kyttäys, valvonta ja kontrollointi

Anonyymi-ap

Onko normaalia, jos aikuinen ihminen kyttää ja valvoo?
-Tulee syönnin jälkeen tarkistamaan kattilan. Ja valittaa, jos sinne on jäänyt ruokaa.
-Tutkii sun kauppaostoksia, ja valittaa "kaikesta". Siis ihan puhtaista ruoka- ja maito-ostoksista.
-Ottaa jääkapista maitopurkin ulos. Ja kuulustelee, "kenen tämä on"?. "Tämä on väärää merkkiä".
-Sanoo, "mun pitää opettaa sut syömään". "Mun pitää nähdä sun tiliote".
-Hän valitti mulle, että "ei saa käyttää kännykän taskulamppua", koska käytin sitä hänen nähden.
-Mä olin yhteydessä auttavaan puhelimeen, jossa harjoittelija sanoi, että on outoa ja erikoista.
-Yrittää käännyttää mut lihansyöjästä, kasvissyöjäksi.
-Ohjeistaa mulle 5 euron ylärajan, paljonko ykisittäisen ruokatuotteen hinta saa olla.
-Mä olin yhteydessä auttavaan puhelimeen, jossa harjoittelija sanoi, että on outoa ja erikoista.
Asioita on pikkuisen liitoteltu tässä, koska ei ongelma muuten tulisi esille. Mutta totuus tässä on silti.

Jos näistä asioista huomauttaa takaisin, syntyy inhottavia riitoja. Syyllisyys painaa riidan kumpaakin osapuolta.

Asiasta huomauttamisen jälkeen hän tekee itsestään marttyyrin, "enkä mä saa mitään sanoa tai tehdä". "Oonko mä ihan hirveä ihminen" jne. Itsesäälin ryöpytys alkaa, jos ongelman nostaa pöydälle.

90

260

Vastaukset 90

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hän on vain pikkutarkka etten minä ainakaan tuomitsisi häntä vaikka onhan tuossa omat haasteensa varmaanki kun toinen osapuoli on erilaisempi.

• Anonyymi00002

Ok, kiva tietää, ettei suurempaa ongelmaa. Mutta, liittykö maitomerkin valinnasta valittaminen pikkutarkkuuteen?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ok, kiva tietää, ettei suurempaa ongelmaa. Mutta, liittykö maitomerkin valinnasta valittaminen pikkutarkkuuteen?

moi sanoisin näin sulle vielä;
        asun itte isäni kanssa ja isä on pikkutarkka ja pilkuntarkka että ei saa esim kahvikuppi olla pöydällä väärinpäin ja nurmikko pitää aina ajaa vaikka nurmi on lyhyt tai että jos mä sotken paikkoja niin hän heti korottaa ääntä mutta aina isäukkoni kaa ollaan tultu keskenään hyvin toimeen vaikka luonteenpiirteissä on eroja kun isä on tosi tarkka ja minä suurpiirteisempi. Yksi meitä ainaki yhdistää eli se että raha-asioissa meillä on yhteinen linja että säästäväisiä olemme molemmat =)

en usko että kannattaa ottaa avioeroa jos on tuollaisia erimielisyyksiä mutta toki emmä voi sua pakottaa olemaan suhteessa jos oikeasti voit huonosti suhteessa. Kuuntele itseäsi ja kuuntele ennenkaikkea sydäntä.

Mieti myös voisko olla mahdollista sietää paremmin toisen piirteitä.
        Jos koet ikävänä hänen kommentit niin emmä sitten tiiä mitä siihen sanoa mut jos koet tulevasi loukatuksi niin sehän ei ole hyvä tunne yhtään.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

asun itte isäni kanssa ja isä on pikkutarkka ja pilkuntarkka että ei saa esim kahvikuppi olla pöydällä väärinpäin ja nurmikko pitää aina ajaa vaikka nurmi on lyhyt tai että jos mä sotken paikkoja niin hän heti korottaa ääntä mutta aina isäukkoni kaa ollaan tultu keskenään hyvin toimeen vaikka luonteenpiirteissä on eroja kun isä on tosi tarkka ja minä suurpiirteisempi. Yksi meitä ainaki yhdistää eli se että raha-asioissa meillä on yhteinen linja että säästäväisiä olemme molemmat =)

en usko että kannattaa ottaa avioeroa jos on tuollaisia erimielisyyksiä mutta toki emmä voi sua pakottaa olemaan suhteessa jos oikeasti voit huonosti suhteessa. Kuuntele itseäsi ja kuuntele ennenkaikkea sydäntä.

Jos koet ikävänä hänen kommentit niin emmä sitten tiiä mitä siihen sanoa mut jos koet tulevasi loukatuksi niin sehän ei ole hyvä tunne yhtään.

Ei tuo sun tilannekuvaus nyt kovin mukavalta ja ihan terveeltä kuulosta. "Kahvikuppi väärinpäin"... Mikä sitten on oikein päin 😎 Eipä ole mun ongelma, mutta ihan ei hyvältä kuulosta teidän juttu. Rasittavaa touhua. Todennäköisesti ongelmia tulee aivan kaikessa, vähän suuremmissakin jutuissa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Koskeeko teidän ongelmat vain teidän yhteisöä, vai kohdistuuko tuo "kahvikupin suunnan tarkkailu" myös naapureihin tai ulkopuolisiin? Teettekö valituksia naapureille, jos heidän nurmikko on pitkä? jne.
        En ostaisi koskaan taloa, jos tietäisin, että naapurissa on tälläistä porukkaa.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Koskeeko teidän ongelmat vain teidän yhteisöä, vai kohdistuuko tuo "kahvikupin suunnan tarkkailu" myös naapureihin tai ulkopuolisiin? Teettekö valituksia naapureille, jos heidän nurmikko on pitkä? jne.

Sotkit ajatuksesi. En ole aloituspostaaja. Ei tee valituksia naapureille.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei tuo sun tilannekuvaus nyt kovin mukavalta ja ihan terveeltä kuulosta. "Kahvikuppi väärinpäin"... Mikä sitten on oikein päin 😎 Eipä ole mun ongelma, mutta ihan ei hyvältä kuulosta teidän juttu. Rasittavaa touhua. Todennäköisesti ongelmia tulee aivan kaikessa, vähän suuremmissakin jutuissa.

Sotkit ajatuksesi sinäkin myös. En ole avauspostaaja.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

hyvät läheiset välit minulla ja isälläni.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

anteeksi mistä sait päähäsi postata tuollainen viesti??

• Anonyymi00041
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Todella kauhealta kuulosta minustakin!

• Anonyymi00049
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ajattelin vain, että jos tuo kyttäys koske myös naapurien tekemisiä. Silloin kyseessä olisi jo naapuririita, joiden aiheet ovat yleensä turhia. Jos tuo "kahvikupin suunnan" kyttääminen koskee vain teidän omaa yhteisöä - asia on Ok.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Luonteemme kulmikkuus ja erikoisuus etenkin. Minua ei huvita mikään enkä tekemisissä kenenkään kanssa ja oon omissa oloissani vain.

Isä tinki kerran 4 euron ostoksesta kirpputorilla. Myyjä näytti melkein suuttuvan.

Sitten pientä kinaa on isän kanssa välillä mutta se on ihan normaalia kinaa läheisten välillä.

