Vahvasti kepu-ja persualueet 1. Rautavaara ja 2. Kivijärvi, myös 3-10 on kaikki kepulaisia rupukyliä ja kuntia.
Rautavaara (24,0 %): Pohjois-Savossa sijaitseva kunta, joka on perinteisesti yhdistetty alhaisiin keskituloihin ja korkeisiin työttömyys- tai työkyvyttömyyslukuihin.
Kivijärvi (23,1 %): Keski-Suomessa sijaitseva kunta, joka kuuluu myös maan pienituloisimpien kuntien kärkijoukkoon
Suomen köyhimmät kunnat
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Kepukylät on kuolemassa pystyyn. Ovat lahonneet koko keskustan kuntahallinnon ajan. Kepun kuntatalous on aina perustunut pelkästään valtion osuuksiin, ei työpaikkojen lisäämiseen. Nyt väestön vanhetessa on jäänyt naru vetäjän käteen.
- Anonyymi00002
Kapihan pääsi Rautavaaralta aina Suomen parhaalle asuinpaikalle eli Paloheinään. Hienosti tehty niistä lähtökohdista, tosin Kapi on poikkeuksellisen pätevä ihminen.
- Anonyymi00006
Pätevä lestan huutaja. HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi00003
Rautavaaralaiset nostavat eniten Kela etuuksia Suomessa. Perin juurin kepulaista menoa!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9e49681-deb6-4712-8445-6cd5e383e2d7 - Anonyymi00004
Inkeroinen oli aikoinaan yksi köyhimmistä, mutta Kouvola pelasti ojaan ajautuneen ja rahansa hukanneen rupukunnan. Nyt Inkeroisissa on taas palveluita.
- Anonyymi00008
Inkeroinen oli hirveä paikka aikoinaan, on se edelleen sellainen hometönöjen pesä, mutta Kouvola sentään peruspalvelut toi sinne takaisin.
- Anonyymi00005
Ikäviä paikkoja nuo kepulaiset rupukunnat, miksi ihmiset maksimoivat kurjuutensa asumalla niissä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581114- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459