Ilmestyskirja ja kaikkien pelastuminen

Anonyymi-ap

Karitsa on kaiken keskipiste. Näyn huipentuma ei ole Jumala mahtavana, vastustamattomana voimana vaan teurastettu Karitsa, ja tätä ylistystä yhtyy laulamaan jokainen luotu olento – taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä (Ilm. 5:13). Ei jokin osajoukko, vaan kaikki olennot. Tämä on Ilmestyskirjan ohjelmajulistus: se, mihin koko näky lopulta suuntautuu, paljastetaan jo viidennessä luvussa. Apokalypsis tarkoittaa paljastumista, julkitulemista, ei jotakin katastrofia – ja se mikä paljastetuu, on jo täydellisesti sovitettu todellisuus, ei vasta ratkeamaisillaan oleva taistelu hyvän ja pahan välillä.

Tuli merkitsee Raamatussa AINA puhdistusta, ei tuhoamista. Tulijärvi ja "toinen kuolema" (Ilm. 20:14–15) eivät kuvaa ikuista tietoista kärsimystä erossa Jumalasta, vaan puhdistavaa kohtaamista rakastavan pyhyyden kanssa. Tuli, joka polttaa, on rakkaus itse: se ei tuhoa olentoa vaan kaiken sen, mikä ei kestä sen lähellä olemista. Sana, joka näissä kohdissa käännetään "iankaikkiseksi", viittasi alkukielessä tulevaan aikakauteen eikä loputtomaan kestoon – kyse on siis tulevassa aikakaudessa tapahtuvasta kurinpalautuksesta, ei päättymättömästä rangaistuksesta.

Avoimet portit. Uuden Jerusalemin kuvauksessa on yksityiskohta, joka helposti jää huomaamatta: kaupungin portteja "ei koskaan suljeta" (Ilm. 21:25), vaikka samassa luvussa luetellaan niitä, jotka jäävät ulkopuolelle. Nämä eivät ole ristiriidassa keskenään. Ulkopuolelle jäävien kansojen ja kuninkaiden kuvataan tuovan kunniansa sisään portin läpi. Muuri ja ulkopuolella olevien luettelo eivät siis merkitse lopullista karsintaa vaan jatkuvaa, avointa kutsua – kutsua joka ei vanhene. "Henki ja morsian sanovat: Tule!" (22:17) on ikuisesti voimassa oleva tarjous, ei kertaluonteinen eräpäivällä varustettu uhkavaatimus.

Alfa ja Omega. Jumala määrittelee itsensä sekä kirjan alussa että lopussa alfaksi ja omegaksi, aluksi ja lopuksi (1:8, 21:6, 22:13). On siis oltava niin, että jos Jumala on todella kaiken olevaisen lähtökohta ja päämäärä, Hän ei voi hukata luomakunnastaan mitään eikä ketään; jos niin kävisi, siinä tapauksessa Hän EI olisi Afa JA Omega. Lupaus "Katso, minä teen kaikki uudeksi" (21:5) on luettava täydessä laajuudessaan – ei erittelevänä vaan todella kaikki sisäänsä sulkevana lupauksena.

19

74

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ilm.13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumarsivat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämän kirjassa, hamasta maailman perustamisesta. Moos.2:32-33. Ps.69:29.

• Anonyymi00002

Ja tämä liittyy asiaan jotenkin?...

• Anonyymi00003

Ilm.9:4 Ja heille sanottiin, ettei heidän pitänyt vahingoittaman maan ruohoa eikä mitään viheriäistä, ei myös yhtään puuta, vaan ainoastaan ihmisiä, joiden otsassa ei Jumalan sinetti ole. Biblia. Hes.9:4. Ilm.7:3.

• Anonyymi00004

Ilm 17:8 Peto, jonka näit, on ollut, mutta sitä ei enää ole. Se tulee nousemaan syvyydestä ja on menevä kadotukseen. Ne maan päällä asuvat, joiden nimi ei ole maailman perustamisesta asti ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, ihmettelevät nähdessään pedon, sillä se oli, sitä ei enää ole, mutta se on tuleva.
      Jakeen selitys, syvyydestä nouseva peto on Kreikan maailmanvallan saatanan enkeli ruhtinas.