Minäkin oon tarkka raha-asioissa mut isällä menee hieman liian pitkälle. Kuten tuo kirpputori-esimerkki ja myös tässä äskettäin ehdotin reissua yhteen paikkaan niin sanoin "jos et sinä lähde sinne niin minä meen yksin",. ja isä niin kauan valitti siitä minulle että kannattaako sinne mennä kun rahantuhlausta . Sitten se alkoi keksiä uuden valitus-aiheen "on luvattu huonoa säätä" johon minä korotan ääntä isälleni "niin niin mitä sitten hitto vie kun kerta voi katsoa auton sisällä sitä tapahtumaa"
        silloin isä sanoo "eikö sulla tule autossa kuuma sitten"
        minä en jaksa enää vastata.

minä myös luonteeni näytän kyllä etten jää kakkoseksi pikkuväittelyissä ja välillä nousen sängystä väärällä jalalla jolloin kommunikointi on hieman semmosta miten sen nyt sanoisin mtu kyl isä huomaa jos oon hieman kärttyinen ja tyly.

Toimeen ollaan tultu. Ei kertaakaan ole tullu mieleen että muuttaisin pois tai isä muuttaisi pois vaan asuttu 84 vuodesta asti yhdessä.

Minä en tee asioita kun on mielenterveysongelmia mut isä joskus siitä korottaa ääntä "poika sä oot laiska silti että sun pitäs osallistua enempi".

Isän kaveri samanlainen kuin me että isä välillä pikkukinaa sen kanssa mutta toimeen tulevat hyvin.

Olemme tällaisia kulmikkaita ja tunteella käyviä höyryäjiä. Kerran paiskoin astian lattiallekin.

Kuvaavaa se kun isäni äiti oli tunteilla käyvä että se kerran perheriidan aikana heitti avoimesrta ikkunasta pottukattilan ulos "älkää sitten syökö mun ruokaa jos ei kelpaa".

Ei tämä ole vielä mitään. Tunsin yhden mua vuotta vanhemman joka oli niin kulmikas että hän pieraisi kerran naapurin silmien edessä häneen päin kun hän pahoitti mielensä jostain asiasta joten hän vittuili naapurille pieraisemalla sen naaman edessä. Oli naapuri lähtenyt äkkiä kotiin.

Tuo esimerkki ; suhteellista kaikki. Me emme ole lähellekään niin kulmikkaita kuin esim tuo henkilö.

Automatkareissulla isä meinaa haluta ottaa omat eväät mukaan koska ei halua maksaa mitään kun minä ehdoton huoltoasemalla ruokailua ja kahvinjuontia niin siitä tulee pikkuriita välillä kun isä saa aika usein tahtonsa läpi että pithää ottaa omat eväät.

Tyynynostosreissulla isä ja hänen siskonsa eivät suostuneet ostamaan uutta tyynyä kun sanoivat "ompa kallis en maksa kyllä tästä lähdetään pois täältä"

minä olen niin nuuka että olen käyttänyt 20 vuotta vanhoja vaatteita. Minulla on aina samat päivärutiinit etten voi elää muunlaista elämää. Jos isä yrittää rikkoa rutiinini niin minä huomautan häntä siitä mutta toki jos työkeikalle pitää mennä niin silloin minä lähden työhön isäni kanssa. Oon minä eläkepäivillä isää auttanut hänen työprojektissa. Muuten rutiinit pitää olla aina samat minulla. Sama kellonaika jolloin herään. Samat ruoka-ajat. Samat aikataulut milloin pestä hampaat. Sama aika milloin pitää kuunnella musiikkia ja ihan kaikki pitää olla aikataulutettua. Isällä meinaa mennä välillä hermot ja väittää että olen maailman monimutkaisin ja oudoin tyyppi.

Kerran kuulimme kun naapuri puhui meistä selän takana kun hän sanoi meidän olevan omituisia ja outoja. no oon kyllä naapurin kanssa samaa mieltä = me olemme omalaatuisia ja outoja. Emme käy missään . Sekin on jo monen mielestä riittävä syy pitämään meitä omalaatuisina . Meillä on myös omat mutkikkuudet luonteessa.

Ruokaostos-reissulla minä isäni mielestä höpötän älyttömän paljon ja hän sanoo että ei tuo ole oikein että noin höpötät että muut asiakkaat tuijottaa kuulemma minua kun minä höpötän kaupassa. Puhun kuulemma isolla äänellä.

Lisäksi minä olen niin tollo ja yksinkertainen että niistä mokailuista ja väärinymmärryksistä voisin tehdä huumorikirjan, isä kerran sanoi minulle. Sanoin isälle "olet oikeassa ja itseasiassa tuo olisi hyvä idea tehdä kirja".

No vitsi vitsi.

olen niin omaperäinen että välillä tahallaan laitan paidan nurinpäin ylleni eli ylläni paita joka nurinpäin. Isä pitää mua omaperäisenä. Joskus myös pukeudun erikoisiin vaatteisiin. isä siitä korottaa ääntä minulle "älä paa noita kuteita alkaa ihmiset tuijottaa sua pitkään ja ne pian nauraa sulle".

erääseen tapahtumaan oli aikomus mennä mut isä niin kauan valitti sinne menosta että emmä sitten mennytkään. Valitti siksi että maksaa paljon ja huono sää. Keksi vielä tuon huonon sään ja minä vastasin siihen isälle "niin niin mitä sitten eihän sillä huonolla säällä ole mitään hiton väliä kun voi tapahtumaa katsoa autosta".

aika monta kertaa isä on valittanut siitä että älä mene minnekään autolla kun maksaa paljon. Minä olen sitten lopulta tullut samaan johtopäätökseen isäni kanssa " joo en minä lähde koska pitää olla tarkka ettei saa tuhlata".

• Anonyymi00053
        Anonyymi00041 kirjoitti:

On meitä ihmisiä siis kulmikkaita . Ottaen kantaa avauspostaajan postaukseen niin ei kyllä välttämättä kuulosta kovin hyvältä heidän tilanne.

Mun ja isän tilanne on hyvä ettei ole pahaa mieltä kummallakaan. Me siedämme hyvintoisiamme .

Voin kertoa vielä yhden kummallisuuden. Vuoden 2005-2006 aikana pidin ylläni usein reikäistä t-paitaa. Isä sanoi minulle "älä poika viitsi ihmiset tuijottaa sua kun tommosissa kuteissa liikut kaupoissa ja muualla paikoissa miten sä viitsit sähän oot vähän kuin Uuno turhapuro".

Isällä hyvä hajuaisti. Hän haistaa kaikki talon hajut. Sanoo että älä tee poika kalaruokaa koska talo alkaa haisemaan kalalle. Mä vastaan "perkele miksi aina sanot noin perkele eikö muka saa tehdä kalaruokaa kun alkaa haisemaan , no olet sinäkin pikkumainen perkele mä en nyt kestä sua tällä hetkellä "

tunnin päästä ruokapöydässä sovimme riidan.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ajattelin vain, että jos tuo kyttäys koske myös naapurien tekemisiä. Silloin kyseessä olisi jo naapuririita, joiden aiheet ovat yleensä turhia. Jos tuo "kahvikupin suunnan" kyttääminen koskee vain teidän omaa yhteisöä - asia on Ok.

On semmosiakin ihmisiä jotka riitelee naapurien kanssa. Me emme. Minä ja isä riitelemme välillä keskenään mut aina sovitaan ja ei koskaan pahaa mieltä kummallakaan. Tulemme toimeen. Isäni on mulle tärkein kuten äitini ja veljeni.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00041 kirjoitti:

En tiiä tuosta pariskunnasta onko hekin ehkä samanlaisia kuin mä ja isäni että kommunikoitiin kuuluu riitely ja kinaaminen .

Suurin osa ihmiskunnan ihmisistä on normaaleja mutta me kuulumme luokkaan "erikoislaatuiset ihmiset". meijän seurassa ei normaalit jaksa sekuntiakaan varmaankaan. Olemme epäilleet että meillä molemmilla on joku ADHD tai aspergerin syndrooma tai joku luonnehäiriö(persoonallisuushäiriö).

Me olemme molemmat niin joustamattomia emmekä sopeudu siis oikein mihinkään joten siksi olemme koko ajan vain kotona.

