Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden

Anonyymi-ap

”Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.”
Room 5:8

73

68

Vastaukset 73

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
      Room 8:34

• Anonyymi00003

Uskon idea ei ole siinä, vaan siinä että toiset ovat silti syntisiä, harhassa ja kaikessa muutoinkin väärässä.

• Anonyymi00004

Raamatun jälkimmäisen osan päähenkilö Jeesus opetti kuinka synneistään vapautuu. Ja kuoli sen vuoksi, koska lakien orjuuteen tottuneet ja meneisyydessä elävät eivät sanomaa ymmärtäneet. Uuden ajattelutavan oppiminen kun on niin vaikeaa. Harva kykenee syntymään uudestaan. Parannusta tapahtuu yleensä vähitellen, mikä sekin on hyvä asia. Aina ei edes tarvita parannusta tai uutta henkistä syntymää. Jos kaikki on hyvin ja kokee onnellisuutta, ei Raamattua kannattaisi edes lukea. Se johtaa ristiriitoihin ja epästabiiliin mielentilaan.

• Anonyymi00005

Jeesus kuoli ja kuopattiin. Haahuilu loppu kerrasta. Muutama poikaystävä jäi kaipailemaan.

• Anonyymi00006

Kyllä se usko menettelee kuin herjaamista ja sotahulluutta vähän välttelee, ei aivan niille antaudu, niin kyllä se sitten siitä.

• Tuon jeesussadun päähenkilön fiktiivinen kårsimys menee hukkaan jos uskonharhainen kieltäytyy synninteosta.

Jos siis arvostat tuota fiktiivistä jeesusta on sinun lakkaamatta tehtävä syntiä!

• Anonyymi00021

Näin on - se on ilmaisen armon halveksimista ihan raamatunkin mukaa.

Raamatussa ei ole mitään fiktiivistä, koska uskovaiset uskovat kummatkin laidat, että "antoi itsensä rakkaudesta" ja "on kiroukseksi kirottu pääsiäisen teurastettu uhrilammas", se on vain hulluutta.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Näin on - se on ilmaisen armon halveksimista ihan raamatunkin mukaa.

Raamatussa ei ole mitään fiktiivistä, koska uskovaiset uskovat kummatkin laidat, että "antoi itsensä rakkaudesta" ja "on kiroukseksi kirottu pääsiäisen teurastettu uhrilammas", se on vain hulluutta.

Jos puhuttaisiin jostakin järkevästä, niin sitten kannattaisi pohtia tuota fiktiivisyyttä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jos puhuttaisiin jostakin järkevästä, niin sitten kannattaisi pohtia tuota fiktiivisyyttä.

Ihminen lampaana, ja uskojat määkivänä lammaslaumana eivät ole sitä.

• Anonyymi00007

Kullä se sai kuolemantuomion oikeusteitse vaikka yksipuolinen oikeus olikin sen takia että opetti väärää oppia (opetti köyhiä nousemaan herroja vastaan) nykyaikana moiset hoidetaan palkkamurhaajien avulla oikeus/laki kun on sama kaikille ja oikeuksia ei ole ilman vastuita ja jokainenhan joutuu omat syntinsä sovittamaan itse (mikä on paras tapa rangaista itse itseään)

• Anonyymi00008

Oliko homous tuolloin syy tuomita kuolemaan?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Oliko homous tuolloin syy tuomita kuolemaan?

Lepopäiväksi määrättynä päivänä työn uurastaminen, lapsen tottelemattomuus vanhempiaan kohtaan sekä avion rikkominen olivat niin ikään syitä tuomita kuolemaan.
        Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Lepopäiväksi määrättynä päivänä työn uurastaminen, lapsen tottelemattomuus vanhempiaan kohtaan sekä avion rikkominen olivat niin ikään syitä tuomita kuolemaan.
        Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?

No ainakaan uurastamisesta Jeesusta ei voitu syyttää. Tottelemattomuus lienee jo ollut vanhentunut rikos eikä Jeesus ollut aviossa. Homous ja kaikenlainen epärehellisyys kyllä päti häneen. Tuomionsa oli joka tapauksessa ansainnut, luultavimmin seksuaalisesta hyväksikäytöstähän Juudas hänet ilmiantoi.

