Kun en enää käy kokouksissa, minulla on paljon parempi vointi.
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Olen löytänyt todellisia ystäviä JT seurakunnan ulkopuolelta.
- Anonyymi00002
Maailmassa harrastetaan syrjintää ja vähättelyä. JT eivät ole sen parempia. Hekin harrastavat syrjintää ja vähättelyä.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Maailmassa harrastetaan syrjintää ja vähättelyä. JT eivät ole sen parempia. Hekin harrastavat syrjintää ja vähättelyä.
Olen huomannut saman! Nyt on ollut aikaa tutustua mm. Jehovan todistajien hallintoelimen jäsenen Raymond Franzin dokumenttiin nimeltään "Omantunnon käännekohta" Tämän upean teoksen ansiokas ja asiantunteva suomennos löytyy pdf-muodossa monestakin paikasta netistä. Tässä selkeät linkit, joista voit valita luku kerrallaan mielenkiintoista luettavaa!
https://johanneksenpoika.fi/raymond_franz_kirja/
Olen nukkunut yöni todella hyvin ja alloitin teologian opinnot, joita en saanut jatkaa Jehovan todistajien seurakuntalaisena.
Nyt horisontissa häämöttää muutakin kuin Harmageddon!
- Anonyymi00004
Kun ei käy konouksissa, saa tdhdä tai olla tekemättä ilman syrjintää ja kritiikkiä.
- Anonyymi00005
Olet oikeassa! Minäkin olen ollut VAPAA kaikista järjestön kahleista ja kiristyksistä jo pian 12 vuotta! Paluuta maailmanlopuilla pelottelijoihin en ole harkinnut, vaan kertonut ratkaisustani (täydellinen irtiotto jehovien järjestöstä) vielä valheessa eläville. Tällainen peli, mitä Vartiotorni pelaa keräämillään miljardeilla ei syö enää minun aikaani, voimiani eikä rahojani. Valmistuttuani eroamiseni jälkeen olen ansainnut hyvää palkkaa pian 10 vuotta ja työuraa on vielä 20 vuotta jäljellä, kauemminkin, jos Jumala, Jeesus Kristus, meidän Luojamme ja vapahtajamme suo! Jeesuksen siunaamaa jatkoa myös kaikille valheessa eläville ja valheeseen pakotetuille, tie ulos valheesta on olemassa!
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olet oikeassa! Minäkin olen ollut VAPAA kaikista järjestön kahleista ja kiristyksistä jo pian 12 vuotta! Paluuta maailmanlopuilla pelottelijoihin en ole harkinnut, vaan kertonut ratkaisustani (täydellinen irtiotto jehovien järjestöstä) vielä valheessa eläville. Tällainen peli, mitä Vartiotorni pelaa keräämillään miljardeilla ei syö enää minun aikaani, voimiani eikä rahojani. Valmistuttuani eroamiseni jälkeen olen ansainnut hyvää palkkaa pian 10 vuotta ja työuraa on vielä 20 vuotta jäljellä, kauemminkin, jos Jumala, Jeesus Kristus, meidän Luojamme ja vapahtajamme suo! Jeesuksen siunaamaa jatkoa myös kaikille valheessa eläville ja valheeseen pakotetuille, tie ulos valheesta on olemassa!
Siunausta sinulle.
Minä olen ollut vapaa vartiotornin orjuudesta jo 30 vuotta. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Siunausta sinulle.
Minä olen ollut vapaa vartiotornin orjuudesta jo 30 vuotta.Orjuutgahan se on. Toiset sanoo sulle, mitä sun pitää tehdä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Orjuutgahan se on. Toiset sanoo sulle, mitä sun pitää tehdä.
Pitäisivät huolen omista asioistaan.
- Anonyymi00009
Tuntuu vähän sille, että koirat haukkuu, karavaani kuulkee.