Toivon itse ainakin tolle pariskunnalle onnistumista mutta aika pahalta näyttää mitä tuo nainen kertoo miehestään.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Olemme niin itsepäisiä jääräpäitä ja emmekä anna periksi. Välillä pijetään mykkäkoulua. Silti tulemme toimeen kun asumme samassa osoitteessa koska rakastamme toisiamme.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Luonteemme kulmikkuus ja erikoisuus etenkin. Minua ei huvita mikään enkä tekemisissä kenenkään kanssa ja oon omissa oloissani vain.

Isä tinki kerran 4 euron ostoksesta kirpputorilla. Myyjä näytti melkein suuttuvan.

Sitten pientä kinaa on isän kanssa välillä mutta se on ihan normaalia kinaa läheisten välillä.

Minäkin oon tarkka raha-asioissa mut isällä menee hieman liian pitkälle. Kuten tuo kirpputori-esimerkki ja myös tässä äskettäin ehdotin reissua yhteen paikkaan niin sanoin "jos et sinä lähde sinne niin minä meen yksin",. ja isä niin kauan valitti siitä minulle että kannattaako sinne mennä kun rahantuhlausta . Sitten se alkoi keksiä uuden valitus-aiheen "on luvattu huonoa säätä" johon minä korotan ääntä isälleni "niin niin mitä sitten hitto vie kun kerta voi katsoa auton sisällä sitä tapahtumaa"
        silloin isä sanoo "eikö sulla tule autossa kuuma sitten"
        minä en jaksa enää vastata.

minä myös luonteeni näytän kyllä etten jää kakkoseksi pikkuväittelyissä ja välillä nousen sängystä väärällä jalalla jolloin kommunikointi on hieman semmosta miten sen nyt sanoisin mtu kyl isä huomaa jos oon hieman kärttyinen ja tyly.

Toimeen ollaan tultu. Ei kertaakaan ole tullu mieleen että muuttaisin pois tai isä muuttaisi pois vaan asuttu 84 vuodesta asti yhdessä.

Minä en tee asioita kun on mielenterveysongelmia mut isä joskus siitä korottaa ääntä "poika sä oot laiska silti että sun pitäs osallistua enempi".

Isän kaveri samanlainen kuin me että isä välillä pikkukinaa sen kanssa mutta toimeen tulevat hyvin.

Olemme tällaisia kulmikkaita ja tunteella käyviä höyryäjiä. Kerran paiskoin astian lattiallekin.

Kuvaavaa se kun isäni äiti oli tunteilla käyvä että se kerran perheriidan aikana heitti avoimesrta ikkunasta pottukattilan ulos "älkää sitten syökö mun ruokaa jos ei kelpaa".

Ei tämä ole vielä mitään. Tunsin yhden mua vuotta vanhemman joka oli niin kulmikas että hän pieraisi kerran naapurin silmien edessä häneen päin kun hän pahoitti mielensä jostain asiasta joten hän vittuili naapurille pieraisemalla sen naaman edessä. Oli naapuri lähtenyt äkkiä kotiin.

Tuo esimerkki ; suhteellista kaikki. Me emme ole lähellekään niin kulmikkaita kuin esim tuo henkilö.

Automatkareissulla isä meinaa haluta ottaa omat eväät mukaan koska ei halua maksaa mitään kun minä ehdoton huoltoasemalla ruokailua ja kahvinjuontia niin siitä tulee pikkuriita välillä kun isä saa aika usein tahtonsa läpi että pithää ottaa omat eväät.

Tyynynostosreissulla isä ja hänen siskonsa eivät suostuneet ostamaan uutta tyynyä kun sanoivat "ompa kallis en maksa kyllä tästä lähdetään pois täältä"

minä olen niin nuuka että olen käyttänyt 20 vuotta vanhoja vaatteita. Minulla on aina samat päivärutiinit etten voi elää muunlaista elämää. Jos isä yrittää rikkoa rutiinini niin minä huomautan häntä siitä mutta toki jos työkeikalle pitää mennä niin silloin minä lähden työhön isäni kanssa. Oon minä eläkepäivillä isää auttanut hänen työprojektissa. Muuten rutiinit pitää olla aina samat minulla. Sama kellonaika jolloin herään. Samat ruoka-ajat. Samat aikataulut milloin pestä hampaat. Sama aika milloin pitää kuunnella musiikkia ja ihan kaikki pitää olla aikataulutettua. Isällä meinaa mennä välillä hermot ja väittää että olen maailman monimutkaisin ja oudoin tyyppi.

Kerran kuulimme kun naapuri puhui meistä selän takana kun hän sanoi meidän olevan omituisia ja outoja. no oon kyllä naapurin kanssa samaa mieltä = me olemme omalaatuisia ja outoja. Emme käy missään . Sekin on jo monen mielestä riittävä syy pitämään meitä omalaatuisina . Meillä on myös omat mutkikkuudet luonteessa.

Ruokaostos-reissulla minä isäni mielestä höpötän älyttömän paljon ja hän sanoo että ei tuo ole oikein että noin höpötät että muut asiakkaat tuijottaa kuulemma minua kun minä höpötän kaupassa. Puhun kuulemma isolla äänellä.

Lisäksi minä olen niin tollo ja yksinkertainen että niistä mokailuista ja väärinymmärryksistä voisin tehdä huumorikirjan, isä kerran sanoi minulle. Sanoin isälle "olet oikeassa ja itseasiassa tuo olisi hyvä idea tehdä kirja".

No vitsi vitsi.

olen niin omaperäinen että välillä tahallaan laitan paidan nurinpäin ylleni eli ylläni paita joka nurinpäin. Isä pitää mua omaperäisenä. Joskus myös pukeudun erikoisiin vaatteisiin. isä siitä korottaa ääntä minulle "älä paa noita kuteita alkaa ihmiset tuijottaa sua pitkään ja ne pian nauraa sulle".

erääseen tapahtumaan oli aikomus mennä mut isä niin kauan valitti sinne menosta että emmä sitten mennytkään. Valitti siksi että maksaa paljon ja huono sää. Keksi vielä tuon huonon sään ja minä vastasin siihen isälle "niin niin mitä sitten eihän sillä huonolla säällä ole mitään hiton väliä kun voi tapahtumaa katsoa autosta".

aika monta kertaa isä on valittanut siitä että älä mene minnekään autolla kun maksaa paljon. Minä olen sitten lopulta tullut samaan johtopäätökseen isäni kanssa " joo en minä lähde koska pitää olla tarkka ettei saa tuhlata".

Mitkä teidän ammatit on? Vai onko niitä? Jos pitää kirpparilla tinkiä 4 euron ostoksesta, niin nuo "outoudet" alkaa koskemaan jo ulkopuolisia ihmisiäkin. Jokainen saa määritellä oman normaalinsa itse, vaikka tässä tapauksessa normaalista ei ole kyse.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Mitkä teidän ammatit on? Vai onko niitä? Jos pitää kirpparilla tinkiä 4 euron ostoksesta, niin nuo "outoudet" alkaa koskemaan jo ulkopuolisia ihmisiäkin. Jokainen saa määritellä oman normaalinsa itse, vaikka tässä tapauksessa normaalista ei ole kyse.

isällä peruskoulu käytynä ja tehnyt töitä omassa perheyrityksessä äitini kanssa (mattokutomo vuosien 85-98) , metsurin töitä ja maatalouslomittajan töitä ja sitten elintarvikkeiden parissa minä toiminut isäni kanssa vuosien 04-10 aikajaksolla ja vuonna 2016 noin puoli vuotta samaa työtä (eri omistaja) ja sitten 2023-2026 samaa työtä (eri firma).

Minulla ei koulutusta enkä mene kouluihin kun sieltä traumat sain. Vieraan töissä en käynyt juuri koskaan paitsi ellei lasketa vuosien 01-02 aikaista työpaikkaani mutta sanon suoraan ; ei siitä oikein tullut mitään vaan pettymyksiä ja stressiä. Takuueläke myönnettiin minulle 12 vuotta sitten .