• Anonyymi00010

Uskonharhaiset voivat toki olla juuri sen tilavuusluokan syntisäkkejä kuin konsaan mielivät, kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen syntihöperehdintä liikuta lainkaan.

• Anonyymi00038

Ei osoita järkeä, jos ei ymmärrä mistä edes tarina kertoo - ehkä se ei edes liity uskomiseen.

• Anonyymi00011

Murhmiehillä ja valehtelijoilla se ennuste on heikompi.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi00014

Mitenkähän Paavalin mahtoi käydä?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Mitenkähän Paavalin mahtoi käydä?

Murhamiehillä se ennuste on heikko.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista, joita Paavali tappoi ihan urakalla.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

• Anonyymi00075
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Murhamiehillä se ennuste on heikko.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista, joita Paavali tappoi ihan urakalla.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

Kun vihaat Jeesuksen omia, olet murhaaja.

• Anonyymi00012

Ei se Jeesustelu ja hurskastelu ja lahkolaisuus takaa mitään oikeata uskoa.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00013

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

"laittomuuden tekijät" tarkoittaa Jumalan lakien kieltämistä ja rikkomista eli syntiä

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Paavalillakin oli rikollinen tausta, Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista lähtien, niin hän yritti valheillaan mitätöidä Jumalan lakien merkityksen ja noudattamisen.

• Anonyymi00074

Tämä on sinulle Teuvo:

Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.

• Anonyymi00017

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen taivaaseen menon jälkeen ilmestyvistä valejeeuksista, henkijeesuksista ja vääristä julistajista, jotka ovat Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa sitä hävittämässä.

Ei niihin "Jeesusilmestyksiin" pidä uskoa, mitä hurmahenget julistaa.

Matt.24:24
      Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

• Anonyymi00018

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

• Anonyymi00024

Ja taas pyöräytettiin vanha savikiekko gramofonilla, eikä tultu vanhan sanonnan mukaan hullua hurskaammaksi.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ja taas pyöräytettiin vanha savikiekko gramofonilla, eikä tultu vanhan sanonnan mukaan hullua hurskaammaksi.

Tarina on luotu synnyttämään usko pahuuteen, ja voimme jälkeen todeta, että toimii.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Tarina on luotu synnyttämään usko pahuuteen, ja voimme jälkeen todeta, että toimii.

Jos pöytään lyötäisiin pohdinta kirjasta Sinuhe Egyptiläinen, olisikohan lähestymistapa samanlainen - 'mä ainakin uskon - vastaan - mä en ainakaan usko'?

Tällainen lähestymistapa edes raamatun suhteen ei ole oikea, vaan kyllä ensin täytyy hulluutta enemmän ymmärtää, että mihin edes käsketään uskoa?!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jos pöytään lyötäisiin pohdinta kirjasta Sinuhe Egyptiläinen, olisikohan lähestymistapa samanlainen - 'mä ainakin uskon - vastaan - mä en ainakaan usko'?

Tällainen lähestymistapa edes raamatun suhteen ei ole oikea, vaan kyllä ensin täytyy hulluutta enemmän ymmärtää, että mihin edes käsketään uskoa?!

Ja sillä ei ole mitään merkitystä tämän pohdinnan kanssa, että onko jokin fiktiivistä vai ei, koska väite fiktiivisyydestä on jo sitä, että ei-uskolla on tipahtanut tarinan syövereihin, mihin toiset tipahtavat uskolla. Nämä ovat vain toistensa peilikuvia.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ja sillä ei ole mitään merkitystä tämän pohdinnan kanssa, että onko jokin fiktiivistä vai ei, koska väite fiktiivisyydestä on jo sitä, että ei-uskolla on tipahtanut tarinan syövereihin, mihin toiset tipahtavat uskolla. Nämä ovat vain toistensa peilikuvia.

