Maahanmuuttajat ovat aina ulkomaalaisia tapoineen ja kulttuureineen. Ei heitä voi supisuomalaisiksi muuttaa. Kukin tyytyköön kohtaloonsa. Onhan Suomessa sentään toistaiseksi parempi asua eikä kurjuudessa muualla. Ei pidä olla nirppanokkia. Suomi on kohdellut maahanmuuttajia muita maita paremmin ja elättänyt heitä.
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Alkaako olla kohta menossa alkuperäiskansan tapojen syrjiminen, kun ei saa enää olla suomalainen omine tapoineen Suomessa?
- Anonyymi00002
Suomi on hieno maa ja suomalainen saa pitää puoliaan ja muualta tulleiden pitää arvostaa Suomea tai jos ei tykkää täällä olla, voi lähteä pois!
- Anonyymi00003
Juuri katselin, kun Helsingin Sanomat oli tehnyt ministeri Essayahista haastattelun, jossa kysyttiin, miten kristitty voi toteuttaa nykyisen hallituksen politiikkaa. Ainakin median mielestä tuntuu olevan varsin relevanttia, minkälaisella taustalla politiikassa ollaan mukana uskonnollisessa mielessä.
- Anonyymi00006
Valtio ja kirkko on jo ajat sitten erotettu toisistaan. Älä sotke asioita.
- Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Valtio ja kirkko on jo ajat sitten erotettu toisistaan. Älä sotke asioita.
Ei ole valtio ja kirkko erotettu toisistaan, mistäs tuollaista päähän sait.
- Anonyymi00017
Millaista politiikkaa tekee muslimi, miten se näkyy tulevaisuudessa...?
- Anonyymi00004
IL
” Östman: ”Vastuu käsittelystä PS:llä”
Hallituspuolue kristillisdemokraattien eduskuntaryhmän puheenjohtaja Peter Östman kommentoi Peltokankaan kirjoitusta tekstiviestitse näin:
– Suomessa pitää voida keskustella avoimesti maahanmuutosta, islamista ja myös ministerivalinnoista, mutta keskustelun tulee pysyä asiallisena. Ihmisiä tulee arvioida heidän toimintansa, näkemystensä ja politiikkansa perusteella, ei heidän taustansa tai uskontonsa perusteella, Östman kirjoittaa.
– Emme myöskään pidä hyvänä sitä, että provosoivasta somekirjoittelusta syntyy tai synnytetään itseään ruokkiva poliittinen kohu. Meidän kannattaa keskittyä asiakysymyksiin, eikä lähteä ruokkimaan tällaista julkisuuskierrettä, hän jatkaa.”
Fiksu mies❤️- Anonyymi00005
Sosialistit menivät persujen miinaan - TAAS!
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sosialistit menivät persujen miinaan - TAAS!
Samahan se on jos suomalaiset muuttavat ulkomaille. Eivät he ole samalla viivalla muiden kanssa. Mutta suomalaiset eivät kitise, kuten osa maahanmuuttajosta tekee. Onkohan nasimalla alkanut vaalihuuma.
- Anonyymi00015
Anonyymi00007 kirjoitti:
Samahan se on jos suomalaiset muuttavat ulkomaille. Eivät he ole samalla viivalla muiden kanssa. Mutta suomalaiset eivät kitise, kuten osa maahanmuuttajosta tekee. Onkohan nasimalla alkanut vaalihuuma.
Missä ne maahanmuuttajat kitisee, kun sinun päässäsi.
Et kuitenkaan tunne ensimmäistäkään, et kehtaisi kirjoittaa tällaista sontaa jos tuntisit. Peltokangas on täys typerys, kunnallisvaaleissa sa 80% äänialennuksen, joten tokkopa kukaan kokkolainen kehtaa äänestää tuota.
- Anonyymi00008
20 vuotta on uhkailtu sillä suuren ikäväestön eläkkeelle menemiselle ja samaan aikaan on näitä maahanmuuttajia roudattu tänne. Koska se suuri rysähdys tapahtuu että kaikki jää eläkkeelle?
350000 työtöntä luulisi riittävän että saadaan se tuleva eläkepommi hoidettua?
Enää ei tarvita SDP:n vaatimaa porukkaa työttömiksi! Toisaalta työttömät taitaa olla suurin äänestäjäkunta mamujen lisäksi SDP:llä?- Anonyymi00018
Suuret ikäluokat ovat jo jääneet eläkkeelle. Monet myös jo kuolleet.
- Anonyymi00009
Lindtman ei edusta tavis-suomalaista enää!
