Ylen otsikko: Fintraffic: Noin puolet kuljettajista ajaa ylinopeutta maanteillä
Ehkäpä sitten ajaa.
Talvella ylinopeutta kuulemma ajetaan vielä enemmän. Kun googlaan, onko talvirenkaat isompia, saan vastauksen jostain "älystä" eivät suinkaan tms.
Kun mittasin ihan mittanauhalla henkilöautoni 15" kesähalkaisijan, oli se talvirenkaita yli puolisenttiä pienempi. Tällöin auton kuvittelisi kulkevan talvella nopeammin jos sama lukema nopeusmittarissa.
Samoin pakettiautossani kesä 15" renkaan halk. jopa 15mm pienempi kuin talvirenkaissa.
Tässä ei ole merkitystä millään neppastelulla. Yksinkertaisesti vain kysymys, onko kesärenkaidesi halkaisija talvirenkaita pienempi vai sama?
Puolet ajaa ylinopeutta
13
<50
Vastaukset 13
- Anonyymi00001UUSI
Tämähän kertoo vain sen, että nopeusrajoitusten taso on pahasti pielessä. Kaikesta ei aina kannata syyttää autoilijoita, vaan katse kannattaa siirtää viranomaisten suuntaan. Jos rajoituksia koko ajan lasketaan ilman mitään järkisyytä, rapautuu niiden kunnioittaminen entisestään ja samalla muidenkin sääntöjen noudattaminen.
- Anonyymi00012UUSI
Tämähän kertoo siitä, että puolet osaa ja puolet ei.
- Anonyymi00002UUSI
Nopeusrajoitukset poistettava.
- 70 luvulla näin oli.- Anonyymi00003UUSI
Näinhän se oli, ja vuosia sain ajella pelkoa ylinopeussakosta. Toinen asia oli se, ettei ollut Taaperon puuttumiskynnyksiä. Muistan eräänkin tapauksen, jossa bussikuski sai sakon, ajettuaan 30 km/h rajoitusalueella 32,6 km/h, yli 50 vuotta vanhalla tekniikalla mitattuna.
- Anonyymi00005UUSI
Ajan aina 10-15 yli rajoituksen. Silloin ei haittaa mitkä renkaat on alla.
Liikenteessä on muutaki seuraamista kun se ettei mene neula yli rajoituksen- Anonyymi00014UUSI
Luulenpa, että seuraat hyvinkin tarkasti, ettei neula mene yli tuo 15:n.
- Anonyymi00006UUSI
Minä annan auton mennä adaptiivisella vakkarilla sitä mitä tieosuudella kulloinkin sallitaan. Kyllästyin kameroiden ja tikkareiden vahtaamiseen. Matkanteko on paljon rennompaa, kun auto hoitaa nopeuden ja minä ohjaamisen. Ehkä seuraava auto voi jo hoitaa senkin.
- Anonyymi00007UUSI
Vain puolet?
- Anonyymi00008UUSI
Juuri näin.
Kuka insinööri on suunnitellut rajoitukset?
Täysi mahalasku.
Taajama aina 50 ja muualla 60 70 80 maalaisjärjellä
Kehitysmaa vielä - Anonyymi00009UUSI
Ja motari aina 120
- Anonyymi00010UUSI
Vain puolet?
- Anonyymi00011UUSI
Jos talvella ajetaan enemmän ylinopeutta niin eiköhän se johdu enemmänkin talvirajoituksista kuin renkaiden koosta. Toki renkaiden kokokin vaikuttaa mittarivirheeseen mutta luulen kyllä ettei siitä mitään ylinopeutta tule, vaan siitä ettei alempia rajoituksia haluta noudattaa senkään vertaa kuin niitä kesärajoituksia.
- Anonyymi00013UUSI
Nollatutkimus. Tietenkin talvella ajetaan ylinopeutta, koska nopeuksia lasketaan 20 km/h talveksi, mutta ihmiset ajavat edelleen sen mukaan, mikä on keliin sopiva, eli lähes kesänopeutta. Jos kaikki nopeudet muutettaisiin olemaan 90 km/h koko vuoden, niin ongelmia ei olisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.561762Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt241382- 991052
- 45790
- 87773
- 28581
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20579- 31523
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?55503Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30443