Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
Apt 13:2
Pyhä Henki ja apostoli Paavali
98
106
Vastaukset 98
- Anonyymi00001
On erittäin mielenkiintoista lukea apostolien teoista, kuinka Jumalan Pyhä Henki, jonka Jeesus Kristus lähetti lupauksensa mukaisesti tänne Maahan, niin miten Hän vaikutti apostoli Paavalin elämässä kaikissa vaiheissa ja käytti suurenmoisesti Paavalia evankeliumin työssä.
- Anonyymi00002
Pyhä Henki on Jeesukseen uskovien opastaja ja johdattaja ja auttaja kaikin puolin. 😊
- Anonyymi00005
Pyhä Henki on ollut koko ajan Maapalllolla, maan luomisesta alkaen.
Mooseksella oli oikea Pyhä Henki.
Moosesta meidän on uskominen, ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
Jes. 63:11
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä. - Anonyymi00030
Anonyymi00002 kirjoitti:
Pyhä Henki on Jeesukseen uskovien opastaja ja johdattaja ja auttaja kaikin puolin. 😊
Aamen!
- Anonyymi00003
Paavalissa oli Saatanan enkeli mukana lähetysmatkoilla.
2.Kor.12
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
8 For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.- Anonyymi00004
Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Vanha testamentti ja eri tyyppi. Kohta tulee varmaan lainaus Mein Kampfista jolla herjataan Paavali.
- Anonyymi00031
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Herran Henki on poistunut Teuvosta.
- Anonyymi00006
Tämä kohta osoittaa hyvin sen, että Saul oli Jumalan valinta apostoliksi ja ettei hän ollut saatanan apuri joka loi oman opin Jeesuksen opetusten rinnalle.
Jumala ilmoitti valintansa myös muille Pyhän Hengen kautta Damaskos tien tapahtumien jälkeen.
Tässä näkyy hyvin se kuinka Pyhä Henki toimii seurakunnan keskellä vaikka se ei selviä oliko sanoma kaikkien kuultavissa. Todennäköisesti näin oli koska ketään yksilöä ei mainittu jonka kautta viesti olisi välittynyt.
Osa viesteistä on vain henkilölle itselleen tai eteenpäin välitettävä. Se riippuu tietysti viestin sisällöstä ja voi tulla viesti myös tietylle henkilölle välitettäväksi.
Tekstin muoto osoittaa sen ettei viesti tullut suoraan kahdelle valitulle joten syy on mitä todennäköisemmin se, että muiden asema Jumalan viestin välittäjän voidaan tarvittaessa vahvistaa muiden suiden kautta totuden sanaksi.
Jos kyseisen jakeen haluaa kyseenalaistaa, pitää vedota siihen, että kyseessä on kertomus tapahtumasta jonka Paavali on todennäköisesti itse kertonut ollessaan vankina Roomassa.
Barnsbas on myös yksi mahdollinen lähde koska hän oli tärkeä henkilö Antiokian seurakunnan synnyssä jossa hän toimi Jerusalemin seurakunnan lähettämänä.
Tapahtumien lähde on muu kuin kirjoittaja itse.
Mitä tulee siihen oliko Paavali Jumalan valitsema sen kielto on vaikeampaa, kuin Juudaksen tilalle valitun Mattiaan valinnan kieltäminen Jumalan työnä.
Arvalla tehty ratkaisu uudesta apostolista oli yksin Pietarista lähtöisin eikä mukana ollut Pyhä Henki. Mikäli päätös olisi ollut Jumalasta Pyhä Henki olisi ilmoittanut asiasta koko seurakunnalle tai yhden kautta välitettäväksi.
Arpa on ollut tapa vanhan testamentin puolelta mutta Pyhä Henki oli ja on se jonka kautta tahto on ilmoitettu selvästi apostolien aikaan myös isommalle joukolle samaan aikaan.
Näky viinimaljasta. Tapahtumapaikka helluntaiseurakunta
Näky saarnan jälkeen. Kuuntelin silmät kiinni.
Saarnan loputtua silmien eteen ilmestyi pikari mikä täyttyi nopeasti ja valui yli äyräiden.
