Vai onko se kaikki jo ihan liikaa Jumalalle tai olen liian vaatelijas pyyntöisyyksijeni määräisyyksijensä puolesta?
Tarvitsen rukousta kestääkseni äitini muistin alentumisen takia. Esimerkki: Hän ei muista 20.000 euron lainaa antaneensa syyskuussa 2025. Ja kun asiasta muistuttaa niin hän ei ikäänkuin ymmärrä sitä ja jos muistaakin sen niin jo seuraavan kerran puhuessamme samasta asiasta, testatakseni muistaako hän sitä niin hän ei muista ja kun siitä sitten muistutan niin hän taas sen muistaa ilmeisen lyhyen aikaa.
Äitini oli määrätty muistitesteihin tai aika varattu selllaiseen lääkärille, muttä äitini perui ajanvarauksen. Ilmeisesti minusta on pian tulossa äitini etunvalvoja pian tai sitten jostain viranomaisesta. Äitini on maininnut että mieluummin minä kuin viranomainen siihen tehtävään.
Lisäksi hänen kuntoksisuutensa muutenkin on sellaisuus että voi tarvita omaishoitajaa. Hän puhui mulle ekan kerran hoivakodista tai hoitolaitoksesta että menisi sinne kun oon töissä niin en voisi olla hänen omaishoitajanaan. Sanoin että voin vaihtaa omaishoitajaksi jos hän haluaa. Mulla on siitä jo kokemusta ollut aijenminkin, joten tiijän että hoitaminen voi olla eka helponpaa ja kuin sammakkoo pines länpötilas kattilavees krillates homma etenee kohti vaikeampaa tasaisesti mutta varmasti kuin juna Helsinkistä Oulukseen.
Tai sitten se voi olla helponpaa. Hoijetavan vyysinen omaliikuntaisuusasteisuus on mun kokemuksen mukaan se mikä vakuttaa eniten siihen kuinka vaikeaa tai helpoksikasta hoijokkii on hoitaa.
Kun oon seuraillut uutisii ja kuinka ihmisii huijataan raha-asijois helpoksikkaasti niin varmaankin jonkin sortin muistionkelmista saattaa olla monella huijatuksi tulleella kysymys.Varmaan aika iso prosentti johtuu ihan siitä että huijattu on huonoisamuistinen, ei muista kuulemiaan varoituksia kuinka toimia kun huijari soittaa ja alkaa huijauspuheita puhumaan. Itse suhtaudun tuntemattoaan soittajaan aina ensin huijari ihan automaattisesti. Se on mulla ollut jo nuoresta pitäen ymmärretty millaisia ihmiset ovat tosi monet, ja tien ihan päätöksen että suhtaudun kaikkiin huijareina ja valehtelijoina, se on pysynyt uushenkilön soittaessa mukana aina. Siksi on omakkaansa vaikeutensa keskustella kun omma kännykkäoperaattori soittaa ja sopimusta koittaa jatkaa.
Tässä tilanteeni, äitini tilanne nytten. Olen huolissani, haluaisin päästä helponmalla, mutta koen velvollisuuvekseni ainojana lapsenaan alkaa "äitini isäksi" jos kun tilanne siihen lipsahtaa.
Rukoile nyt mun Jumalan oman, jumalattoman äitini puolesta, voisiko saaha muistia lisää vaikka, ja muijenkin asioijen puolesta.
Surusilmin,
Selef Urge
Huom!
Olen laihtunut n. kilo per viikko tahtia ja sekin tässä masentaa. Mulla on laihtumista vielä 4,6kg jäljellä. Oon joutuna vähentää syöntii aika lailla. Herkut jääny 100pros poijes. Toisaalta se on kivaa, mutta kokonaistilanne vetää mielialaa yllättävän voimakkaasti alas kun oon miettinyt ihan liikaa näitä maan päällä olevia asioita sen sijaan etten ole saanut ajatuksiani tarpeeksi keskittymään Jumalaan, ymmärrän tämän hyvin syyksi, silä aina kun Jumalalta apua oon kiehnännyt niin oon sitä myös saanunnat, ja silloin on mieli ollut "hetken" huoleton, en osaa jättää pysyvästi taakkojani Jeesukselle vaikka olen rukoillut että hoija sinä äitini asiaa , suojele äitiäni , auta minuakin kaikessa, olo on niin pieni suuren ongelmavuoren ees.
Pyydän rukousta itseni puolesta, äitini puolesta ja saanko pyytää ihan kaiken puolestakin rukousta
58
246
Vastaukset 58
- Anonyymi00001
Edunvalvonta kova prosessi, mutta äidiltä valtuutus, että saa hänen asioitaan hoitaa. Se pitää saada ennen kuin muistisairaus on todettu.
Jos molemmat puuttuu, ei ole mitään sanomista siihen mitä lääkkeitä äitiin pumppaavat tai miten hoidetaan.
Jompi kumpi kannattaa hoitaa pikemmiten kuntoon ja valtuutus helpompi, edunvalvonnassa joutuu raportoimaan ja on itsekin valvonnan alla että toimii oikein. Valtuutus on vain äidin ja sinun välinen asia, mutta ei voi tehdä jo muistisairaan kanssa, tuomari ei sellaista allekirjoita. - Anonyymi00002
Ei-helluntailainen kommentti:
Kortisonilla on rappeuttavia, katabolisia vaikutuksia. Kun luin farmakologiaa, ajattelin, että on järkyttävää, järjestelmällistä ihmisten tappamista, että vanhuksille syötetään pitkiä kortisonikuureja.
Kortisoni saattaa pitää verensokeria koholla. Sillä voi olla paljon katastrofaalisia vaikutuksia. Sinkki toimii verensokeria vastaan, tehostaa insuliinin toimintaa. Enkä nyt puhu yhdestä pikkupilleristä kerran päivässä, minimisuosituksesta vaan 5-10 kpl eli terapeuttinen annos. C-vitamiini suojaa verisuonia ja toimii yhdessä seleenin ja sinkin kanssa.