Persut🇫🇮❤️🇫🇮 - Anonyymi00010
Tuli taas todistettua miten tyhmää porukkaa persut ovat. Ei mitään tapoja eikä tietoa mistään muusta kuin maahanmuuttajista. Tämäkin vanha ukon turjake Peltokangas joutaa kärrätä hourulaan,on nii sikamaisia kommentteja. Ukko itse kun Hölmölän höperö ja ilkeää arvostella muita. Miten näitä ääliöitä on äänestetty eduskuntaan.
- Anonyymi00011
Kommentoija unohtaa, että Suomi on Ruotsin tiellä. Siellä olivat ovet avoimena kaikille halukkaille. Nyt sitten niitetään katkeraa satoa tuosta vapaamielisyydestä - jengirikollisuus on omaa luokkaansa. Lapset tekevät murhia, kun heille maksetaan siitä.
Kyllä Suomen pitää pysyä suomalaisena, ei tänne tarvita liian erilaisista taustoista tulevia mamuja elätettäväksi. Suomalainen veronmaksaja maksaa näiden jo maassa olevien mamujen elämisen kustannukset. Tänne töitä tekemään tulevat maahanmuuttajat ovat tervetulleita, muttemme tarvitse ja halua mamuja, jotka joudumme elättämään. Sitä Suomi ei kestä. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kommentoija unohtaa, että Suomi on Ruotsin tiellä. Siellä olivat ovet avoimena kaikille halukkaille. Nyt sitten niitetään katkeraa satoa tuosta vapaamielisyydestä - jengirikollisuus on omaa luokkaansa. Lapset tekevät murhia, kun heille maksetaan siitä.
Kyllä Suomen pitää pysyä suomalaisena, ei tänne tarvita liian erilaisista taustoista tulevia mamuja elätettäväksi. Suomalainen veronmaksaja maksaa näiden jo maassa olevien mamujen elämisen kustannukset. Tänne töitä tekemään tulevat maahanmuuttajat ovat tervetulleita, muttemme tarvitse ja halua mamuja, jotka joudumme elättämään. Sitä Suomi ei kestä.Niinpä…Politiikkojen pitäisi pystyä viemään Suomi pois ”velkahelvetistä”, ei lisäämään kurjuutta lisääntyvien kulujen kautta. Budjetista menee leijonanosa syömävelkojen korkoihin ja soteen. Miksi miksi miksi? Naapuri kertoi, että Vantaakin on kuralla?? Miksi miksi miksi?
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä Suomen pitää pysyä suomalaisena, ei tänne tarvita liian erilaisista taustoista tulevia mamuja elätettäväksi. Suomalainen veronmaksaja maksaa näiden jo maassa olevien mamujen elämisen kustannukset. Tänne töitä tekemään tulevat maahanmuuttajat ovat tervetulleita, muttemme tarvitse ja halua mamuja, jotka joudumme elättämään. Sitä Suomi ei kestä.Täällä Uusimaalla suurin osa maahanmuuttaneista on hyvin pärjänneitä ja koulutettuja, turha sitä päätä on rääpiä, siellä nurisevissa pikkukylissä, missä ihmiset ovat ilman työpaikkoja jo omasta takaa.
Kannattaa hankkia peili ja tuijottaa itseään tarkemmin. - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Täällä Uusimaalla suurin osa maahanmuuttaneista on hyvin pärjänneitä ja koulutettuja, turha sitä päätä on rääpiä, siellä nurisevissa pikkukylissä, missä ihmiset ovat ilman työpaikkoja jo omasta takaa.
Kannattaa hankkia peili ja tuijottaa itseään tarkemmin.Osa on kyllä.
- Anonyymi00013
äänestän PS
- Anonyymi00020
𝐍𝐎 𝐍𝐈𝐈𝐍, 𝐍𝐘𝐓 𝐒𝐄 𝐑𝐀𝐒𝐈𝐒𝐓𝐈𝐊𝐎𝐑𝐓𝐓𝐈 𝐓𝐀𝐀𝐒 𝐋𝐄𝐍𝐒𝐈 𝐏ö𝐘𝐃Ä𝐋𝐋𝐄
Täytyy sanoa, että Mauri Peltokankaan tuore julkaisu sai aikaan juuri sellaisen somesirkuksen, joka on mahdollista vain tässä maassa.🤣
Peltokangas kysyi, kuinka moni hänen seuraajistaan haluaisi Suomeen afgaanitaustaisen muslimin sisä- tai ulkoministeriksi.
Ja kas kummaa.
Ei mennyt kauaa, kun kommenttikentässä oli taas käynnissä tuttu ohjelmanumero:
𝐑𝐀𝐒𝐈𝐒𝐓𝐈! 𝐑𝐀𝐒𝐈𝐒𝐓𝐈! 𝐑𝐀𝐒𝐈𝐒𝐓𝐈!
