Kontiolahden kouluttamattomat virkamiehet

Anonyymi-ap

Minkä tasoisia virkamiehiä siellä kunnassa oikein pyörii, onhan tuo nyt ihan käsittämätön asenne esimiehiltä, lisäksi täysin lainvastaista!

Kyllä työmies on palkkansa ansainnut ja se pitää myös maksaa sovitusti!

Karjalainen 4.8.2026

"Neljä Kontiolahden kunnassa kesätöissä ollutta nuorta eivät saaneet palkkaansa sovitusti viime viikon perjantaina. Nuoret olivat olleet kaksi viikkoa kesätöissä kunnassa kesä–heinäkuun vaihteessa.

Kontiolahtelaisen Kaisa Keräsen poika huomasi perjantaiaamuna, ettei palkka kesätyöjaksolta ollut tullut hänen tililleen. Keränen otti yhteyttä esihenkilöön ja sai lopulta kuulla, että palkka maksettaisiin seuraavassa palkka-ajossa kahden viikon kuluttua. Työsopimuslain mukaan palkan on oltava tilillä sen erääntymispäivänä.

– Minulle sanottiin, että ei näitä (palkkoja) nyt ruveta erikseen maksamaan. Mutta eihän se niin saa mennä, että yksipuolisesti ilmoitetaan, että maksetaankin kahden viikon kuluttua, kun palkkapäivä on merkitty sopimukseen, Kaisa Keränen ihmetteli.

– Perjantai-iltapäivänä tuli ryhmänvetäjältä koko ryhmälle Whatsapp-viesti, että valitettavasti teidän kohdallanne on sattunut virhe palkanmaksussa ja kaikille maksetaan palkka 14. päivä elokuuta.

Minulle sanottiin, että ei näitä nyt ruveta erikseen maksamaan.

Kontiolahden kunnan henkilöstöpäällikkö Sari Ahokas kertoi, että kyseessä on ollut yksittäistapaus, ei laaja häiriö tai ongelma.

– Yhdelle esihenkilön sijaiselle on tapahtunut inhimillinen virhe HR-järjestelmän kanssa. Tapaus on koskenut neljää nuorta, Ahokas vahvistaa.

Kunnassa otettiin uusi HR-järjestelmä käyttöön vuoden alussa. Palkanlaskenta on ulkoistettu.

– Esihenkilön sijainen ei ole osannut painaa oikeita nappeja oikeissa kohdissa, eivätkä näiden neljän nuoren palkat ole silloin siirtyneet meiltä palkanlaskentaan.

Nuorille on ensin kerrottu, että palkka maksetaan heille kahden viikon kuluttua.

– Tässä on ollut aluksi ehkä tiedon puutetta toimintamalleista. Meillä maksetaan palkat kaksi kertaa kuukaudessa, ja jos pieni palkan osa on jäänyt inhimillisen erehdyksen takia maksamatta, voidaan se sovitusti laittaa seuraavassa palkka-ajossa maksuun. Mutta kun on ollut kyse koko palkasta, tällaiset hoidetaan pikana, Ahokas totesi.

Hän kertoi, että nuorten palkat hoidetaan nyt mahdollisimman nopeasti maksuun."

Ihmeellistä sekoilua ja siten vielä ihmetellään nuorten nuivaa suhtautumista työelämää kohtaan.

9

90

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

inhimillisä virheitä voi sattua. silti joskus tuntuu että pohjoiskarjalasssa ja savossa niitä tapahtuu erityisen runsaasti muuhun maahan verrattuna. tulee joskus mieleen onko kyse kiusanteosta tai huijauksista joita selitetllään jälkeenpäin inhimillisiksi virheiksi.

• Anonyymi00002

pkks n sairaalassakaan ei noudateta lakea. henkilöstä juoruaa potilaiden asiosta. ainakin minun kohdalla juoruttiin asiosta mitkä ei liity hoitoon.

• Anonyymi00003

Kahv itauot voi mlkä naurun remakka.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kahv itauot voi mlkä naurun remakka.

Mikä on vaiti olo velvollisuus joilla luonnostaa vähä puheinen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mikä on vaiti olo velvollisuus joilla luonnostaa vähä puheinen.

Vähäpuheinenkin voi juoruta salassapidettäviä yksityiasita ja toisaalta paljon puhuva voi osata olla luotettava eikä juorua muiden yksityiasiota.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Vähäpuheinenkin voi juoruta salassapidettäviä yksityiasita ja toisaalta paljon puhuva voi osata olla luotettava eikä juorua muiden yksityiasiota.

Sinullakaan raukalla ei ole mitään salassa pidettävää.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sinullakaan raukalla ei ole mitään salassa pidettävää.

Mitees sie minun tiioila tiet

• Anonyymi00007

Ikää kun tulee oppii kelle kertoo mitää ja kelle virka mitää martat vaslkat ja nuapurin kyylät

• Anonyymi00009

Tyhmä ei tiiää viisas ei virka mitää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      51
      1001
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      17
      896
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      802
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      737
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      674
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      619
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      166
      553
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      540
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      57
      518
    Aihe