Karl Marxin keskeinen ajatus on, että kapitalistisessa järjestelmässä talouskasvu hyödyttää suhteettomasti pääoman omistajia eli kapitalisteja työläisten kustannuksella. Marx kutsui tätä riistoksi ja lisäarvon anastamiseksi, missä tuotannon tulokset ohjautuvat voittoina harvoille.
Stalin teloitti rikkaita valtion vihollisina ja yritti hävittää korruption.
Maailman oikeudenmukaisin rikos
10
65
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Kiinassa teloitetaan vuosittain tuhansia, syytettyinä valtion vihollisina tai korruption takia.
Pohjoismainen demokratia ja talousmalli on maailman paras.- Anonyymi00002
Suurin osa teloituksista liittyy vakaviin väkivalta- tai huumerikoksiin, kun taas poliittisia toisinajattelijoita tai valtion vihollisia teloitetaan nykyään harvoin.
- Anonyymi00009
- Pohjoismainen demokratia ja talousmalli on maailman paras. -
oli, ei ole enää - Anonyymi00010
Anonyymi00002 kirjoitti:
Suurin osa teloituksista liittyy vakaviin väkivalta- tai huumerikoksiin, kun taas poliittisia toisinajattelijoita tai valtion vihollisia teloitetaan nykyään harvoin.
"Suurin osa teloituksista liittyy vakaviin väkivalta- tai huumerikoksiin"
Jenkkien suosikki Rodrigo Duterte on kanssasi samaa mieltä.
- Anonyymi00003
” Stalin teloitti rikkaita valtion vihollisina ja yritti hävittää korruption.”
Mutta loi neukusta korruption SUURVALLAN! - Anonyymi00004
”Stalin teloitti rikkaita valtion vihollisina ja yritti hävittää korruption.”
Mutta sai lopulta aikaan varsin heikosti toimivan yhteiskunnan, joka kitui ja lopulta romahti vuonna 1990! Eikä tuokaan kokeilu poistanut korruptiota! Työläiset elivät orjan asemassa ja elättivät monen miljoonan joutilaan puoluepampun eliittiä!
Kommunismia ei ole saatu missään kunnolla toimimaan yhteiskunta-mallina! Kuinka moni ihminen haluaisi tänä päivänä asua tai elää vaikkapa P-Koreassa!!??- Anonyymi00005
Osaatko edistääkin tuota siihen MITEN tämä sai aikaan "varsin heikosti toimivan yhteiskunnan"?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Osaatko edistääkin tuota siihen MITEN tämä sai aikaan "varsin heikosti toimivan yhteiskunnan"?
HEIKOSTI SIINÄ SUHTEESSA, ETTÄ MAA KITUI JA KUIHTUI KUNNES ROMAHTI 1990. TILALLE PERUSTETTIIN NYKY-MUOTOINEN VENÄJÄÖ, JOKA HYLKÄSI SUURELTA OSIN KOMMUNISTISEN AATTEEN YHTEISKUNNAN POHJANA!
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
HEIKOSTI SIINÄ SUHTEESSA, ETTÄ MAA KITUI JA KUIHTUI KUNNES ROMAHTI 1990. TILALLE PERUSTETTIIN NYKY-MUOTOINEN VENÄJÄÖ, JOKA HYLKÄSI SUURELTA OSIN KOMMUNISTISEN AATTEEN YHTEISKUNNAN POHJANA!
Et näköjään osaa selventää MITEN, joten et vastannut kysymykseen. Koska et osaa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Et näköjään osaa selventää MITEN, joten et vastannut kysymykseen. Koska et osaa.
Mitä miten? Siten, että se varusteli itsensä kuoliaaksi! Siten…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4221684Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan941128Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63879Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43783- 123753
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10748- 60740
- 39719
- 61697
- 50626
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o36605- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92546
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518- 49503