• Anonyymi00007

Väärä selitys. Rooman petovalta hallitsee Jeesuksen palatessa takaisin.Jeesus tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Väärä selitys. Rooman petovalta hallitsee Jeesuksen palatessa takaisin.Jeesus tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

Ymmärrä Dan 10: 20..katso tulee Jaavanin (Kreikan) enkeliruhtinas.
        Ei maailmanvallat ole menneet syvyyteen.
        Vihan ajan alussa vallitsee Rooman vallan alueelle muodostuva 10 valtioliitto (10 kuvapatsaan varvasta).
        Mutta vihanajan puolivälissä 10 kuningasta vihastuvat porttouskontoon ja antavat yksissä tuumin voimansa ja valtansa pedolle Ilm 17:12-13, 15-16.
        Antikristuksen täysi valta Kreikan valtakunnassa on 3,5 vuotta.

• Anonyymi00005

Ilmestyskirja päättyy ihmisten kahtiajakoon samoin kuin Jeesuksen profetiat. Kaikki eivät pelastu.

• Anonyymi00006

Sellaiselta se sinun päässäsi varmaan tuntuu.

Sahataanko ihmiset kahtia pysty- vai vaakasuunnassa?

• Anonyymi00008

Yksi Jeesuksen optuksista oli seuraavan lainen: "Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä. Sillä itse te ette sisälle mene, ettekä salli meneväisten sisälle mennä." Matt. 23:13
        Niin se käy, poistatte vain tämäkin kirjoitukseni kuten aikaisemmatkin. Mutta pitäkää mielessänne, että tarkoitukseni onkin ehkä se, ulkokullatut jeesustelijat.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sellaiselta se sinun päässäsi varmaan tuntuu.

Sahataanko ihmiset kahtia pysty- vai vaakasuunnassa?

Ei vaan se on kirjoitettu aikajärjestyksessä. Raamatun mukaan kaikki eivät pelastu.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei vaan se on kirjoitettu aikajärjestyksessä. Raamatun mukaan kaikki eivät pelastu.

Nousiko Raamattu seisomaan ja alkoi puhua sinulle? Oletteko te hyviäkin kavereita? Lausuvatko kaikki 30 000 jaetta yhteen ääneen, että "Kaikki eivät pelastu"?

Kuuletko noin muuten ääniä yksin ollessasi?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Nousiko Raamattu seisomaan ja alkoi puhua sinulle? Oletteko te hyviäkin kavereita? Lausuvatko kaikki 30 000 jaetta yhteen ääneen, että "Kaikki eivät pelastu"?

Ei vaan Raamatun mukaan kaikki eivät pelastu. Se kuvaa ihmisen historiaa ja päättyy kahtiajakoon, jossa kaikki eivät pelastu. Se on Raamatun ilmoitus. 😄

• Anonyymi00015

>>>>Ilmestyskirja päättyy ihmisten kahtiajakoon samoin kuin Jeesuksen profetiat. Kaikki eivät pelastu<<<<<
        -----------
        ”Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.”
        ‭‭Daniel‬ ‭12‬:‭2‬ ‭FB38‬‬

”Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.”
        ‭‭Johannes‬ ‭5‬:‭28‬-‭29‬ ‭FB38‬‬

Jeesus ei puhunut omiaan

”Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭18‬:‭18‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

”Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta. Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭3‬:‭21‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

Jeesus lähettäessään valitsemaansa 70 (72) muuta (niiden 12 lisäksi, joille Hän oli antanut apostolin nimen Luuk.6:13-16., Luuk.9:1-6.) Hän sanoi (Luuk.10:1-24.) Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Jeesus sanoi aikansa juutalaisille puhuessaan (Joh.12:44-50.) 12:48.”Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.”

Hylkäämällä evankeliumin, hylkää Jumalan sanan, hylkää Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan ja Hänen lähettäjänsä (5.Moos.18:15-19., Apt.3:1-26.)

Jumalan Sanan kuuleminen on itsensä Jumalan kuulemista. Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua”. Hänen palvelijansa, Jeesuksen Kristuksen ”todistajat” ovat sen välittäjiä.