- Anonyymi00011
Niin, siellä beetelissä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00005 2026-08-15 07:29:39
" Paluuta maailmanlopuilla pelottelijoihin en ole harkinnut "
Niin, Oliko Herätkää nro 23 v. 1968, joka kirjoitti että vartiotorniseuralla on ylitsepursuavat todisteet että Jumala tuhoaa tämän järjestelmän v. 1975.
Tässä on sellainenkin ulottuvuus, että valokopio tuollaisesta julkaisusta olisi hyvä toimittaa jokaisen jt:n postiluukkuun. Siis tuo lehdykän kansiteksti riittäisi tietysti.
Tuossahan ei ole mitään järkeä.
Mutta Raamattu tuomitsee myös. 5 Moods. 18:20-22 todistaa povarin vääräksi profeetaksi. Ja pelkästään siitä on vartiotorniseurassa kysymys. Noin uskonnolliselta kannalta. Mutta sitähän hoidetaan bisneksenä.
V. 1975 maailmanlopun projektia toteutettaessa kirjoitti lahkolehti, että olisi hyvä myydä asuntonsa ja käyttää rahat tähän projektiin, koska loppu on niin pian.- Anonyymi00012
Miten moni jäi asunnottomaksi, kun myi asuntonsa?
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tuota minäkin olen udellut.
Kerran joku ex -jt mainitsi jonkun henkilön myyneen asuntonsa lahkolehden kehotuksen jälkeen , mutta tästä ei syntynyt enempää juttua, kun kukaan ei vastannut. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tuota minäkin olen udellut.
Kerran joku ex -jt mainitsi jonkun henkilön myyneen asuntonsa lahkolehden kehotuksen jälkeen , mutta tästä ei syntynyt enempää juttua, kun kukaan ei vastannut.Nyt on aika lopettaa keskustelu turhista aiheista tähän! Itse olen kokenut niin, että minulla on ollut paljon parempi vointi, kun olen saanut osallistua Järjestön toimintaan! Muistan aina niitä ihania lapsuusaikoja lämmöllä, kun kiersimme perheeni kanssa ovilla viemässä Valtakunnan Hyvää Uutista kiinnostuneille! Sain joskus kertoa aikuisille lehden aiheista ja ojentaa lehden sitten kiinnostuneelle! Kyllä ainakin itse koin sen hyvin hauskana ja tärkeänä vaiheena elämässäni, joka antoi lujan pohjan terveelle elämälle!
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Nyt on aika lopettaa keskustelu turhista aiheista tähän! Itse olen kokenut niin, että minulla on ollut paljon parempi vointi, kun olen saanut osallistua Järjestön toimintaan! Muistan aina niitä ihania lapsuusaikoja lämmöllä, kun kiersimme perheeni kanssa ovilla viemässä Valtakunnan Hyvää Uutista kiinnostuneille! Sain joskus kertoa aikuisille lehden aiheista ja ojentaa lehden sitten kiinnostuneelle! Kyllä ainakin itse koin sen hyvin hauskana ja tärkeänä vaiheena elämässäni, joka antoi lujan pohjan terveelle elämälle!
Minä olen aina inhonnut ovilla kiertelyä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Vaikea sanoa tarkkaa määrää. Ilmeisesti ainakin jotkut, kun järjestö tiesi kertoa veljistä, jotka olivat toimineet näin ja esitti sen hyvänä asiana vedoten jäljellä olevan ajan lyhyyteen.
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Nyt on aika lopettaa keskustelu turhista aiheista tähän! Itse olen kokenut niin, että minulla on ollut paljon parempi vointi, kun olen saanut osallistua Järjestön toimintaan! Muistan aina niitä ihania lapsuusaikoja lämmöllä, kun kiersimme perheeni kanssa ovilla viemässä Valtakunnan Hyvää Uutista kiinnostuneille! Sain joskus kertoa aikuisille lehden aiheista ja ojentaa lehden sitten kiinnostuneelle! Kyllä ainakin itse koin sen hyvin hauskana ja tärkeänä vaiheena elämässäni, joka antoi lujan pohjan terveelle elämälle!
