Noin 20–25 litran erän valmistaminen maksaa halvimmillaan noin 11–13 euroa, jos käytät omia ilmaisia päärynöitä ja kotoasi löytyy jo valmiiksi tarvittavat välineet. Tällöin valmiin viinin hinnaksi jää vain noin 0,40 euroa per pullo (0,75 l).
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Kyllä kotiviinin ja oluen valmistaminen ihan ok jos on säilytyspaikkoja. Omenoita voi kohta saada niin siitä viiniä.
- Anonyymi00003
Kuka nyt kotiviiniä tai pontikkaa alkaa tekemään. Verkkokaupasta voi ostaa ihan laillisesti juomia niin edullisesti, että ei mitään järkeä alkaa vähillä rahoilla suttaamaan kotiviinien tai jopa laittoman pontikan kanssa. Tekee tilauksen vaikka kimpassa, jos ei itse osaa tehdä tilausta. Minunkin työtön kaveri tilaa juomansa kimpassa, kun toisella kaverilla ei ole taitoa tehdä tilausta, niin kaverukset tilaa yhdessä edulliset juomat.
- Anonyymi00005
Kuka jaksaa jostain ulkomailta tilata. Cooppi on euron tölkki, eli 20 tölkkiä/ päivä riittää vaikka olisi toimeentulotuella. Paljon pienempui vaiva ostaa suoraan Cooppia marketista.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuka jaksaa jostain ulkomailta tilata. Cooppi on euron tölkki, eli 20 tölkkiä/ päivä riittää vaikka olisi toimeentulotuella. Paljon pienempui vaiva ostaa suoraan Cooppia marketista.
Jos ei coop maistu niin Lidl kotimaista olut. Viinin tekee itse.Pölhölän touhua lähteä tilaileen mistään kun kuitenkin kulutus lisääntyy vaikka kuinka kovasti intetään vastaan.
- Anonyymi00004
Kuka tässä ketjussa mistään pontikan valmistamisesta on kirjoittanut.Itse tehty kotiviini niin tietää mitä juo onhan näitä valmispakkauksia.Pölhölän touhua lähteä tilaan mistään ainakaan olutta kun tiedä mitä kuraa saa. Kädetön pitkäaikaisnotkuja ei mitään viinejä tee vaan jalassa paskaset alkkarit jalassa ja kaljatölkki kädessä.
- Anonyymi00007
Mitään viiniä kannata tehdä. Entiseen tapaan kunnon kiljua, turhaa hienostelua viinien kanssa läträtä.
- Anonyymi00008
Joskus aikoinaan tein mustaherukasta viiniä niin jos alkoholista voi sanoa niin oli ihan hyvää.
- Anonyymi00009
Monet satsit tuli aikoinaan tehtyä. Marjat keräsin itse metsästä ja mökiltä omenat ja viinimarjaa. Ainoastaan käymisainepakkaus ja sokeri piti ostaa. Paras viini tuli kaarnikasta jota keräsin ämpärillisen pohjoisen reissulla.
- Anonyymi00010
Ja riplat lentää 2 viikkoa putkeen kun tuollaisia juo edes lasillisen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11823- 43794
- 62758
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51637
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49587- 60587
- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508- 29495
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 101482
- 44475
- 32469
- 40437
- 58421
- 17420
- 24419
- 43397