Jos itse lähtee sinkkiä tankkaamaan, siinä on riskinä lähinnä, että suuresta annoksesta aiheutuu huippaamisen tunne. Mutta sopiva 2-3 pilleriä per ateria aiheuttaa todennäköisesti pirteyttä ja parempaa vointia.
Minulla oli isovanhemmat jotka nukahtelivat television ääreen pitkin päivää ja surkastuivat kuin silmissä, kortisonikuuriensa kanssa. Ei mennyt perille saarnani, että kromi tasapainottaa verensokerin vaihteluita vakaammaksi. Olisivat pysyneet lihakset paremmin tallella ja kunnossa, kykenevinä imemään sokeria ja näin tasapainottamaan verensokerin vaihtelua. Mutta kortisoni surkastutti.
Tämä ei ole mikään lääketieteellinen diagnoosi eikä resepti, vaan mielipiteitä ja pohdintaa aiheesta. - Anonyymi00004
Muistilääkkeet mitä lääkärit himolla syöttää, ovat huumejohdannaisia.
Jos mistä, niin niistä ihminen menee lopulta sekaisin. - Anonyymi00005
Oi oi. olipa koskettavaa kerrontaa. Sinun ja läheistesi puolesta rukoillaan. Hienoa, että olet valmis uhrauksiin ja vaivannäköön äitisi puolesta. Äitisi on hoitanut sinua ja nyt sinä sitten olet valmis auttamaan häntä, kun hän apuat todellakin alkaa tarvitsemaan.
Kyllä kaikki järjestyy, vaikka alussa tuntuu ehkä raskaalta nähdä läheisessä suuria muutoksia ja hänen toimintakyvyssään.
Ei kumpikaan vaihtoehto ole millään tavalla huonompi. Hoivakodit ovat hyviä paikkoja, jos läheiset vain pystyvät käymään katsomassa. Omaishoitoon monet ovat tyytyväisiä puolin ja toisin usein. Jossain vaiheessa omaishoito voi käydä niin raskaaksi, että on lähes pakko miettiä hoivakotiin menoa.
Voimia ja kaikkea hyvää! Muistuttaisin että runkkaaminen on paljon rukoilua hyödyllisempää, varsinkin eturauhanen kiittää. Naispuolinen voi hyvin ekumeenisen hyvänteon merkeissä runkata incelin eturauhasen kuntoon.
Yksityisesti suoritettuina muille ei tietysti kummastakaan ole haittaa.- Anonyymi00021
Ei-helluntailainen:
Ensin tuli mieleen, että täytyy ilmoittaa poistettavaksi tuo viestisi, mutta sitten muistui mieleen Raamatun kohta.
1.Timoteuksen kirje:
4:8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
- Anonyymi00006
Jos ei pidä päästösvaltaa omissa käsissä, niin äiti pumpataan täyteen muistilääkkeitä, jotka vaikuttavat kuin huumeet, eikä suinkaan auta mitään muistin kanssa. Vähän kuten ADHD-lääkkeet ovat huumeita, joita nuoret myyvät toisilleen, mutta niitäkin innolla määrätään kun lääketehtaat maksaa hyvät provikat lääkäreille niiden määräämisestä.
- Anonyymi00007
Kiitos kommenteista. Niissä oli tarvitsemani tietoa, joten soitan nyt asiasta äitilleni ja juttelen aiheesta. En pelkää muutoksia, vaan tehdä sen mikä tehdä kulloinkin täytyy. Tiedän Herran mua vahvistavan.
- Anonyymi00008
Nyt kun on kanava auki niin miksipä et pyytäisi jotakin pientä itsellesikin, laulaen.
Oh Lord, won't you buy me
A Mercedes Benz?
My friends all drive Porsches
I must make amends...
Niin sitten saa sen mertsedes pentsin, eikös vaan - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Nyt kun on kanava auki niin miksipä et pyytäisi jotakin pientä itsellesikin, laulaen.
Oh Lord, won't you buy me
A Mercedes Benz?
My friends all drive Porsches
I must make amends...
Niin sitten saa sen mertsedes pentsin, eikös vaanMulla on autona vanha Opel, yli 20v reippaasti. Mittarissa alle 200.000, ihan oikea ruuvaamaton luku. Haluan ajella sillä mieluusti aina siihen asti kunnes ylöstenpaus on, jollei jotain kallista remonttia tulisi eteen. Sen jälkeen ostan kyllä uuven auton tehtaalta saatuna, jos elän, Jos Herra suo, omilla säästöilläni, mulla on autorahat jo koossa kun olen kauvan säästänyt ja ostelen aina kaikin ensin rahat säästettyä, en lainaksi, paitsi parvekelainaa mulla kyllä on , mutta se on ainoa poikkeus. Ja en ostaisi mersuu , vaan toyota RAV nelosen ja uskoisin että sillä ajelisin lopputaipaleelli autoajoisuuteni.
Tyytyväinen vanhaautoisainen kuljettajainen,
Selef Urge - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mulla on autona vanha Opel, yli 20v reippaasti. Mittarissa alle 200.000, ihan oikea ruuvaamaton luku. Haluan ajella sillä mieluusti aina siihen asti kunnes ylöstenpaus on, jollei jotain kallista remonttia tulisi eteen. Sen jälkeen ostan kyllä uuven auton tehtaalta saatuna, jos elän, Jos Herra suo, omilla säästöilläni, mulla on autorahat jo koossa kun olen kauvan säästänyt ja ostelen aina kaikin ensin rahat säästettyä, en lainaksi, paitsi parvekelainaa mulla kyllä on , mutta se on ainoa poikkeus. Ja en ostaisi mersuu , vaan toyota RAV nelosen ja uskoisin että sillä ajelisin lopputaipaleelli autoajoisuuteni.
