Nyt minulle riittää

Anonyymi-ap

Olen aina äänestänyt kokoomusta kaikissa vaaleissa. Ja varmaan teen niin jatkossakin, mutta vain, jos kokoomus ei osallistu samaan hallitukseen perussuomalaisten kanssa. Kokoomukselainen perinteinen maailmankuva, jota olen arvostanut, ei sovi nykyisen perussuomalaisen maailmankuvan kanssa mitenkään yhteen miltään osin.

Olin pettynyt, kun näin tapahtui nykyhallituksen muodostamisen aikana, mutta uskoin ja toivoin jostain syystä perussuomalaisten siistiytyvän ja muuttuvan länsimaisia liberaaleja arvoja arvostavaksi ja jättävän rasismin ja muukalaisvhamielyyden pois. Näin ei ole tapahtunut, vaan jopa pahentunut. Kyllä perussuomalaisissakin on ihan tavallisia ja fiksujakin, mutta he jäävät noiden möykkääjien varjoon eikä perussuomalainen puolue saa, tai edes haluakaan , heitä kuriin.
Nyt en usko, että Perussuomalaiset muuttuvat sivistyneen länsimaisen liberaalyhteiskunnan ja länsimaisen demokratian sopeutuviksi.

Äänestän vain sellaista kokoomusehdokasta, joka irtisanoutuu selkeästi perussuomalaisesta ajatusmaailmasta ja yhteistyöstä heidän kanssaan. Jos sellaista ehdokasta ei löydy, niin etsin sellaisen muista puolueista.

Minulla on vain yksi ääni, jolla voin asiaan vaikuttaa…. Se ei ole riittävä, mutta uskon meitä olevan paljonkin.

6

52

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Et todellakaan ole ainoa. Minä olen samaa mieltä.
      Meitä samaa mieltä olevia löytyy varmasti paljonkin…

• Anonyymi00004

Kokoomuksen tulevaa kohtaloa määrittää vahvasti suhde perussuomalaisiin.

Jos kokoomus haluaa olla yksi potentiaalinen hallituspuolue muullekin vaihtoehdolle kuin laitaoikeistohallituksessa perussuomalaisten kaverina ja jopa vietävissä ja leimautuen rasismiin ja vihapuhelietsontaan, niin tiivis kanssakäyminen perussuomalaisten kanssa on loputtava. Sen hallitusyhteistyö on nyt todellakin näyttänyt.
      Perussuomalaisten tavoittelema Suomi ei todellakaan ole sellainen, joka on kokoomuksen tavoittelema maailma. Ellei tässä sitten ole tapahtunut muutos ja jos on, niin kokoomuksesta vapautuu hurja määrä ihmisiä, jotka etsivät uutta poliittista ’kotiaan’…

• Anonyymi00005

Olihan kokoomus perussuomalaisten kanssa jo Sipilän kolmen puolueen hallituksessa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Olihan kokoomus perussuomalaisten kanssa jo Sipilän kolmen puolueen hallituksessa.

Oli kyllä. Soinin aikaan persupuolue oli vielä edes jollain tapaa siedettävä eikä siellä nuo äärioikeistolaiset ja jopa rasistiset voimat päässeet noin pahasti sohlaamaan ja näkyville kuin nykyisin. Silloin keskittymisen painopiste oli vielä asiallisissa rajoissa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Oli kyllä. Soinin aikaan persupuolue oli vielä edes jollain tapaa siedettävä eikä siellä nuo äärioikeistolaiset ja jopa rasistiset voimat päässeet noin pahasti sohlaamaan ja näkyville kuin nykyisin. Silloin keskittymisen painopiste oli vielä asiallisissa rajoissa.

Soinin suurin virhehän oli vihapuheen sallimisen ja tuominen politiikkaan. Tuskin Soinikaan aavisti, miten hurjaksi se menee. Tämä nykyinen ääripersujen vihapuheen ja rasistiset julkitulot tuskin oli Soinin tarkoitus, mutta mopo karkasi täysin persuissa, kun Soini syrjäytettiin. Ja sen jälkeen öyhötys ja rasismihuutelut ovat kasvaneet expotentiaalisesti.

Jos tähän ei saada jotain patoa hillitsemään, niin seuraukset ovat Suomelle todella vaaralliset.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      355
      1491
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1206
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1075
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      116
      851
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      847
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      822
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      470
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      38
      454
    9. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      93
      441
    10. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      423
    Aihe