Tässä elämässä me ihmiset kinaamme välillä. riitely ei ole hyvä asia. Sanoin väärin eli emme riitele isän kanssa mutta kinastelua eli siis erimielisyyksiä kuten normaalisti ihmisillä ruukaa olla.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No tollanen nyt kyllä on täysin idioottimaista ja naurettavaa. Vai etä kahvikuppi ei saa olla väärin päin pöydällä. Mikä sun isäsi oikein on? Mielensäpahoittaja vai? Kuulostaa täysin sietämättömältä ihmiseltä kuten aloittajankin kuvaama ihminen. tommonen ei ole pikkutarkkuutta jne vaan sairasta toi on.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00022 kirjoitti:

hyvät läheiset välit minulla ja isälläni.

Tosi hyviltä ja läheisiltä väleiltä kuulostaakin.. oliko toi vitsi? Ainakaan se isäsi ei ole ihan terve. Määritteleekö se isäsi jopa asteen tarkkuudella missä kulmmassa kahvikupin korvan pitää olla pöydän reunaan nähden? Jos se poikkeaa vaikka 2.5 astetta määritellystä niin hetikö tulee huutoa? Tosin normaalia joo :-D

• Anonyymi00090
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mistäköhän lie saanut päähänsä.. Mitenköhän olisi. Itselleni tuli kyllä mieleen ihan sama. Ihminen joka tollasta kahvikupin asennon määrittelyä teke yhdelle läheiselle tekee sitä todennäkösesti naapureilleenkin ja huutaa kun näkee niiden ikkunast niiden kahvikupin olevan väärässä asennossa tai nurmikon puoli milliä liian pitkä.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00088 kirjoitti:

No tollanen nyt kyllä on täysin idioottimaista ja naurettavaa. Vai etä kahvikuppi ei saa olla väärin päin pöydällä. Mikä sun isäsi oikein on? Mielensäpahoittaja vai? Kuulostaa täysin sietämättömältä ihmiseltä kuten aloittajankin kuvaama ihminen. tommonen ei ole pikkutarkkuutta jne vaan sairasta toi on.

Älä hauku mun isääni. Mun isä on hieno ihminen ja mulle hän on tärkein äitini ja veljeni ohella.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Noh vaikka isälläni on tietyt piirteet mitkä ei välttämättä niin hyvät , on hänessä paljon hyviäkin piirteitä ja isä on mulle rakas.

Esim kun ajan autoa niin hän höpöttää koko ajan vieressä että hän hermoilee kun ajan autoa ja huomauttaa jos vahingossa menee ylinopeuden puolelle kun autolla ajaessa ei aina välttämättä tuijota nopeusmittariin ja jos vahingossa menee ylinopeuden puolelle niin hän heti huomauttaa ja hän muutenkin höpöttää koko ajan vierelläni että meinaa välillä ärsyttää.

ja vaikka ajan nopeusrajoitusten mukaan niin meinaa silti sanoa että kaahaat /ompa sulla raskas kaasujalka.

Varmaan ittessäkin vikaa kun tietyt kohdat joissa voisin hiljentää hieman kuten loivat kaarteet joissa kannattaisi hieman keventää kaasua tai jos tie huonokuntoisempi.

Kun mainitsit puuttuuko naapurien asioihin niin itseasiassa kun isä on kaverinsa luona yökylissä niin siellä naapurin koira herättää heidät aina liian aikaisin (noin kello 5.00 tai 6.00) että isä on mennyt huutamaan koiralle välillä mutta ystävä on kieltänyt ettei pidä puuttua asiaan koska naapurin kanssa ystävyys voi loppua jos puuttuu tuohon asiaan. Onhan se sillai huono juttu kun rivitalossa on paljon asukkaita ja koira herättää liian aikaisin koska rivitaloissa asuu aika paljon myös vanhuksia joiden pitää saada nukkua rauhassa. Mutta isä meinaa että pitää puuttua siihen mutta isän ystävä kieltää. On se isä sille koiralle karjunut siinä pihalla. Saattanut koiranomistaja kuulla varmasti.

• Anonyymi00003

Onko kyse puolisosta? perheenjäsenestä? Minkä ikäinen henkilö on kyseessä?

• Anonyymi00004

43 v... perheenjäsen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

43 v... perheenjäsen.

ja sinä olet aikuinen?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

ja sinä olet aikuinen?

kyllä joo... oon jopa häntä hieman vanhempi

• Anonyymi00020
        Anonyymi00006 kirjoitti:

kyllä joo... oon jopa häntä hieman vanhempi

Miksi et ole muuttanut yksin asumaan? onko sinulla joku syy ettet selviä yksin kodin ulkopuolella? Eikö sinulla ole kykyjä ja taitoja selviytyä yksin ?

• Anonyymi00007

Pitäisiköhän sun lähteä siitä omaan talouteen, missä saat toimia kuten haluat.

• Anonyymi00008

ei asuta kimpassa muutenkaan

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

ei asuta kimpassa muutenkaan

Kuka ja miten sitten pääsee tutkimaan ostoksiasi ja raha-asioitakin? Laita hänelle porttikielto huusholliisi!

Auttavat puhelimet ei tässä auta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kuka ja miten sitten pääsee tutkimaan ostoksiasi ja raha-asioitakin? Laita hänelle porttikielto huusholliisi!

Auttavat puhelimet ei tässä auta.

Tehdään vierailuja ja kyläilyjä yhteisessä olinpaikassa, esim. kesämökki. Jonne kaikki saa kokoontua omien aikataulujen mukaan ja tuoda omat eväät mukanaan.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tehdään vierailuja ja kyläilyjä yhteisessä olinpaikassa, esim. kesämökki. Jonne kaikki saa kokoontua omien aikataulujen mukaan ja tuoda omat eväät mukanaan.

Te siis menette yhdessä mökille ja riitelette siellä mutta muuten ette ritele missään muualla kuin kesämökillä? Onko tämä eka kerta vai toistuuko tämä sama kaava. Ymmäränkö nyt oikein että muualala sinua ei käännytetä mutta kesälomalla sinä et saa syödä lihaa kesämökillä, mutta muulloin saat syödä. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa että kesämökillä toinen määrää mm mitä toinen saa syödä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Jos saa tuoda omat eväät niin mitä se toiselle kuuluu mitä sinä tuot. Koita olla aikuinen ja sanoa että hän ei voi päättää mitä sinä ostat kaupasta. Voisitko kysyä miksi hän toimii niin. Sinä olet aikuinen ihminen ja osaat varmasti puhua.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Te siis menette yhdessä mökille ja riitelette siellä mutta muuten ette ritele missään muualla kuin kesämökillä? Onko tämä eka kerta vai toistuuko tämä sama kaava. Ymmäränkö nyt oikein että muualala sinua ei käännytetä mutta kesälomalla sinä et saa syödä lihaa kesämökillä, mutta muulloin saat syödä. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa että kesämökillä toinen määrää mm mitä toinen saa syödä.

Tuollaisessa tilanteessa jos toinen haluaa syyä eri ruokaa niin pitää tehdä näin; kaupasta ostosreissulla ostaa itselle tietynlaista ruokaa mutta pithää huomioida myös toinen osapuoli ja ostaa hälle omanlaistansa ruokaa. Ei silloin pitäisi tulla riitelyjä.

Ihmiset myös riitelee välillä. Tuskin on täysin robotteja ihmisiä jotka ei suuttuisi koskaan. Silloin pitää muistaa ettei tarpeettomasti loukkaa toista sanoilla ja pitää riidan päätteeks pyytää anteeksi.

