Johanneksen ilmestys kaksi todistajaa ovat nykyajan ihmisiä.
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
En ole mikään Raamatunopettaja, mutta minulla on oma käsitykseni, keitä ovat nuo 2 todistajaa.
Eli itse näen näiden kahden todistajan viittavan messiaanisiin juutalaisiin ja pakanakansojen kristitittyihin. Koska Raamatun mukaan lampunjalat tarkoittavat seurakuntia ja oliivipuut tarkoittavat pakankristittyjä ja messiaanisia (metsäöljypuu ja jalo öljypuu).
Tätä käsitystä ei yleisesti tueta, mutta jotkut ovat samaa mieltä. Itse en usko niihin selityksiin, joiden mukaan nousisi 2 henkilöä, jotka olisivat noita todistajia. Se oppi on tuottanut monia pöhötautisia, vääriä profeettoja, jotka uskovat olevansa nuo 2 todistajaa, jotka saavat väkeviä voimia itselleen. Omasta mielestäni nuo voimat ovat yksinkertaisesti se voima, joka kaikille Jeesukseen uskoville on annettu. Lopun aikana Herra varmaankin virittää uskovat yhtä palaviksi kuin uskovat joskus alkuaikoina olivat, kun vielä toimittiin Hengen voimassa.
Mutta käsityksensä kullakin. Tämä on minun käsitykseni aiheesta.- Anonyymi00005UUSI
Niin minäkin ajattelen, pakanakansojen Jeesuksen todistajat ja juutalaiset messiaaniset Jeesuksen todistajat.
Vältän käyttämästä kristitty sanaa, silä kristitty sanan merkitys on muuttunut ja laajeltunut.
- Anonyymi00002UUSI
Ei-helluntailainen kommentti:
Muistaakseni Jukka Rokka tai joku muu tulkitsi, että lopun aikoina Raamattu otetaan pois. Eli että säkkipukuiset todistajat olisivat Vanha Testamentti ja Uusi testamentti. - Anonyymi00003UUSI
Minnekäs se ilmesty? Baariinko?
- Anonyymi00004UUSI
Ketkä mielestäsi säkkipukuisia todistajia ?
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ketkä mielestäsi säkkipukuisia todistajia ?
Miekin täältä selustasta haluan kommentoija. Mun mielestä kyseessä on kaksi profeettaa eli kaksi ihmistä nämä kaksi todistajaa. Mielestäni tässä ei tarvitte synpoolistaa vaikka innokkuus siihen onkin suurekkuus kun Jeesuksen Ilmestyskirjassa niin onpilloitsekkiillisoikiin paljon synpoliillisteiseiseesti, mutta tää ei oo senmoisuus, sen sanoo mun nokkain haistamaisuus.
Elija tai Mooses ei mun erehtyväisen ynmärtäjäksyyteni mukaan ei oo kyseessä, mutta Jumalan kauvan sitten antaman Henkensä voimaksikkuus oletettavasti voimavaikuttaa näissä henkilöissä niin heijän prohvetijijeijeissaan eläväisinä ja sitten kun het herähtäjävät henkiin, näin mää tuumin. Aika näyttää miten se tarkalleen kulkee, oletan tässä niin synpoolisuuven että konkreettisuujen yhjistyväistyjeellisöityvän.
Aihe hankala on, Jumala sen tietee ainakin. Aikanaan tuon pijan jo näjemme.
Yhä Jeesuksen kanssa ja toivoni on että niin oleksin Hänen kanssaan käs käjes "loppuuntuloituuntoloitumaan" suaakka kuin heroistinen sankarillistumaallistuma.
Olisi paljon kerroksittavaa muutakin. Jääpä ne kertomatta, päiväst toiseen , vaikka olis asijaakin, mutta ehkä joskus vielä saan asijoitain sanottuva. Nyt varmaan ihan ykkösenä olisi maallisista asijoista mielessä raivaussahaiksikkuus ja siihen liittyvät n. 200 eri yksityiskohtaa: huollot, hinnat, verotusvähennyksellisyys ihanaa on, oheisjutut jne .
Selef Urge - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miekin täältä selustasta haluan kommentoija. Mun mielestä kyseessä on kaksi profeettaa eli kaksi ihmistä nämä kaksi todistajaa. Mielestäni tässä ei tarvitte synpoolistaa vaikka innokkuus siihen onkin suurekkuus kun Jeesuksen Ilmestyskirjassa niin onpilloitsekkiillisoikiin paljon synpoliillisteiseiseesti, mutta tää ei oo senmoisuus, sen sanoo mun nokkain haistamaisuus.