Tyytyväinen vanhaautoisainen kuljettajainen,
Selef UrgeMutta kun rukoilemalla saisi sitä, tätä ja vähemmän tuota...
- Anonyymi00009
Juttelin juuri äidini kanssa ja juttelu oli hyvä, länminhenkinen. Aivan kuten suuri osa antamistanne tukevista kommenteistanne, kortisonista minullakin oli itseoppimaani tietoa kun sillä hoijettiin maallisen isäni keuhkosairautta. Äitini tietää näitä etunvalvonta-asijoista mua parenmin kun on työelämänsä ollut terveydenhuollossa ja nähnyt juuri näitä edusvalvontan johtavia tilanteitakin kun häneltä tullaan saamaan muistitutkimusta. Pohjatieto hänellä oli puhelun perusteella hyvin selvillä, tarkoitan edunvalvonnan huonoja puolia.
Hän on tehnyt "itsetijaksnoosin" ja tuumi ettei tarvitse etunvalvontaa, mutta sovimme että tarkastan kuukausittain hänen pankkitilinsä tilisiirrot ja jos hänelle tulee ajatus siirtää iso summa jollekin ihmiselle kerralla raha-avustuksena niin minä selvitän ensin verotukselliset vaikutukset ja muut seikat kuten paljon verottomasti saa 3v aikana rahaa lahjoittaa.
Kyllä hän ymmärtää asioita ja muistaa tarkasti esim. vuoden 2006-2008 pellon metsitysasioita paljon tarkemmin kuin minä, joten jotain hyvää on. Pidän erittäin todennäköisenä että hän muistaa sen minkä nyt yhjessä sovimme.
Tässä on paljon ollut sitä että äidini tiejot verotuksellisista asijoista eivät olleet ajantasaiset paljon voi lahjoittaa 3v aikana rahhoo ja hänhän on aina minulle ilmoitttamatta tehnyt ja hoitanut raha-asiansa, mutta nyt hän on niistä tietoinen että jatkossa isoissa summissa kertoo ensin minulle varmuuven vuoksi kun havaittu muistiheikentymäkin on niin hänen kuin ynpäristön huomaama, olen huomannut sen useita kertoja viime päivien aikana että uudet tiedot ovat nyt hänellä tiedossaan.
Kuten aijenmin sanoiksin niin äitini haluaa mut etuvalvojakseensa, mutta tietää sen homman rasittavaksi, saa nähjä miten lopulta käy, mun nyt on vaan tarkkailtava häntä. Imaisin sen nyt hänellekin että voin alkaa etunsavalvojaksi sitten jos kun hän sitä haluaa, mmutta toistaiseksi ei halua etunvalvojaa, siksi on peruutttanut jo pariin kertaa muistitestin ajanvarauksensa.
Selef Urge - Anonyymi00010
ole huoleti , perit samat ominaisuudet 🤣 montako vuotta jäljellä
- Anonyymi00012
Sen tietää yksin Herra. Olen jo uuvestisyntymisestäni hymyillyt että mitä vähemmän vuosia on jäljekseellä niin sitä autuaampi on aikajanallisuuteni. Äitini jätti lukemisen "kokonaan" koronavuosina ja se näkyy nyt ilmeisestikin tänä päivänä. Itse aion pitää itseni päivittäisessä Raamatun lukemisessa niin aivoni huutaa hoosijannaa. Jumala tietää että Raamatunlukeminen tekee hyvä kaikenikäisille ihmisenaivoille.
Mikä mahtaa olla itejaalinen Raamatunlukuannos ihmisen aivoille että ne pysyvät virkeinä. Niin, ja eihän äidini paljon Raamattua ole tannut lukeakaan vaikka olen häntä siihen yllyttänyt. Pahinta tässä kaikessa on öitini jumalaton tila, kaikki tää muu "vaikeuksineen" ja tulevine uhkakuvineen on pelkkää pölyy Raamatun kannen reunassa verrattuna siihen minne äitini on tässä hetkessä matkalla. Helvettiin, jonne hän ei edes ymmärrä tai pidä mahdollisenakaan joutua. Se tässä on raastavinta mulle ollut tietää ja siksi olen Jumalan puoleen huutanut apua ja koittanut antaa kaikki huoleni Herran, mutta kun ajatus tulee silti taas mieleen että jumalanton äitini on menossa helvettiin enkä saa mitenkään häntä ymmärtämään sitä, hän vaan naurahtaa näille asioille.
Vain Jumala voi auttaa äitini ikuiseen elämään. Mun puheet ovat jääneet yrityksiksi. Uskoontulon alussa olin varma että saan äitini uskoon. Nyt 16,5v mentyä huomaan olleeni vääräkkäässä. Äitini pitää mua varmaan salaa sekopäänä tai ei ainakaan uskoa mua, joten ajattelee että olen valehtelija.
No, ymmärrän sen ettei usko Jumalaan ole kaikille ja olen ymmärtänyt kuinka juuri näinä viimeisien päivien (7v) aaton ajaksessa luopumus on suurta ja tilanne on kutakuinkin samansuuntaista kuin oli Nooan aikoina, niinhän Raamattu sanoo, mutta ei vielä niin suurta pahuutta vielä ennen kuin antikristus saa vallan. Hänen valtakautensa aikana on pahimmat ajat ihmiskunnan koko historijassa Raamatun mukaan maan päällä. Helvetissä on pahempaa. Ikuisuus Helvetissä. Jos vain ihmiset voisivat nähdä silmillään mitä se on elää ikuisuutta helvetissä niin....
Selef Urge
- Anonyymi00014
Miksi muuten uskovaiset on alvariinsa pyytämässä muutoksia ja parannuksia kohdalleen tuossa rakastavan ja kaikkitietävän Jumalan suuressa suunnitelmassa.