Mieluummin oisin tekemisissä tunnevahvojen ihmisten kuin tunteettomien kanssa.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ei ole mahdollista selittää sulle nyt asiaa tämän tarkemmin. Kumpikin asuu omassa osoitteessa, ja silloin asiat menee pääasiassa hyvin. Tuo kesämökki nyt on esimerkkipaikka, jossa joudun eniten silmätikuksi. Muuten asutaan kuitenkin sen verran lähelllä toisiamme (n. 5 km), että kyllä noille toisen "kyttäämis ja valvomisjutuille" aina joku keino löytyy. Kuulustelut ja tenttaamiset sähköpostilla, puhelimella jne. jne... (AP).

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Tuollaisessa tilanteessa jos toinen haluaa syyä eri ruokaa niin pitää tehdä näin; kaupasta ostosreissulla ostaa itselle tietynlaista ruokaa mutta pithää huomioida myös toinen osapuoli ja ostaa hälle omanlaistansa ruokaa. Ei silloin pitäisi tulla riitelyjä.

Ihmiset myös riitelee välillä. Tuskin on täysin robotteja ihmisiä jotka ei suuttuisi koskaan. Silloin pitää muistaa ettei tarpeettomasti loukkaa toista sanoilla ja pitää riidan päätteeks pyytää anteeksi.

Mieluummin oisin tekemisissä tunnevahvojen ihmisten kuin tunteettomien kanssa.

Joo mutta mikä toinen on käskemään toista kasvissyöjäksi ja mitä hemmetin väliä sillä on jos käyttää oman kännykän taskulamppua?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei ole mahdollista selittää sulle nyt asiaa tämän tarkemmin. Kumpikin asuu omassa osoitteessa, ja silloin asiat menee pääasiassa hyvin. Tuo kesämökki nyt on esimerkkipaikka, jossa joudun eniten silmätikuksi. Muuten asutaan kuitenkin sen verran lähelllä toisiamme (n. 5 km), että kyllä noille toisen "kyttäämis ja valvomisjutuille" aina joku keino löytyy. Kuulustelut ja tenttaamiset sähköpostilla, puhelimella jne. jne... (AP).

Ettekö te aikuiset ihmiset osaa keskustella. Oletko ikinä yrittänyt keskustella asioista?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Miksi sua tentataan ja valvotaan . Täysjärkistä ja fiksua aikuista ihmistä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ettekö te aikuiset ihmiset osaa keskustella. Oletko ikinä yrittänyt keskustella asioista?

Ollaan juteltu ummet ja lammet näistä asioista, mutta ei oikein riitä korjauskeinoksi. Aloituksessa sanoin, että jos asia otetaan esille keskustelulla - hän tekee itsestään marttyyrin, "oonko mä niin hirveä ihminen",,, "enkä mä saa enään mitään sanoa" jne.. jne. (AP)

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Miksi sua tentataan ja valvotaan . Täysjärkistä ja fiksua aikuista ihmistä.

Sehän se on ongelma on.. Se siinä eniten ärsyttääkin. Kyseessä siis ongelma, joka liittyy turhaan ja liiaksi menevään kyttäämisen ja kontrolloimiseen. (AP)

• Anonyymi00033
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Joo mutta mikä toinen on käskemään toista kasvissyöjäksi ja mitä hemmetin väliä sillä on jos käyttää oman kännykän taskulamppua?

Juuri niin. Kyseessähän on siis ihminen, jolla on vähän liiallinen tarve kytätä ja kontrolloida. Ilman sitä, koko ongelmaa ei olisi.. (AP).

Kyseessä ei ehkä sairaus, eikä niin hirmu vakava asia. Eikä siihen liity aggressivisuutta. Mutta hiton ärsyttävää. Todella ärsyttävää.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ollaan juteltu ummet ja lammet näistä asioista, mutta ei oikein riitä korjauskeinoksi. Aloituksessa sanoin, että jos asia otetaan esille keskustelulla - hän tekee itsestään marttyyrin, "oonko mä niin hirveä ihminen",,, "enkä mä saa enään mitään sanoa" jne.. jne. (AP)

No kysyit sä häneltä mm miksi häntä häiritsee sun kännykän taskunlampun käyttö? Kysyitkö miksi sinun pitää alkaa kasvissyöjäksi? Miksi häne tarvitsee nähdä sun tiliote. Ethän sä ole hänelle tilivelvollinen aikuinen ihminen.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Te kumminkin rakastatte toisianne kun haluatte pitää yhteyttä ja nähdä toisianne?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No kysyit sä häneltä mm miksi häntä häiritsee sun kännykän taskunlampun käyttö? Kysyitkö miksi sinun pitää alkaa kasvissyöjäksi? Miksi häne tarvitsee nähdä sun tiliote. Ethän sä ole hänelle tilivelvollinen aikuinen ihminen.

- Hän moitti minua kännykän taskulampun käytöstä, koska "pitää oppia selviämään ilman sitä"... Se oli siis hänestä tarpeetonta.

- Hän haluaisi minusta kasvisyojän sen takia, kun "tulee halvammaksi". Ja hän on itsekkin tehnyt niin.

Siis nuo kaikki ongelmat ja perustelut on turhia ja aiheettomia... Ongelmahan on nimenomaan turha kyttääminen ja valitus.

(AP)

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Te kumminkin rakastatte toisianne kun haluatte pitää yhteyttä ja nähdä toisianne?

perheen jäsenten kesken kai aika normaalia. Tavata siis toisiaan. Näiden kyttäämisjuttujen takia oon koittanut vähän vähentää kontaktia keskenämme. (AP

• Anonyymi00042
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Juuri siksi en halua enää koskaan yhtäkään uutta ihmistä elämääni, kun ei kiinnosta enää tottua kenenkään toisen ihmisen tapoihin ja tottumuksiin! Oman aikuisen lapsen kanssa on helppoa ja mukavaa asua!

• Anonyymi00047
        Anonyymi00038 kirjoitti:

- Hän moitti minua kännykän taskulampun käytöstä, koska "pitää oppia selviämään ilman sitä"... Se oli siis hänestä tarpeetonta.

- Hän haluaisi minusta kasvisyojän sen takia, kun "tulee halvammaksi". Ja hän on itsekkin tehnyt niin.

Siis nuo kaikki ongelmat ja perustelut on turhia ja aiheettomia... Ongelmahan on nimenomaan turha kyttääminen ja valitus.

(AP)

no sinulla siis oli kännykän taskulamppu päällä ilman syytä?

Kai sinulla on omat tulot ja rahat vai onko teillä yhteinen tili?

Miksi sinä annat hänen hallita sun elämää? Voitko sanoa että olet aikuinen ihminen ja huolehdit itse omista asioista.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00039 kirjoitti:

perheen jäsenten kesken kai aika normaalia. Tavata siis toisiaan. Näiden kyttäämisjuttujen takia oon koittanut vähän vähentää kontaktia keskenämme. (AP

Joo mutts tuo kyttääjän toiminta ei ole normaalia. ja hän jatkaa sitä koska näkee että sillä on vaikutusta sinuun ja muihin. Ja hän saa siitä tyydytystä jos hän terve ja täysjärkinen

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

no sinulla siis oli kännykän taskulamppu päällä ilman syytä?

Kai sinulla on omat tulot ja rahat vai onko teillä yhteinen tili?

Miksi sinä annat hänen hallita sun elämää? Voitko sanoa että olet aikuinen ihminen ja huolehdit itse omista asioista.

Halusin käyttää taskualmppua koska oli hieman hämärää :-) Kyttääjän mielestä olisi pitänyt oppia selviämään ilman sitä, koska ei ollut vielä täysin pimeääkään 😎

Olen kyllä sanonut, että mulla on mitta täynnä tätä valvomista. Jos se olisi tehonnut, tätä ketjua ei olisi tehty. (AP)

• Anonyymi00013

Riippuu puhtaasti asiayhteydestä.