Itse tulkitsin sen menevän yli Raamatun opetuksen mikä ei ole hyväksyttävää.
Paikalla olleen naisen mukaan sana oli vahvaa ja siitä riitti vaikka muille jakaa.
Kaksi eri tulkintaa minun ja harhaopissa elävän seurakuntalaisen.
Viinimalja näyssä mukana seurakunnassa joka kieltä alkoholin ja juomana mehu ehtoollisella.- Anonyymi00007
Olisiko voinut mahdollisesti jättää väliin tuon kuoliaaksi kiduttamisen ja kiroamisen KIROUKSEKSI, kun tuo Jumalan valinta tehtiin, kun kristinuskon mukaan se kuoliaaksi kidutettu ja kirottu oli itse LUOJAJUMALA Jeesuksen nimeen?
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Olisiko voinut mahdollisesti jättää väliin tuon kuoliaaksi kiduttamisen ja kiroamisen KIROUKSEKSI, kun tuo Jumalan valinta tehtiin, kun kristinuskon mukaan se kuoliaaksi kidutettu ja kirottu oli itse LUOJAJUMALA Jeesuksen nimeen?
Ja kun KIROUKSIA LUETAAN SAATANAN VOIMAN AVULLA.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja kummarretaan tulivuorta.
Niin harhaoppinen tietenkin näkee Paavalin herjaamisen ohessa. - Anonyymi00024
Lahkolaissten mehulitkujen käyttö ehtoollisella väkevän viinin korvikkeena on paha Jeesuksen veren pilkka.
- Anonyymi00032
Anonyymi00008 kirjoitti:
Älä sitten lue kirouksia. Lopeta sellainen.
- Anonyymi00011
Arvonta oli Jumalasta.
2. Moos. 28:30
Ja pane jumalanvastausten rintakilpeen uurim ja tummim, niin että ne ovat Aaronin sydämen päällä, hänen astuessaan Herran eteen. Ja niin kantakoon Aaron Jumalan vastaukset israelilaisille sydämensä päällä aina Herran edessä ollessaan.
Tooran mukaan Aaronin rintakilpi on tallessa Liitonarkussa ja se tulee uuteen Jerusalemin temppeliin, samoin kun laintaulaut. Siksi lahkolaiset vihaa Jumalan lakien noudattamista. Lahkoissa lait on vaihdettu villitseviin hurmoshenkiin.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi00012
Ilmestyskirja on Jeesuksen puhetta.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00013
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Jeesus ilmoitti eläissään oikeille Karistan apostoleilleen kaiken mahdollisen, mitä tulee tietää.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Mitä siihen on jälkikäteen Paavalin kaltaiset valeapostolit lisänneet, se on pahasta. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Jeesus ilmoitti eläissään oikeille Karistan apostoleilleen kaiken mahdollisen, mitä tulee tietää.
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Mitä siihen on jälkikäteen Paavalin kaltaiset valeapostolit lisänneet, se on pahasta.Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä vääristä jeesuksista, henkijeesuksista ja uusista Paavalin kaltaisista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa, sitä hävittämässä.
Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä siihen on jälkikäteen Paavalin kaltaiset valeapostolit lisänneet, se on pahasta.Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
- Anonyymi00016
Paavalia ei auttanut pelkästään Pyhä Henki, vaan hän koki jatkuvasti Suuria ilmestyksiä Kristukselta. Lisäksi hänellä oli vahva yhteys muihin uskoviin ja seurakuntiin. En osaa sanoa riittääkö pelkkä Pyhä Henki Heprealaiskirjeen kaltaisen mestariteoksen kirjoittamiseen. Mutta tänä päivänä on Tekoälyllä yhteys miljoonan huipputiedemiehen teoksiin. Kuitenkaan se ei kykene Paavalin veroisia kirjoituksia luomaan ainakaan vielä.
Tosin Viisaimman Kuningas Salomon Viisauden kirjassa olevassa Viisauden ylistyksessä mainitaan että ajan oloon Tekoäly kehittyy Kaikkivoipaksi Jumalaksi. Paavalissa oli sitä jotakin samaa. Mutta hän oli inhimillisten rajoitusten alainen esim nopeuden suhteen.
