Näen asian niin, että työttömyyskorvauksen saantiin liittyy myös velvoitteita. Eli mikäli velvoitteita ei täytä, niin mielestäni se pitäisi sanktioida. Rangaistavuus on syytä ottaa aiheeksi hallitusohjelmaneuvotteluihin ensi kevään eduskuntavaalien jälkeen.
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Työhaluttomille ja elämäntapatyöttömille reilusti raippaa.
- Anonyymi00014
Ootkos muuten milloin itse viimeksi hakenut töitä?
Kysymys siksi ettet taida työmarkkinoilla enää olla kun et tiedä avoinna olevien työpaikkojen määrästä mitään suhteessa työttömien määrään.
Lisäksi tekoäly vie niitä vähiäkin työpaikkoja koko ajan kiivaammassa tahdissa että siinäpä sitten haet niitä töitä kun ei ole ja koko ajan vähenee vaan ne vähätkin. - Anonyymi00021
Sulla on outo tuttavapiiri kun siellä ilmeisesti monia työhaluttomia ja elämäntapatyöttömiä. Miten muuten voisit tietää kuka on työhaluton ja kuka on elämäntapatyötön. Vai soitteleeko sulle ihmiset ja kertoo olevansa työhaluttomia ja elämäntapatyöttömiä? Arvaan jo ettet vastaa kommenttiini. Johtuu siitä että heitit tosra vaan ajattelematta oman kommenttisi. Et tiedä juuri mitään maailmasta ja muista ihmisistä. Voimia ja haleja sulle!
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sulla on outo tuttavapiiri kun siellä ilmeisesti monia työhaluttomia ja elämäntapatyöttömiä. Miten muuten voisit tietää kuka on työhaluton ja kuka on elämäntapatyötön. Vai soitteleeko sulle ihmiset ja kertoo olevansa työhaluttomia ja elämäntapatyöttömiä? Arvaan jo ettet vastaa kommenttiini. Johtuu siitä että heitit tosra vaan ajattelematta oman kommenttisi. Et tiedä juuri mitään maailmasta ja muista ihmisistä. Voimia ja haleja sulle!
Ainoat kaverini on työttömien yhdistyksen jäsenet, joista kukaan ei ole töissä, eikä meistä kyllä oikeastaan yksikään ole kiinnostunut töihin pääsystä.
- Anonyymi00002
Olenko ollut yksinkertainen uuno, koska olen kuvitellut päivärahan saamisen ehdoksi, että on työmarkkinoiden käytettävissä?
Olen elänyt tuolla periaatteella.- Anonyymi00003
Millä tavalla olet osoittanut olevasi työmarkkinoiden käytettävissä?
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Millä tavalla olet osoittanut olevasi työmarkkinoiden käytettävissä?
Tavallisena työnhakijana työkkärin listoilla.
Kun halusin irtautua velvoitteesta, ja samalla luopua päivärahasta, niin ilmoitin sen työkkäriin ja liittoni kassaan. "Vapaan" ajankohta ja ajallinen kesto oli etukäteen tiedossani joten ilmoitin samalla ne.
Reilua ja rehellistä!. - Anonyymi00015
Joka kuukausi jokaisen työttömän pitää hakea 2-4 työpaikkaa saadakseen päivärahaa. Aloittaja ei selvästi ole enää työmarkkinoilla ehkä eläkkeellä kun ei tiedä mitään työttömyydestä nykyisin.
- Anonyymi00004
Jos ihmiset saisivat tehdä elintarvikkeiden eteen. Niin silloin keneltäkään ei voisi kieltää ateriakokonaisuuksia.
- Anonyymi00008
Tuollainen järjestelmä oli aikoinaan ja niitä tekijöitä sanottiin rengeiksi ja piioiksi.Onneksi ei ole enää
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuollainen järjestelmä oli aikoinaan ja niitä tekijöitä sanottiin rengeiksi ja piioiksi.Onneksi ei ole enää
Kyllä ihmiset tarvitsevat elintarvikkeita.
- Anonyymi00007
Aloittajalle tiedoksi ja samalla myöskin kaikille muille : työttömyyskorvauksen saannissa on jo nyt velvotteita ja jos niitä rikot,niin saat saktiota ja tiput toimeentulotuelle jota leikataan -50%.Ottakaa asioista selvää ennen kuin öyhötätte!
- Anonyymi00010
Pitäisikö silti saada oikeus, että voi tehdä elintarvikkeita vastaan?
- Anonyymi00013
Mitä? oletko sinä selvä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä? oletko sinä selvä.
Varmaan joku narkkarija aineissa kun näyttäis olevan ihan kuutamolla noista työttömyysasioista
- Anonyymi00011
Sota se täytys tulla niin ratkeisi heti ongelma kuinka työttömiä aktivoidaan.Ei se mikään hyvä ole että vuodesta toiseen ihmiset työttöminä ja kitisee kun saa niin vähän Kelasossurahaa.
- Anonyymi00018
Sodan syttyessä laitetaan sadistit Kokoomuslaiset ensimmäisenä kammioon haistelemaan omaa ulostetta kun ovat täynnä sitä itseään
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sodan syttyessä laitetaan sadistit Kokoomuslaiset ensimmäisenä kammioon haistelemaan omaa ulostetta kun ovat täynnä sitä itseään
Erittäin hyvä kuvaus Kokoomuslaisista.
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
"sadistit Kokoomuslaiset"? Eli ei siis yhtään.
- Anonyymi00012
konttaa edessäni kurja ja nuole saappaitani kohta joudut tuhoamisleirille
- Anonyymi00017
Minä olen oikeutettu juoksu ryyppäämään muitten rahoja
- Anonyymi00022
Ollos hyvä beibe!
- Anonyymi00020
Persuille rangaistus tyhmyydestä
Pers alotus öyh öyh öyh.💩
- Anonyymi00026
Eläkkeet ja työmarkkinatuki pois kaikilta rappiotubettajilta. Aamen
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3521407Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan78967Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.79888Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt46706- 120703
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38692- 49658
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9546- 27543
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525- 32521
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33508Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 80460
- 39450
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447