Ensinnäkin haluan jakaa tähän linkin mitä tekniikan maailma kirjoittaa tästä ja sitten vähän puhua tästä aiheesta.
Tässä siis linkki:
https://tekniikanmaailma.fi/meditoinnin-vahan-tunnetut-haitalliset-sivuvaikutukset-paljastuivat-tutkimuksessa/
Ja mitä minulla sanottavaa:
Meditaatiossa saattaa tulla "pelottavia" juttuja meditaation jälkeen tai jopa aikana, niin nämä kuuluu meditaatioon ja siihen että mielesi kertoo sinulle asioita joita et ole uskaltanut kohdata sellaisenaan, vaan olet mahdollisesti padonnut nämä sisääsi, joko ideologisista tai sitten muista henkilökohtaisista syistäsi...
Kun ihminen kieltää mitä hänen sisällään tapahtuu, niin hän vieraantuu itsestään ja tällöin ihminen alkaa pelkäämään itseään ja mitä hänen sisällä tapahtuu. Eikö tämä muka ole luonnoton tila? Kun täällä esim s24 palstalla on niin paljon ollut kaikkea selitystä että "meditointi on mädännäistä touhua" tai "meditaatio on saatanasta". KELTÄÄN en ole saanut veden pitävää perustelua että miksi meditointi on jotenkin "paha".
Tossa uutisen lopussa kuitenkin kirjoitettin:
"Päätutkija Nicholas Van Dam Melbournen yliopistosta sanoo tiedotteessa, että meditaatiota ei tule pitää vaarallisena, mutta sen käyttöä hoitomenetelmänä tulisi tarkastella samalla huolellisuudella kuin muita terapeuttisia hoitomuotoja."
Toi on sillee hyvin sanottu ja itse sanon:
Mitä ikinä ajatuksia tai mielikuvia sinulle tuleekaan, ne ovat mielesi sisällä tapahtuvaa. "minä en ole ajatukseni", eli ottaa etäisyyttä tietyn verran niihin ajatuksiin ja mielikuviin mitä mielessäsi tapahtuu ja katsoo niiä ikäänkuin sivusta, jotta voisi sitten saada paremman mapin koottuu itsestään ja mitä mielessään tapahtuu.
KUITENKIN MUISTAKAA:
Itseään EI kuulu repiä henkisellä polulla mahdottomiin suorituksiin, joihin sillä hetkellä ei ole kykenevä! Pitää siinä samalla opetella tuntemaan myös omat rajat ja mihin pystyy sillä hetkellä ja mihin ei... tämän takia myös on tärkeä tutustua itseensä! Kun ihminen lähtee tuolle eheytymisen polulle, niin siinä ihminen on itse vastuussa itsestään loppupeleissä, VAIKKA joutuisi nöyrtymään avun alle välillä.
Vähän meditaatiosta
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459