Kunpa Paavali pysyisi aina askeleen edellä muita ja hänet täytettäisiin alati uudelleen kun hän vuodattaa itsensä tyhjiin.- Anonyymi00017
Paavali oli valheveikko. Valeapostoli.
Ei pitänyt sitä pahana ollenkaan, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavali oli valheveikko. Valeapostoli.
Ei pitänyt sitä pahana ollenkaan, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi00019
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi00020
Jumalan Henki oli uskoontulosta asti Paavalin elämässä.
- Anonyymi00021
Paavalissa oli Saatanan enkeliruhtinas kuolemaan asti.
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisesä yhtä aikaa.
- Anonyymi00022
Paavali kuului tähän apostolien ryhmään.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
OIkeiden12 Kristuksen apostoleiden nimet mainitaan Apt.1 -kohdalla.
Paavali ei siihen joukkoon kuulu. - Anonyymi00023
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Tuo oli hyvä lainaus. Kiitos siitä. Luin pari päivää sitten Koraanista että ihmiset eivät usko vaikka Jumala herättää kuolleita. He epäilee että herätetyt on demoneja eikä niitä ihmisiä jotka kuolivat. Demonit vain esittävät heitä.
Mutta joka uskoo Moosekseen ja profeettoihin on aina oikealla tiellä. Hän ymmärtää Jumalan siunaavan Moosesta kuulevia oli nämä keitä tahansa. Ja ihmiset jotka ei nouse enää olivatkin Jumalan vihollisia. He vihasi Jumalaa. Ennemmin nousee Moosesta kunnioittava demoni kuin vihamies.
Sellainen ihminen ei katkeroidu vaan luottaa Jumalaan. Ja sallii Jumalan siunaavan kaikkia lain mukaisesti.- Anonyymi00026
Miksi ensimmäinen käsky kieltää eläinten kuvat. Koska ne jotka vihaa Jumalaa rangaistaan kolmanteen ja neljänteen sukupolveen siten että he jälleen syntyy eläimeksi. Israelin eläimistö koostuu henkilöistä jotka kärsii rangaistusta eläimen ruumiissa.
Mutta Jumala näyttää ARMON tuhansiin sukupolviin niille jotka pitää käskyt ja rakastaa Jumalaa.
Tällaisen selityksen sain kun luin kymmentä käskyä päivittäin muutaman kuukauden ajan. Tietenkin tämä on sanan mukaista kirja opin tulkintaa. Mutta oikeasti TUTKIMATTOMAT OVAT JUMALAN TUOMIOT. HÄN ARMAHTAA KETÄ TAHTOO.
Eläinten kuvien palvomisen kieltämiseen ei ole kuitenkaan mitään maagista salattua ja tuntematonta syytä vaan syy on käytännön läheinen. Jopa Hare Krishna opettaa että helvetti merkitsee eläimen ruumiiseen joutumista. Ehkä myös buddhalaisuus, mutta sitä en tiedä. Niitä kuvia ei vain tule palvoa. Ne ovat kuvia rangaistusta kärsivistä ihmisistä pahimmassa tapauksessa. - Anonyymi00028
Lait on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti sitä varten, että niitä kunioitetaan ja noudatetaan mahdollisimman hyvin. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Roistot ja murhamiehet neuvoo, että lait on kumottu ja kuopattu, eikä niitä tarvi enää noudattaa. - Anonyymi00043
Anonyymi00028 kirjoitti:
Lait on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti sitä varten, että niitä kunioitetaan ja noudatetaan mahdollisimman hyvin. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Roistot ja murhamiehet neuvoo, että lait on kumottu ja kuopattu, eikä niitä tarvi enää noudattaa.No tänä päivänä meillä on oikeuslaitos, toista se oli 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi00027
Valehtelijoissa on valheen henki, ei mitään Pyhää Henkeä.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?- Anonyymi00040
Mikähän harhaajohtaja syntitermein on tässä liikkeellä, kun juutalaisuuden synti ei ole mikään tuomioasia edes.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mikähän harhaajohtaja syntitermein on tässä liikkeellä, kun juutalaisuuden synti ei ole mikään tuomioasia edes.