Kuka kyttää ja ketä ja erityisesti mistä syystä. Näissä tarinoissa kun vilisee vihernatsit ja anorektikot keskenään, niin eipä niistä tavan tallaaja ota selvää.

• Anonyymi00016

Kiitti. Auttaa ihan hitosti tämän tasoiset viestit. Nyt nytkähti asia eteenpäin,

• Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kiitti. Auttaa ihan hitosti tämän tasoiset viestit. Nyt nytkähti asia eteenpäin,

Jos oikeasti haluat asioita eteenpäin, niin joudut miettimään, miksi tarvitset tällasita vahvistusta tuikituntemattomilta ihmisiltä.

• Anonyymi00014

Salaperäistä on.
      Onko tässä edunvalvontasuhde? Vai mikä?

• Anonyymi00036

Oletko sinä vastuussa toisen mielenterysongelmista ?

• Anonyymi00037

Etkö ymmärrä että hän uhriutuu koska se on keino saada tahtonsa läpi ja tapa välttää vastuuta. Hän sysää syyn sinun niskoille koska hakee tällä myötätuntoa ja saa tekosyyn olla yrittämättä esim keskustella ja perustella sanomisiaan ja toimintaansa.

• Anonyymi00043

Eipä ole uutta tietoa tuokaan! Siksi en enää koskaan tule asumaan muiden kuin omien lähisukulaisteni kanssa! En ole koskaan eroni jälkeen kokenut mitään tarvetta asua yhdenkään minulle tuntemattoman ihm ihmisen kanssa! Minusta ei sellaiseen kenenkään kanssa!

• Anonyymi00040

Tässä vielä yksi esimerkki (AP).

Mun siskolle määrättiin lääkärissä vähärasvainen levite, koska hänellä kohonnut kolesteroli. Asia oli meidän kaikkien tiedossa.

Tämä kyttääjä avasi jääkaapin ja totesi: "kuka on ostanut tälläistä s***tanan kallista voita?".

• Anonyymi00045

ja mitä sitten. Te olette aikuisia ihmisiä ja teette omia valintoja. Miksi tällä kyttääjällä on teihin noin suuri valta. Miksi te sallitte tuollaisen? Miksi te annatte hänelle noin suuren vallan vaikuttaa teidän elämään?

• Anonyymi00046

No sano että omilla rahoilla on ostettu.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00045 kirjoitti:

ja mitä sitten. Te olette aikuisia ihmisiä ja teette omia valintoja. Miksi tällä kyttääjällä on teihin noin suuri valta. Miksi te sallitte tuollaisen? Miksi te annatte hänelle noin suuren vallan vaikuttaa teidän elämään?

Keskuteluyritykset ja väännöt johtaa helposti riitoihin. Ja se on kurjaa kummallekkin. Sovintoja on tehty, ja päästy eteenpäin - kunnes alkaa jonkin ajan päästä uudestaan.

Tämä kyttääjää käyttäytyy asiallisesti töissä ja omien frendien kesken. Ongelma on vain perhepiirissä.

Jos mulla olisi vastaus kaikkiin noihin sun kysymyksiin, ketjua ei olisi kirjoitettu. (AP)

• Anonyymi00060
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Keskuteluyritykset ja väännöt johtaa helposti riitoihin. Ja se on kurjaa kummallekkin. Sovintoja on tehty, ja päästy eteenpäin - kunnes alkaa jonkin ajan päästä uudestaan.

Tämä kyttääjää käyttäytyy asiallisesti töissä ja omien frendien kesken. Ongelma on vain perhepiirissä.

Jos mulla olisi vastaus kaikkiin noihin sun kysymyksiin, ketjua ei olisi kirjoitettu. (AP)

No kysy kytääjältä miksi hän käyttäytyy niin. jos hän alkaa uhriutuu niin olen jo kertonut mistä se johtuu. Miks te annatte huomiota hänelle jota hän janoaa? älkää huomioiko häntä . Ihan sama kiusaamisessa. Älä huomioi ja lisää bensaa liekkeihin.

• Anonyymi00057

Avauksessa asioita oli karrikoitu ja liioiteltu tarkoituksella. Eihän muuten "ongelmakuvaukset" kuulostaisi yhtään miltään. Niitä oli siis vähän korostettu... Uusin käänne, että nämä negatiiviset jutut on sovittu yhdessä lopettavaksi.
      Pääasia, että k.o henkilö käyttäytyy fiksusta kaikille muille. Kai sitten pitää ottaa joskus kohde, johon pitää purkaa höyryjä. (AP)

• Anonyymi00061

Edelleen kysykää kyttääjältä miksi hän toimii niin. Hänellä on nähtävästi paha olo ja hän purkaa sen teihin. Joten älkää ottako ongelmaa kyttääjän pahasta olosta jonka purkaa teihin. Hän tietää ettei perhe hylkää. jos olis kavereille samanlainen niin kaveri voi sanoa heippa ja hyvästi hänelle. Tämä kyttääjä tietää että ette voi lähteä hänen elämästään. Sano vaikka jos hän ei lopeta niin lopetatte yhteydenpidon.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Edelleen kysykää kyttääjältä miksi hän toimii niin. Hänellä on nähtävästi paha olo ja hän purkaa sen teihin. Joten älkää ottako ongelmaa kyttääjän pahasta olosta jonka purkaa teihin. Hän tietää ettei perhe hylkää. jos olis kavereille samanlainen niin kaveri voi sanoa heippa ja hyvästi hänelle. Tämä kyttääjä tietää että ette voi lähteä hänen elämästään. Sano vaikka jos hän ei lopeta niin lopetatte yhteydenpidon.

Joo, elämässä on ollut kaikenlaista. Vaikutti olevan aidosti tosi pahoillaan, kun tuoreeltaan asiasta juteltiin. Kyseessä ei siis ole aivan hirmu suuren ongelmat. Enemmän asiat, jotka ärsyttää toki paljon.
        Kyllä mulle tulee riipaisevan huono ja sietämätön omatunto, jos alkaa uhkailemaan "yhteydenpidon katkaisulla". Oon tätä yrittänyt. Omatunnon tuska raastaa syvälle sieluun. (AP)

• Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Ollaan siis kumpikin ihmisiä, joita perinteinen elämän onni eivät kohdanneet. Liitot eivät kestäneet kummallakaan jne... Eihän normaali/onnelisten ihmisten elämässä tälläistä edes pitäisi tapahtua. (AP)

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Ollaan siis kumpikin ihmisiä, joita perinteinen elämän onni eivät kohdanneet. Liitot eivät kestäneet kummallakaan jne... Eihän normaali/onnelisten ihmisten elämässä tälläistä edes pitäisi tapahtua. (AP)

Eihän se tarkoita jos parisuhde on mennyt poikki niin pitää kytätä ja kontroloida perheenjäsentä kun ei voi puolisoa kytätä ( enää).

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Eihän se tarkoita jos parisuhde on mennyt poikki niin pitää kytätä ja kontroloida perheenjäsentä kun ei voi puolisoa kytätä ( enää).

