Meneekö se siten, että ateistit ovat älykkäämpiä kuin kristityt, mutta loppujen lopuksi kristityt ovat älykkäämpiä koska yrittävät lohduttaa huonossa tilanteessa olevia...
Vastaukset 15
- Anonyymi00001UUSI
"...kristityt ovat älykkäämpiä koska yrittävät lohduttaa huonossa tilanteessa olevia..."
Teit tähän vahingossa kirjoitusvirheen. Kristityt ovat itsekkäämpiä koska yrittävät lohduttaa huonossa tilanteessa olevia kristittyjä... - Anonyymi00002UUSI
Olen ateisti ja tiedän että mm
Paavi ja Jeesus ovat älykkäitä
Jumala taas menee täysin alueelle
Jota en voi ymmärtää. Ihmise äly.
Ei riitä tähän mitenkään. Täysin
toinen dimensio. Minä ateistina
tyydyn lähinnä wittuilemaan
Se on älykästä kun voi itsekseen
nauraa. Itselleen. Katsokaa tiktok
jaylenox75 ja näette narsismin
Ääri ateistin ja kuulan kunnon.
Viialan mestari leikkii Jumalaa.- Anonyymi00014UUSI
Opettele kirjoittamaan!
- Anonyymi00003UUSI
Ja lohduttamisella tarkoitat kuinka menevät potkimaan maassa olevaa. Keistinuskoon on todellakin sisäänrakennettu oppi kuinka hyökätään heikossa tilanteessa olevan kimppuun ja sitä retuutetaan henkisesti. Eli käytetään ihmistä hyväkseen saavuttaakseen omat tavoitteet välittämättä seurauksista.
- Anonyymi00004UUSI
Ei kannata automaattisesti tuomita kaikkia kristittyjä. Kun kerran joukkoa on jokusen miljardi henkeä joukkoon mahtuu monenlaisia pulliaisia. Mutta kyllä joukkoon mahtuu ihan hyviäkin tyyppejä. Fundamentalistit ja kreationistit vain eivät käytännössä koskaan kuulu heihin.
- Anonyymi00005UUSI
Ei mee niin. Älykkyys ei riipu siitä mihin uskoo tai on uskomatta.
- Anonyymi00007UUSI
"Älykkyys ei riipu siitä mihin uskoo tai on uskomatta."
Mutta vähempi älykkyys ja herkkäuskoisuus korreloivat. Eli jos olet älykäs, et todennäköisesti usko saarnamiesten ja huijareiden katteettomia lupauksia. Jos taas olet vähemmän älykäs, olet herkkäuskoinen ja lankeat saarnamiesten ja huijareiden katteettomiin lupauksiin. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
"Älykkyys ei riipu siitä mihin uskoo tai on uskomatta."
Mutta vähempi älykkyys ja herkkäuskoisuus korreloivat. Eli jos olet älykäs, et todennäköisesti usko saarnamiesten ja huijareiden katteettomia lupauksia. Jos taas olet vähemmän älykäs, olet herkkäuskoinen ja lankeat saarnamiesten ja huijareiden katteettomiin lupauksiin.Kyllä, älykkyys korreloi hieman kriittisen ajattelun kanssa.
Ei, herkkäuskoisuus ei ole “vähemmän älykkäiden” ominaisuus.
Huijarit käyttävät tunteita, eivät logiikkaa, joten älykkäätkin lankeavat.
Haavoittuvuus, stressi ja yksinäisyys selittävät enemmän kuin älykkyys. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä, älykkyys korreloi hieman kriittisen ajattelun kanssa.
Ei, herkkäuskoisuus ei ole “vähemmän älykkäiden” ominaisuus.
Huijarit käyttävät tunteita, eivät logiikkaa, joten älykkäätkin lankeavat.
Haavoittuvuus, stressi ja yksinäisyys selittävät enemmän kuin älykkyys.älykkäät lankeavat kusetukseen miten ? jos minulle joku tulee itkemään jotain niin ensimmäisenä pidän sitä kusetuksena 🤔älykäs näkee kusetuksen taakse
- Anonyymi00013UUSI
Toisin päin korrelaatio on selkeä.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
älykkäät lankeavat kusetukseen miten ? jos minulle joku tulee itkemään jotain niin ensimmäisenä pidän sitä kusetuksena 🤔älykäs näkee kusetuksen taakse
Herkkäuskoisuus ei välttämättä riipu älykkyydestä. Sen lisäksi on muitakin ominaisuuksia, jotka altistavat höynäytetyksi tulemiselle.
- Anonyymi00006UUSI
"kristityt ovat älykkäämpiä koska yrittävät lohduttaa huonossa tilanteessa olevia..."
Kristityt vain tuomitsevat. Lohduttajiksi heistä ei ole. Sellaista se narsismi teettää. - Anonyymi00010UUSI
ai että jos lohduttaa huonossa tilanteessa olevaa niin mitä se tarkoittaa ?
siis jos pelastan jonkun pahasta paikasta niin jos se on älykäs niin tekee myös puolestani jotain - Anonyymi00011UUSI
jos lohduttaa rikollista niin se pöllii heti tilaisuuden koittaessa sinulta jotain 🤣
- Anonyymi00012UUSI
idiootti uskovainen jos autat jotain niin sillä auttamisella puuttumisella saattaa olla negatiivinen vaikutus autettavaan 🤔eli ilman apuasi olisi menestynyt paremmin , eli puutuit kehitykseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5891420Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43777Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37480- 39477
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432