Elija tai Mooses ei mun erehtyväisen ynmärtäjäksyyteni mukaan ei oo kyseessä, mutta Jumalan kauvan sitten antaman Henkensä voimaksikkuus oletettavasti voimavaikuttaa näissä henkilöissä niin heijän prohvetijijeijeissaan eläväisinä ja sitten kun het herähtäjävät henkiin, näin mää tuumin. Aika näyttää miten se tarkalleen kulkee, oletan tässä niin synpoolisuuven että konkreettisuujen yhjistyväistyjeellisöityvän.
Aihe hankala on, Jumala sen tietee ainakin. Aikanaan tuon pijan jo näjemme.
Yhä Jeesuksen kanssa ja toivoni on että niin oleksin Hänen kanssaan käs käjes "loppuuntuloituuntoloitumaan" suaakka kuin heroistinen sankarillistumaallistuma.
Olisi paljon kerroksittavaa muutakin. Jääpä ne kertomatta, päiväst toiseen , vaikka olis asijaakin, mutta ehkä joskus vielä saan asijoitain sanottuva. Nyt varmaan ihan ykkösenä olisi maallisista asijoista mielessä raivaussahaiksikkuus ja siihen liittyvät n. 200 eri yksityiskohtaa: huollot, hinnat, verotusvähennyksellisyys ihanaa on, oheisjutut jne .
Selef UrgeSamaa mieltä olen kanssasi veli. Siinähän sanotaan suoraan että ne on profeettoja. Vaikea nähdä asia toisin.
- Anonyymi00007UUSI
" Elija tai Mooses ei mun erehtyväisen ynmärtäjäksyyteni mukaan ei oo kyseessä, mutta Jumalan kauvan sitten antaman Henkensä voimaksikkuus oletettavasti voimavaikuttaa näissä henkilöissä niin heijän prohvetijijeijeissaan eläväisinä ja sitten kun het herähtäjävät henkiin, näin mää tuumin."
Se sama Jumalan antama voima, miksikä sitä oikejalla nimelläksiseellä tulisi kutsuksija, joka vaikutti aikanaan Elijaakseessa ja Mooseekseessa vaikuttaa näissä kahjessa totistajassa, jotka aikanamme elävät, he toimivat sillä samalla Jumalan voimalla , valtuutuksella, joka aikanaan vaikutti Elijaakseelliseessa ja Moosekselijaakseelliseessa.
Tään halusin viel lissee kun huomasin että se jäi näpytelmöimättä vaikka se piti essiin nostaa kuin kuollut hauvastaa ekan ylösnusemuksen ihanaksena päivääkseenä kera ylösottalmusteisteisten.
Suullaan syöveskelevä,
Selef Urfe- Anonyymi00008UUSI
Täytyy niitä raivaussahaan liittyviä asijoita olla varmaan tuhansittain.
Esim. pelkällisestään raivaussahan ilmansuotattimen vaihtoon liittyy jo ainakin 4 pakkomuistettavaa asijaa. Ja ilmansuotattimeen voi liittyy paljon muutakin kuten sekin että toistaa sanaa ilmassuotatin 20 kertaa peräkkäin niin se on jo oma asijayksikkööllisyytensä.
Juu.
Sano sinäkin juu. Vai sanotko jotain muuta vai eikö kukko käskijen laulelmi. Kommentoijen kuin kosken pauhunta,
Selef Urge
- Anonyymi00009UUSI
Ilm.11:3 Ja minä annan kahdelle minun todistajalleni, ja heidän pitää tuhannen kaksisataa ja kuusikymmentä päivää propheteeraaman, säkeissä puetettuna. Biblia (1776)
- Anonyymi00011UUSI
Sak.4:14 Hän sanoi: "Nämä oat ne öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä". Ilm.11:4.
- Anonyymi00012UUSI
Ilm.11:4 Nämät ovat kaksi öljypuuta ja kaksi kynttiläjalkaa, jotka maan Jumalan edessä seisovat. Biblia (1776) Sak.4:2-3. 4:11. 4:14.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3441272- 54753
2 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk55738- 38725
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä152633Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa59616- 45614
Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma26591- 56582
- 43530