Jep. Mutta kyttääjä ei tee tuota pahalla tarkoituksella ja ilkeyttään. Hän on vain kersasta lähtien kokenut asiat "hieman eri tavalla" kuin muut. Vikaa on yleensä molemmissa osapuolissa. Minä olen myös se, joka lähipiiristä tuosta pahastuu kaikista eniten. Muut osaa ottaa rennommin. Minulla myös jonkinlaista yliherkkyyttä, joka on haastava näissä tilanteissa.
        Minulla myös tapiumusta jauhaa menneistä murheista, ja nostaa niitä uudelleen pintaan.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Joo, elämässä on ollut kaikenlaista. Vaikutti olevan aidosti tosi pahoillaan, kun tuoreeltaan asiasta juteltiin. Kyseessä ei siis ole aivan hirmu suuren ongelmat. Enemmän asiat, jotka ärsyttää toki paljon.
        Kyllä mulle tulee riipaisevan huono ja sietämätön omatunto, jos alkaa uhkailemaan "yhteydenpidon katkaisulla". Oon tätä yrittänyt. Omatunnon tuska raastaa syvälle sieluun. (AP)

No hyvä jos hän on pahoillaan ja lopetttaa kyttäämisen ja määräilyn

• Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Jep. Mutta kyttääjä ei tee tuota pahalla tarkoituksella ja ilkeyttään. Hän on vain kersasta lähtien kokenut asiat "hieman eri tavalla" kuin muut. Vikaa on yleensä molemmissa osapuolissa. Minä olen myös se, joka lähipiiristä tuosta pahastuu kaikista eniten. Muut osaa ottaa rennommin. Minulla myös jonkinlaista yliherkkyyttä, joka on haastava näissä tilanteissa.
        Minulla myös tapiumusta jauhaa menneistä murheista, ja nostaa niitä uudelleen pintaan.

No sitten sinun vaan sopeutua. Olette sen ikäisiä että sinulla on ollut aikaa sopeutua tilanteeseen.Eli sinäkin jauhat hänelle ja hän jauhaa sulle. olisit heti sanonut tuon. jokaisella on menneisyys eikä sitä voi muuttaa. ei ne asiat sillä jauhamisella muutu.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

No sitten sinun vaan sopeutua. Olette sen ikäisiä että sinulla on ollut aikaa sopeutua tilanteeseen.Eli sinäkin jauhat hänelle ja hän jauhaa sulle. olisit heti sanonut tuon. jokaisella on menneisyys eikä sitä voi muuttaa. ei ne asiat sillä jauhamisella muutu.

Kaikkia asioita ei tässä voi kirjoittaa. Ei riitä palstatila.
        Jos jauhetaan negatiivista. Kyttäjä on siinä aloitteellisempi ja voimakkaampi. Minä vetoan sitten vasta-argumentteinä takaisin.
        Itsellä ei ole tätä kyttäystaipumusta. Mä en käytännössä edes tiedä, mitä kukin suvussa ja perheessä esim. syö. Kuin vain aivan pakolliset lähiomaiset, kun satun olemaan paikalla. Olen erittäin tyytyväinen, esim. kaikkien syömäkulttuuriin. Ei mitään tarvetta korjata omilla neuvoilla. Kaikki merkki- ja laatuvalinnat - ovat hyviä mielestäni.
        Näyttäisi olevan meillä Ok tilanne tällä hetkellä. Ja suurta parannusta tapahtunut silti takavuosiin verrattuna. (AP)

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Kaikkia asioita ei tässä voi kirjoittaa. Ei riitä palstatila.
        Jos jauhetaan negatiivista. Kyttäjä on siinä aloitteellisempi ja voimakkaampi. Minä vetoan sitten vasta-argumentteinä takaisin.
        Itsellä ei ole tätä kyttäystaipumusta. Mä en käytännössä edes tiedä, mitä kukin suvussa ja perheessä esim. syö. Kuin vain aivan pakolliset lähiomaiset, kun satun olemaan paikalla. Olen erittäin tyytyväinen, esim. kaikkien syömäkulttuuriin. Ei mitään tarvetta korjata omilla neuvoilla. Kaikki merkki- ja laatuvalinnat - ovat hyviä mielestäni.
        Näyttäisi olevan meillä Ok tilanne tällä hetkellä. Ja suurta parannusta tapahtunut silti takavuosiin verrattuna. (AP)

no hyvä että ei enää määräile mitä sun aikuisen ihmisen pitää tehdä ja tehdä kuten toinen haluaa. jos hän haluaa nähdä tiliotteesi niin näytä jos sillä vältettään riita.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00067 kirjoitti:

No kyllä sinne jää vielä suuri osa asioita, jotka ovat vain yksipuolista kontrollointia.

Esim. taskulampun käytöstä valittaminen..

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

No kyllä sinne jää vielä suuri osa asioita, jotka ovat vain yksipuolista kontrollointia.

Esim. taskulampun käytöstä valittaminen..

Tollanen ei ole normaalia jos taskulampun käyttö tekee toisen "hulluksi" Täytyykö hänen katsoa jos ei kestä ja pinna palaa taskunlampusta. ja mikä siinä taskulampun käytössä ärsyttää niin paljon. en ymmärrä

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Tollanen ei ole normaalia jos taskulampun käyttö tekee toisen "hulluksi" Täytyykö hänen katsoa jos ei kestä ja pinna palaa taskunlampusta. ja mikä siinä taskulampun käytössä ärsyttää niin paljon. en ymmärrä

Ei näihin juttuihin liity aggressiivisuutta tai "hulluksi" tulemista... Sellaista rasittavaa jankkaamista lähinnä. Sanallista kädenvääntöä. (AP)

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Ei näihin juttuihin liity aggressiivisuutta tai "hulluksi" tulemista... Sellaista rasittavaa jankkaamista lähinnä. Sanallista kädenvääntöä. (AP)

Hän jankkaa asioista joilla ei ole merkitystä hänen elämäänsä tai terveyteensä. Hän siis jankkaa asioista joilla ei ole oikeesti mitään väliä. ja mikä olikaan se syy että se taskulampun käyttö ärsyttää häntä jos et osoita sillä lampulla hänen silmiin? Mistä hän oikeastaan valittaa ?

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Hän jankkaa asioista joilla ei ole merkitystä hänen elämäänsä tai terveyteensä. Hän siis jankkaa asioista joilla ei ole oikeesti mitään väliä. ja mikä olikaan se syy että se taskulampun käyttö ärsyttää häntä jos et osoita sillä lampulla hänen silmiin? Mistä hän oikeastaan valittaa ?

Joo. Turhaa vääntöä kyseessä. On selitetty ketjussa tämä taskulamppuasia.

Valitti mulle, koska käytin taskulamppua hämärässä illassa. Olisi pitänyt mielestään pärjätä ilmankin, koska ei ollut vielä täysin pimeää. Hän piti liioitteluna turvautua lamppuun, koska olisi pitänyt pärjätä ilmankin. Ei tuosta nyt mitään elämää suurempaa ongelmaa tullut. Sanallinen vääntö vain siinä tilanteessa.

Ei nämä ongelmat nyt ihan jatkuvia ole. Välillä on hyviä jaksoja - pitkiäkin. Kunnes välillä taas tapahtuu näitä vänkäämisiä.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Valitti mulle, koska käytin taskulamppua hämärässä illassa. Olisi pitänyt mielestään pärjätä ilmankin, koska ei ollut vielä täysin pimeää. Hän piti liioitteluna turvautua lamppuun, koska olisi pitänyt pärjätä ilmankin. Ei tuosta nyt mitään elämää suurempaa ongelmaa tullut. Sanallinen vääntö vain siinä tilanteessa.

Ei nämä ongelmat nyt ihan jatkuvia ole. Välillä on hyviä jaksoja - pitkiäkin. Kunnes välillä taas tapahtuu näitä vänkäämisiä.

