Kysymys Juusolle talenttivertaukseen liittyen

Anonyymi-ap

Miten Juuso sitten opetuksesi talenttivertauksesta soveltuu seuraavanlaiseen tapaukseen?:

Jos joku laiskottelee vain koko elämänsä, mutta sitten juuri ennen kuolemaansa saa katumuksen ja parannuksen armon. Tuomitaanko hänet siis kadotukseen, koska ei ole ehtinyt tehdä mitään Jumalan valtakunnan työtä ennen kuolemaansa?

Parannuksen armoko ei siis auttaisi häntä pelastumaan?

Juuson opetus talenttivertauksesta on tuossa keskusteluketjussa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19490531/yhden-talentin-palvelijan-yksi-hopeatalentti-mika-se-on

23

64

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Tai jos tuhlaajapoika sattuisi kuolemaan heti sen jälkeen, kun on palannut Isän kotiin (Jumalan valtakuntaan), niin eikö hän siis pelastuisi, koska ei ole ehtinyt tehdä mitään Jumalan valtakunnan työtä? Hän ehti vain tuhlata kaiken Isänsä antaman ennenaikaisen perinnön ja eli holtitonta syntielämää prostituoitujen kanssa. Joutuuko siis tuhlaajapoika kadotukseen?

• Anonyymi00005
        UUSI

np näin se menee kristinusko on tehty niin vaativaksi että niitä heikkoja kuritetaan ja ne portot jotka tappavat rylstävät ja murhaavat niitä jumala rakastaa ja vihaa mielummin kärsivää kristittyä raamatun valossa mitä hyveellisempi olet sitä enemmän saat jumalan halveksunnan ja vihan mutta jos olet umpimätä rikollinen sua jumala rakastaa heti lämpenee isän sydän ja taivas aukeaa tämä on raamatun sanoma

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

np näin se menee kristinusko on tehty niin vaativaksi että niitä heikkoja kuritetaan ja ne portot jotka tappavat rylstävät ja murhaavat niitä jumala rakastaa ja vihaa mielummin kärsivää kristittyä raamatun valossa mitä hyveellisempi olet sitä enemmän saat jumalan halveksunnan ja vihan mutta jos olet umpimätä rikollinen sua jumala rakastaa heti lämpenee isän sydän ja taivas aukeaa tämä on raamatun sanoma

kunhan muistat sen ryöstämisen ja tappamisen jälkewn nostaa käden pystyyn heti on ovi auki mut jos satut nyt siinä jumalan vihan alla kieltämään uskosi se sanoo sinä saatana ei susta ole mihinkään

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

kunhan muistat sen ryöstämisen ja tappamisen jälkewn nostaa käden pystyyn heti on ovi auki mut jos satut nyt siinä jumalan vihan alla kieltämään uskosi se sanoo sinä saatana ei susta ole mihinkään

muistaa tuhlailla elämä porttojen kanssa ja tehdä pahuutta viimesenä päivänä jumala armahtaa se vihaa omiaan ja kadottaa ne mielummin kuin antaa sen yhden porton joutua kadotukseen

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

muistaa tuhlailla elämä porttojen kanssa ja tehdä pahuutta viimesenä päivänä jumala armahtaa se vihaa omiaan ja kadottaa ne mielummin kuin antaa sen yhden porton joutua kadotukseen

tähän raamattu opettaa

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

tähän raamattu opettaa

tai sit se johtuu vain siitä miten vellut opettaa he antavat omalla käytöksellään sellaisen kuvan että jumala on sadisti ja täysi runkkari ja perse reikä

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

tai sit se johtuu vain siitä miten vellut opettaa he antavat omalla käytöksellään sellaisen kuvan että jumala on sadisti ja täysi runkkari ja perse reikä

jos se ei tykkää jostakin syystä puheistani ei voi mitään syyllinen löyryy aina mun ei tarvi väluttää jumala tietää että olen pahalla päällä kun jumalaa voi herjata ihan rauhassa mylla on suvereniteetti sen suhteen se pysyy siellä piilossa joten voin huoleti olla ei se kumminkaan ole jumala ja se pelkää ihmistä

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

jos se ei tykkää jostakin syystä puheistani ei voi mitään syyllinen löyryy aina mun ei tarvi väluttää jumala tietää että olen pahalla päällä kun jumalaa voi herjata ihan rauhassa mylla on suvereniteetti sen suhteen se pysyy siellä piilossa joten voin huoleti olla ei se kumminkaan ole jumala ja se pelkää ihmistä

en ole jumalan lapsi

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

en ole jumalan lapsi

enkä halua olla trkemisissä koko jumalan kanssa minulla on moraaliset arvot jota koko jumalalla ei ole

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

enkä halua olla trkemisissä koko jumalan kanssa minulla on moraaliset arvot jota koko jumalalla ei ole

uskon hyvyyteen en pahuuteen

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

uskon hyvyyteen en pahuuteen

ja lestadiolaiset edustaa sitä

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

ja lestadiolaiset edustaa sitä

jeesus kuulemakin oli paha

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

jeesus kuulemakin oli paha

pahuudesta mulla ei ole muita kiinnepisteitä kun kotikasvatus

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

pahuudesta mulla ei ole muita kiinnepisteitä kun kotikasvatus

aloin näkemään hyvän ja pahan 1999 sillon tapahtu syntiinlankeemus ja mun silmät aukeni

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

aloin näkemään hyvän ja pahan 1999 sillon tapahtu syntiinlankeemus ja mun silmät aukeni

eikä näkö olw vieläkään palautunut

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

eikä näkö olw vieläkään palautunut

hiljaista kärsimistä sen jälkeen

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

hiljaista kärsimistä sen jälkeen

esim mun mutsin pahuus oikein hyökkäs silmille

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

esim mun mutsin pahuus oikein hyökkäs silmille

jotakin ei halua nähdä

• Anonyymi00002
      UUSI
    • Anonyymi00003
      UUSI

Juuson opetukset talenttivertauksesta perustuvat omavanhurskauteen perustuvaan pelastusoppiin, vaikka tuskin hän sitä itse myöntäisi.

• Anonyymi00004
      UUSI

Ei ole kadotusta. En usko siihen.

• UUSI

Asia ei minulle kuulu Pätkää sivuten, mutta aina joskus on mukava osallistua.
      Jeesus puhui viinitarhan työntekijöistä ja käsittelee juuri tätä asiaa. Kaikille maksettiin summa, josta oli sovittu. Pitkään työtä tehneet napisivat siitä, että paljon vähemmällä työllä sai saman palkan. Olisiko se palkka pelastus Jumalan valtakunnassa taivaassa. Eikö se ole kaikille samansuuruinen ja siellä olemme siihen tyytyväisiä.
      Kyse on siis siitä, että Jumala saa armossaan tehdä sellaisia valintoja kuin haluaa. Ihminen voi vaikuttaa pelastukseensa vain ottamalla vastaan tarjotun armon. Toki elävässä lapsessa tulee elämän merkit, jos elää saa.

• UUSI

Älä viitsi spämmiä uusia aloituksia, vastaan siihen alkuperäiseen. Minulla on vaimo ja lapsia, eli ei jouda ihan joka välissä vastaamaan eli ihan rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      74
      2455
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      37
      2077
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      28
      945
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      31
      830
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      778
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      630
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      6
      518
    8. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      491
    9. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      485
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      33
      452
    Aihe