Hengellisyyden hurmahenkisyys

Anonyymi-ap

Mitä hengellistä tapahtuu helluntailaisessa upotuskasteessa kastettavan kohdalla ?
Se varmasti vaikuttaa tunteisiin.

10

75

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Saako helluntaikasteita tehdä yli 12 vuotiaat maallikot helluntaiopin mukaan ?

• Anonyymi00002

Upotuskasteessa tietenkin hukkuu jos ei osaa sukeltaa.

Tyhmiä kysellään.

Mutta jos on niin viisas, että osaa herjata Paavalia, niin miksi sitten pitää noin tyhmiä kysellä?

• Anonyymi00003

Ei saa ne pitävät uhria liian kauan veden alla.Hukkumis vaara

• Anonyymi00004

Mutta miksi kiinnittää huomiota noin pikkuseikkoihin hukkuuko joku kasteessa vai ei, kun on suuria kysymyksiä ratkaistavana siinä miten paljon Paavali on valehdellut, mitä kaikkea puppua syöttänyt kristikunnalle.

• Anonyymi00005

En tiedä, en ole koskaan ollut näkemässä kyseistä tapahtumaa. Olisi kyllä kieltämättä mielenkiintoista nähdä mitä heille tapahtuu ulkopuolisen silmin. Ainakin he kaikki luonnollisesti kastuvat ja käsitykseni on, että siinä vaiheessa olisi hyvä alkaa puhumaan kielillä.

Kielillä puhumisen kykyä opetetaan erikseen joten alkeet saadaan ilmeisesti jossakin koulutuksessa. Olisi kyllä mielenkiintoista jonkun kasteella käyneen kirjoittavan kuvauksen siitä mitä hän koki kyseisessä tapahtumassa.

Oma arvioni on, ettei tapahtuma edennyt luvatun kokemuksen mukaisesti mutta kukaan ei uskalla kertoa siitä totuudenmukaisesti koska se on kuitenkin heille hyvin tärkeä riitti. Pettymys on varmaan ollut suuri ja siitä vaietaan.

• Anonyymi00006

Minä tulin hyvin iloiseksi.

• Anonyymi00007

Naisia kun kastetaan, niin parempi kuin miehiä ei olisi katselemassa kun väkisin siinä märän kastemekon läpi vähän muodot kuultaa eikä tarkoitus siinä ole tuoda esille mitään Jumalan mestariluomuksia eikä niitä ihailla. Tai varalta olisi parempi jos naisiakaan ei olisi katselemassa eikä ketään, vaan itse pulahtaisi ja sitten nopeasti pukemaan ennen kuin kukaan näkee.

• Anonyymi00008

Aloittaja kysy trolli tätä vavapaista suunnista- ja kysy luterilaisilta papeilta, jotka ovakäyneet uskovien kasteella ....

Sen jälkeen ota säännöllisesti mieliala---- lääkkeesi--- käyt jatkuvasti kierroksilla, mikä ei näytä kohdaltasi hyvältä.

Sitten selvitä- miksi KAARLE- iii esit muuton Ruotsiin, ellei kasteta vauvakasteella,
      ainut poikkeus oli juutalainen kaivertaja- mikä ei kuninkaan luvalla tarvittu kastaa-
      Eli kasteen vauvakastella on Ruotsalaiset juuret.
      Sitten täällä olleet katoliset- joiden kirkkoja oli maaperällämme- hirtettiin luterilaisten toimesta petäjiin. selvittelepä se- sieltä se pakkokaste selviää.

tässä sitä pakkokaste - oppi- joka tuotiin mussuttajille maaperäämme-
      hyvä kun tämäkin tulee esiin. kun pässinpäät eivät osaa itse kaivaa tietoja.

Eli tämä Ruotsista.

Ensimmäinen juutalainen, jolle myönnettiin poikkeus, oli Aaron Isaac, taitava saksalainen sinetinkaivertaja, jonka kyvyille oli kysyntää. Vuonna 1774 Isaacille ja useille muille juutalaisille myönnettiin erityislupa asettua Ruotsiin luopumatta uskostaan.

pakkovauvakasteesta vapautetut.

• Anonyymi00009

Paljon suuremman tunnekokemuksen saa panettelusta kuin mitä kasteesta. Ei se vesi paljon hetkauta.

• Anonyymi00011
      UUSI

Se on pieni joukko luterilaisista joilla on mitään tietoa mistään raamatun asiasta ja suomenkin kirkkojen historiasta.
      Kunhan mennään isien uskomisen perässä samaa latua ja ollaan samaa joukkoa !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      456
      925
    2. 56
      589
    3. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      160
      573
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      51
      555
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      165
      535
    6. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      232
      514
    7. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      72
      477
    8. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      456
    9. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      92
      445
    10. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      187
      430
    Aihe