Liekö tekstikohdan tarkoitus on vain juoruta valehtelemista vihjeenä.
- Anonyymi00029
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."- Anonyymi00039
Juu ei, se oli juutalaisten oppia, olisi se ollut törkeää, jos ajattelee, kun tekee jotakin omaa, on tuhottava myös juutalaisten uskonto. Se on heidän asiansa.
- Anonyymi00033
Käsitteestä Pyhä henki, kannattaa aloittaa lukemalla Apostolien tekojen 19 luku, historiallinen tapahtuma vuodelta 53.
- Anonyymi00034
Ja katsoa sen mukaan uskonsa ja kuvitelmansa, kun tarkistaa Matteus 7. luvun.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ja katsoa sen mukaan uskonsa ja kuvitelmansa, kun tarkistaa Matteus 7. luvun.
Vihje: "minun nimeeni".
- Anonyymi00036
Lahkoissa ihmisiä viskoo nurin villitsevät hurmoshenget ja opit on sen mukaisia.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Joissakin lahkoissa poltetaan Katekismuksiakin, koska niissä on Jumalan kymmenen käskyä ja kehotus niiden noudattamiseen.- Anonyymi00037
Joko luit Apostolien tekojen 19. luvun, laitatko esille! Siihen kastamiseen asti ja sen.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Joko luit Apostolien tekojen 19. luvun, laitatko esille! Siihen kastamiseen asti ja sen.
Ja sitten voit pohtia, että miten liittyy Matteus 7. lukuun.
- Anonyymi00042
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ja sitten voit pohtia, että miten liittyy Matteus 7. lukuun.
Laita pohdinta julki, niin voi muutkin miettiä ja kommentoida.
- Anonyymi00044
Joh 14:36
”Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.”
Näinhän Jeesus omillensa lupasi.- Anonyymi00045
Huomio konteksti.
Jeesus antoi oman Pyhän Hengen suustaan vain omille oikeille apostoleille, ei Paavalille.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." - Anonyymi00047
Johanneksen evankeliumi:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, TOTUUDEN HENKI, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN ON TODISTAVA MINUSTA.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Sinun Pyhä henkesi ei ole totuuden Henki, sen osoittaa jo Apostolien tekojen 19. lukukin. - Anonyymi00049
Mistä löysit tuollaisen jatko-osan, kun minun raamattu loppuu vain jakeeseen 31? No hyvä vitsihän tämä tietysti oli.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Mistä löysit tuollaisen jatko-osan, kun minun raamattu loppuu vain jakeeseen 31? No hyvä vitsihän tämä tietysti oli.
Ja ennen kaikkea onkin tärkeää alleviivata, että Pyhä henki ei ole missään nimessä sama asia kuin totuuden Henki.
- Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, TOTUUDEN HENKI, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN ON TODISTAVA MINUSTA.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Sinun Pyhä henkesi ei ole totuuden Henki, sen osoittaa jo Apostolien tekojen 19. lukukin.Totuuden (Jeesuksen Henki) oli vain 12 oikealla Kristuksen apostolilla, joiden nimet mainitaan Apt.1 kohdassa. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.
lm. 21:14
Heille Jeesus opetti eläissään kaiken mahdollisen mitä tulee tietää. Mitä siihen valapostolit on jälkikäteen lisänneet, se on pahasta.
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi00052
Anonyymi00045 kirjoitti:
Huomio konteksti.
Jeesus antoi oman Pyhän Hengen suustaan vain omille oikeille apostoleille, ei Paavalille.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."Jeesuksesta käytetään nimeä Totuus. Oikeat apostolit saivat Jeesuksen suusta Totuuden Hengen lahjan.
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Jeesuksesta käytetään nimeä Totuus. Oikeat apostolit saivat Jeesuksen suusta Totuuden Hengen lahjan.
Ketähän mahdillisesti ovat ne, jotka uskovat Jeesusta?
- Anonyymi00058
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ketähän mahdillisesti ovat ne, jotka uskovat Jeesusta?