Sitten kun minä, isä, sisko tai äiti ollaan keskenään "liikenteessä"... Ei satu koskaan mitään eripuraa, mussutusta, eikä vänkää. Kaikki menee kuin tanssi. (AP)

• Anonyymi00076
        Anonyymi00074 kirjoitti:

koska "pitää oppia selviämään ilman sitä". Eli sinulla oli taskulamppu päällä vaikka et tarvinnjut sitä kyttääjän mielestä. Olisitko saanut asian hoidettua ilman taskulamppua? teille tuli vääntöä kun kerroit miksi tarvitset valoa? Voisitko seuraavalla kerralla sanoa kyttääjälle että tekee sun puolesta jos näkee tehdä ilman valoa. Kerrot että ei ole jatkuvia mutta niin paljon ärsyttää että piti nettiin kirjoittaa eli tapahtuu kuitenkin aika usein joka rasittaa sun psyykettä. Et pysty läsittelee näitä asioita ilman suomi24 palstalla avautumista?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Sitten kun minä, isä, sisko tai äiti ollaan keskenään "liikenteessä"... Ei satu koskaan mitään eripuraa, mussutusta, eikä vänkää. Kaikki menee kuin tanssi. (AP)

Täytyykö teidän edelleenm antaa tälle kyttääjälle huomiota ja tehdä kuten hän käskee. Jos ette tee niin hän "suuttuu" eli alkaa valittaa

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Täytyykö teidän edelleenm antaa tälle kyttääjälle huomiota ja tehdä kuten hän käskee. Jos ette tee niin hän "suuttuu" eli alkaa valittaa

Ei me tehdä mitään, kuten hän käskee - jos kyseessä joku asiaton juttu... Mutta, jos hän neuvoo jotain normaaleja ja asiallisia neuvoja, niin niitä sitten noudatetaan yhteispäätöksellä - harkinnan mukaan.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

koska "pitää oppia selviämään ilman sitä". Eli sinulla oli taskulamppu päällä vaikka et tarvinnjut sitä kyttääjän mielestä. Olisitko saanut asian hoidettua ilman taskulamppua? teille tuli vääntöä kun kerroit miksi tarvitset valoa? Voisitko seuraavalla kerralla sanoa kyttääjälle että tekee sun puolesta jos näkee tehdä ilman valoa. Kerrot että ei ole jatkuvia mutta niin paljon ärsyttää että piti nettiin kirjoittaa eli tapahtuu kuitenkin aika usein joka rasittaa sun psyykettä. Et pysty läsittelee näitä asioita ilman suomi24 palstalla avautumista?

Niin. Jos asia olisi jotenkin helpompi, niin mitään ongelmaa ei kai olisi... Tänne nyt ovat muut osallistujat kirjoittaneet suurimman osan kirjoituksista.. Oon sitten vastannut niihin, kykyjeni mukaan. Ehkä tuo ylempikin viesti sisältää jo melkoista hiusten halkomista - todella moneen osaan.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Sanoinhan jo, että olen ollut jo yhteydessä "auttavaan puhelimeen", ja kertonut siitä hänelle.

- Sanoinhan myös, että uusin tilanne on, että asia on käyty juuri hänen kanssaan läpi. Luvattu lopettaa negatiiviset jutut.
        - Hän otti tosi raskaasti ja katuvasti tajuttuaan, että tuo on aiheuttanut mulle harmia.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Ei me tehdä mitään, kuten hän käskee - jos kyseessä joku asiaton juttu... Mutta, jos hän neuvoo jotain normaaleja ja asiallisia neuvoja, niin niitä sitten noudatetaan yhteispäätöksellä - harkinnan mukaan.

Miksi sinä sitten ärsyynnyt? Jos hän on ollit lapsesta asyi tuollainen niin milloinb ajattelit sopeutua tilanteeseem vai odotatko kuoleman asti että kyttääjän toiminta ja käyttäytyminen muuttuu.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Niin. Jos asia olisi jotenkin helpompi, niin mitään ongelmaa ei kai olisi... Tänne nyt ovat muut osallistujat kirjoittaneet suurimman osan kirjoituksista.. Oon sitten vastannut niihin, kykyjeni mukaan. Ehkä tuo ylempikin viesti sisältää jo melkoista hiusten halkomista - todella moneen osaan.

Kai sinä ymmärrät ettei muut ihmiset voi muuttaa toista . Sen muutoksen pitää lähteä siitä toisesta itsestään mutta jos ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää ta i häiritsevää niin silloin ei näe tarvetta muuttaa itseään. Teillä on ongelma mutta kuitenkin sanot ettei ongelma ole iso. Sinusta on normaalia olla ärsyyntynyt ja se ei vaikuta sun hyvinvointiin?

• Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Miksi sinä sitten ärsyynnyt? Jos hän on ollit lapsesta asyi tuollainen niin milloinb ajattelit sopeutua tilanteeseem vai odotatko kuoleman asti että kyttääjän toiminta ja käyttäytyminen muuttuu.

Lapsena asiat ja murheet olivat hieman pienempiä, kuin aikuisena. Miksi pitää halkoa hiuksia tuhanteen eri osaan... Meillähän on omat elämät ja eri osoitteet. Ollaan kyllä ihan riittävästi erossakin toisistaan.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Hän saattoi siis kersana vain tehdä juttuja "vähän omalla" tavallaan. Eihän ne silloin vielä liittyyneet mun ohjaamiseen... Omassa elämässä siis toimi jotenkin "hassusti".

• Anonyymi00085
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Kai sinä ymmärrät ettei muut ihmiset voi muuttaa toista . Sen muutoksen pitää lähteä siitä toisesta itsestään mutta jos ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää ta i häiritsevää niin silloin ei näe tarvetta muuttaa itseään. Teillä on ongelma mutta kuitenkin sanot ettei ongelma ole iso. Sinusta on normaalia olla ärsyyntynyt ja se ei vaikuta sun hyvinvointiin?

Jos noihin sun kysymyksiin olisi vastaukset... Olisin viisas ihminen.

Meneekö mielestäsi hiusten halkomiseksi?

• Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

"Teillä on ongelma mutta kuitenkin sanot ettei ongelma ole iso. Sinusta on normaalia olla ärsyyntynyt ja se ei vaikuta sun hyvinvointiin?"

No niin kai suurin piirtein. Sanoinhan, että asioihin ei liity uhkailua, aggressivisuutta, eikä itkua, kiukkua eikä huutamista.

Mistä saisi ostaa ongelmattoman elämän? Esim. päivätöissä kuljetusalalla - saan kohdata säännöllisesti pahantuulisia, kiukuttelevia, vihaisia, huutavia, itkeviä ja sekavia ihmisiä. Jos joidenkin paketti on "minuutin myöhässä", hän riitelee asiasta.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

"Teillä on ongelma mutta kuitenkin sanot ettei ongelma ole iso. Sinusta on normaalia olla ärsyyntynyt ja se ei vaikuta sun hyvinvointiin?"

No niin kai suurin piirtein. Sanoinhan, että asioihin ei liity uhkailua, aggressivisuutta, eikä itkua, kiukkua eikä huutamista.

Mistä saisi ostaa ongelmattoman elämän? Esim. päivätöissä kuljetusalalla - saan kohdata säännöllisesti pahantuulisia, kiukuttelevia, vihaisia, huutavia, itkeviä ja sekavia ihmisiä. Jos joidenkin paketti on "minuutin myöhässä", hän riitelee asiasta.

Eihän siihen tarvi liittyä jos se vaikuttaa sun mielenterveyteen ja hyvinvointiin. Mistä olet saanut käsityksen että ihmisen pitää olla agressiivinen kunnes se toisen toiminta saa vaikutaa sinuun? ja minusta on edelleen outoa että kyttääjä ei anna sinun käyttäöä taskulamppua jos sinä koet tarvetta sitä käyttää ja muutenkaan yrittää määrärä mitä sinun pitää tehdä jotta kyttääjällä on parempi. kerroit että hän pyytää nähdä tiliotteesi. Miksi? Kyse ei ole kyttääjän tilistä ja rahoista.Ei hän voi määrätä paljon joku ostos saa maksaa. Tuollainen käytös ei ole normaalia. Oletko ikinä sanonut miten hänen toimintansa vaikuttaa sinuun? ja älä taas sano ettei vaikuta kun näyttää siltä että vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1893
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1209
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      140
      999
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      18
      919
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      83
      667
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      104
      651
    7. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      642
    8. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      638
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      49
      570
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      57
      547
    Aihe