Johanneksen ilmestys 11 luku

Anonyymi-ap

Johanneksen ilmestys kaksi todistajaa ovat nykyajan ihmisiä.

16

81

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En ole mikään Raamatunopettaja, mutta minulla on oma käsitykseni, keitä ovat nuo 2 todistajaa.

Eli itse näen näiden kahden todistajan viittavan messiaanisiin juutalaisiin ja pakanakansojen kristitittyihin. Koska Raamatun mukaan lampunjalat tarkoittavat seurakuntia ja oliivipuut tarkoittavat pakankristittyjä ja messiaanisia (metsäöljypuu ja jalo öljypuu).

Tätä käsitystä ei yleisesti tueta, mutta jotkut ovat samaa mieltä. Itse en usko niihin selityksiin, joiden mukaan nousisi 2 henkilöä, jotka olisivat noita todistajia. Se oppi on tuottanut monia pöhötautisia, vääriä profeettoja, jotka uskovat olevansa nuo 2 todistajaa, jotka saavat väkeviä voimia itselleen. Omasta mielestäni nuo voimat ovat yksinkertaisesti se voima, joka kaikille Jeesukseen uskoville on annettu. Lopun aikana Herra varmaankin virittää uskovat yhtä palaviksi kuin uskovat joskus alkuaikoina olivat, kun vielä toimittiin Hengen voimassa.

Mutta käsityksensä kullakin. Tämä on minun käsitykseni aiheesta.

• Anonyymi00005

Niin minäkin ajattelen, pakanakansojen Jeesuksen todistajat ja juutalaiset messiaaniset Jeesuksen todistajat.
        Vältän käyttämästä kristitty sanaa, silä kristitty sanan merkitys on muuttunut ja laajeltunut.

• Anonyymi00002

Ei-helluntailainen kommentti:

Muistaakseni Jukka Rokka tai joku muu tulkitsi, että lopun aikoina Raamattu otetaan pois. Eli että säkkipukuiset todistajat olisivat Vanha Testamentti ja Uusi testamentti.

• Anonyymi00003

Minnekäs se ilmesty? Baariinko?

• Anonyymi00004

Ketkä mielestäsi säkkipukuisia todistajia ?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ketkä mielestäsi säkkipukuisia todistajia ?

Miekin täältä selustasta haluan kommentoija. Mun mielestä kyseessä on kaksi profeettaa eli kaksi ihmistä nämä kaksi todistajaa. Mielestäni tässä ei tarvitte synpoolistaa vaikka innokkuus siihen onkin suurekkuus kun Jeesuksen Ilmestyskirjassa niin onpilloitsekkiillisoikiin paljon synpoliillisteiseiseesti, mutta tää ei oo senmoisuus, sen sanoo mun nokkain haistamaisuus.

Elija tai Mooses ei mun erehtyväisen ynmärtäjäksyyteni mukaan ei oo kyseessä, mutta Jumalan kauvan sitten antaman Henkensä voimaksikkuus oletettavasti voimavaikuttaa näissä henkilöissä niin heijän prohvetijijeijeissaan eläväisinä ja sitten kun het herähtäjävät henkiin, näin mää tuumin. Aika näyttää miten se tarkalleen kulkee, oletan tässä niin synpoolisuuven että konkreettisuujen yhjistyväistyjeellisöityvän.

Aihe hankala on, Jumala sen tietee ainakin. Aikanaan tuon pijan jo näjemme.

Yhä Jeesuksen kanssa ja toivoni on että niin oleksin Hänen kanssaan käs käjes "loppuuntuloituuntoloitumaan" suaakka kuin heroistinen sankarillistumaallistuma.

Olisi paljon kerroksittavaa muutakin. Jääpä ne kertomatta, päiväst toiseen , vaikka olis asijaakin, mutta ehkä joskus vielä saan asijoitain sanottuva. Nyt varmaan ihan ykkösenä olisi maallisista asijoista mielessä raivaussahaiksikkuus ja siihen liittyvät n. 200 eri yksityiskohtaa: huollot, hinnat, verotusvähennyksellisyys ihanaa on, oheisjutut jne .

Selef Urge

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Miekin täältä selustasta haluan kommentoija. Mun mielestä kyseessä on kaksi profeettaa eli kaksi ihmistä nämä kaksi todistajaa. Mielestäni tässä ei tarvitte synpoolistaa vaikka innokkuus siihen onkin suurekkuus kun Jeesuksen Ilmestyskirjassa niin onpilloitsekkiillisoikiin paljon synpoliillisteiseiseesti, mutta tää ei oo senmoisuus, sen sanoo mun nokkain haistamaisuus.

Elija tai Mooses ei mun erehtyväisen ynmärtäjäksyyteni mukaan ei oo kyseessä, mutta Jumalan kauvan sitten antaman Henkensä voimaksikkuus oletettavasti voimavaikuttaa näissä henkilöissä niin heijän prohvetijijeijeissaan eläväisinä ja sitten kun het herähtäjävät henkiin, näin mää tuumin. Aika näyttää miten se tarkalleen kulkee, oletan tässä niin synpoolisuuven että konkreettisuujen yhjistyväistyjeellisöityvän.

Aihe hankala on, Jumala sen tietee ainakin. Aikanaan tuon pijan jo näjemme.

Yhä Jeesuksen kanssa ja toivoni on että niin oleksin Hänen kanssaan käs käjes "loppuuntuloituuntoloitumaan" suaakka kuin heroistinen sankarillistumaallistuma.