Ja kukahan oli se Jeesusta uskova, joka kirjoitteli Jeesuksen evankeliumiin synti-sanoja hönen suuhunsa, jonka syntiopin vastustamisesta hänet tapettiin?!
- Anonyymi00046
Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, demoni.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Anonyymi00048
Paavalin henkiopas
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 4566
σαταν
Satan sat-an'
Sanan tausta
Sanaluokka
of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567
subst. (name, mask.)
King James Version käännökset sanasta
AV-Satan 1
Merkitys
1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to
1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ
1a1) he incites apostasy from God and to sin
1a2) circumventing men by his wiles
1a3) the worshippers of idols are said to be under his control
1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases
1a5) by God's assistance he is overcome
1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment
1b) a Satan-like man- Anonyymi00055
Tuletteko te onnellisiksi tästä paskanjauhannasta?!
Tämän näytelmän päätähti on Jeesus eikä Paavalin. Puhukaa Jeesuksesta, älkää Paavalista. - Anonyymi00057
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tuletteko te onnellisiksi tästä paskanjauhannasta?!
Tämän näytelmän päätähti on Jeesus eikä Paavalin. Puhukaa Jeesuksesta, älkää Paavalista.Ilman Paavaliakin on koko joukko ongelmia Jeesuksenkin julustamaksi käskemässä evankeliumissa.
- Anonyymi00054
Paavalissa oli vaheen henki "The messenger of Satan".
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.- Anonyymi00056
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Anonyymi00059
Anonyymi00056 kirjoitti:
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.JA ENTÄS SITTEN - ETKÖ VIELÄKÄÄN PARANE TRAUMASTA?
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
JA ENTÄS SITTEN - ETKÖ VIELÄKÄÄN PARANE TRAUMASTA?
Lisäystä - nämä olisivat nyllä terapian tarpeessa - asioiden toistaminen raamatusta kopioimalla ei ole sitä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
JA ENTÄS SITTEN - ETKÖ VIELÄKÄÄN PARANE TRAUMASTA?
Ei harhaoppinen parannu vaikka tykillä ampuisi.
- Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Lisäystä - nämä olisivat nyllä terapian tarpeessa - asioiden toistaminen raamatusta kopioimalla ei ole sitä.
Paavalin voi nyt kokonaan jo unohtaa, hänelle ei ole kirjoitettu roolia raamatun kolmanteen osaan, kun hänet jo ilmestyskirjassa tungetaan vääränä profeettana uskojiensa kanssa tuliseen pätsiin. Jatko-osa on vain Jeesusta uskoville.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Paavalin voi nyt kokonaan jo unohtaa, hänelle ei ole kirjoitettu roolia raamatun kolmanteen osaan, kun hänet jo ilmestyskirjassa tungetaan vääränä profeettana uskojiensa kanssa tuliseen pätsiin. Jatko-osa on vain Jeesusta uskoville.
Toistaiseksi tosin näyttää siltä - kuten joku joskus kirjoitti - minun lahkossani ei ole yhtään jäsentä.
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Toistaiseksi tosin näyttää siltä - kuten joku joskus kirjoitti - minun lahkossani ei ole yhtään jäsentä.
Hyvä Luoja - lisäystä - vai on siellä edellä totuuden Henki balsamoidulla muumiolla ja Auringonjumala Son Invictuksellakin!
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Hyvä Luoja - lisäystä - vai on siellä edellä totuuden Henki balsamoidulla muumiolla ja Auringonjumala Son Invictuksellakin!
No, ehkä se kolmas osa kirjoitetaan vasta, kun teidät on korjattu pois.
- Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
No, ehkä se kolmas osa kirjoitetaan vasta, kun teidät on korjattu pois.
Nyt se on mahdoton tehtävä - liian paljon traumatisoituneita ja kilahtaneita.
- Anonyymi00068
Jos asiantuntemattomat tuomitsevat Paavalin valehtelijaksi, mutta uusi Paavalin opetus, kertoo totuuden teoissa ja ihmeissä, jotka ovat kaikkien näkyvillä, mutta ymmärtämättömät tuomitsevat Paavalin syntiseksi. Paavalilla oli herkkä synnintunto, siksi hän toisaalla tuskittelee olevansa syntisistä suurin. Nämä purkaukset talletettiin uuteentestamenttiin, jotta kristityt saisivat vertaistukea omiin synnintuntoihinsa. Saatanan käskyläiset nyppivät irrallisia jakeita ja rakentelevat niistä omia harhauttavia koosteitaan.
- Anonyymi00067
Näkymätön ovela saatanan henki riehuu puuhailemassa pahojaan 24/7. Suoraan uudestisyntyneeseen kristittyyn se ei pysty, mutta ympärillä olevien normaali ihmistenkin kautta se pystyy hankaloittamaan kristityn elämää. Etenkin pimeyden voimien valtaamat kadotuksen lapset, ovat mieluusti mukana kaikessa pahassa. Nämä demonit, eivät pystyneet vaikuttamaan Paavalin Pyhän Hengen inspiroimaa henkisielua, eikä mieltä. Saatanan enkelin rusikointi tuli ilmi saastuneiden ihmisten väkivaltana Paavalia kohtaan. Mutta Jeesus varjeli tätä loistavaa Jumalan väkevää asetta loppuunasti. Hän juoksi hyvän kilvoituksen. Hän koki lopulta marttyyrimäisen kohtalon ja astui Jumalansa eteen maailman runtelemana, mutta sai erään kirkkaimmista kruunuista palkkioksi.
- Anonyymi00069
Valitettavasti jäikin kiroukseksi kirottuna helvettiin, kun Ap.19 todistaa, ettei ylösnousemusta tapahtunutkaan. Saman todistaa kolminaisuusoppi.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Valitettavasti jäikin kiroukseksi kirottuna helvettiin, kun Ap.19 todistaa, ettei ylösnousemusta tapahtunutkaan. Saman todistaa kolminaisuusoppi.
Ja sitten 1.Kor.3:13 todistaa, että tekin menette helvettiin. Mahtaa siellä ollan tunkua?!
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Ja sitten 1.Kor.3:13 todistaa, että tekin menette helvettiin. Mahtaa siellä ollan tunkua?!
Ups unohdin, tehän odotatte viimeistä päivää ja maailman palon liekkejä maan alla, ja nousette vasta sitten elävältä tuleen Moolokin palvontana.
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ups unohdin, tehän odotatte viimeistä päivää ja maailman palon liekkejä maan alla, ja nousette vasta sitten elävältä tuleen Moolokin palvontana.
Tämä on kirkon vainajan siunaus.
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Tämä on kirkon vainajan siunaus.
Lisäystä - ei ole kyllä jätetty tarinaan teille yhtään aukkopaikkaa, ei edes jouston varaa.
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Lisäystä - ei ole kyllä jätetty tarinaan teille yhtään aukkopaikkaa, ei edes jouston varaa.
Hyvä niin - kun idea on kuitenkin koota luonnostaan vihattavat, että maailma pelastuu.
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Hyvä niin - kun idea on kuitenkin koota luonnostaan vihattavat, että maailma pelastuu.
Sekä kaikki sekopäät.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sekä kaikki sekopäät.
Niin, onko se sekopäisyyttä, kun tarjous koskee, että palvo Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina, niin sinun ei tarvitse vastata omista pahoista teoista ja pääset taivaaseen, kun koko opissa ei edes ole mitään taivasta?!
- Anonyymi00077
Paavali oli valheapostoli, ei oikea Kristuksen apostoli ollenkaan.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00078
Paavalissa oli valheen henki.
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.- Anonyymi00079
Paavalin kirkastama totuus kihahtaakin helposti päähän, jos sitä pelkkää nauttii.
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Paavalin kirkastama totuus kihahtaakin helposti päähän, jos sitä pelkkää nauttii.
Ei ne viisaat Juutalaisetkaan niitä Paavalin valheita hyväksyneet.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
- Anonyymi00081
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.
- Anonyymi00082
Usko kannattaa perustaa Jeesuksen omiin opetuksiin ja hänen kanssa eläneiden oikeiden apostolien opetuksiin, niissä on totuus.
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
Usko kannattaa perustaa Jeesuksen omiin opetuksiin ja hänen kanssa eläneiden oikeiden apostolien opetuksiin, niissä on totuus.
Mitä tarkoittaa uskon perustaminen?
- Anonyymi00084
Paavalin oppi on täysin päinvastainen Jeesuksen opetukseen, juutalaista syntioppia Baal-jumalalla ja jopa ihmisuhrauksella, jonka vastustamisesta Jeeaus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä, ja jonka oppia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi!
Ei sitä voi sanoa, että joku osa on siitä 'ihan kelvollista', kun jumaluutenakin on Jeesuksen sanoin Saatana ja arkeologisin todistein kyseessä on puhuva Pedon kuva, voi hyvä Luoja.
On kuin ostaisi pelkän puoliksi käytetyn rengasparin ja kehuisi, että kyllä on tosi hyvä auto.
Teiltä puuttuu kokonaan äly ja järki koko juttuun! - Anonyymi00085
Anonyymi00084 kirjoitti:
Paavalin oppi on täysin päinvastainen Jeesuksen opetukseen, juutalaista syntioppia Baal-jumalalla ja jopa ihmisuhrauksella, jonka vastustamisesta Jeeaus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä, ja jonka oppia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi!
Ei sitä voi sanoa, että joku osa on siitä 'ihan kelvollista', kun jumaluutenakin on Jeesuksen sanoin Saatana ja arkeologisin todistein kyseessä on puhuva Pedon kuva, voi hyvä Luoja.
On kuin ostaisi pelkän puoliksi käytetyn rengasparin ja kehuisi, että kyllä on tosi hyvä auto.
Teiltä puuttuu kokonaan äly ja järki koko juttuun!Vai onko saananpalvonta ok, kun vähän viilaataan sitä?!
- Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Vai onko saananpalvonta ok, kun vähän viilaataan sitä?!
Siis saatananpalvonta - kristinusko juutalaisella syntiopilla on ihan sitä itteänsä.
- Anonyymi00087
Anonyymi00085 kirjoitti:
Vai onko saananpalvonta ok, kun vähän viilaataan sitä?!
Mutta tämäkin on eri asia kuin itse tarina - kumpikaan ei ole "OPETUSTA" - ei Pasvali eikä Jeesus - yhtään sen enempää kuin Mika Waltarin kirjakaan Egyptistä nimeltä Sinuhe Egyptiläinen, vaan VAIN kirja ja kertomus HYVÄSTÄ TIEDOSTA JA PAHASTA TIEDOSTA.
- Anonyymi00088
Anonyymi00087 kirjoitti:
Mutta tämäkin on eri asia kuin itse tarina - kumpikaan ei ole "OPETUSTA" - ei Pasvali eikä Jeesus - yhtään sen enempää kuin Mika Waltarin kirjakaan Egyptistä nimeltä Sinuhe Egyptiläinen, vaan VAIN kirja ja kertomus HYVÄSTÄ TIEDOSTA JA PAHASTA TIEDOSTA.
Mutta siitä saisi opetuksen Jeesuksen opetukseen kyllä pienellä hiomisella, Paavaliin ei.
- Anonyymi00089
Heh Teuvo! Ennen se oli sinulla toisinpäin. Laitetaan tämä nyt kuitenkin sinulta vanhuuden piikkiin, mutta vanhoissa maneereissasi olet silti vahvasti kiinni.
- Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Heh Teuvo! Ennen se oli sinulla toisinpäin. Laitetaan tämä nyt kuitenkin sinulta vanhuuden piikkiin, mutta vanhoissa maneereissasi olet silti vahvasti kiinni.
Ei Paavalin herjaaminen ole mitään teuvolaisuutta, vaan kaikki lakihenkiset ovat siinä kiinni ja sen hyväksyvät. Heille käy mainiosti se että Paavalia pilkataan ja lakia korostetaan, siten miten yksikään piirto ei katoa ja miten kääntynyt Paavali hylkäsi lain ja toi tilalle Pyhän Hengen. Mikä ei tarkoita laittomuudessa elämistä, vaan sitä ettei julista lakia vaan Kristusta.
Paavalin herjaamisen kaiku on hyvin monissa jotka lakia korostavat, jotka ovat sitoutuneet vielä vanhaan liittoon. Tietenkin, koska juuri Paavali toi uuden liiton pakanoille ja vanhurskauden ilman lakia ja lain tekoja. Hän julisti Jumalan antaman vanhurskauden nillle, joilla on Pyhän Hengen luoma lihasydän. - Anonyymi00091
Anonyymi00090 kirjoitti:
Ei Paavalin herjaaminen ole mitään teuvolaisuutta, vaan kaikki lakihenkiset ovat siinä kiinni ja sen hyväksyvät. Heille käy mainiosti se että Paavalia pilkataan ja lakia korostetaan, siten miten yksikään piirto ei katoa ja miten kääntynyt Paavali hylkäsi lain ja toi tilalle Pyhän Hengen. Mikä ei tarkoita laittomuudessa elämistä, vaan sitä ettei julista lakia vaan Kristusta.
Paavalin herjaamisen kaiku on hyvin monissa jotka lakia korostavat, jotka ovat sitoutuneet vielä vanhaan liittoon. Tietenkin, koska juuri Paavali toi uuden liiton pakanoille ja vanhurskauden ilman lakia ja lain tekoja. Hän julisti Jumalan antaman vanhurskauden nillle, joilla on Pyhän Hengen luoma lihasydän.Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - Anonyymi00092
Anonyymi00091 kirjoitti:
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Lait koski naisia, mutta ei tosimiehiä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Lait koski naisia, mutta ei tosimiehiä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Paavali laittoi naiset hiljaiseksi, siksi monet lahkolaismiehet ihailee Paavalia.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi00094
Jumala vaikutti Henkensä kautta suuria ja siunattuja tekoja Paavalin elämässä.
- Anonyymi00095
Paavalissa oli Saatanan enkeli "The messenger of Satan".
Paavalin palvonta on pahaksi. Paavalia ei pidä ottaa idolikseen.- Anonyymi00097
No niin Teuvo. Sä tykkäät pyöritellä tuota vanhaa levyä.
Muista kuitenkin, että pistin Paavalissa oli hänellä LIHASSA, siis toistan lihassa, vielä kerran, LIHASSA, ja vielä: LIHASSA. Ei siis hengessä, eikä sielussa, EI HENGESSÄ EIKÄ SIELUSSA. Laitetaan vielä: EI HENGESSÄ EIKÄ SIELUSSA.
Noin. Vaikka voihan de olla ja onkin, että SINÄ ET HALUA YMMÄRTÄÄ OIKEIN. Ja siksi jatkat herjaamista.
”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu LIHAANI pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.”
2 Kor 12:7 - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
No niin Teuvo. Sä tykkäät pyöritellä tuota vanhaa levyä.
Muista kuitenkin, että pistin Paavalissa oli hänellä LIHASSA, siis toistan lihassa, vielä kerran, LIHASSA, ja vielä: LIHASSA. Ei siis hengessä, eikä sielussa, EI HENGESSÄ EIKÄ SIELUSSA. Laitetaan vielä: EI HENGESSÄ EIKÄ SIELUSSA.
Noin. Vaikka voihan de olla ja onkin, että SINÄ ET HALUA YMMÄRTÄÄ OIKEIN. Ja siksi jatkat herjaamista.
”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu LIHAANI pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.”
2 Kor 12:7Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, jolta puuttuu fyysinen ruumis.
Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, samaa tarkoittava sana.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
- Anonyymi00096
1. Moos. 14:4
He olivat kaksitoista vuotta olleet Kedorlaomerin alaisina mutta nousivat kolmantenatoista vuotena kapinaan.
Paavali meni kapinaan Jumalaa vastaan julistamalla itsensä Jeesuksen 13. apostoliksi.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. - Anonyymi00099
Pitää uskoa, että lakihenkinen fariseus on sellainen vaikka voissa paistaisi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1421660- 1541134
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät70980Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi345977- 68753
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56743- 69701
- 38654
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7621Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33591