Nyt on aika jatkaa näistä aiheista keskusteluja,aiheista jotka sinulle vartiotornihypnotisoidulle on myrkkyä.
- Anonyymi00016
" olen kokenut niin, että minulla on ollut paljon parempi vointi, kun olen saanut osallistua Järjestön toimintaan " - mainosvaltuutetun vakanssilla ilmeisesti ?
--------------
Syväkurkku » 12.09.2020 17:54
Valtakunnan palvelus kirjoitti vuonna 2002:
"Onnellinen on se kansa, jonka Jumala on Jehova!” (Ps. 144:15.) Tässä raamatunjakeessa Jehovan todistajia kuvaillaan maailman onnellisimmaksi kansaksi.
Mutta miten onnellisia me oikeasti olimme?
Jo vuosia kiinnitin useammassa seurakunnassa huomiota siihen, että monet tuntemamme sisaret napsivat mielialalääkkeitä ja veljillä rankempikin ryyppääminen oli yleistä. Nämä tavat eivät kerro kovinkaan onnellisista ihmisistä. Ajattelin usein, että nämä henkilöt olivat poikkeustapauksia ja ainoastaan sattuneet tuttavapiiriin. Ristiriitainen olo syntyi siitä, että "maailmallisten" työ- ja harrastustuttavien keskuudessa tällaista ilmiötä ei juurikaan ollut.
Ovatko mielenterveysongelmat yleisempiä Jehovan todistajilla? Selvittelin asiaa ja osoittautui, että kysymystä on tutkittu myös tieteellisesti.
Ruotsalainen psykiatri Rylander tutki vuonna 1946 126 kutsuntaikäistä Jehovan todistajaa. Näistä 51 oli neuroottisia, 42 psykoottisia, 32 henkisesti jälkeen jääneitä ja viidellä oli aivovamma. Rylander päätyi arvioimaan Jehovan todistajuuden olleen vahingollista mielenterveydelle, usein huomattavassa määrin. Rylander kuvasi tutkimiensa Jehovan todistajien olevan puutteellisia koulutukseltaan, tunne-elämältään epävakaita ja heiltä puuttuivat syvemmät sosiaaliset suhteet. (Gosta Rylander. "Jehovah's Vittnan-En Psykologisk- Sociologisk Studie," (A Psychological and Sociological Study of Jehovah's Witnesses). Nordisk Medicin (Scandinavian Medicine), Vol. 29, 1946, 526–533).
Enemmän aiheesta: https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376 - Anonyymi00018
Niin. Tuolla edellä kirjoitettu:
"olen saanut osallistua Järjestön toimintaan! Muistan aina niitä ihania lapsuusaikoja lämmöllä, kun kiersimme perheeni kanssa ovilla viemässä Valtakunnan Hyvää Uutista kiinnostuneille! "
-Tuossa on se totta, että vaikka ovella puhutasn Raamatusta, tarkoitus on että se unohdetaan, ja puhutaan vain järjestöstä, valtakunnasta.
Enää ei tarvitse, eikä saa rukoilla syntejä anteeksi, ei rakastaa lähmimmäistäänkään.
Lahkojutut pitää vain kehua, mitä ne sitten milloinkin ovatkin. - Anonyymi00019
Ennustus Jes. 41:25 "Pohjoisesta minä herätin miehen, ja auringon nousun suunalta hän tuli..."
Hesekiel kertoo näyssään, kuinka kuolleet luut heräävät, lopun aikana.
Jehovan todistajat kuten helluntalaiserkin, kuten mormonit ym. muut, ovat tulleet tänne auringon laskun mailta.
Mutta voihan olla, että tämä mies on joskus saattanut kuulua näihin lahkoihin, hyvin toden näköisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde931392- 47921
- 95895
MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(
MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku86815Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j57737- 64602
- 42591
- 34577
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan191567- 48547