Usko on maailman hulluin termi, joka pitäisi lailla kieltää.

• Anonyymi00032

Kuule, kiroukseksi kirotussa tarinassa, joka perustuu kiroukseen ei ole taivasta ollenkaan, kun Jumalakin omistaa vain helvetin.

Uskonnon tärkein tunnustus on Augsburgin tunnustus, mikä löytyy kokonaisuutena wikipediasta.

Siinä kerrotaan, että mitä opetetaan. Etsikääpä sieltä se taivaaseen meno kohta, ja laittakaa esille.

Minä en ole löytänyt.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli 1:450.

Yhtä oikeata kohden oli 450 väärää profeettaa. Suhde on sama nykyisinkin.

Jeesuksen lähettämiä oikeita julistajia vihataan ja heitä tapetaan, koska he eivät luovu Jumalan lakien noudattamisesta.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kuule, kiroukseksi kirotussa tarinassa, joka perustuu kiroukseen ei ole taivasta ollenkaan, kun Jumalakin omistaa vain helvetin.

Uskonnon tärkein tunnustus on Augsburgin tunnustus, mikä löytyy kokonaisuutena wikipediasta.

Siinä kerrotaan, että mitä opetetaan. Etsikääpä sieltä se taivaaseen meno kohta, ja laittakaa esille.

Minä en ole löytänyt.

Johtuu varmaan siitä, kun se ainoa raamatun 'taivasten valtakunta' on Jeesuksen julistamaksi käskemässä evankeliumissa, mutta sen Paavali raamatussa kiroaa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löytyy raamattuhaulla 'olkoon kirottu'.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, kun se ainoa raamatun 'taivasten valtakunta' on Jeesuksen julistamaksi käskemässä evankeliumissa, mutta sen Paavali raamatussa kiroaa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löytyy raamattuhaulla 'olkoon kirottu'.

Ja kirous on purettu vasta ilmestyskirja 22:3 jakeessa, kun tarina alkaa luomiskertomus 1.Moos.3:22.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ja kirous on purettu vasta ilmestyskirja 22:3 jakeessa, kun tarina alkaa luomiskertomus 1.Moos.3:22.

Se on kuin Jeesuksen oppilaat, jotka kysyivät Jeesukselta, että missä on heidän loppunsa? Ja Jeesus vastasi kysymällä, että oletteko jo löytäneet alun, kun kysytte loppua,loppu on siellä missä on alku.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Usko on maailman hulluin termi, joka pitäisi lailla kieltää.

Uskolle voidaan antaa monta eri merkitystä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Paavali oli valheapostoli.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli 1:450.

Yhtä oikeata kohden oli 450 väärää profeettaa. Suhde on sama nykyisinkin.

Jeesuksen lähettämiä oikeita julistajia vihataan ja heitä tapetaan, koska he eivät luovu Jumalan lakien noudattamisesta.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Ymmärrätkö, että tuo kohta on kopioitu Jeremian kirjan 7. luvusta, ja mitä sillä halutaan kertoa?

• Anonyymi00046
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Paavali oli valheapostoli.

Ei ollut mikään apostoli - hän raamatussa aivan avoimesti kertoo itse teneensä syntievankeliumin eli kristinuskon juutalaisuuteen. Ei hän valehtele.

• Anonyymi00071

Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

• Anonyymi00019

Kotiseurakunnissa ne niistä unistaan näystään mielellään kertoo.

Sak. 10:2

Mutta kotijumalat puhuvat valheita, ennustajat näkevät valhenäkyjä, kertovat joutavia uniaan, lohduttavat tyhjillä lupauksilla. Sen tähden kansa harhailee kuin lammaslauma uupuneena ja kurjana. Paimenta ei ole.

• Anonyymi00020

Henkiä manataan ja mantrataan paikalle: tule henki, tule henki ja tee jokin merkki paikalla olostasi...sitten alkaa verhot heilumaan ja kahvikupit tärisemään pöydällä....henkiä käsketään ja komenneaan tekemään milloin mitäkin ja kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00026

Ai jaha. No voi ku kiva.

