Onko normaalia, jos aikuinen ihminen kyttää ja valvoo?
-Tulee syönnin jälkeen tarkistamaan kattilan. Ja valittaa, jos sinne on jäänyt ruokaa.
-Tutkii sun kauppaostoksia, ja valittaa "kaikesta". Siis ihan puhtaista ruoka- ja maito-ostoksista.
-Ottaa jääkapista maitopurkin ulos. Ja kuulustelee, "kenen tämä on"?. "Tämä on väärää merkkiä".
-Sanoo, "mun pitää opettaa sut syömään". "Mun pitää nähdä sun tiliote".
-Hän valitti mulle, että "ei saa käyttää kännykän taskulamppua", koska käytin sitä hänen nähden.
-Mä olin yhteydessä auttavaan puhelimeen, jossa harjoittelija sanoi, että on outoa ja erikoista.
-Yrittää käännyttää mut lihansyöjästä, kasvissyöjäksi.
-Ohjeistaa mulle 5 euron ylärajan, paljonko ykisittäisen ruokatuotteen hinta saa olla.
-Mä olin yhteydessä auttavaan puhelimeen, jossa harjoittelija sanoi, että on outoa ja erikoista.
Asioita on pikkuisen liitoteltu tässä, koska ei ongelma muuten tulisi esille. Mutta totuus tässä on silti.
Jos näistä asioista huomauttaa takaisin, syntyy inhottavia riitoja. Syyllisyys painaa riidan kumpaakin osapuolta.
Asiasta huomauttamisen jälkeen hän tekee itsestään marttyyrin, "enkä mä saa mitään sanoa tai tehdä". "Oonko mä ihan hirveä ihminen" jne. Itsesäälin ryöpytys alkaa, jos ongelman nostaa pöydälle.
kyttäys, valvonta ja kontrollointi
28
62
Vastaukset 28
- Anonyymi00001UUSI
Hän on vain pikkutarkka etten minä ainakaan tuomitsisi häntä vaikka onhan tuossa omat haasteensa varmaanki kun toinen osapuoli on erilaisempi.
- Anonyymi00002UUSI
Ok, kiva tietää, ettei suurempaa ongelmaa. Mutta, liittykö maitomerkin valinnasta valittaminen pikkutarkkuuteen?
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ok, kiva tietää, ettei suurempaa ongelmaa. Mutta, liittykö maitomerkin valinnasta valittaminen pikkutarkkuuteen?
moi sanoisin näin sulle vielä;
asun itte isäni kanssa ja isä on pikkutarkka ja pilkuntarkka että ei saa esim kahvikuppi olla pöydällä väärinpäin ja nurmikko pitää aina ajaa vaikka nurmi on lyhyt tai että jos mä sotken paikkoja niin hän heti korottaa ääntä mutta aina isäukkoni kaa ollaan tultu keskenään hyvin toimeen vaikka luonteenpiirteissä on eroja kun isä on tosi tarkka ja minä suurpiirteisempi. Yksi meitä ainaki yhdistää eli se että raha-asioissa meillä on yhteinen linja että säästäväisiä olemme molemmat =)
en usko että kannattaa ottaa avioeroa jos on tuollaisia erimielisyyksiä mutta toki emmä voi sua pakottaa olemaan suhteessa jos oikeasti voit huonosti suhteessa. Kuuntele itseäsi ja kuuntele ennenkaikkea sydäntä.
Mieti myös voisko olla mahdollista sietää paremmin toisen piirteitä.
Jos koet ikävänä hänen kommentit niin emmä sitten tiiä mitä siihen sanoa mut jos koet tulevasi loukatuksi niin sehän ei ole hyvä tunne yhtään. - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
asun itte isäni kanssa ja isä on pikkutarkka ja pilkuntarkka että ei saa esim kahvikuppi olla pöydällä väärinpäin ja nurmikko pitää aina ajaa vaikka nurmi on lyhyt tai että jos mä sotken paikkoja niin hän heti korottaa ääntä mutta aina isäukkoni kaa ollaan tultu keskenään hyvin toimeen vaikka luonteenpiirteissä on eroja kun isä on tosi tarkka ja minä suurpiirteisempi. Yksi meitä ainaki yhdistää eli se että raha-asioissa meillä on yhteinen linja että säästäväisiä olemme molemmat =)
en usko että kannattaa ottaa avioeroa jos on tuollaisia erimielisyyksiä mutta toki emmä voi sua pakottaa olemaan suhteessa jos oikeasti voit huonosti suhteessa. Kuuntele itseäsi ja kuuntele ennenkaikkea sydäntä.
Jos koet ikävänä hänen kommentit niin emmä sitten tiiä mitä siihen sanoa mut jos koet tulevasi loukatuksi niin sehän ei ole hyvä tunne yhtään.Ei tuo sun tilannekuvaus nyt kovin mukavalta ja ihan terveeltä kuulosta. "Kahvikuppi väärinpäin"... Mikä sitten on oikein päin 😎 Eipä ole mun ongelma, mutta ihan ei hyvältä kuulosta teidän juttu. Rasittavaa touhua. Todennäköisesti ongelmia tulee aivan kaikessa, vähän suuremmissakin jutuissa.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jos koet ikävänä hänen kommentit niin emmä sitten tiiä mitä siihen sanoa mut jos koet tulevasi loukatuksi niin sehän ei ole hyvä tunne yhtään.Koskeeko teidän ongelmat vain teidän yhteisöä, vai kohdistuuko tuo "kahvikupin suunnan tarkkailu" myös naapureihin tai ulkopuolisiin? Teettekö valituksia naapureille, jos heidän nurmikko on pitkä? jne.
En ostaisi koskaan taloa, jos tietäisin, että naapurissa on tälläistä porukkaa. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Koskeeko teidän ongelmat vain teidän yhteisöä, vai kohdistuuko tuo "kahvikupin suunnan tarkkailu" myös naapureihin tai ulkopuolisiin? Teettekö valituksia naapureille, jos heidän nurmikko on pitkä? jne.
En ostaisi koskaan taloa, jos tietäisin, että naapurissa on tälläistä porukkaa.Sotkit ajatuksesi. En ole aloituspostaaja. Ei tee valituksia naapureille.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei tuo sun tilannekuvaus nyt kovin mukavalta ja ihan terveeltä kuulosta. "Kahvikuppi väärinpäin"... Mikä sitten on oikein päin 😎 Eipä ole mun ongelma, mutta ihan ei hyvältä kuulosta teidän juttu. Rasittavaa touhua. Todennäköisesti ongelmia tulee aivan kaikessa, vähän suuremmissakin jutuissa.
Sotkit ajatuksesi sinäkin myös. En ole avauspostaaja.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei tuo sun tilannekuvaus nyt kovin mukavalta ja ihan terveeltä kuulosta. "Kahvikuppi väärinpäin"... Mikä sitten on oikein päin 😎 Eipä ole mun ongelma, mutta ihan ei hyvältä kuulosta teidän juttu. Rasittavaa touhua. Todennäköisesti ongelmia tulee aivan kaikessa, vähän suuremmissakin jutuissa.
hyvät läheiset välit minulla ja isälläni.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Koskeeko teidän ongelmat vain teidän yhteisöä, vai kohdistuuko tuo "kahvikupin suunnan tarkkailu" myös naapureihin tai ulkopuolisiin? Teettekö valituksia naapureille, jos heidän nurmikko on pitkä? jne.
En ostaisi koskaan taloa, jos tietäisin, että naapurissa on tälläistä porukkaa.anteeksi mistä sait päähäsi postata tuollainen viesti??
- Anonyymi00003UUSI
Onko kyse puolisosta? perheenjäsenestä? Minkä ikäinen henkilö on kyseessä?
- Anonyymi00004UUSI
43 v... perheenjäsen.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
43 v... perheenjäsen.
ja sinä olet aikuinen?
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
ja sinä olet aikuinen?
kyllä joo... oon jopa häntä hieman vanhempi
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
kyllä joo... oon jopa häntä hieman vanhempi
Miksi et ole muuttanut yksin asumaan? onko sinulla joku syy ettet selviä yksin kodin ulkopuolella? Eikö sinulla ole kykyjä ja taitoja selviytyä yksin ?
- Anonyymi00007UUSI
Pitäisiköhän sun lähteä siitä omaan talouteen, missä saat toimia kuten haluat.
- Anonyymi00008UUSI
ei asuta kimpassa muutenkaan
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
ei asuta kimpassa muutenkaan
Kuka ja miten sitten pääsee tutkimaan ostoksiasi ja raha-asioitakin? Laita hänelle porttikielto huusholliisi!
Auttavat puhelimet ei tässä auta. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kuka ja miten sitten pääsee tutkimaan ostoksiasi ja raha-asioitakin? Laita hänelle porttikielto huusholliisi!
Auttavat puhelimet ei tässä auta.Tehdään vierailuja ja kyläilyjä yhteisessä olinpaikassa, esim. kesämökki. Jonne kaikki saa kokoontua omien aikataulujen mukaan ja tuoda omat eväät mukanaan.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tehdään vierailuja ja kyläilyjä yhteisessä olinpaikassa, esim. kesämökki. Jonne kaikki saa kokoontua omien aikataulujen mukaan ja tuoda omat eväät mukanaan.
Te siis menette yhdessä mökille ja riitelette siellä mutta muuten ette ritele missään muualla kuin kesämökillä? Onko tämä eka kerta vai toistuuko tämä sama kaava. Ymmäränkö nyt oikein että muualala sinua ei käännytetä mutta kesälomalla sinä et saa syödä lihaa kesämökillä, mutta muulloin saat syödä. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa että kesämökillä toinen määrää mm mitä toinen saa syödä.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tehdään vierailuja ja kyläilyjä yhteisessä olinpaikassa, esim. kesämökki. Jonne kaikki saa kokoontua omien aikataulujen mukaan ja tuoda omat eväät mukanaan.
Jos saa tuoda omat eväät niin mitä se toiselle kuuluu mitä sinä tuot. Koita olla aikuinen ja sanoa että hän ei voi päättää mitä sinä ostat kaupasta. Voisitko kysyä miksi hän toimii niin. Sinä olet aikuinen ihminen ja osaat varmasti puhua.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Te siis menette yhdessä mökille ja riitelette siellä mutta muuten ette ritele missään muualla kuin kesämökillä? Onko tämä eka kerta vai toistuuko tämä sama kaava. Ymmäränkö nyt oikein että muualala sinua ei käännytetä mutta kesälomalla sinä et saa syödä lihaa kesämökillä, mutta muulloin saat syödä. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa että kesämökillä toinen määrää mm mitä toinen saa syödä.
Tuollaisessa tilanteessa jos toinen haluaa syyä eri ruokaa niin pitää tehdä näin; kaupasta ostosreissulla ostaa itselle tietynlaista ruokaa mutta pithää huomioida myös toinen osapuoli ja ostaa hälle omanlaistansa ruokaa. Ei silloin pitäisi tulla riitelyjä.
Ihmiset myös riitelee välillä. Tuskin on täysin robotteja ihmisiä jotka ei suuttuisi koskaan. Silloin pitää muistaa ettei tarpeettomasti loukkaa toista sanoilla ja pitää riidan päätteeks pyytää anteeksi.
Mieluummin oisin tekemisissä tunnevahvojen ihmisten kuin tunteettomien kanssa. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ei ole mahdollista selittää sulle nyt asiaa tämän tarkemmin. Kumpikin asuu omassa osoitteessa, ja silloin asiat menee pääasiassa hyvin. Tuo kesämökki nyt on esimerkkipaikka, jossa joudun eniten silmätikuksi. Muuten asutaan kuitenkin sen verran lähelllä toisiamme (n. 5 km), että kyllä noille toisen "kyttäämis ja valvomisjutuille" aina joku keino löytyy. Kuulustelut ja tenttaamiset sähköpostilla, puhelimella jne. jne... (AP).
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa jos toinen haluaa syyä eri ruokaa niin pitää tehdä näin; kaupasta ostosreissulla ostaa itselle tietynlaista ruokaa mutta pithää huomioida myös toinen osapuoli ja ostaa hälle omanlaistansa ruokaa. Ei silloin pitäisi tulla riitelyjä.
Ihmiset myös riitelee välillä. Tuskin on täysin robotteja ihmisiä jotka ei suuttuisi koskaan. Silloin pitää muistaa ettei tarpeettomasti loukkaa toista sanoilla ja pitää riidan päätteeks pyytää anteeksi.
Mieluummin oisin tekemisissä tunnevahvojen ihmisten kuin tunteettomien kanssa.Joo mutta mikä toinen on käskemään toista kasvissyöjäksi ja mitä hemmetin väliä sillä on jos käyttää oman kännykän taskulamppua?
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei ole mahdollista selittää sulle nyt asiaa tämän tarkemmin. Kumpikin asuu omassa osoitteessa, ja silloin asiat menee pääasiassa hyvin. Tuo kesämökki nyt on esimerkkipaikka, jossa joudun eniten silmätikuksi. Muuten asutaan kuitenkin sen verran lähelllä toisiamme (n. 5 km), että kyllä noille toisen "kyttäämis ja valvomisjutuille" aina joku keino löytyy. Kuulustelut ja tenttaamiset sähköpostilla, puhelimella jne. jne... (AP).
Ettekö te aikuiset ihmiset osaa keskustella. Oletko ikinä yrittänyt keskustella asioista?
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Miksi sua tentataan ja valvotaan . Täysjärkistä ja fiksua aikuista ihmistä.
- Anonyymi00013UUSI
Riippuu puhtaasti asiayhteydestä.
Kuka kyttää ja ketä ja erityisesti mistä syystä. Näissä tarinoissa kun vilisee vihernatsit ja anorektikot keskenään, niin eipä niistä tavan tallaaja ota selvää.- Anonyymi00016UUSI
Kiitti. Auttaa ihan hitosti tämän tasoiset viestit. Nyt nytkähti asia eteenpäin,
- Anonyymi00014UUSI
Salaperäistä on.
Onko tässä edunvalvontasuhde? Vai mikä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 851246
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut1801039- 74989
- 69817
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su299712Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t164709Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.187681- 54667
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4636- 43625