Eivätkö he luota ja usko kaikkitietävän tietävän mikä on heille parasta, olkoonkin se sitten vaikka vaivaa, sairautta ja elämänpituista vastoinkäymistä.
Miksi heidän usko Jumalansa kaikkivoipaisuuteen ja virheettömyyteen on niin pieni ? - Anonyymi00015
Toki voit.
Mutta tiedosta että rukoushan on yksinpuhelua, vain omaterapiaa.- Anonyymi00016
Ei ole totta. Olen saanut jo tässä ajassa useita rukousvastauksia, moni asia on muuttunut muutamassa päivässä hyvään suuntaan siitä huonosta tilanteessa jossa olin. Asiaan kuului myös puolin ja toisin epätietoisuutta kun huolestuin äitini raha-asioiden hoidosta ja runsaasta rahan lahjoittelusta, koska en tiennyt hänen omaisuutensa määrää ja että kuinka paljon saa säännöllisesti ja epäsäännöllisesti tuloja keskimäärin eri paikoista ja mitä kaikkea niillä pystyykin kattamaan.Se tuli mulle uutena asijana, isona yllätyksenä. Tajusin eilen vai oliko se toissapäivänä ekan kerran että mami on miljonääri. Ja on ollunnan sitä jo pitkään.
Pitää alkaa miettimään ehkä Toyota Ravin sijaan jotain Hjallis Harkimoisenpaa kulkuvälinettä. Sitten kun innostuu uuteen vaihtamaan. Se jotenkin vaan...on ihanaa...unelmoija...ja tietää...että unelman voi rejalisoija oikeestaan....millon vaan...mänemällä nettiin ja tilata auton ja mamma betalar, toki niin että auto hänen nimiinsä ja mä olisin kuski, mikä se sana olikaan...haltija vai mikä se olikaan...mutsilla ei oo ajokorttii, joten mä ajaisin sillä. Hän istuisi joskus kyyvissä ja sitten sekin että " kaikki " kattois mun autoo , tai äitini autoo, mutta eihän ne sitä tietäis, ne luulis että auto on mun, ja sitten ne kattois muakin, ihaillen varmaan , joo pitkään ja ihaillen että onpa siinä komee mies ja autokin on komee.Eikä ne oikein saisi silmiinsä irti kun hymyilisin oikein leveesti kuin hevoinen heille ja heiluttaisin kättä.
https://www.youtube.com/watch?v=y3R4bzBgC3g&list=RDy3R4bzBgC3g&start_radio=1
Mulla lienee tulevaisuuvessakin varmaan paljon tarinoita kerrottavaksi.
Nyt tiijän hänellä olleen hyvinkin varaa siihen , mitä pijin liiallisena avokätisyytenä hänen tuloihinsa nähjen, minä kun en ole sitä koskaan kysynyt, mutta asija kävi jutteluissa selville.
Nyt minua naurattaa, minä nimittäin naurahtelin tuossa äsken ääneen ihan aitoa ilonaurua.
Teemme sellaisen paperin valmiiksi allekirjoituksineen, jossa äitini valihtee minut edunhoitajaksi tai jokin sellainen termi ja paljon monia muita juttuja tehdään uusiksi. Ja paljon muutakin. Aloin miettimään että miksi tosijaankin ajelen vanhalla rotiskolla kun voisin ajaa uuvella kun on Hjallis Harkimokin ajaa uuvella.
Selef Urge
- Anonyymi00017
Mietin nyt ottaako tarjous vastaan, jolla saisin ajella uuvella kalliinmalla autolla kuin RAV 4 , vai ajaa vaan rottelollain kuin sankari ja kattoo taas ens vuojen kattastuksessa meniks se läpi vai ei , ja sitten on tietenkin sekin ostaako itte autonsa kuten oon tähän männessä tehnynnä omarahaisesti omaomisteisesti.
Mä olin jo aatellut niin ettei oo hienompaa autoo kuin RAV4 on, mutta onhan niitä tietty Mersuikin, Volvoloisii, Pemareit sähköisinäkin, sähäköisinä, nytpä pisti mulle vaikeen pallon.
Minä itte uuven autoksen ratiksessa....ai jai jai....nyt kyllä...
Huokaillen onnessain,
Selef Urge- Anonyymi00020
No mutta, mitä jos ostaisitkin Lexus RX:n, niin saisit nauttia kuuluisasta Toyotan luotettavuudesta ja kestävyydestä yhdistettynä premium-auton kaikinpuoliseen luxuriousiin 😎
https://www.lexus.fi/mallisto/rx - Anonyymi00039
Anonyymi00020 kirjoitti:
No mutta, mitä jos ostaisitkin Lexus RX:n, niin saisit nauttia kuuluisasta Toyotan luotettavuudesta ja kestävyydestä yhdistettynä premium-auton kaikinpuoliseen luxuriousiin 😎
https://www.lexus.fi/mallisto/rxJoo, seuraava autoni on "takuuvarmasti" korkeasäkäinen auto. Tälläkin reissulla farkkuautoni on ottanut mahakosketusta tienpintaan jo kahteellisesti. Sienii ollu aika paljon mettässä ja oon niitä keräilly, puhtistanu, paistellu, syönynnä.
Olen uskonasijoistakin puhunut maaseututalois. Just tulin evankelijoiast 1700luvul rakennetusta maalaistaloksesta ja yhtistetyst sienimetsäpoiminnallisuuvest.
Oon niin onnellinen kun sai kertoo uskonasijoist itteeni paljon vanhemmille kristityille opettavaises sävys, se mua yllätti miten "kevyttä" joillakin uskonsa Jeesukseen on. Pakostkin teki mieli kysyä muutamalta ihmiseltä , kristityksi itteään tituleeraavalta, milloin he oikein uuvestisyntyivät, vai ovatko koskaan uuvestisyntyneet.
Taitaa olla niin että ylöstenpaukseen pääsemätömiä on Suomessa paljollisestikin.
Eräs kuollut ei ollut uskossa, Näin kristitty(?) nainen kutakuinkin sanaili:mutta poika oli tosi mukava ja kiltti poika, joten kyllähän pelastuu kun oli niin hyvä poika, kyllähän mä hänelle Jeesuksesta kerroin, mutt eihän Jeesukseen sanonut uskovansa, mtta oikein olli kohtelias poika."
Enpä siihen saanut suoraan mitään yllätykseltäni, järkytykseltäni mitään sanottua, kuolleen naisen pojasta puhuttaessa. Mutta myöhemmin sanoin että ilman uskoa Jeesukseen ei kukaan pelastu. Eihän het siitä oikein tykänneet.
Jos sä syvänmessäs uskot Jeesukseen ja suullakkeellas sen tunnustat niin sä pelastut.
Hyvin sinppelii.
Jos et syvänmessäs usko Jeesukseen niin etpä sä pelastukkaan.
Siinä ei oole kyse siitä miten fiksu, kohtelias, rakastettu, avulias, tai miten hyvä tahansa ihminen voikaan olla, vaan pelkäsätään usko Jeesukseen ratkaisee kuka pelastuu.
Tänään tunsin itseni tojellakin viimeiseksi mohikaaniksi,hyvin yksinäiseksi "kristittyjen" keskellä.
Selef Urge - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Joo, seuraava autoni on "takuuvarmasti" korkeasäkäinen auto. Tälläkin reissulla farkkuautoni on ottanut mahakosketusta tienpintaan jo kahteellisesti. Sienii ollu aika paljon mettässä ja oon niitä keräilly, puhtistanu, paistellu, syönynnä.
Olen uskonasijoistakin puhunut maaseututalois. Just tulin evankelijoiast 1700luvul rakennetusta maalaistaloksesta ja yhtistetyst sienimetsäpoiminnallisuuvest.
Oon niin onnellinen kun sai kertoo uskonasijoist itteeni paljon vanhemmille kristityille opettavaises sävys, se mua yllätti miten "kevyttä" joillakin uskonsa Jeesukseen on. Pakostkin teki mieli kysyä muutamalta ihmiseltä , kristityksi itteään tituleeraavalta, milloin he oikein uuvestisyntyivät, vai ovatko koskaan uuvestisyntyneet.
Taitaa olla niin että ylöstenpaukseen pääsemätömiä on Suomessa paljollisestikin.
Eräs kuollut ei ollut uskossa, Näin kristitty(?) nainen kutakuinkin sanaili:mutta poika oli tosi mukava ja kiltti poika, joten kyllähän pelastuu kun oli niin hyvä poika, kyllähän mä hänelle Jeesuksesta kerroin, mutt eihän Jeesukseen sanonut uskovansa, mtta oikein olli kohtelias poika."
Enpä siihen saanut suoraan mitään yllätykseltäni, järkytykseltäni mitään sanottua, kuolleen naisen pojasta puhuttaessa. Mutta myöhemmin sanoin että ilman uskoa Jeesukseen ei kukaan pelastu. Eihän het siitä oikein tykänneet.
Jos sä syvänmessäs uskot Jeesukseen ja suullakkeellas sen tunnustat niin sä pelastut.
Hyvin sinppelii.
Jos et syvänmessäs usko Jeesukseen niin etpä sä pelastukkaan.
Siinä ei oole kyse siitä miten fiksu, kohtelias, rakastettu, avulias, tai miten hyvä tahansa ihminen voikaan olla, vaan pelkäsätään usko Jeesukseen ratkaisee kuka pelastuu.
Tänään tunsin itseni tojellakin viimeiseksi mohikaaniksi,hyvin yksinäiseksi "kristittyjen" keskellä.
Selef UrgeEikös sun pitänyt olla mökillä eikä ihmisiä häiritsemässä.
- Anonyymi00019
Söin just mansikoita tosi paljon, maistui tosi hyvältä. Ihan oikeesti, teki tosi kutaa.Nyt oli hyvä mansikkakasallisuus mun suullisuus !
Tosi tyytyväisenä ja tosi yllättyneenä kun maistui niin hyväkkäälle mun suussain,
Selef Urge - Anonyymi00022
Selef Urge
JUMALA- joka on luonut maailmankaikkeuden , ei ongelmaa- vaikka pyytäisit koko suvullesi siunausta.- Anonyymi00040
Joo, vällillä on tullut käytyä varmaan lähes kaikki sukulaisetkin läpi että pelastuloituullisoituliloituisivat. Viime aikoina rukoukseni on keskittyneet äitini pelastumisen puolesta Jumalalta puuttumista ääitini suhteen. Vaikka evnkeliumissa on voima niin kahjen kesken äitin keskeytää mt, mutta js on muita ihmmisiä läsnä nin hän ei kehtaa keskeyttää mua kun muut kuuntelee kiinnostuneina, ja äitini sen ymmärtää.
Äitini häpeää uskoani Jeesukseen,itseäni se ei hävetä, mulle usko Jeesukseen on parasta elämässäni olevaa loppumatont mielellään jakamaani eväsleivää.
Jeesukselle kiitos kaikesta Hänekseltä saamastamme.
Hyvässä asemassa hymyillen,josta en tule koskaan pois putoamaan kun Jeesuksen ote ei omast käjest irtoauvu,en koskaan kiellä mä Jeesusta: "Päästä irti."
Selef Urge
- Anonyymi00023
Onko poika ylentänyt itsensä äitinsä yläpuolelle, kun sanoo tätä jumalattomaksi?
Itse en uskaltaisi.
Mitenkäs se menikäämn... "Joka itsensä ylentää jne...? - Anonyymi00024
Jumala ei vastaa pilkkaajille.
Vai menetkö pressaltakin pyytämään jotain ilkkuen ja luulet saavasi sen?- Anonyymi00025
No mutta höh... onko tällä palstalla ihan oikeasti Jumala vastanut jollekin jotakin?
- Anonyymi00026
"Tarvitsen rukousta kestääkseni äitini muistin alentumisen takia."
Ei-helluntailainen:
Minulla on ollut runsaat määrät monenlaisia harrastuksia ja muistiinpanotekniikoita, ja muistiinpanovälineitä. Ihmisen havainnointi ja muistaminen on vajavaista. Niin kuin Raamatussa sanotaan, tietämisemme on vajavaista. 1. Kor 13.
Minulla ei ole todettu mitään muistisairauksia. Mutta pidän tärkeänä monenlaisia muistitekniikoita. Nykyiset paperimuistiinpanoni ovat lähinnä kahdenlaisia. On isompi A5-kokoinen muistikirja, johon olen koonnut pidempään säilytettäviä asioita. Ja on pienempi muistikirja, A6-kokoinen, jota on helppo ottaa vaikka mukaan taskuun, ja kirjoitella melkein mitä hyvänsä.
Molemmissa minulla on samantyyppinen järjestys: Aiheen mukainen luokittelu. Pienempi kirja on se jota yleensä käytän datan keräämiseen, silloin kun en tee sitä sanelukoneella, kameralla eikä muulla laitteella.
Aiheen mukaisella luokittelulla tarkoitan, että muistikirjaan yhtä aihetta yhdelle sivulle, toista aihetta toiselle sivulle, jne. Kun tulee sivu täyteen, sitten sama aihe voi jatkua seuraavalle tyhjälle sivulle. Yksi aihe voi olla esim. terveystieto, tai ostettavaksi harkittuja laitteita, tai muita tiedonhakuaiheita, joita selvitellä, tai jollakin sivulla voi olla päiväkirjamainen luettelo joistakin tapahtumista. Kun tieto jollakin sivulla käy vanhaksi ja tarpeettomaksi, olen vetänyt sivun yli kenoviivan, jotta heti näkyy selvästi, kirjaa selatessa, että tuohon aiheeseen ei tarvitse palata. On mahdollista myös merkitä korostuskynällä, mihin tärkeään palata uudestaan.
Isompaan muistikirjaan olen tehnyt myös aiheen mukaista järjestystä, mutta tarkemmalla luokittelulla. Ei esim. terveystieto, vaan yhdellä sivulla luettelo saponiinpitoisista kasveista, toisella sivulla hyttysiä karkottavat eteeriset öljyt, jne.
Youtubessa on jonkin verran muistiinpanotekniikoihin liittyviä videoita, esim. Zettelkasten. Joku väitti, että muistikirjan pitäminen pelasti hänen elämänsä, kun enää ei ole muistilappuja hajallaan ympäriinsä (ja hukassa), vaan on keskitetty samaan kirjaan erinäisiä asioita. Jotkut ovat onnistuneet tekemään muistiinpanotekniikoistaan kuin tiedettä tai taidetta, esim. koristella sivut pienillä piirroksilla, tai vedellä viivottimella laatikkokuvioita esim. tietojen ryhmittelyyn kalenteria muistuttavalla tavalla. - Anonyymi00027
Liian paljon puhetta ja tekstiä. Outoa ja puhekielisana tekstiä
- Anonyymi00029
romaaniksi lyhyt kirjoitus. ymmärrettävää mölinää.
- Anonyymi00030
miten mökillä menee? joko leikkasit raivaussahalla pääs irti.
- Anonyymi00035
Olen päätynyt siihen etten ostakaan raivaussahaa vaan teetätän työt anmattilasenmilla kuin itte oon ja meen palmun alle lepotualiin itte imeen pillillisellä juomaisuuksija ja sitte juaksen kuin hevoinen mereen ja nauran kuin kotka ilmeen muuttumatta oottaissain ylöstenpaustain.
Jalkojeilejeita vees:
https://www.youtube.com/watch?v=FBFw3EAI7Dc
Ylöstenpauslippu mulla on jo saatuna ja hyväs talles syvänmes.
Selef Urge
- Anonyymi00031
Sairaudet kuuluvat elämään. Vanhetessaan ihmisen monet aistit ja voimat heikkenevät. Tämä on aivan luonnollista ja tämä tosiasia tulee hyväksyä.
En tiedä onko Selef aivan oikea henkilö tällaisen vanhuksen omaishoitajaksi, mutta jos siihen ryhtyy, niin se vaatii paljon tyyneyttä sekä henkistä kypsyyttä, vastuuta ja uhrauksia omasta mukavuudestaan. Mahd. vuosia jatkuva, toisen ihmisen ympärivuorokautinen huolehtiminen on melkoinen suoritus.
Jumala toivoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat mutta tosiasia on, että kaikki eivät pelastu. Tämä tosiasia on hyväksyttävä. On turha ryhtyä rukoukseen, kiusaamaan Jumalaa, asian puolesta joka oli toisin päätetty jo ennen maailman luomista. "Tapahtukoon Hänen tahtonsa."- Anonyymi00032
Kun luen kohta iltarukoukseni niin muistan sinua Selef ja äitiäsi. (Koko maailmaa en muista.) ✨️
- Anonyymi00033
Olen ollut aiemmin aikaisenman vaellukseni vaiheisuuven aikana ihan virallisesti omaishoitajana parkinsonpotilaalle n. 4vuotta, jolla tojettu myös masennus, kun ei ollu hällä oikein rapeaa oireijen eteentyäneistyeessä, joten minä sen tiijän jo, kojeteltuna, kykeneväni siihen kuin hevonen pilttuuseensa, kuin sankari valkeeseen vaatteeseellisuuteen puvettuinen.
Elämästä saa nautittua Suomeksen kaltaisessa maassa mielestäni ihan okeiseellikkaasti.
Söin just Tupla vaniljajäätelötuutin. Ihan okoo, 3/5, ensuosittele, enkää ole suositttelemattakaan. Ihan kutaa teki kun piristi.
Epävirallisesti olin kaa maallselle vaijalleni omaishoitajana myöhemmin. Se oli vaan kaupassa käymisyksellisyyttä ja sairaaloissa kuljettamista kunnes hän sai taivaskutsunsa.Ihan erilaista helppoutta kuin on Parkinsonia sairastavaa hoitaa. Mitä pijenmälle Parkinson etenee sitä enemmän se vaatinee muiltakin hoitoansa tekeviltä. On vyysinen puoli ja on syykkinen puolikin kun kahtelee sairaan ihmisen mielen pahaoloisuutta.Se vaikuttaa hoitajaankin, mutta sen kestää , etenkin kun Herra Jumala auttaa tilanteissa.
Kaikki eivät halua pelastua eläjessään , mutta oletan vahvaksikkaasti että helvetissä viimeistään jokaisen sinne joutuneellisoituneen mieli muuttuu samoin tein kun saa ensikokemuksensa helvetin tarjonnaksesta. Olen miettinyt menenkö jumalattomana kuolevan äitini hautajaisiin.
Etunvalvontavaltuutus asijakirjakirje on tehty valmiiks, ja musta tulee äitini etunvalvoja, sitten jos ja kun .... tilanne eskaloituu...
Selef Urge
Selef Urge - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kun luen kohta iltarukoukseni niin muistan sinua Selef ja äitiäsi. (Koko maailmaa en muista.) ✨️
Kiitos.
Kiitollisena rukoukselllisuuteesi Herralle pyyntööntyneellistyneisyyjestäeestääs,
Selef Urge - Anonyymi00038
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kiitos.
Kiitollisena rukoukselllisuuteesi Herralle pyyntööntyneellistyneisyyjestäeestääs,
Selef UrgeRukoilen taas puolestanne. ✨️
- Anonyymi00036
Anna pusu mulle.
https://www.youtube.com/watch?v=CbKYLLn4ebM&list=RDCbKYLLn4ebM&start_radio=1 - Anonyymi00037
Minkähän laista läkettä Jumala määräisi muistisairaalle?
Ei vaan kerro.- Anonyymi00049
Ei-helluntailainen:
Sinkki ja K2-vitamiini tärkeimpiä huomioida. Asiaan voi liittyä muutakin, esim. kalaöljy ja C-vitamiini. Lesitiini hajoaa koliiniksi.
Aivot käyttävät energiakseen paljon hiilihydraattia. Elimistö säätelee veren ph-arvoa ottamalla kalsiumia luista, jos näyttää siltä, että verenkierrossa pyörii liikaa sokeria, ja sitä kautta happamuutta. Suonten kalkkiutuminen (päässä tai sepelvaltimotaudissa tai muualla) voi johtua siitä, että kalkkia kertyy suonten sisäpintaan muiden aineiden kanssa. K2-vitamiini ohjaa kalsiumia oikeaan paikkaan, luihin. Ravitsemussuositukset ovat retuperällä siinä, ettei K2-vitamiinin tarvetta oteta huomioon.
Sinkki toimii verensokerin nousua vastaan. Esim. diabeetikkojen insuliinivalmisteisiin on lisätty sinkkiä, tekemään insuliinin vaikutuksesta pitkäkestoisempaa. - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Sinkki ja K2-vitamiini tärkeimpiä huomioida. Asiaan voi liittyä muutakin, esim. kalaöljy ja C-vitamiini. Lesitiini hajoaa koliiniksi.
Aivot käyttävät energiakseen paljon hiilihydraattia. Elimistö säätelee veren ph-arvoa ottamalla kalsiumia luista, jos näyttää siltä, että verenkierrossa pyörii liikaa sokeria, ja sitä kautta happamuutta. Suonten kalkkiutuminen (päässä tai sepelvaltimotaudissa tai muualla) voi johtua siitä, että kalkkia kertyy suonten sisäpintaan muiden aineiden kanssa. K2-vitamiini ohjaa kalsiumia oikeaan paikkaan, luihin. Ravitsemussuositukset ovat retuperällä siinä, ettei K2-vitamiinin tarvetta oteta huomioon.
Sinkki toimii verensokerin nousua vastaan. Esim. diabeetikkojen insuliinivalmisteisiin on lisätty sinkkiä, tekemään insuliinin vaikutuksesta pitkäkestoisempaa.Kiitos vinkistä.
Mulla taitaakin olla kaappiin unohtuneita flunssavalmisteita joissa sinkkiä. Pitääpä ajoittain ottaa (ei varmaan joka päivä).
K2-vitamiinia etsittävä apteekista. - Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
Mulla taitaakin olla kaappiin unohtuneita flunssavalmisteita joissa sinkkiä. Pitääpä ajoittain ottaa (ei varmaan joka päivä).
K2-vitamiinia etsittävä apteekista.Ei-helluntailainen:
Paljonko sinkkiä tarvitaan, on kovin yksilöllistä. Kasvissyöjällä saattaa olla niukkaa sinkin saanti ruoasta. Kupariset vesijohdot lisäävät sinkin tarvetta, koska kupari ja sinkki kilpailevat, kumpi imeytyy ruosta.
Minulle on rakentunut omanlaisiani käsityksiä tautien syistä. Esim. jos jollakin on iho kuivaa, hilseilevää, punottavaa, tai on sienitaudin näköistä tai ekseemaa/ihomuunnoksia/tummanpunaista läiskää, nivelvaivoja, psoriasista, sitten saatan ajatella että sokeria on paikoitellen liikaa, ja sinkkiä tarvittaisiin. Kuntoilijalle voi olla hyötyä sinkin lisäksi kromista, että osa sokerista imeytyy lihaksiin. Sinkin tankkaamista suurina annoksina (2-4 pilleriä per ateria) voidaan verrata atkinsin dieettiin tai ketodieettiin, että elimistö pakotetaan polttamaan rasvaa. Käyttämään sitä energiaksi.