• Anonyymi00029

Epämääräiset rukouspalvelut tulisikin kieltää kokonaan.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi00044

Sellaista se on vanhan tarinan mukaan ollut 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi00031

Matt. 6:6

Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

• Anonyymi00042

Tuliko kirous purettua?

• Anonyymi00061
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Tuliko kirous purettua?

Demonia ei otettu pois murhamies Paavalista edes kovasti rukoilemalla.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Room. 7:19

Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

Joh. 3:20

Sillä jokainen, joka pahaa tekee, se vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, että hänen tekonsa paljastuisivat.

• Anonyymi00034

Nyt äkkiä avaaja hoitoon ja terapiaan. Uskon, että sinulla on vielä mahdollisuus parantua tuosta harhasta.

• Anonyymi00041

Niipä 'uskoa' -termillä on kyllä paljon käyttötarkoituksia.

• Anonyymi00043

Pelkästään murhamies Paavalin kirkastamien oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. Kannattaa lukea Jeesuksen omia oppeja ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden apostolien opetuksi. Vanhan Testamentin ikuisia totuuksia unohtamatta.

Room. 3:7

Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

• Anonyymi00048

Kokeilisitko julistamisen sijasta ajatella?

• Anonyymi00047

Tämä, että jokin robottikone kopioi samoja jakeita satoja kertoja päivässä ilman järjen häivää ymmärtää itse tarinaa - mitä näiden päissä oikein liikkuu,

Edellä se kertomus mikä raamatun tarina todellisuudessa on.

Eivätkö teidän aivonne riitä laajempaan kokonaisuuteen, kun yksittäisiin raamatun jakeisiin, jotka sitten ovat vielä ristiriidassa keskenään?

• Anonyymi00049

Nyt on perustettu toimikunta pohtimaan luterilaiselle kirkolle opetuksen muutosta. Minkähänlaisilla aivoilla se tullaan tekemään?!

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Nyt on perustettu toimikunta pohtimaan luterilaiselle kirkolle opetuksen muutosta. Minkähänlaisilla aivoilla se tullaan tekemään?!

Ainoa mahdollisuus olisi opettaa totuutta raamatun tarinasta, ei mahdollisuutta yrittää muuttaa opetuksen uskon sisältöä edes, koska se on kirous.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ainoa mahdollisuus olisi opettaa totuutta raamatun tarinasta, ei mahdollisuutta yrittää muuttaa opetuksen uskon sisältöä edes, koska se on kirous.

Tällä hetkellä luterilaisuus on täysin yksi yhteen sen kanssa, mitä raamatussa lukeekin.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Tällä hetkellä luterilaisuus on täysin yksi yhteen sen kanssa, mitä raamatussa lukeekin.

Perustana on edelleenkin Jeesuksen kylväjävertaus, kun vihollinen olikin yöllä kylvänyt elon peltoon hyvän nisun joukkoon rikkaviljaa, joka kootaan elonleikkuussa ja poltetaan tulessa. Ja näitä, jotka ovat tarttuneen vihollisen luomaan kiroukseen, kutsutaan jo luonnostaan vihattaviksi.

• Anonyymi00053

"Meidän" tarkoittaa Juutalaisia, koska Jeesus oli Juutalainen, ei pakana, jotka murhasivat Jeesuksen.

Luuk.18
      32 Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,

33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."

32 For he shall be delivered unto the Gentiles, and shall be mocked, and spitefully entreated, and spitted on:
      33 And they shall scourge him, and put him to death: and the third day he shall rise again.

• Anonyymi00054

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

Pakanat on niitä armon varkaita.

• Anonyymi00055

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään pakanoiden, portteja, perustuksia eikä pilareita. Paavalin nimeä siellä ei edes tunneta.

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista ISRAELIN HEIMOISTA.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00057

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00058

Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa ja lakien mukaan.

• Anonyymi00059

Ei pakanoita lasketa uuteen Jerusalemin temppeliä häpäisemään hurmostempuillaan.