Ja aloitetaan nyt siitä kaikkein olennaisimmasta:
𝐌𝐢𝐧ä 𝐞𝐧 𝐡𝐚𝐥𝐮𝐚 𝐍𝐚𝐬𝐢𝐦𝐚 𝐑𝐚𝐳𝐦𝐲𝐚𝐫𝐢𝐚 𝐒𝐮𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐢𝐬ä- 𝐞𝐧𝐤ä 𝐮𝐥𝐤𝐨𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢𝐤𝐬𝐢. Sitähän kysyttiin.
Nyt se on sanottu.
Ja ennen kuin joku kaivaa sen kuuluisan rasismikortin takataskustaan, niin kannattaa ehkä kuunnella loppuun asti.
Minä en vastusta häntä siksi, että hän on syntynyt Afganistanissa.
En siksi, että hänellä on afgaanitaustaa.
Enkä minä tarvitse hänen uskontoaan perusteluksi.
Jos minä vastustan hänen politiikkaansa, minä vastustan sitä.
Minä voisin olla eri mieltä suomalaisesta kristitystä ministeristä.
Voisin olla eri mieltä ateistista.
Voisin olla eri mieltä ruotsalaistaustaisesta.
Voisin olla eri mieltä vaikka Matti Meikäläisestä, joka on syntynyt keskellä Kouvolaa ja jonka suku on asunut samassa kunnassa vuodesta 1642.
𝐉𝐨𝐬 𝐡ä𝐧𝐞𝐧 𝐩𝐨𝐥𝐢𝐭𝐢𝐢𝐤𝐤𝐚𝐧𝐬𝐚 𝐨𝐧 𝐦𝐢𝐞𝐥𝐞𝐬𝐭ä𝐧𝐢 𝐩𝐚𝐬𝐤𝐚𝐚, 𝐬𝐞 𝐨𝐧 𝐦𝐢𝐞𝐥𝐞𝐬𝐭ä𝐧𝐢 𝐩𝐚𝐬𝐤𝐚𝐚.
𝐌𝐢𝐧ä 𝐞𝐧 𝐤𝐚𝐧𝐧𝐚𝐭𝐚 𝐡ä𝐧𝐞𝐧 𝐩𝐨𝐥𝐢𝐢𝐭𝐭𝐢𝐬𝐭𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐣𝐚𝐚𝐧𝐬𝐚.
𝐌𝐈𝐊𝐒𝐈 𝐄𝐍 𝐇𝐀𝐋𝐔𝐀 𝐇Ä𝐍𝐓Ä 𝐌𝐈𝐍𝐈𝐒𝐓𝐄𝐑𝐈𝐊𝐒𝐈?
*Ensinnäkin maahanmuutto- ja rajapolitiikka.
*Minä en kannata sellaista linjaa, jossa Suomen pitäisi jatkuvasti ottaa lisää vastuuta muiden maiden ongelmista samalla kun oman maan talous, työllisyys, turvallisuus ja palvelut ovat jo valmiiksi vaikeuksissa.
*Minusta Suomen valtion ensisijainen tehtävä on huolehtia Suomesta.
*Suomalaisista.
*Suomen turvallisuudesta.
*Suomen taloudesta.
*Ja suomalaisen yhteiskunnan toimivuudesta.
Se ei tarkoita, etteikö muita ihmisiä voisi auttaa.
Tarkoittaa vain sitä, että 𝐚𝐮𝐭𝐭𝐚𝐦𝐢𝐬𝐤𝐲𝐯𝐲𝐥𝐥ä𝐤𝐢𝐧 𝐨𝐧 𝐫𝐚𝐣𝐚𝐧𝐬𝐚.
Että paha tästä on antaa muille virtaa, kun oma akku näyttää yhtä prosenttia ja laturi on hukassa...!
Tämä ei ole mielestäni kovin radikaalia talonpoikaisjärjen käyttöä.
𝐌𝐔𝐓𝐓𝐀 𝐄𝐈𝐇Ä𝐍 𝐓Ä𝐌Ä 𝐓Ä𝐇Ä𝐍 𝐋𝐎𝐏𝐔.
*Minulla on muitakin syitä.
*Esimerkiksi 𝐯𝐞𝐫𝐨𝐭𝐮𝐬.
DEMENTIA demareiden linjassa progressiivinen verotus tarkoittaa sitä, että tulojen kasvaessa verotus kiristyy ja hyvätuloiset maksavat suhteellisesti enemmän.
Hyvätuloiset maksavat jo nyt 45% Suomen veropotista!!!!
Minä en pidä tästä ajattelusta siinä muodossa, että jatkuvasti suurempi osa ihmisen ansaitsemasta rahasta pitäisi ottaa pois sitä mukaa kun hän onnistuu paremmin.
Minä nimittäin ajattelen hieman vanhanaikaisesti. Taas. Jälleen kerran.
