Miten Juuso sitten opetuksesi talenttivertauksesta soveltuu seuraavanlaiseen tapaukseen?:
Jos joku laiskottelee vain koko elämänsä, mutta sitten juuri ennen kuolemaansa saa katumuksen ja parannuksen armon. Tuomitaanko hänet siis kadotukseen, koska ei ole ehtinyt tehdä mitään Jumalan valtakunnan työtä ennen kuolemaansa?
Parannuksen armoko ei siis auttaisi häntä pelastumaan?
Juuson opetus talenttivertauksesta on tuossa keskusteluketjussa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19490531/yhden-talentin-palvelijan-yksi-hopeatalentti-mika-se-on
Kysymys Juusolle talenttivertaukseen liittyen
23
64
Vastaukset 23
- Anonyymi00001UUSI
Tai jos tuhlaajapoika sattuisi kuolemaan heti sen jälkeen, kun on palannut Isän kotiin (Jumalan valtakuntaan), niin eikö hän siis pelastuisi, koska ei ole ehtinyt tehdä mitään Jumalan valtakunnan työtä? Hän ehti vain tuhlata kaiken Isänsä antaman ennenaikaisen perinnön ja eli holtitonta syntielämää prostituoitujen kanssa. Joutuuko siis tuhlaajapoika kadotukseen?
- Anonyymi00005UUSI
np näin se menee kristinusko on tehty niin vaativaksi että niitä heikkoja kuritetaan ja ne portot jotka tappavat rylstävät ja murhaavat niitä jumala rakastaa ja vihaa mielummin kärsivää kristittyä raamatun valossa mitä hyveellisempi olet sitä enemmän saat jumalan halveksunnan ja vihan mutta jos olet umpimätä rikollinen sua jumala rakastaa heti lämpenee isän sydän ja taivas aukeaa tämä on raamatun sanoma
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
np näin se menee kristinusko on tehty niin vaativaksi että niitä heikkoja kuritetaan ja ne portot jotka tappavat rylstävät ja murhaavat niitä jumala rakastaa ja vihaa mielummin kärsivää kristittyä raamatun valossa mitä hyveellisempi olet sitä enemmän saat jumalan halveksunnan ja vihan mutta jos olet umpimätä rikollinen sua jumala rakastaa heti lämpenee isän sydän ja taivas aukeaa tämä on raamatun sanoma
kunhan muistat sen ryöstämisen ja tappamisen jälkewn nostaa käden pystyyn heti on ovi auki mut jos satut nyt siinä jumalan vihan alla kieltämään uskosi se sanoo sinä saatana ei susta ole mihinkään
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
kunhan muistat sen ryöstämisen ja tappamisen jälkewn nostaa käden pystyyn heti on ovi auki mut jos satut nyt siinä jumalan vihan alla kieltämään uskosi se sanoo sinä saatana ei susta ole mihinkään
muistaa tuhlailla elämä porttojen kanssa ja tehdä pahuutta viimesenä päivänä jumala armahtaa se vihaa omiaan ja kadottaa ne mielummin kuin antaa sen yhden porton joutua kadotukseen
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
muistaa tuhlailla elämä porttojen kanssa ja tehdä pahuutta viimesenä päivänä jumala armahtaa se vihaa omiaan ja kadottaa ne mielummin kuin antaa sen yhden porton joutua kadotukseen
tähän raamattu opettaa
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
tähän raamattu opettaa
tai sit se johtuu vain siitä miten vellut opettaa he antavat omalla käytöksellään sellaisen kuvan että jumala on sadisti ja täysi runkkari ja perse reikä
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
tai sit se johtuu vain siitä miten vellut opettaa he antavat omalla käytöksellään sellaisen kuvan että jumala on sadisti ja täysi runkkari ja perse reikä
jos se ei tykkää jostakin syystä puheistani ei voi mitään syyllinen löyryy aina mun ei tarvi väluttää jumala tietää että olen pahalla päällä kun jumalaa voi herjata ihan rauhassa mylla on suvereniteetti sen suhteen se pysyy siellä piilossa joten voin huoleti olla ei se kumminkaan ole jumala ja se pelkää ihmistä
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
jos se ei tykkää jostakin syystä puheistani ei voi mitään syyllinen löyryy aina mun ei tarvi väluttää jumala tietää että olen pahalla päällä kun jumalaa voi herjata ihan rauhassa mylla on suvereniteetti sen suhteen se pysyy siellä piilossa joten voin huoleti olla ei se kumminkaan ole jumala ja se pelkää ihmistä
en ole jumalan lapsi
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
en ole jumalan lapsi
enkä halua olla trkemisissä koko jumalan kanssa minulla on moraaliset arvot jota koko jumalalla ei ole
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
enkä halua olla trkemisissä koko jumalan kanssa minulla on moraaliset arvot jota koko jumalalla ei ole
uskon hyvyyteen en pahuuteen
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
uskon hyvyyteen en pahuuteen
ja lestadiolaiset edustaa sitä
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
ja lestadiolaiset edustaa sitä
jeesus kuulemakin oli paha
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
jeesus kuulemakin oli paha
pahuudesta mulla ei ole muita kiinnepisteitä kun kotikasvatus
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
pahuudesta mulla ei ole muita kiinnepisteitä kun kotikasvatus
aloin näkemään hyvän ja pahan 1999 sillon tapahtu syntiinlankeemus ja mun silmät aukeni
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
aloin näkemään hyvän ja pahan 1999 sillon tapahtu syntiinlankeemus ja mun silmät aukeni
eikä näkö olw vieläkään palautunut
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
eikä näkö olw vieläkään palautunut
hiljaista kärsimistä sen jälkeen
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
hiljaista kärsimistä sen jälkeen
esim mun mutsin pahuus oikein hyökkäs silmille
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
esim mun mutsin pahuus oikein hyökkäs silmille
jotakin ei halua nähdä
- Anonyymi00002UUSI
Tuon keskusteluketjun aloitus on minun kirjoittama, mutta sieltä löytyy alempaa Juuson opetukset talenttivertauksesta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19490531/yhden-talentin-palvelijan-yksi-hopeatalentti-mika-se-on - Anonyymi00003UUSI
Juuson opetukset talenttivertauksesta perustuvat omavanhurskauteen perustuvaan pelastusoppiin, vaikka tuskin hän sitä itse myöntäisi.
- Anonyymi00004UUSI
Ei ole kadotusta. En usko siihen.
Asia ei minulle kuulu Pätkää sivuten, mutta aina joskus on mukava osallistua.
Jeesus puhui viinitarhan työntekijöistä ja käsittelee juuri tätä asiaa. Kaikille maksettiin summa, josta oli sovittu. Pitkään työtä tehneet napisivat siitä, että paljon vähemmällä työllä sai saman palkan. Olisiko se palkka pelastus Jumalan valtakunnassa taivaassa. Eikö se ole kaikille samansuuruinen ja siellä olemme siihen tyytyväisiä.
Kyse on siis siitä, että Jumala saa armossaan tehdä sellaisia valintoja kuin haluaa. Ihminen voi vaikuttaa pelastukseensa vain ottamalla vastaan tarjotun armon. Toki elävässä lapsessa tulee elämän merkit, jos elää saa.Älä viitsi spämmiä uusia aloituksia, vastaan siihen alkuperäiseen. Minulla on vaimo ja lapsia, eli ei jouda ihan joka välissä vastaamaan eli ihan rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.742455Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt372077Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.28945- 31830
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154778Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58630Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6518Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78491- 21485
- 33452