(1.Tess.2:9-16.) 1.Tess.2:3.”Ja sen tähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”
        Todistettu Jumalan Sana vaikuttaa kuulijassa, joka sen uskoo ”joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”

Koska Sana on elävä, (Hepr.4:12,13.) ja tuottaa elämää sen vastaanottajissa. Totuuden Sana,pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima, se ei ole todistajan tunteissa, vaan Jumalan Sanassa, jonka todistuksen kautta Jumala uudestisynnyttää ihmisen (Room.1:16,17.1.Piet.1:23-25.)

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

>>>>>Nousiko Raamattu seisomaan ja alkoi puhua sinulle? Oletteko te hyviäkin kavereita? Lausuvatko kaikki 30 000 jaetta yhteen ääneen, että "Kaikki eivät pelastu"?

Kuuletko noin muuten ääniä yksin ollessasi?<<<
        ----------------

”Todistajasta”, ”todistajista” käytetään toisenlaista sanaa Ilm.3:14 FB38 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja (Novum: "todistaja"-"martys"), Jumalan luomakunnan alku.”
        Jumala loi Sanalla kaiken, näkyväiset ja näkymättömät. Hän, Jumalan Sana on luomakunnan alku. (Kol.1:9-17.)

Totuuden Sana,Jumalan sana

Jumalaa ei voi erottaa Hänen Sanastaan. Jumala ja Hänen Sanansa ovat yhtä. Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana (Joh.1:1-3.,14.) Lihassa ilmestynyt Jumalan Sana Jeesus Kristus, ilmoitti että Hän on ”Totuus ”(Joh.14:1-6.) Jumala on Totuus, Jumalan Henki on Totuuden Henki, Jumalan Sana on Totuus (Ps.119: 160) Jumala, joka on Henki (Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa, ”Totuuden Sanassa”. Jumalan sana on Hengen ilmoitus.

Evankeliumin julistus on Totuuden sanan todistamista.

(RK) Ef.1::13.”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, 14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

Jumalan Sanan vastaanottaminen
        Jeesus lähettäessään valitsemaansa 70 (72) muuta (niiden 12 lisäksi, joille Hän oli antanut apostolin nimen Luuk.6:13-16., Luuk.9:1-6.) Hän sanoi (Luuk.10:1-24.) Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Jeesus sanoi aikansa juutalaisille puhuessaan (Joh.12:44-50.) 12:48.”Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.”

Hylkäämällä evankeliumin, hylkää Jumalan sanan, hylkää Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan ja Hänen lähettäjänsä (5.Moos.18:15-19., Apt.3:1-26.)

Jumalan Sanan kuuleminen on itsensä Jumalan kuulemista.

Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua”. Hänen palvelijansa, Jeesuksen Kristuksen ”todistajat” ovat sen välittäjiä.
        (1.Tess.2:9-16.) 1.Tess.2:3.”Ja sen tähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”
        Todistettu Jumalan Sana vaikuttaa kuulijassa, joka sen uskoo ”joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”

Koska Sana on elävä, (Hepr.4:12,13.) ja tuottaa elämää sen vastaanottajissa. Totuuden Sana,pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima, se ei ole todistajan tunteissa, vaan Jumalan Sanassa, jonka todistuksen kautta Jumala uudestisynnyttää ihmisen (Room.1:16,17.1.Piet.1:23-25.)

• Anonyymi00011

Kukaan ihminen ei "pelastu", sillä Raamattu on vain ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotea, minkä jokainen täysijärkinen ihminen ymmärtää.

• Anonyymi00014

Vai vielä kaikkien pelastuminen !

Johanneksen ilmestys 6

9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
      10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
      11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.

• Anonyymi00019

Sydämesi ja aivojesi pahuudesta käsin luet Kirjoituksia. Paljastit itsesi, fariseus.

• Anonyymi00017

Tässä sanomaa:

1. Piet. 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

• Anonyymi00018

Kaikki tuomitaan tekojen mukaan, myös uskovaiset. 2. Kor. 5: 10.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1375
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      885
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      85
      799
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      592
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      567
    10. Millä alalla olet töissä?!

😊
      Ikävä
      48