𝐀𝐡𝐤𝐞𝐫𝐮𝐮𝐝𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐩𝐢𝐭ä𝐢𝐬𝐢 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐤𝐢𝐭𝐲𝐬𝐭ä
Jos ihminen tekee pitkää päivää, kouluttautuu, ottaa vastuuta, perustaa yrityksen, tekee ylimääräisiä tunteja, ottaa riskejä ja onnistuu elämässään taloudellisesti, niin miksi hänen pitäisi tuntea olevansa jotenkin velkaa yhteiskunnalle siitä, että on onnistunut?
Miksi menestyksestä pitäisi tehdä asia, jota pitää vähän rangaista?
Minusta ihminen saa ihan hyvällä omallatunnolla nauttia oman työnsä tuloksista.
Ja kyllä, tiedän jo vastauksen:
"𝐌𝐮𝐭𝐭𝐚 𝐡𝐲𝐯𝐚ä𝐭𝐮𝐥𝐨𝐢𝐬𝐢𝐥𝐥𝐚 𝐨𝐧 𝐯𝐚𝐫𝐚𝐚 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐚𝐚!"
Totta kai on.
Mutta minusta kyse ei ole pelkästään siitä, 𝐨𝐧𝐤𝐨 𝐯𝐚𝐫𝐚𝐚.
Kyse on myös siitä, millaisia kannustimia yhteiskunta rakentaa.
Jos ihminen tietää, että jokaisesta lisäansiosta yhä suurempi osa viedään veroina, ei ole aivan järjetöntä kysyä, kuinka pitkälle haluamme tätä progressiota viedä.
Minä haluan mieluummin yhteiskunnan, jossa ihmisellä on oikeus ajatella:
"𝐌𝐢𝐧ä 𝐨𝐥𝐞𝐧 𝐚𝐡𝐤𝐞𝐫𝐚, 𝐦𝐢𝐧ä 𝐭𝐞𝐞𝐧 𝐞𝐧𝐞𝐦𝐦ä𝐧, 𝐦𝐢𝐧ä 𝐭𝐢𝐞𝐧𝐚𝐚𝐧 𝐞𝐧𝐞𝐦𝐦ä𝐧 𝐣𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐚ä 𝐬𝐚𝐚𝐧 𝐦𝐲ös 𝐢𝐭𝐬𝐞 𝐩𝐢𝐭ää 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐞𝐦𝐦𝐚𝐧 𝐨𝐬𝐚𝐧 𝐬𝐢𝐢𝐭ä "
En yhteiskuntaa, jossa menestystä katsotaan vähän sillä silmällä, että:
"𝐉𝐚𝐚𝐡𝐚𝐬. 𝐓𝐮𝐨 𝐭𝐢𝐞𝐧𝐚𝐚 𝐥𝐢𝐢𝐤𝐚𝐚. 𝐎𝐭𝐞𝐭𝐚𝐚𝐧𝐩𝐚𝐬 𝐭𝐮𝐨𝐬𝐭𝐚𝐤𝐢𝐧 𝐯𝐢𝐞𝐥ä vä𝐡ä𝐧."
Tiedättekö, että Mandamin Lontoossa 16500 rikasta on jo muuttanut pois kaupungista, kun hän lupasi verottaa rikkailta ja antaa köyhille??
Antaa köyhille, jotka eivät halua tehdä töitä!!
Suomestakin muuttaa koko ajan pois rikkaita, joilla on varaa se tehdä!!- Anonyymi00021
Erittäin hyvä kirjoitus ja kommentit.
- Anonyymi00022
Sosialistit ovat maan ainoa todellinen populistipuolue!
Nyt ovat SDP:n kokouksessa julkaisseet maahanmuuttajille velvollisuuksia! 😂 Kuka uskoo, kun SDP on tähän asti äänestänyt kaikki hallituksen esityksiä vastaan, joissa on jotain velvollisuuksia esitetty maahanmuuttajille.- Anonyymi00023
Kopioineet Persuilta ideoita! Alkako SDP:kin Persuuntua?! 😂
- Anonyymi00024
10 vuotta asuneet Suomessa ja syyttää valtiota siitä, että hänen lapsensa eivät vieläkään osaa kunnolla suomen kieltä.
Lisää resursseja pitäisi kuulemma artikkelin mukaan saada.
Mitä jos hänen tenavansa aloittaisivat siitä, että opiskelisivat nyt ihan itse kielen.
Normaali ihminen oppii kuudessa kuukaudessa puhumaan jo hyvin mitä tahansa tämän planeetan kieltä, kun vain alkaa itse opiskella sitä.
Ei sitä kieltä kenenkään päähän väkisin saa, jos yksilöltä puuttuu motivaatio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459