä. Kaikenlainen kanssakäyminen, täysin tahatonkin, miesten kanssa muuttui ongelmaksi ja poikaystävä huusi ja riehui. Se suhde loppui lyhyeen. Samainen mies meni lopulta naimisiin toisen tutun naisen kanssa. Eipä ole naista isommin näkynyt sen jälkeen. Hengissä kai sentään, mutta visusti pysyy kotona.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Narsistisia piirteitä on kaikissa, mutta patologinen narsistisuus on nähtävissä jo nuorena ja se on jotakin ihan muuta kuin kuvien kiinnitystä ja omien lihasten ihailua.

Nuoruudessa kaveri seurusteli narsistisen, mustasukkaisen tyypin kanssa. Aluksi kaikki oli ihanaa, mutta sitten tuli tuo mustasukkaisuus. Kun olivat autolla liikkeellä ja ohi käveli mies jonka suuntaan tyttö sattui katsomaan, poikaystävä alkoi huutaa ja kysyi, pysäytänkö tähän että saat mennä panemaan sitä tuntematonta miestä. Kaikenlainen kanssakäyminen, täysin tahatonkin, miesten kanssa muuttui ongelmaksi ja poikaystävä huusi ja riehui. Se suhde loppui lyhyeen. Samainen mies meni lopulta naimisiin toisen tutun naisen kanssa. Eipä ole naista isommin näkynyt sen jälkeen. Hengissä kai sentään, mutta visusti pysyy kotona.

Mikä tuossa oli narsismia? Minun mielestäni mustasukkaisuus ja narsismi ovat eri asioita.

• Anonyymi00025

Mun tuttu erosi tälläisestä ulkomaalaisliitosta.. Oli kieltänyt menemästä kaikkialle, missä voi jalat näkyä, esim. jumppaan.

Jos olet jo itsekkin tajunnut ongelmat heti alussa. Unohda koko juttu.

• Anonyymi00027

Mie kun oon lievästi skitso niin en vois kuvitlelakaan luottavani juuri kenenkään saatikka tuollainen kuvio jossa tuntemattoman luo matkustaa Istanbuliin. Mä pelkäisin kuollakseni että siellä on vastassa pian joku sekopää.

• Anonyymi00028

Ei tarvitse olla yhtään skitso, vaan jo terve itsesuojeluvaisto pidättelee matkustamasta nuorena naisena yksin Istanbuliin. Turkissa naiset eivät kuljeskele yksin. Yksin liikkuva nainen ei ole katukoirankaan arvoinen.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ei tarvitse olla yhtään skitso, vaan jo terve itsesuojeluvaisto pidättelee matkustamasta nuorena naisena yksin Istanbuliin. Turkissa naiset eivät kuljeskele yksin. Yksin liikkuva nainen ei ole katukoirankaan arvoinen.

Kyllä nuo "nettikaverit" on haasteellisia tapauksia, ihan kotimaankin tasolla. Saati sitten ihminen, joka on jossain maailman toisella puolen. Et voi tietää yhtään, kuka sen nettiprofiilin takana todellisuudessa edes on.

• Anonyymi00031

Ei kumpikaan aloituksen ehdotuksista kyseessä, vaan joku, joka esittää muuta kuin antaa olevansa. Pyydä kylään tänne Suomeen vain, tuolla ammatilla luulisi olevan rahaa edes halpalentoihin tänne.

• Anonyymi00032

Mieluimmin pysy kaukana!!

• Anonyymi00033

Kyllä se keskustelukulttuuri on hyvin erilainen jo ruotsalaisten ja suomalaisten välillä vaikka olemme naapurikansaa. Siinä missä ruotsalainen argumentoi tyylikkäästi ja laveasti mielipiteitään ja tunteitaan, suomalainen töksäyttää yksioikoisesti "En tiedä" tms. Ei ihme, että meitä pidetään maailmalla epäsosiaalisina ja käytöstavoiltaan karkeina. Toki poikkeusyksilöitäkin, joilla pöytätavat ovat hallussa on. Suomalaiset ovat juntteja, maalaismollukoita ja syy löytyy historiasta. Maa oli 1500-luvulla kehittymätön takapajula, itäinen osa Ruotsia kun taas Turkissa kukoisti mahtava Osmanien valtakunta, joka oli tuolloin yksi maailman vauraimmista suurvalloista.

ps. Jos menee Tinderiin, ei kai voi muuta odottaa kuin että seksiä sieltä haetaan, ei tyttöystävää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      801
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      698
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe