”Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
Room 9:28
Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti.
47
<50
Vastaukset 47
- Anonyymi00001
Jumalan sana toteutuu. 😊
- Anonyymi00020
Allahin!
- Anonyymi00002
Kyllä. Vastaväitteistä huolimatta!
- Anonyymi00003
Ei minulle ole mitenkään epäselvää, etteikö Paavali tiennyt mitä hän huijauksellaan teki - sanoohan hän raamatussa jo ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen.
- Anonyymi00004
Ja kun ovat itse rakentaneet, pystyvät myös itse tuhoamaan. Lukeehan tämä jo yli 150 vuotta vanhassa kirjeessä, jonka Albert Pike lähetti italialaispoliitikolle Yhdysvalloista.
- Anonyymi00005
Tästäkin huolimatta Raamattu on vain kokoelma ihmisten kirjoittamia mielikuvitustarinoita, minkä jokainen täysijärkinen ymmärtääkin.
- Anonyymi00006
”Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti.”
niin Koraanissa on hyvin samantapaisia kohtia sekä tyylin että sisällön puolesta: Jumalan sana/päätös toteutuu väistämättä ja nopeasti tai täydellisesti maan päällä.
Erityisen lähellä ovat esimerkiksi:
Koraani 10:82: “Ja Jumala vahvistaa totuuden sanoillaan, vaikka rikolliset sitä vihaavat.”
Koraani 40:68: Jumala antaa elämän ja kuoleman, ja kun Hän päättää jostakin asiasta, Hän vain sanoo sille “Ole!”, ja se on.
Koraani 16:40: “Kun Me tahdomme jotakin, Meidän sanamme sille on vain: ‘Ole!’, ja se on.”
Koraani 54:50: “Meidän käskymme on vain yksi sana, silmänräpäyksen kaltainen.”
Mutta on tärkeä ero: Room. 9:28:n “lopullisesti ja rutosti” (kreikan syntemnōn kai suntemnōn) tarkoittaa ajatusta, että Jumala saattaa asian päätökseen nopeasti/perusteellisesti. Koraanin vastaavat jakeet korostavat enemmän Jumalan käskyn ehdotonta voimaa ja toteutumista.
Eli jos etsiä nimenomaan “Jumalan sana toteuttaa nopeasti ja ratkaisevasti sen, minkä Hän on päättänyt” -analogista kohtaa, Koraani 54:50 on ehkä kaikkein osuvin rinnastus. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
”Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti.”
niin Koraanissa on hyvin samantapaisia kohtia sekä tyylin että sisällön puolesta: Jumalan sana/päätös toteutuu väistämättä ja nopeasti tai täydellisesti maan päällä.
Erityisen lähellä ovat esimerkiksi:
Koraani 10:82: “Ja Jumala vahvistaa totuuden sanoillaan, vaikka rikolliset sitä vihaavat.”
Koraani 40:68: Jumala antaa elämän ja kuoleman, ja kun Hän päättää jostakin asiasta, Hän vain sanoo sille “Ole!”, ja se on.
Koraani 16:40: “Kun Me tahdomme jotakin, Meidän sanamme sille on vain: ‘Ole!’, ja se on.”
Koraani 54:50: “Meidän käskymme on vain yksi sana, silmänräpäyksen kaltainen.”
Mutta on tärkeä ero: Room. 9:28:n “lopullisesti ja rutosti” (kreikan syntemnōn kai suntemnōn) tarkoittaa ajatusta, että Jumala saattaa asian päätökseen nopeasti/perusteellisesti. Koraanin vastaavat jakeet korostavat enemmän Jumalan käskyn ehdotonta voimaa ja toteutumista.
Eli jos etsiä nimenomaan “Jumalan sana toteuttaa nopeasti ja ratkaisevasti sen, minkä Hän on päättänyt” -analogista kohtaa, Koraani 54:50 on ehkä kaikkein osuvin rinnastus.Etsitään nyt Koraanista kaikkein “Uuden testamentin kaltaiset” mahtipontiset kohdat, esimerkiksi sellaiset, jotka muistuttavat “koetelkaa henget”, “tulkaa minun luokseni”, “minä olen...” ja “viimeisenä päivänä...” -tyyppisiä Jeesuksen ja apostolien lauseita.
Jos etsiä nimenomaan Koraanin kaikkein voimakkaimpia ja Uutta testamenttia muistuttavia kohtia, tässä on hyvä kokoelma, kyse on ennen kaikkea samankaltaisesta ilmaisusta tai ajatuksesta.
1. “Koetelkaa” — 1. Joh. 4:1
1. Joh. 4:1
“Älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta...”
Koraani 49:6
“Jos jumalaton tuo teille uutisen, tarkistakaa se...”
Tämä on todella lähellä periaatetta: älä usko heti — tutki ensin.
2. “Minä olen” — Jumalan ainutlaatuisuus
Joh. 8:58
“Ennen kuin Abraham syntyi — minä olen.”
Koraani ilmaisee Allahin olemassaolon eri tavalla, esimerkiksi:
Koraani 57:3
“Hän on Ensimmäinen ja Viimeinen, Näkyvä ja Kätketty.”
Tässä on erittäin voimakas kuvaus Jumalasta, joka ei ole sidottu aikaan samalla tavalla kuin luomakunta.
3. “Ole!” — ja kaikki tapahtuu
Uudessa testamentissa Jumalan luova sana on erittäin vahva teema.
Koraanissa:
Koraani 36:82
“Kun Hän tahtoo jotakin, Hänen käskynsä on vain sanoa sille: ‘Ole!’ — ja se on.”
Tämä on yksi Koraanin kaikkein dramaattisimmista lauseista.
4. Taivas ja maa katoavat
Matt. 24:35
“Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”
Koraanissa erittäin samanhenkinen ajatus:
Koraani 55:26–27
“Kaikki maan päällä oleva katoaa. Mutta jäljelle jää Herrasi Kasvot, täynnä majesteettisuutta ja kunniaa.”
Tässä kontrasti on valtava:
kaikki luotu → katoaa
Allah → jää
5. Kaikki polvistuvat Jumalan edessä
Fil. 2:10
“...jokaisen polven on notkistuttava...”
Koraanissa:
Koraani 16:49
“Allahille kumartavat kaikki, jotka ovat taivaissa ja maan päällä...”
Ja vielä:
Koraani 13:15
“Allahille kumartuvat ne, jotka ovat taivaissa ja maan päällä, tahtoen tai tahtomattaan...”
Tuo “tahtoen tai tahtomattaan” tekee lauseesta erityisen voimakkaan.
6. Jumalan päivä
2. Piet. 3:10
“Herran päivä tulee kuin varas...”
Koraanissa tuomiopäivä kuvataan erittäin dramaattisesti:
Koraani 22:1–2
“Ihmiset, pelätkää Herraanne! Totisesti, Hetken järistys on suuri asia.”
Ja:
Koraani 99:1–2
“Kun maa järisee rajusti ja maa nostaa esiin taakkansa...” - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Etsitään nyt Koraanista kaikkein “Uuden testamentin kaltaiset” mahtipontiset kohdat, esimerkiksi sellaiset, jotka muistuttavat “koetelkaa henget”, “tulkaa minun luokseni”, “minä olen...” ja “viimeisenä päivänä...” -tyyppisiä Jeesuksen ja apostolien lauseita.
Jos etsiä nimenomaan Koraanin kaikkein voimakkaimpia ja Uutta testamenttia muistuttavia kohtia, tässä on hyvä kokoelma, kyse on ennen kaikkea samankaltaisesta ilmaisusta tai ajatuksesta.
1. “Koetelkaa” — 1. Joh. 4:1
1. Joh. 4:1
“Älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta...”
Koraani 49:6
“Jos jumalaton tuo teille uutisen, tarkistakaa se...”
Tämä on todella lähellä periaatetta: älä usko heti — tutki ensin.
2. “Minä olen” — Jumalan ainutlaatuisuus
Joh. 8:58
“Ennen kuin Abraham syntyi — minä olen.”
Koraani ilmaisee Allahin olemassaolon eri tavalla, esimerkiksi:
Koraani 57:3
“Hän on Ensimmäinen ja Viimeinen, Näkyvä ja Kätketty.”
Tässä on erittäin voimakas kuvaus Jumalasta, joka ei ole sidottu aikaan samalla tavalla kuin luomakunta.
3. “Ole!” — ja kaikki tapahtuu
Uudessa testamentissa Jumalan luova sana on erittäin vahva teema.
Koraanissa:
Koraani 36:82
“Kun Hän tahtoo jotakin, Hänen käskynsä on vain sanoa sille: ‘Ole!’ — ja se on.”
Tämä on yksi Koraanin kaikkein dramaattisimmista lauseista.
4. Taivas ja maa katoavat
Koraanissa erittäin samanhenkinen ajatus:
Koraani 55:26–27
“Kaikki maan päällä oleva katoaa. Mutta jäljelle jää Herrasi Kasvot, täynnä majesteettisuutta ja kunniaa.”
Tässä kontrasti on valtava:
kaikki luotu → katoaa
Allah → jää
5. Kaikki polvistuvat Jumalan edessä
Fil. 2:10
“...jokaisen polven on notkistuttava...”
Koraanissa:
Koraani 16:49
“Allahille kumartavat kaikki, jotka ovat taivaissa ja maan päällä...”
Ja vielä:
Koraani 13:15
“Allahille kumartuvat ne, jotka ovat taivaissa ja maan päällä, tahtoen tai tahtomattaan...”
Tuo “tahtoen tai tahtomattaan” tekee lauseesta erityisen voimakkaan.
6. Jumalan päivä
2. Piet. 3:10
“Herran päivä tulee kuin varas...”
Koraanissa tuomiopäivä kuvataan erittäin dramaattisesti:
Koraani 22:1–2
“Ihmiset, pelätkää Herraanne! Totisesti, Hetken järistys on suuri asia.”
Ja:
Koraani 99:1–2
“Kun maa järisee rajusti ja maa nostaa esiin taakkansa...”Jos etsiä nimenomaan Koraanin kaikkein voimakkaimpia ja Uutta testamenttia muistuttavia kohtia, tässä on hyvä kokoelma, kyse on ennen kaikkea samankaltaisesta ilmaisusta tai ajatuksesta.
7. “Missä olet?”
Raamatussa Jumala etsii ihmistä jo 1. Mooseksen kirjassa:
“Missä olet?”
Koraanissa taas tulee erittäin kaunis vastakohta:
Koraani 50:16
“Me olemme luoneet ihmisen ja tiedämme, mitä hänen sielunsa kuiskaa hänelle, ja Me olemme häntä lähempänä kuin hänen kaulavaltimonsa.”
Tämä on yksi Koraanin henkilökohtaisimmista Jumala-kuvauksista.
8. Valo pimeydessä
Joh. 8:12
“Minä olen maailman valo.”
Koraanissa:
Koraani 24:35
“Allah on taivaiden ja maan valo.”
Sitten seuraa erittäin kuuluisa vertaus lampusta, lasista ja tähden kaltaisesta valosta.
Tämä on varmasti yksi niistä kohdista, joissa Raamatun ja Koraanin kieli tuntuu erityisen runollisesti läheiseltä, vaikka teologinen merkitys on erilainen.
9. “Älkää pelätkö”
Jeesus sanoo toistuvasti:
“Älkää pelätkö.”
Koraanissa:
Koraani 41:30
“Totisesti, ne jotka sanovat: ‘Herramme on Allah’, ja pysyvät oikeina, heidän luokseen enkelit laskeutuvat sanoen: ‘Älkää pelätkö älkääkä surko, vaan iloitkaa Paratiisista, joka teille on luvattu.’”
Tämä on todella kaunis kohta.
10. Ehkä kaikkein mahtipontisin: Jumalan sanat
Ja palataan siihen ensimmäiseen ajatukseesi.
Joh. 1:1
“Alussa oli Sana...”
ja
Koraanissa:
31:27
“Jos kaikki maan puut olisivat kyniä ja meri mustetta, jota vielä seitsemän merta täydentäisi, eivät Allahin sanat loppuisi.”
Tämä on mielestäni yksi kaikkein vaikuttavimmista Koraanin kuvista: vaikka koko luomakunta muutettaisiin valtavaksi kirjoitusvälineeksi, Jumalan sanat ylittäisivät silti sen rajat. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
7. “Missä olet?”
Raamatussa Jumala etsii ihmistä jo 1. Mooseksen kirjassa:
“Missä olet?”
Koraanissa taas tulee erittäin kaunis vastakohta:
Koraani 50:16
“Me olemme luoneet ihmisen ja tiedämme, mitä hänen sielunsa kuiskaa hänelle, ja Me olemme häntä lähempänä kuin hänen kaulavaltimonsa.”
Tämä on yksi Koraanin henkilökohtaisimmista Jumala-kuvauksista.
8. Valo pimeydessä
Joh. 8:12
“Minä olen maailman valo.”
Koraanissa:
Koraani 24:35
“Allah on taivaiden ja maan valo.”
Sitten seuraa erittäin kuuluisa vertaus lampusta, lasista ja tähden kaltaisesta valosta.
Tämä on varmasti yksi niistä kohdista, joissa Raamatun ja Koraanin kieli tuntuu erityisen runollisesti läheiseltä, vaikka teologinen merkitys on erilainen.
9. “Älkää pelätkö”
Jeesus sanoo toistuvasti:
“Älkää pelätkö.”
Koraanissa:
Koraani 41:30
“Totisesti, ne jotka sanovat: ‘Herramme on Allah’, ja pysyvät oikeina, heidän luokseen enkelit laskeutuvat sanoen: ‘Älkää pelätkö älkääkä surko, vaan iloitkaa Paratiisista, joka teille on luvattu.’”
Tämä on todella kaunis kohta.
10. Ehkä kaikkein mahtipontisin: Jumalan sanat
Ja palataan siihen ensimmäiseen ajatukseesi.
Joh. 1:1
“Alussa oli Sana...”
ja
Koraanissa:
31:27
“Jos kaikki maan puut olisivat kyniä ja meri mustetta, jota vielä seitsemän merta täydentäisi, eivät Allahin sanat loppuisi.”
Tämä on mielestäni yksi kaikkein vaikuttavimmista Koraanin kuvista: vaikka koko luomakunta muutettaisiin valtavaksi kirjoitusvälineeksi, Jumalan sanat ylittäisivät silti sen rajat.Matt. 24:35: “Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”
Koraani 31:27: “Allahin sanat eivät loppuisi”, vaikka kaikki puut olisivat kyniä ja meret mustetta.
1. Joh. 4:1: “Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta.”
Koraani 49:6: “Tarkistakaa se”, jos joku tuo teille uutisen. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Matt. 24:35: “Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”
Koraani 31:27: “Allahin sanat eivät loppuisi”, vaikka kaikki puut olisivat kyniä ja meret mustetta.
1. Joh. 4:1: “Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta.”
Koraani 49:6: “Tarkistakaa se”, jos joku tuo teille uutisen.Joh. 8:12: “Minä olen maailman valo.”
Koraani 24:35: “Allah on taivaiden ja maan valo.”
Matt. 7:7: “Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte.”
Koraani 2:186: “Minä olen lähellä. Vastaan rukoilijan pyyntöön, kun hän Minua kutsuu.” - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Joh. 8:12: “Minä olen maailman valo.”
Koraani 24:35: “Allah on taivaiden ja maan valo.”
Matt. 7:7: “Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte.”
Koraani 2:186: “Minä olen lähellä. Vastaan rukoilijan pyyntöön, kun hän Minua kutsuu.”Matt. 5:4: “Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen.”
Koraani 9:40: “Älä sure, Allah on kanssamme.”
Joh. 11:25: “Minä olen ylösnousemus ja elämä.”
Koraani 22:7: “Hetki tulee varmasti... ja Allah herättää haudoissa olevat.” - Anonyymi00013
Koraani on sama mahtipointinen kuin Raamattu!
Raamatun lukemattomat ristiriidat eivät katoa.
Myös Koraania voidaan tarkastella vaikuttavana ja mahtipontisena uskonnollisena tekstinä. Sen retorinen ilmaisu, julistavuus ja vahva kielellinen tyyli luovat teokselle omanlaisensa vaikuttavuuden. Raamatun ja Koraanin vertaileminen tuo esiin sekä niiden välisiä yhtäläisyyksiä että merkittäviä eroja ja tarjoaa siten hedelmällisen lähtökohdan akateemiselle tutkimukselle. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Koraani on sama mahtipointinen kuin Raamattu!
Raamatun lukemattomat ristiriidat eivät katoa.
Myös Koraania voidaan tarkastella vaikuttavana ja mahtipontisena uskonnollisena tekstinä. Sen retorinen ilmaisu, julistavuus ja vahva kielellinen tyyli luovat teokselle omanlaisensa vaikuttavuuden. Raamatun ja Koraanin vertaileminen tuo esiin sekä niiden välisiä yhtäläisyyksiä että merkittäviä eroja ja tarjoaa siten hedelmällisen lähtökohdan akateemiselle tutkimukselle.Sekä Koraani että Raamattu sisältävät runsaasti mahtipontisia ilmauksia. Näissä teksteissä esiintyy myös keskenään samankaltaisia teemoja ja ilmaisutapoja, joissa kuvataan esimerkiksi Jumalan suuruutta, maailman luomista, ihmiselle asetettuja velvollisuuksia sekä hyvän ja pahan välistä vastakkainasettelua. Näiden yhtäläisyyksien tarkastelu tarjoaa kiinnostavan lähtökohdan vertailevalle tutkimukselle, jossa voidaan analysoida uskonnollisten tekstien kieltä, retoriikkaa ja niiden käyttämiä yhteisiä kuvallisia ja teologisia rakenteita.
Sekä Koraani että Raamattu sisältävät runsaasti mahtipontisia ilmauksia. Näissä teksteissä esiintyy myös keskenään samankaltaisia teemoja ja ilmaisutapoja, - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Sekä Koraani että Raamattu sisältävät runsaasti mahtipontisia ilmauksia. Näissä teksteissä esiintyy myös keskenään samankaltaisia teemoja ja ilmaisutapoja, joissa kuvataan esimerkiksi Jumalan suuruutta, maailman luomista, ihmiselle asetettuja velvollisuuksia sekä hyvän ja pahan välistä vastakkainasettelua. Näiden yhtäläisyyksien tarkastelu tarjoaa kiinnostavan lähtökohdan vertailevalle tutkimukselle, jossa voidaan analysoida uskonnollisten tekstien kieltä, retoriikkaa ja niiden käyttämiä yhteisiä kuvallisia ja teologisia rakenteita.
Sekä Koraani että Raamattu sisältävät runsaasti mahtipontisia ilmauksia. Näissä teksteissä esiintyy myös keskenään samankaltaisia teemoja ja ilmaisutapoja,Mahtipontisuuden ja ehdottoman ilmaisutavan osalta Koraani ja Raamattu ovat samankaltaisia. Molemmissa teoksissa uskonnollisia väitteitä esitetään usein vahvalla ja ehdottomalla tavalla, mikä korostaa niiden auktoriteettia ja merkitystä uskovalle ihmiselle.
Tällainen ilmaisu voi myös vahvistaa kokemusta siitä, että tekstissä esitetyt näkemykset koskevat perustavanlaatuisia ja universaaleja totuuksia. Näin tarkasteltuna mahtipontisuus ei ole ainoastaan tyylillinen piirre, vaan sillä voi olla keskeinen tehtävä uskonnollisen tekstin retoriikassa.
EI SIIS OLE MITÄÄN VÄLIÄ, OLETKO KRISTITTY TAI MUSLIMI.
Mahtipontisuuden ja ehdottoman ilmaisutavan osalta Koraani ja Raamattu ovat samankaltaisia. Molemmissa teoksissa uskonnollisia väitteitä esitetään usein vahvalla ja ehdottomalla tavalla, mikä korostaa niiden auktoriteettia ja merkitystä uskovalle ihmiselle.
Ei siis ole olennaista, oletko kristitty vai muslimi. Mahtipontisuuden ja ehdottoman ilmaisutavan osalta Koraani ja Raamattu ovat samankaltaisia. Molemmissa teoksissa uskonnollisia väitteitä esitetään usein vahvalla ja ehdottomalla tavalla, mikä korostaa niiden auktoriteettia ja merkitystä uskovalle ihmiselle. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mahtipontisuuden ja ehdottoman ilmaisutavan osalta Koraani ja Raamattu ovat samankaltaisia. Molemmissa teoksissa uskonnollisia väitteitä esitetään usein vahvalla ja ehdottomalla tavalla, mikä korostaa niiden auktoriteettia ja merkitystä uskovalle ihmiselle.
Tällainen ilmaisu voi myös vahvistaa kokemusta siitä, että tekstissä esitetyt näkemykset koskevat perustavanlaatuisia ja universaaleja totuuksia. Näin tarkasteltuna mahtipontisuus ei ole ainoastaan tyylillinen piirre, vaan sillä voi olla keskeinen tehtävä uskonnollisen tekstin retoriikassa.
Ei siis ole olennaista, oletko kristitty vai muslimi. Mahtipontisuuden ja ehdottoman ilmaisutavan osalta Koraani ja Raamattu ovat samankaltaisia. Molemmissa teoksissa uskonnollisia väitteitä esitetään usein vahvalla ja ehdottomalla tavalla, mikä korostaa niiden auktoriteettia ja merkitystä uskovalle ihmiselle.Siksi kristinuskonnon mahtipontisia ja ehdottomasti ilmaistuja tekstejä ei ole mielekästä pitää itsestään selvästi totuutena pelkästään niiden ilmaisutavan perusteella. Samankaltaista retoriikkaa ja ehdottomia totuusväitteitä esiintyy myös Koraanissa! Se, että jokin väite esitetään voimakkaasti, juhlallisesti tai ehdottomasti, ei vielä itsessään osoita väitteen totuudellisuutta.
Koraanissa on samanlaisia mahtipointisia lauseita!
Ero on vain se, että Koraani ei ole muutettu nii paljon kuin Raamatua! - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Siksi kristinuskonnon mahtipontisia ja ehdottomasti ilmaistuja tekstejä ei ole mielekästä pitää itsestään selvästi totuutena pelkästään niiden ilmaisutavan perusteella. Samankaltaista retoriikkaa ja ehdottomia totuusväitteitä esiintyy myös Koraanissa! Se, että jokin väite esitetään voimakkaasti, juhlallisesti tai ehdottomasti, ei vielä itsessään osoita väitteen totuudellisuutta.
Koraanissa on samanlaisia mahtipointisia lauseita!
Ero on vain se, että Koraani ei ole muutettu nii paljon kuin Raamatua!Aloittaja voi jatkossakin tuottaa tähän keskusteluun mahtipointisia Raamatun lauseita sekä käynnistää uusia, entistä mahtipointisempia ketjuja.
Ilmiötä voidaan tarkastella tieteellisen ivallisesti vertailevan mahtipointisuustutkimuksen näkökulmasta: jokaiselle Raamatusta poimitulle erityisen painokkaalle tai suorastaan kosmisia mittasuhteita tavoittelevälle lausumalle on nimittäin olemassa Koraanista analoginen vastine. Näin ollen asetelma ei ole niinkään kysymys siitä, kumpi teos on yksiselitteisesti mahtipointisempi, vaan siitä, kumpi kykenee tuottamaan suuremman vaikutelman mahtipointisuudesta suhteessa lukijan ennakko-odotuksiin. Tieteellisesti täysin kestämättömän, mutta retorisesti erinomaisen toimivan kilpailuasetelman voisi siis tiivistää kysymykseen: kumpi on mahtipointisempi, Koraani vai Raamattu? Nykyisen aineiston perusteella vastaus on kiusallisen epätyydyttävä: molemmat.
Näin syntyy luonnollinen kilpailutilanne, jossa pyhiä tekstejä voidaan tarkastella ikään kuin ne olisivat osallistujia kansainväliseen mahtipointisuuden olympialajiin.
Menetelmä on tietenkin täysin tieteellinen: valitaan mahdollisimman vaikuttavan kuuloinen lause, nostetaan se asiayhteydestään, lisätään hieman filosofista paatosta ja arvioidaan lopuksi, kuinka tehokkaasti se saa lukijan tuijottamaan ruutua hiljaisena ja ajattelemaan: ”Onpa tämä nyt todella mahtipointista.” Tämän jälkeen suoritetaan vertaisarviointi Koraanista etsimällä analoginen kohta, jonka jälkeen molempien tekstien mahtipointisuus asetetaan kuvitteelliselle asteikolle. Tarvittaessa asteikkoa voidaan tietenkin laajentaa, jotta kumpikaan uskonnollinen kirjallisuus ei tunne jäävänsä tilastollisesti alakynteen. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Aloittaja voi jatkossakin tuottaa tähän keskusteluun mahtipointisia Raamatun lauseita sekä käynnistää uusia, entistä mahtipointisempia ketjuja.
Ilmiötä voidaan tarkastella tieteellisen ivallisesti vertailevan mahtipointisuustutkimuksen näkökulmasta: jokaiselle Raamatusta poimitulle erityisen painokkaalle tai suorastaan kosmisia mittasuhteita tavoittelevälle lausumalle on nimittäin olemassa Koraanista analoginen vastine. Näin ollen asetelma ei ole niinkään kysymys siitä, kumpi teos on yksiselitteisesti mahtipointisempi, vaan siitä, kumpi kykenee tuottamaan suuremman vaikutelman mahtipointisuudesta suhteessa lukijan ennakko-odotuksiin. Tieteellisesti täysin kestämättömän, mutta retorisesti erinomaisen toimivan kilpailuasetelman voisi siis tiivistää kysymykseen: kumpi on mahtipointisempi, Koraani vai Raamattu? Nykyisen aineiston perusteella vastaus on kiusallisen epätyydyttävä: molemmat.
Näin syntyy luonnollinen kilpailutilanne, jossa pyhiä tekstejä voidaan tarkastella ikään kuin ne olisivat osallistujia kansainväliseen mahtipointisuuden olympialajiin.
Menetelmä on tietenkin täysin tieteellinen: valitaan mahdollisimman vaikuttavan kuuloinen lause, nostetaan se asiayhteydestään, lisätään hieman filosofista paatosta ja arvioidaan lopuksi, kuinka tehokkaasti se saa lukijan tuijottamaan ruutua hiljaisena ja ajattelemaan: ”Onpa tämä nyt todella mahtipointista.” Tämän jälkeen suoritetaan vertaisarviointi Koraanista etsimällä analoginen kohta, jonka jälkeen molempien tekstien mahtipointisuus asetetaan kuvitteelliselle asteikolle. Tarvittaessa asteikkoa voidaan tietenkin laajentaa, jotta kumpikaan uskonnollinen kirjallisuus ei tunne jäävänsä tilastollisesti alakynteen.Tutkimuksen keskeinen hypoteesi on, että kaikille riittävän mahtipointisiksi valituille Raamatun lauseille löytyy Koraanista jonkinlainen analogia – ja päinvastoin. Tämä tekee kilpailusta erityisen kiinnostavan, sillä riippumatta siitä, kumpi osapuoli esittää seuraavan ”mahtavan” lainauksen, toinen osapuoli voi vastata omalla lainauksellaan ja julistaa käytännössä tutkimuksen jälleen kerran ratkaisemattomaksi. Lopputuloksena kaksi vuosituhansien mittaista tekstiperinnettä päätyy kilpailemaan siitä, kumpi pystyy kuulostamaan enemmän maailmankaikkeuden lopulliselta tiedotteelta.
Tieteellisen objektiivisuuden nimissä meidän on siis kysyttävä: kumpi on mahtipointisempi, Koraani vai Raamattu?
Tutkimuksen nykyinen konsensus voidaan näin ollen tiivistää eleganttiin ja äärimmäisen tieteelliseen johtopäätökseen: Raamattu 1, Koraani 1, mahtipointisuus 100 %, keskustelu jatkuu. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tutkimuksen keskeinen hypoteesi on, että kaikille riittävän mahtipointisiksi valituille Raamatun lauseille löytyy Koraanista jonkinlainen analogia – ja päinvastoin. Tämä tekee kilpailusta erityisen kiinnostavan, sillä riippumatta siitä, kumpi osapuoli esittää seuraavan ”mahtavan” lainauksen, toinen osapuoli voi vastata omalla lainauksellaan ja julistaa käytännössä tutkimuksen jälleen kerran ratkaisemattomaksi. Lopputuloksena kaksi vuosituhansien mittaista tekstiperinnettä päätyy kilpailemaan siitä, kumpi pystyy kuulostamaan enemmän maailmankaikkeuden lopulliselta tiedotteelta.
Tieteellisen objektiivisuuden nimissä meidän on siis kysyttävä: kumpi on mahtipointisempi, Koraani vai Raamattu?
Tutkimuksen nykyinen konsensus voidaan näin ollen tiivistää eleganttiin ja äärimmäisen tieteelliseen johtopäätökseen: Raamattu 1, Koraani 1, mahtipointisuus 100 %, keskustelu jatkuu.Aivan!
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Aivan!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625330/valekristityt#comment-143860408
Jokainen planeettamme merkittävä uskonto perustuu vääristeltyjen totuuksien perustalle.
Se, mitä on poistettu, on tärkeämpää kuin se, mitä on säilytetty.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Jokainen planeettamme merkittävä uskonto perustuu vääristeltyjen totuuksien perustalle.
Se, mitä on poistettu, on tärkeämpää kuin se, mitä on säilytetty.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHshttps://keskustelu.suomi24.fi/t/17625330/valekristityt#comment-143860408
Jokainen planeettamme merkittävä uskonto perustuu vääristeltyjen totuuksien perustalle. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jokainen planeettamme merkittävä uskonto perustuu vääristeltyjen totuuksien perustalle.Se, mitä on poistettu, on tärkeämpää kuin se, mitä on säilytetty.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs - Anonyymi00027
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs
Myytti synnistä ja perisynnistä: https://en.wikipedia.org/wiki/Sin
JEESUKSEN KADONNEET VUODET
Jeesus hän jätti kotimaansa Juudean pian lapsuutensa jälkeen ja oli poissa useita vuosia ennen kuin palasi syntymämaahansa ja aloitti hengellisen työnsä.
GNOSTILAISTEN TUKAHDUTTAMINEN
Samalla tavalla kuin yritettiin tukahduttaa Aleksandriassa opetettujen mysteerikoulujen uudelleen nousu, uusi Rooman hyväksymä valtionuskonto — virallinen kristinusko, jota kutsun konstantinukseksi — aloitti varhaisten todellisten kristittyjen, gnostilaisten, tukahduttamisen.
Filosofiat, joihin esoteerinen kristinusko perustuu, ovat tuhansia vuosia vanhempia kuin ensimmäisen vuosisadan kertomukset Jeesuksesta.
Gnostilaisuus tulee kreikan sanasta gnosis, joka tarkoittaa tietoa.
Gnostilaisuus oli ensimmäisen ja toisen vuosisadan uskonnollinen järjestelmä, jonka seuraajat kirjoittivat ja harjoittivat kristinuskoa edeltävää filosofiaa, jota Jeesuksen väitetään opiskelleen ja opettaneen.
Luonnollisesti tällainen esoteerinen tieto täytyi poistaa varhaisesta ulkoisesta kristinuskosta varhaisen kirkon toimesta, jotta gnostilaisuuden mahdollisesti muuttava voima ei saisi jalansijaa Rooman valtakunnassa eikä uhkaisi vakiintuneen hallitsevan luokan valtaa.
Nag Hammadin kirjoitukset ja muut gnostilaiset tekstit, kuten Pistis Sophia eli "Usko ja viisaus", sisälsivät ajatuksia, joita tuon ajan hallitsijat eivät varmasti halunneet leviävän laajalle.
Näihin opetuksiin kuului tieto näkymättömästä maailmasta, johon sisältyi käsitys kosmisesta moraalilaista, joka hallitsee vapaan tahdon perusteella tehtyjen tekojen seurauksia.
Gnostilaiset opettivat ja ymmärsivät luonnonlain filosofiansa ytimessä ja paljastivat sen hallinnan, mitä gnostilaiset kutsuivat arkoneiksi.
Arkoneilla tarkoitettiin maan hallitsijoita ja valtaluokkaa.
https://www.youtube.com/watch?v=io5oO2UDYWM
He keksivät maailmanuskonnot.
aurinkomyytit ulottuvat hyvin kauas historiaan. Hän mainitsee esimerkiksi Tammuksen, Babylonin Nimrodin, zarathustralaisuuden, Egyptin Serapiksen sekä Horuksen ja Osiriksen. Hänen mukaansa historian aikana on ollut lukemattomia aurinkoon liittyviä sankarihahmoja, koska aurinko symboloi valoa, tietoa, valaistumista ja hengellisyyttä. Sankarit voittivat ensin oman sisäisen pimeytensä ja sen jälkeen yön pimeyden ylösnousevan auringon vertauskuvan kautta. Tästä hänen mukaansa koko allegorinen myytti sai alkunsa. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
JEESUKSEN KADONNEET VUODET
Jeesus hän jätti kotimaansa Juudean pian lapsuutensa jälkeen ja oli poissa useita vuosia ennen kuin palasi syntymämaahansa ja aloitti hengellisen työnsä.
GNOSTILAISTEN TUKAHDUTTAMINEN
Samalla tavalla kuin yritettiin tukahduttaa Aleksandriassa opetettujen mysteerikoulujen uudelleen nousu, uusi Rooman hyväksymä valtionuskonto — virallinen kristinusko, jota kutsun konstantinukseksi — aloitti varhaisten todellisten kristittyjen, gnostilaisten, tukahduttamisen.
Filosofiat, joihin esoteerinen kristinusko perustuu, ovat tuhansia vuosia vanhempia kuin ensimmäisen vuosisadan kertomukset Jeesuksesta.
Gnostilaisuus tulee kreikan sanasta gnosis, joka tarkoittaa tietoa.
Gnostilaisuus oli ensimmäisen ja toisen vuosisadan uskonnollinen järjestelmä, jonka seuraajat kirjoittivat ja harjoittivat kristinuskoa edeltävää filosofiaa, jota Jeesuksen väitetään opiskelleen ja opettaneen.
Luonnollisesti tällainen esoteerinen tieto täytyi poistaa varhaisesta ulkoisesta kristinuskosta varhaisen kirkon toimesta, jotta gnostilaisuuden mahdollisesti muuttava voima ei saisi jalansijaa Rooman valtakunnassa eikä uhkaisi vakiintuneen hallitsevan luokan valtaa.
Nag Hammadin kirjoitukset ja muut gnostilaiset tekstit, kuten Pistis Sophia eli "Usko ja viisaus", sisälsivät ajatuksia, joita tuon ajan hallitsijat eivät varmasti halunneet leviävän laajalle.
Näihin opetuksiin kuului tieto näkymättömästä maailmasta, johon sisältyi käsitys kosmisesta moraalilaista, joka hallitsee vapaan tahdon perusteella tehtyjen tekojen seurauksia.
Gnostilaiset opettivat ja ymmärsivät luonnonlain filosofiansa ytimessä ja paljastivat sen hallinnan, mitä gnostilaiset kutsuivat arkoneiksi.
Arkoneilla tarkoitettiin maan hallitsijoita ja valtaluokkaa.
aurinkomyytit ulottuvat hyvin kauas historiaan. Hän mainitsee esimerkiksi Tammuksen, Babylonin Nimrodin, zarathustralaisuuden, Egyptin Serapiksen sekä Horuksen ja Osiriksen. Hänen mukaansa historian aikana on ollut lukemattomia aurinkoon liittyviä sankarihahmoja, koska aurinko symboloi valoa, tietoa, valaistumista ja hengellisyyttä. Sankarit voittivat ensin oman sisäisen pimeytensä ja sen jälkeen yön pimeyden ylösnousevan auringon vertauskuvan kautta. Tästä hänen mukaansa koko allegorinen myytti sai alkunsa.https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs
JOITA JÄRJESTÄYTYNEET USKONNOT JA NIIDEN TAUSTALLA HÄÄRIVÄT TAHOT EIVÄT HALUA IHMISTEN LÖYTÄVÄN. JOKAINEN PLANEETTAMME MERKITTÄVÄ USKONTO PERUSTUU VÄÄRISTELTYJEN TOTUUKSIEN PERUSTALLE. SE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
JOITA JÄRJESTÄYTYNEET USKONNOT JA NIIDEN TAUSTALLA HÄÄRIVÄT TAHOT EIVÄT HALUA IHMISTEN LÖYTÄVÄN. JOKAINEN PLANEETTAMME MERKITTÄVÄ USKONTO PERUSTUU VÄÄRISTELTYJEN TOTUUKSIEN PERUSTALLE. SE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHsJOKAINEN PLANEETTAMME MERKITTÄVÄ USKONTO PERUSTUU VÄÄRISTELTYJEN TOTUUKSIEN PERUSTALLE. SE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
JOKAINEN PLANEETTAMME MERKITTÄVÄ USKONTO PERUSTUU VÄÄRISTELTYJEN TOTUUKSIEN PERUSTALLE. SE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHsSE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
SE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
TÄRKEIMMÄT JA VOIMAKKAIMMAT HENGELLISET TOTUUDET ON POISTETTU TARKOITUKSELLA KAIKISTA PYHISTÄ TEKSTEISTÄ
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
TÄRKEIMMÄT JA VOIMAKKAIMMAT HENGELLISET TOTUUDET ON POISTETTU TARKOITUKSELLA KAIKISTA PYHISTÄ TEKSTEISTÄ
NÄMÄ OVAT TIETOJA, JOTKA IHMISKUNTA TUNSI AIKOINAAN HYVIN, MUTTA JOTKA ON VIIMEISTEN TUHANSIEN VUOSIEN AIKANA JÄRJESTELMÄLLISESTI PYYHITTY POIS KAIKISTA TEKSTEISTÄ.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
NÄMÄ OVAT TIETOJA, JOTKA IHMISKUNTA TUNSI AIKOINAAN HYVIN, MUTTA JOTKA ON VIIMEISTEN TUHANSIEN VUOSIEN AIKANA JÄRJESTELMÄLLISESTI PYYHITTY POIS KAIKISTA TEKSTEISTÄ.
JÄLLEENSYNTYMISEN JA SIELUN TODELLISET LAIT, JOITA JÄRJESTÄYTYNEET USKONNOT JA NIIDEN TAUSTALLA HÄÄRIVÄT TAHOT EIVÄT HALUA IHMISTEN LÖYTÄVÄN. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
JÄLLEENSYNTYMISEN JA SIELUN TODELLISET LAIT, JOITA JÄRJESTÄYTYNEET USKONNOT JA NIIDEN TAUSTALLA HÄÄRIVÄT TAHOT EIVÄT HALUA IHMISTEN LÖYTÄVÄN.Näin alkuperäiset opetukset voitaisiin kumota ja ihmiset saataisiin jälleen mielenhallinnan alaisiksi.
Tämän suunnitelman toteuttajaksi valittiin hänen mukaansa Konstantinus, jota kutsutaan nimellä Konstantinus Suuri. Hän syntyi nimellä Flavius Valerius Aurelius, ja puhuja korostaa, että hän kuului Flaviusten dynastiaan.
https://www.youtube.com/watch?v=io5oO2UDYWM - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625330/valekristityt#comment-143860408https://www.youtube.com/watch?v=io5oO2UDYWM
Ratkaisuksi he toivat esiin Konstantinuksen, niin sanotun Konstantinus Suuren. Hän syntyi nimellä Flavius Valerius Aurelius, ja kuten näette, hän oli peräisin Flaviusten dynastiasta. Kaikki Flaviusten ja uusflaviusten dynastian keisarit olivat syntyjään Flaviuksia, joten hänen etunimensä oli Flavius. Hän ottaisi lopulta tehtäväkseen saattaa päätökseen uuden Rooman valtion hallitseman uskonnon. - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ratkaisuksi he toivat esiin Konstantinuksen, niin sanotun Konstantinus Suuren. Hän syntyi nimellä Flavius Valerius Aurelius, ja kuten näette, hän oli peräisin Flaviusten dynastiasta. Kaikki Flaviusten ja uusflaviusten dynastian keisarit olivat syntyjään Flaviuksia, joten hänen etunimensä oli Flavius. Hän ottaisi lopulta tehtäväkseen saattaa päätökseen uuden Rooman valtion hallitseman uskonnon.https://www.youtube.com/watch?v=io5oO2UDYWM
Konstantinus kokosi kardinaalit ja piispat kirkolliskokoukseen. Puhujan mukaan heitä vartioivat roomalaiset sadanpäälliköt, eikä heillä ollut vapautta poistua. Hän väittää Konstantinuksen sanoneen heille, että heidän oli luotava uskonto, joka kykenisi palauttamaan kansanjoukot mielenhallinnan kautta kuuliaisuuteen, tai he eivät poistuisi huoneesta elävinä. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Konstantinus kokosi kardinaalit ja piispat kirkolliskokoukseen. Puhujan mukaan heitä vartioivat roomalaiset sadanpäälliköt, eikä heillä ollut vapautta poistua. Hän väittää Konstantinuksen sanoneen heille, että heidän oli luotava uskonto, joka kykenisi palauttamaan kansanjoukot mielenhallinnan kautta kuuliaisuuteen, tai he eivät poistuisi huoneesta elävinä.Näin syntyi hänen mukaansa Rooman hyväksymä valtionuskonto. Nikean kirkolliskokous loi puhujan mukaan nykyisen kristinuskon muodon, jossa Jeesus esitettiin Jumalan Poikana. Hänen väitteensä mukaan juuri tuolloin Jeesukselle annettiin jumalallinen asema: hän ei enää ollut opettaja tai rabbi, joka julisti moraalia ja luonnonlakia, vaan Jumalan Poika, koska hänen tuli ottaa Sol Invictuksen, Rooman uskonnon voittamattoman aurinkojumalan, paikka. Puhujan mukaan kyse oli vain yhden jumalan korvaamisesta toisella, jotta ihmisille voitiin tarjota laimennettu versio samasta uskonnosta.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Näin syntyi hänen mukaansa Rooman hyväksymä valtionuskonto. Nikean kirkolliskokous loi puhujan mukaan nykyisen kristinuskon muodon, jossa Jeesus esitettiin Jumalan Poikana. Hänen väitteensä mukaan juuri tuolloin Jeesukselle annettiin jumalallinen asema: hän ei enää ollut opettaja tai rabbi, joka julisti moraalia ja luonnonlakia, vaan Jumalan Poika, koska hänen tuli ottaa Sol Invictuksen, Rooman uskonnon voittamattoman aurinkojumalan, paikka. Puhujan mukaan kyse oli vain yhden jumalan korvaamisesta toisella, jotta ihmisille voitiin tarjota laimennettu versio samasta uskonnosta.
kyse oli vain yhden jumalan korvaamisesta toisella, jotta ihmisille voitiin tarjota laimennettu versio samasta uskonnosta.
Samalla laadittiin hänen mukaansa voimakkaasti sensuroitu kanoninen Raamattu. Sen ulkopuolelle jätettiin ja tukahdutettiin satoja hengellisiä ja esoteerisia kirjoituksia, mukaan lukien Nag Hammadin kirjasto, josta hän kertoo myöhemmin. Hän väittää, että heidän tehtävänään oli pyyhkiä totuus pois ja syöttää kansalle valheita – aivan kuten nykyajan media hänen mielestään tekee. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
kyse oli vain yhden jumalan korvaamisesta toisella, jotta ihmisille voitiin tarjota laimennettu versio samasta uskonnosta.
Samalla laadittiin hänen mukaansa voimakkaasti sensuroitu kanoninen Raamattu. Sen ulkopuolelle jätettiin ja tukahdutettiin satoja hengellisiä ja esoteerisia kirjoituksia, mukaan lukien Nag Hammadin kirjasto, josta hän kertoo myöhemmin. Hän väittää, että heidän tehtävänään oli pyyhkiä totuus pois ja syöttää kansalle valheita – aivan kuten nykyajan media hänen mielestään tekee.https://www.youtube.com/watch?v=qgqudEiPSHs
TÄRKEIMMÄT JA VOIMAKKAIMMAT HENGELLISET TOTUUDET ON POISTETTU TARKOITUKSELLA KAIKISTA PYHISTÄ TEKSTEISTÄ. NÄMÄ OVAT TIETOJA, JOTKA IHMISKUNTA TUNSI AIKOINAAN HYVIN, MUTTA JOTKA ON VIIMEISTEN TUHANSIEN VUOSIEN AIKANA - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
TÄRKEIMMÄT JA VOIMAKKAIMMAT HENGELLISET TOTUUDET ON POISTETTU TARKOITUKSELLA KAIKISTA PYHISTÄ TEKSTEISTÄ. NÄMÄ OVAT TIETOJA, JOTKA IHMISKUNTA TUNSI AIKOINAAN HYVIN, MUTTA JOTKA ON VIIMEISTEN TUHANSIEN VUOSIEN AIKANANÄMÄ IHMISKUNNALLE ANNETUT ALKUPERÄISET PYHÄT OPETUKSET PALJASTAVAT TIETOISUUDEN, JÄLLEENSYNTYMISEN JA SIELUN TODELLISET LAIT, JOITA JÄRJESTÄYTYNEET USKONNOT JA NIIDEN TAUSTALLA HÄÄRIVÄT TAHOT EIVÄT HALUA IHMISTEN LÖYTÄVÄN. JOKAINEN PLANEETTAMME MERKITTÄVÄ USKONTO PERUSTUU VÄÄRISTELTYJEN TOTUUKSIEN PERUSTALLE. SE, MITÄ ON POISTETTU, ON TÄRKEÄMPÄÄ KUIN SE, MITÄ ON SÄILYTETTY.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625330/valekristityt#comment-143860408 - Anonyymi00045
Tämä on kuvaus Nikean kirkolliskokouksesta, jossa Konstantinus hallitsee edessä kuninkaana, ja yksi papeista neuvottelee hänen kanssaan. Nikean kirkolliskokous karsi pois kaiken sellaisen tiedon, joka puhui hengellisyydestä ja jonka hallitseva luokka kielsi. Joitakin heidän sensuroimiaan käsitteitä olivat kaikki viittaukset sieluun, sielun jälleensyntymiseen useiden elämien aikana. Kaikki tämä poistettiin kanonisista kirjoituksista.
Heitä vartioivat siellä roomalaiset centurionit, ja hän sanoi: "Te aiotte keksiä uskonnon, joka pystyy hallitsemaan kansanjoukkojen mieltä ja palauttamaan heidät alistuvaisuuteen, tai ette poistu tästä huoneesta elävinä."
"Te aiotte keksiä uskonnon, joka pystyy hallitsemaan kansanjoukkojen mieltä ja palauttamaan heidät alistuvaisuuteen, tai ette poistu tästä huoneesta elävinä." - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Tämä on kuvaus Nikean kirkolliskokouksesta, jossa Konstantinus hallitsee edessä kuninkaana, ja yksi papeista neuvottelee hänen kanssaan. Nikean kirkolliskokous karsi pois kaiken sellaisen tiedon, joka puhui hengellisyydestä ja jonka hallitseva luokka kielsi. Joitakin heidän sensuroimiaan käsitteitä olivat kaikki viittaukset sieluun, sielun jälleensyntymiseen useiden elämien aikana. Kaikki tämä poistettiin kanonisista kirjoituksista.
Heitä vartioivat siellä roomalaiset centurionit, ja hän sanoi: "Te aiotte keksiä uskonnon, joka pystyy hallitsemaan kansanjoukkojen mieltä ja palauttamaan heidät alistuvaisuuteen, tai ette poistu tästä huoneesta elävinä."
"Te aiotte keksiä uskonnon, joka pystyy hallitsemaan kansanjoukkojen mieltä ja palauttamaan heidät alistuvaisuuteen, tai ette poistu tästä huoneesta elävinä.""Te aiotte keksiä uskonnon, joka pystyy hallitsemaan kansanjoukkojen mieltä ja palauttamaan heidät alistuvaisuuteen, tai ette poistu tästä huoneesta elävinä."
- Anonyymi00048
Vatikaanin kielletty salaisuus.
Salattu totuus Jeesuksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=vNofUHYJo1A
The Forbidden Secret of the Vatican Hidden Truth About Jesus
Vatikaani on salannut jotain vuosisatojen ajan.
Entä jos Jeesuksen todellinen tarina onkin erilainen kuin mitä meille on kerrottu? Mitkä muinaiset asiakirjat ja kadonneet käsikirjoitukset voisivat kirjoittaa historian uudelleen sellaisena kuin me sen tunnemme? - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vatikaani on salannut jotain vuosisatojen ajan.
Entä jos Jeesuksen todellinen tarina onkin erilainen kuin mitä meille on kerrottu? Mitkä muinaiset asiakirjat ja kadonneet käsikirjoitukset voisivat kirjoittaa historian uudelleen sellaisena kuin me sen tunnemme?Tällä tajunnanräjäyttävällä videolla paljastetaan kiellettyä tietoa Jeesuksesta Kristuksesta, Vatikaanin piilotettuja arkistoja ja historiasta pyyhittyjä salaisuuksia. Gnostilaisista evankeliumeista Jeesuksen kadonneisiin vuosiin, Nikean konsiilista Vatikaanin salaiseen kirjastoon, tutkimme, mitä kirkko ei halua sinun tietävän.
Olisiko Jeesus voinut matkustaa Egyptiin, Intiaan tai Tiibetiin?
Mitä Kuolleenmeren kääröt ja Nag Hammadin tekstit paljastavat?
Onko olemassa Kristuksen salainen sukulinja, joka uhkaa kirkon auktoriteettia?
Miksi Vatikaani kielsi tietyt evankeliumit ja piilotti muinaiset käsikirjoitukset?
The Forbidden Secret of the Vatican Hidden Truth About Jesus - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Tällä tajunnanräjäyttävällä videolla paljastetaan kiellettyä tietoa Jeesuksesta Kristuksesta, Vatikaanin piilotettuja arkistoja ja historiasta pyyhittyjä salaisuuksia. Gnostilaisista evankeliumeista Jeesuksen kadonneisiin vuosiin, Nikean konsiilista Vatikaanin salaiseen kirjastoon, tutkimme, mitä kirkko ei halua sinun tietävän.
Olisiko Jeesus voinut matkustaa Egyptiin, Intiaan tai Tiibetiin?
Mitä Kuolleenmeren kääröt ja Nag Hammadin tekstit paljastavat?
Onko olemassa Kristuksen salainen sukulinja, joka uhkaa kirkon auktoriteettia?
Miksi Vatikaani kielsi tietyt evankeliumit ja piilotti muinaiset käsikirjoitukset?
The Forbidden Secret of the Vatican Hidden Truth About JesusVatikaanin kielletty salaisuus.
Mitä luulet tapahtuvan, jos tämä totuus tulisi julki?
https://www.youtube.com/watch?v=iLY0qLe0Bx8
Kristuksen salaiset opetuslapset: Salatun tiedon paljastaminen
Oletko koskaan miettinyt, jakoiko Jeesus syvempää, salattua viisautta salaisen opetuslapsiryhmän kanssa? Kautta historian kuiskaukset Kristuksen salaisista opetuslapsista ja heidän pyhästä tietämyksestään ovat kiehtoneet tutkijoita, etsijöitä ja hengellisiä harrastajia. Tällä videolla viemme sinut matkalle muinaisten tekstien, salattujen perinteiden ja uraauurtavien löytöjen läpi, jotka paljastavat kristinuskon puolen, jota et ole koskaan ennen nähnyt. - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Kristuksen salaiset opetuslapset: Salatun tiedon paljastaminen
Oletko koskaan miettinyt, jakoiko Jeesus syvempää, salattua viisautta salaisen opetuslapsiryhmän kanssa? Kautta historian kuiskaukset Kristuksen salaisista opetuslapsista ja heidän pyhästä tietämyksestään ovat kiehtoneet tutkijoita, etsijöitä ja hengellisiä harrastajia. Tällä videolla viemme sinut matkalle muinaisten tekstien, salattujen perinteiden ja uraauurtavien löytöjen läpi, jotka paljastavat kristinuskon puolen, jota et ole koskaan ennen nähnyt.Tämä on enemmän kuin historiaa - se on matka hengellisen totuuden piilotettuihin kerroksiin, jotka voivat muuttaa sitä, miten näet maailman ja itsesi. Paljasta muinainen viisaus, joka yhä puhuttelee meitä ja kutsuu sinut tutkimaan sisäistä jumaluuttasi ja avaamaan elämän salaisuudet.
Mitä tekisit, jos sinulla olisi hallussasi ”Mestariavain” universumin syvimpiin totuuksiin? Jaa oivalluksesi alla olevissa kommenteissa! Haluamme kuulla, miten nämä paljastukset resonoivat oman henkisen matkasi kanssa.
- Anonyymi00052
Rutto onkin jumalan siunauksista suurin. Kiitos tästäkin.
- Anonyymi00053
Kyllä Jumala sanastaan kiinni pitää.
- Anonyymi00054
Profetiat toteutuvat. Uskoitte tai ette.
- Anonyymi00055
Hän sen tekee!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201124
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as311062Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu132865Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79588- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396