-----------------------------------------
Kun Jeesus puhui paikoista, joissa ei kelvannut”parannuksen” tekeminen, mitä Hän lausuu?
• ”Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."
• ”Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.” (Matt 11:24. Matt 10:15)
Finaalia...
26
<50
Vastaukset 26
- Anonyymi00001UUSI
• ”Sodoma ja Gomorra ovat Raamatussa syntielämän ja riettauden perikuvia. Siksi Jumala tuhosi nuo kaupungit noin neljä tuhatta vuotta sitten. Sodoman syntejä Raamatun mukaan olivat mm. leivän yltäkylläisyys, välinpitämättömyys lähimmäisestä, huoleton lepo, iljettävissä synneissä eläminen ja ylpeys.”
• ”Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: ei totisesti sisaresi Sodoma tyttärineen tehnyt sitä, mitä sinä tyttärinesi olet tehnyt.
• ”Katso, tämä oli sisaresi Sodoman SYNTI: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.”
• ” He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.” ( Hes 16:28-30) - Anonyymi00002UUSI
”Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta”. ( Juudan kirje, jae 7)
- Anonyymi00003UUSI
Sodoman lapset kuolivat perisynnin vuoksi.
Room.5:19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.- Anonyymi00004UUSI
Jenkkilahkot kieltää koko perisynnin ja monta juuta ihan keskeistä Raamatun totuutta.
Helluntailailaiset, Jehovat,Mormonit ja Advarit, paha eksytys ja heresia. - Anonyymi00007UUSI
Raamatussa ei ole perisyntiä, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Raamatussa ei ole perisyntiä, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.
Perisynti tarkoittaa syntiinlnakemusta, jonka seurauksena tuli hengellinen kuolema ja ero Jumalasta. Sitä kutsutaan perisynniksi.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ihmisen kuolemankin on perisynnin seurausta. Kaikki kuolee perisynnin vuoksi, sanoo sana.
- Anonyymi00005UUSI
1.Kor.6:
9. Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.- Anonyymi00006UUSI
Paavali jätti ed. 1.Kor.6 luettelosta pois omat pahat tekonsa, murhat ja valehtelun.
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
- Anonyymi00008UUSI
Paavali mainitsi pilkkaajat.
- Anonyymi00010UUSI
Paavali jätti listasta pois omat pahat synnit, murhat ja valehtelun. Ei pitänyt niitä pahoina asioina ollenkaan.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
- Anonyymi00011UUSI
Paavali ei pitänyt valehtelua pahana asiana, saatikka syntinä ollenkaan, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
7 Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?
7 For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet- Anonyymi00013UUSI
Paavalin kodin uskonto oli talibaanin uskonto, minkä hän toi Korinton seurakuntaan.
Siksi lahkolaismiehet pitävät Paavalia idolinaan.
Meno oli kuin AlHolin leirillä.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Paavalin kodin uskonto oli talibaanin uskonto, minkä hän toi Korinton seurakuntaan.
Siksi lahkolaismiehet pitävät Paavalia idolinaan.
Meno oli kuin AlHolin leirillä.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Onko miljoonas kerta, kun toistit?
- Anonyymi00014UUSI
"Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois" - kun et etsikkoaikaasi tuntenut!
Voi, voi, voi!
Voi maata ja sen asukkaita, heidän syntiensä tähden.
He huutavat. Mutta kukaan ei kuule, ei auta! - Anonyymi00015UUSI
Lahkolaismiehet hyväksyy jopa Paavali tekemät Juutalaisten joukkosurmat, koska näin he voivat samaistua tosimieheen Paavaliin.
- Anonyymi00016UUSI
Joissakin lahkoissa kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä, joita arvostetaan kaikkein eniten.
- Anonyymi00017UUSI
Ensimmäinen ehto olisi, että lopetatte valehtelemisen - syntiopista ei PYSTY TEKEMÄÄN PARANNUSTA, kyseessä on juutalisuuden opin ihmisen ominaisuus pahaan, se ei tunne hyvää ihmistä.
Jeesus opetti vain HYVÄÄ IHMISTÄ ihmisen oman muutoksen kautta tienä takaisin paratiisiin - 'parannus' sana on väärä käännös, ja Jeesus opetti pois koko juutalaisesta syntiopista, alkuperäkielellä kyse on sanasta 'mielenmuutos, tieltä kääntyminen'.- Anonyymi00020UUSI
Ja edelleen evankeliumeissa on vain 20 prosenttia aitoa Jeesusta, koska ne on kirjoitettu Paavalin syntioppikirjeiden jälkeen sopimaan niihin uskon synnyttömiseksi pahuuteen, ei Jeesuksen opetukseen.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ja edelleen evankeliumeissa on vain 20 prosenttia aitoa Jeesusta, koska ne on kirjoitettu Paavalin syntioppikirjeiden jälkeen sopimaan niihin uskon synnyttömiseksi pahuuteen, ei Jeesuksen opetukseen.
Ja jos te aiotte toistaa nyt näitä ristiriidaksi luotuja jakeita tappelun ylläpitämiseksi, niin mielelläni luovutan teidät kyllä uusiksi uhrattaviksi juutalaisille, kun Trump lupasi rakentaa heile uuden temppelin, että juutalaiset voivat aloittaa uhraamisen uudelleen, kun heidän jumalalleen ei tulevaisuudessa tule enää näitä Jeesus-uhrin seuraajia.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ja jos te aiotte toistaa nyt näitä ristiriidaksi luotuja jakeita tappelun ylläpitämiseksi, niin mielelläni luovutan teidät kyllä uusiksi uhrattaviksi juutalaisille, kun Trump lupasi rakentaa heile uuden temppelin, että juutalaiset voivat aloittaa uhraamisen uudelleen, kun heidän jumalalleen ei tulevaisuudessa tule enää näitä Jeesus-uhrin seuraajia.
Tämä muuten onkin aika hyvä idea loppuun finaaliksi - sanoohan Paavalikin, että te kuolette samalla kuolemalla kuin Jeesus.
- Anonyymi00022UUSI
Sinä joka aloitat tällaisia "FINAALI" ketjuja koita nyt edes itse ymmärtää, ensin, että mikä on edes kristinuskon finaali sen opinkin mukaan.
- Anonyymi00025UUSI
Sieltä ei löydy ainoatakaan vanhan testamentin kohtaa. No ehkä Jeremia 7 luku, mutta poistettuna kohta, "kun sinä kerrot
tämän kaiken heille, he eivät sinua kuule, ja vaikka sinä huutaisit heille, eivät he sinulle vastaa", vapaasti lainattuna. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Sieltä ei löydy ainoatakaan vanhan testamentin kohtaa. No ehkä Jeremia 7 luku, mutta poistettuna kohta, "kun sinä kerrot
tämän kaiken heille, he eivät sinua kuule, ja vaikka sinä huutaisit heille, eivät he sinulle vastaa", vapaasti lainattuna.Tässä vaiheessa on sitten jo kuultu, että mistä todellisuudessa oli kyse juutalaisuudessa.
- Anonyymi00024UUSI
Raamatun mukaan Paavalilla oli sairaat ja kieroutuneet asenteet naisiin.
Siksi monet miehet pitävät häntä idolinaan.- Anonyymi00027UUSI
Mutta maailmaa nyt enemmän kyllä kiinnostaa tuo ihmissyönti, kun maailmassa yhdessä vuodessa katoaa miljoonia lapsia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841157
- 73952
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut153858- 57690
Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.181624- 43615
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4606- 30602
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t144601Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61575