Ei siellä mitään lahkolaisten kaatojonoja järjestetä, eikä ketään tönitä nurin otsaan tönäisemällä.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Ei pakanoita lasketa uuteen Jerusalemin temppeliä häpäisemään hurmostempuillaan.

Ei siellä mitään lahkolaisten kaatojonoja järjestetä, eikä ketään tönitä nurin otsaan tönäisemällä.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Kaikki Salomon aikaiset Juutalaisten temppelimenot tulevat käyttöön tuhanneksi vuodeksi.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00063

Laissa tai Toorassa kerrotaan mielenkiintoinen kertomus Faaraon kahdesta palvelijasta,
      toinen hirtettiin ja toinen korotettiin. 1. Moos.41: 11-13
      Väistämättä mielessäni käy kuva Jumalan kahdesta palvelijasta. Jeesuksesta hirressä, mitä siis Toora opettaa, jeesustelemalla päädyt narun jatkoksi.

• Anonyymi00064

Ei ne kaikki äänekkäät Jeesustlijat ja hurskastelijat ole oikealla asialla.

Ei Raamattu turhaan uskonlahkoista ja hihhuleista varoita.

Matt.7

• Anonyymi00065

Tämäkin keskusteluketju olisi tykkänään tarpeeton mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi pitänyt lupauksensa tulla kiiruulla takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vieläpä niin pian, että osa kuulijoista henkeä huokuisi.
      Onko miestä näkynyt tuomarin virassaan?
      Ei ole.
      Petkuhuiputtaja.

Matteus 16:27-28

"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
      28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

• Anonyymi00066

UT on epävarma, koska sinne on tehty jälkikäteen kirkolliskokouksessa lisäyksiä.

Esim. koko Markuksen lopun "lähetyskäsky" on täysin jälkikäteen tekaistu lisäys, josta on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9,, siksi sitä painosta vihataan, koska lahkojen eksytykset perustuu juuri noihin lisäyksiin.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00067

Jeesus ja hänen kanssaan kulkeneet oikeat apostolit puhuivat äidinkielenään aramean kielen galilean murretta, ei mitään kreikan kieltä.

UT on käännös kreikkalaisten käännyttämiseksi, siksi siihen on tehty kaikenlaista muokkausta heidän omien oppien kumoamiseksi.

Esim. Jeesuksesta on tehty Jumala, ei vain Jumalan poika, koska Kreikkalaisten kaikki omat suurmiehet olivat heidän uskonnon mukaan jo Jumalan poikia, niiin Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkään.

Luuk. 18:19

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Jeesus on Jumalan Poika, ei Jumala.

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

• Anonyymi00068

Matt. 26:73

Vähän sen jälkeen tulivat ne, jotka siinä seisoivat, ja sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä myös olet yksi heistä, sillä kielimurteesikin ilmaisee sinut".

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Matt. 26:73

Vähän sen jälkeen tulivat ne, jotka siinä seisoivat, ja sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä myös olet yksi heistä, sillä kielimurteesikin ilmaisee sinut".

Ap. t. 2:7

Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

Apostolit puhuivat helluntaina koko ajan omalla äidinkielellä.

Pyhä Henki (Tuliset Kielet) pään päällä muutti puheen kuulijan äidinkielellä. Tapahtui ns. simultaanitulkkaus, mikä nykyisin tehdään isoissa kansainvälisissä kokouksissa tietokoneiden avulla.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Ap. t. 2:7

Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

Apostolit puhuivat helluntaina koko ajan omalla äidinkielellä.

Pyhä Henki (Tuliset Kielet) pään päällä muutti puheen kuulijan äidinkielellä. Tapahtui ns. simultaanitulkkaus, mikä nykyisin tehdään isoissa kansainvälisissä kokouksissa tietokoneiden avulla.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten KUULEMME kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• Anonyymi00072

Joutikin

• Anonyymi00073

Satuolento-Jeesus kuolla kupsahti olemattomien "syntien" takia.
      Semmosta se on tämmösenä aikana.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      52
      880
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      562
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      30
      525
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      502
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      498
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      72
      441
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      425
    10. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37