En halua elää, mutta en uskalla kuollakaan. Minun osalta elämä on kuitenkin ohi. Teen tämän ratkaisun, koska kukaan ei kunnioita minua eikä kukaan rakasta minua. Minuun sattuu liikaa ja sisälläni olevat haavat aukeavat yhä uudelleen ja uudelleen. On aika luovuttaa. Itsemurhaa en silti tee...
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Rakastatko itse itseäsi. Arvostatko itse itseäsi?
- Anonyymi00002
Siitähän se juuri lähtee, että on itse hyväksyttävä itsensä, ennen kuin ymmärtää, että kyllä muutkin hyväksyvät.
On hyvä hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, se helpottaa omaa olemista ja elämistä. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Siitähän se juuri lähtee, että on itse hyväksyttävä itsensä, ennen kuin ymmärtää, että kyllä muutkin hyväksyvät.
On hyvä hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, se helpottaa omaa olemista ja elämistä.V...u teidän kanssanne. Helppoa sieltä on huudella, jos olette saaneet kotoa rakkautta. Itse elin kulissiperheessä, jossa perheen pään kuoltua jouduin elämään kahden sa.tanan narsistiämmän kanssa. Turpiin tuli fyysisesti ja henkisesti. Fyysinen väkivalta loppui vasta sitten, kun kasvoin heitä pidemmäksi. Ei niistä lähtökohdista juuri rakenneta elämää. Olisin tarvinnut sen yhden ainoan aikuisen, joka olisi pitänyt huolta ja puoliani. Täyttä v.ttuilua on sanoa, että rakasta itseäsi.
- en ap - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
V...u teidän kanssanne. Helppoa sieltä on huudella, jos olette saaneet kotoa rakkautta. Itse elin kulissiperheessä, jossa perheen pään kuoltua jouduin elämään kahden sa.tanan narsistiämmän kanssa. Turpiin tuli fyysisesti ja henkisesti. Fyysinen väkivalta loppui vasta sitten, kun kasvoin heitä pidemmäksi. Ei niistä lähtökohdista juuri rakenneta elämää. Olisin tarvinnut sen yhden ainoan aikuisen, joka olisi pitänyt huolta ja puoliani. Täyttä v.ttuilua on sanoa, että rakasta itseäsi.
- en apno ei sun tartte ,jos voit siten paremmin. Minä en voi sille mitään millaset kotiolot sulla oli ja eikö kukaan oikeesti kodin ulkopuolella kuunnelut sua kun kerroit kotioloista?
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Joskus myös ammattimainen apu voi olla tarpeen.
Laitan tähän vinkkejä ja linkkejä auttavista tahoista, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.
- Tukinet.fi - Tukipisteesi netissä https://tukinet.fi/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Keskusteluapu kirjoittaen palvelusta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-keskusteluapu-kirjoittaen
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi MIELI Kriisichat, joka on ma-to klo 15–21. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-kriisichat
Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10476