Olisi paljon kerroksittavaa muutakin. Jääpä ne kertomatta, päiväst toiseen , vaikka olis asijaakin, mutta ehkä joskus vielä saan asijoitain sanottuva. Nyt varmaan ihan ykkösenä olisi maallisista asijoista mielessä raivaussahaiksikkuus ja siihen liittyvät n. 200 eri yksityiskohtaa: huollot, hinnat, verotusvähennyksellisyys ihanaa on, oheisjutut jne .

Selef Urge

Samaa mieltä olen kanssasi veli. Siinähän sanotaan suoraan että ne on profeettoja. Vaikea nähdä asia toisin.

• Anonyymi00007

" Elija tai Mooses ei mun erehtyväisen ynmärtäjäksyyteni mukaan ei oo kyseessä, mutta Jumalan kauvan sitten antaman Henkensä voimaksikkuus oletettavasti voimavaikuttaa näissä henkilöissä niin heijän prohvetijijeijeissaan eläväisinä ja sitten kun het herähtäjävät henkiin, näin mää tuumin."

Se sama Jumalan antama voima, miksikä sitä oikejalla nimelläksiseellä tulisi kutsuksija, joka vaikutti aikanaan Elijaakseessa ja Mooseekseessa vaikuttaa näissä kahjessa totistajassa, jotka aikanamme elävät, he toimivat sillä samalla Jumalan voimalla , valtuutuksella, joka aikanaan vaikutti Elijaakseelliseessa ja Moosekselijaakseelliseessa.

Tään halusin viel lissee kun huomasin että se jäi näpytelmöimättä vaikka se piti essiin nostaa kuin kuollut hauvastaa ekan ylösnusemuksen ihanaksena päivääkseenä kera ylösottalmusteisteisten.

Suullaan syöveskelevä,

Selef Urfe

• Anonyymi00008

Täytyy niitä raivaussahaan liittyviä asijoita olla varmaan tuhansittain.

Esim. pelkällisestään raivaussahan ilmansuotattimen vaihtoon liittyy jo ainakin 4 pakkomuistettavaa asijaa. Ja ilmansuotattimeen voi liittyy paljon muutakin kuten sekin että toistaa sanaa ilmassuotatin 20 kertaa peräkkäin niin se on jo oma asijayksikkööllisyytensä.

Juu.

Sano sinäkin juu. Vai sanotko jotain muuta vai eikö kukko käskijen laulelmi. Kommentoijen kuin kosken pauhunta,

Selef Urge

• Anonyymi00009

Ilm.11:3 Ja minä annan kahdelle minun todistajalleni, ja heidän pitää tuhannen kaksisataa ja kuusikymmentä päivää propheteeraaman, säkeissä puetettuna. Biblia (1776)

• Anonyymi00011

Sak.4:14 Hän sanoi: "Nämä oat ne öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä". Ilm.11:4.

• Anonyymi00012

Ilm.11:4 Nämät ovat kaksi öljypuuta ja kaksi kynttiläjalkaa, jotka maan Jumalan edessä seisovat. Biblia (1776) Sak.4:2-3. 4:11. 4:14.

• Anonyymi00016

"Ilm.11:4 Nämät ovat kaksi öljypuuta ja kaksi kynttiläjalkaa, jotka maan Jumalan edessä seisovat." Biblia 1776, Sak.4:2-3. 4:11. 4:14.

Kaksi todistajaa kuvaa Vanhaa ja Uutta Testamenttia.
        Säkkiin pukeutuminen tarkoittaa pimeää keskiaikaa, jolloin Raamattu oli kansalta kiellytty kirja yli 1000 vuoden ajan. (tuhatkaksisataa kuusikymmentä päivää - päivän vuodeksi laskettuna)
        Raamatun sanaa levitettiin kuitenkin salakuljettamalla pieniä pätkinä käsin kopioituina.

• Anonyymi00013

2 todistajaa.
      2 todistajaa. Ilmestyskirja: 11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
      11:4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
      11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
      11:14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
      11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
      11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
      11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
      11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
      11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
      11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
      11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
      11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
      Raamattu sanoo suoraan, että pakanat ovat metsäöljypuu joka on oksastettu oikeiden oksien eli Israelilaisten yhteyteen ja päässeet osalliseksi sen puun hedelmistä ja ravinnosta. Eli Jeesuksen kautta tulleet Jumalan lapsiksi. Ne kaksi todistajaa lopun aikana ovat siis messiaaniset juutalaiset ja seurakunta.

• Anonyymi00014

Todistajat todistelevat sapatista. Ihmettelevät kaiken muutosta !

1234567---

• Anonyymi00015

Oho, ja ihan sitten nykyajan ihmisiä. Jokohan he mahtavat olla syntyneet vai miten lie mahtaa olla. Ilmeisesti aloittaja on sitä mieltä, että elämme näitä lopunajan aikoja vai mitähän se tarkoittaa. Vähän tarkennusta siihen mitä on tulossa, en oikein ymmärrä noita tekstejä ja miten se ilmenee tässä ajassa. 2000 vuotta tuo lause on kuulunut ihmisten suusta joten ei tuo mitään uutta ole ihmiskunnan historiassa. Olisiko aika alkaa uskomaan Jumalaan ja toimia hänen tahtonsa mukaan eikä vain profetioida maailman loppua ja pelotella sillä ihmisiä. Usko on tekoja ei sanoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      44
      948
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      933
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      785
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      731
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      688
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      624
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      545
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      522
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      509
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      107
      483
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      470
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      464
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      437
    Aihe