- Anonyymi00042
Jes.30:26 Ja kuun valo on oleva kuin auringon paiste ja auringon paiste on oleva seitsemän kertaa kirkkaampi kuin setsemän päivän kirkkaus; kuin Herra sitoo kansansa haavat, ja sen loukkaamat pärantaa. Biblia (1776)
- Anonyymi00043
Mitenkä Selefi ja äiti nyt jakselevat? Onko asiat ja tilanne helpottunut? Tullut selvyyttä miten toimia?
Olen muistanut teitä rukouksissani, ehkä moni muukin on. ✨️- Anonyymi00044
Tulin juuri mökiltä pakastemarjoisoijen ja kuivattujen ruohojen kanssa. Oli aikamoista satemyräkkää voipi sanoa että koko matkaisuus maaseutulaisuus-Helsinki.
Nyt on viralllinen asijapaperi etunvalvontasta olemassa. Oikeastaan äitini tilanne on jo sellainen että etunvalvojaa tarvitsee. Mutta toivn etten siihen runpaan jouvu.Esim. jos hänelle sanoo tänään että pankkitilillä on 304.000e niin hän ei muista sitä huomenna.Asiapaperissa on sellainen lisäkaneetti lopussa, joka vapauttaa mut vuositilinteosta viranomaisille.
Ilmeisesti juuri se on se kaikkein inhottavin juttu kun jokainen kuitti pitäisi muuten KAI säilyttää kauppareissuista.
Mitenköhän kauan hänellä pysyy se muistissa? 24h on kuitenkin liikaa.Se kertoo missä mennään. Äitijäni kattoessa tajuan hyvin miksi Suomessa muistisairaita puhelinhuijarit lähestyvät: heitä on paljon kun suuret ikäluokat tulevat nyt huonomuistisiksi.
Huonomuistisille pitäisi olla aina joku luotettava taho apuna.
Mulla on mennyt sekä hyvin että välillä ollut vaikeaa. Vaikeaa oli eilen kun en saanut evankelioitua sukulaistapaamisessa sukulaisia ja heijän siippojaan haluamallani volyymilla vaan minulle sanottiin hiljentämismielessä: Usko on henkilökohtainen asia ts. pijä pääs kiinni uskonasijoista.
Minähän siitä ahdistuneeksi ja päätin etten enää näille evankelioikaan samaan auttavaan neuvoon, menkööt helvettiin kun kerran sinne niin hinkuvat. Menin yöllä vasta nukkumaan kun tuskailin rukouksessa Herralle huonosti mennyttä evankeliointia. Sain kuitenkin muutamia Raamattuteemoja läpi, en kuitenkaan lähellekään siinä mittakaavassa kuin olin toivonut. Olipa siinä ilmeitä ja eleitä. Taisinpa suuttuakin. Ja kunnolla. Mutta en sitä paljastanut heille. Eikä he edes ymmärtäisi suuttumiseni syytä. Se on se etten saa pelastettuu heitä kai ketään menemästä helvettiin puhummalla evankeliumia.Se tuntuu epäonnistuneelta evankelioimiselta.Itkin sitä pahaa oloani ja heijän helvettiinmenon uhkaa, minusta se on tosi suuri prosenttista, he eivät halua ottaa Jumalan sanaa vastaan, eikkä mun tojistustani että oon elänyt Jumalan lupauksija paljokkkaisija jo tojeksi.
Enkä ehtinyt kertomaan mitä profetijoita toteutuu pijakkoin , jotta sen kautta voisivat muistella myöhemmin: "kovanaamahan sano silloin niin että se profetija toteutuu ja nyt se on tullut toteen."
Äitilleni olen kertonut aijemmin profetijoita, mutta eihän se niitä muista että olen niitä koskaan sille kertonut sitten kun ne toteutuu.
Oin tuvassa ainoa kristitty ja loput olivat jumalattomia. Tunsin omieni joukossa itseni ulkopuoliseksi ja mikähän se sana voisi ollakaan, vähätellyksi.
Äitini kuitenkin pitää minusta, huomasin sen tänäänkin kun laittoi vuoden ",matkaeväät" mukaan Helsinkiin ja juteltiin siinä "normaaleja" asioita.
Asijat ovat nyt paremmin . Olen kotonani. En stressaa enää heitä ja heidän ikuisuusosaansa.
Välitän, mutten jaksa enää.He eivät usko mua. Pitävät valehtelijana vaikka sanon kaiken totuudellisina.
Selef Urge - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Tulin juuri mökiltä pakastemarjoisoijen ja kuivattujen ruohojen kanssa. Oli aikamoista satemyräkkää voipi sanoa että koko matkaisuus maaseutulaisuus-Helsinki.
Nyt on viralllinen asijapaperi etunvalvontasta olemassa. Oikeastaan äitini tilanne on jo sellainen että etunvalvojaa tarvitsee. Mutta toivn etten siihen runpaan jouvu.Esim. jos hänelle sanoo tänään että pankkitilillä on 304.000e niin hän ei muista sitä huomenna.Asiapaperissa on sellainen lisäkaneetti lopussa, joka vapauttaa mut vuositilinteosta viranomaisille.
Ilmeisesti juuri se on se kaikkein inhottavin juttu kun jokainen kuitti pitäisi muuten KAI säilyttää kauppareissuista.
Mitenköhän kauan hänellä pysyy se muistissa? 24h on kuitenkin liikaa.Se kertoo missä mennään. Äitijäni kattoessa tajuan hyvin miksi Suomessa muistisairaita puhelinhuijarit lähestyvät: heitä on paljon kun suuret ikäluokat tulevat nyt huonomuistisiksi.
Huonomuistisille pitäisi olla aina joku luotettava taho apuna.
Mulla on mennyt sekä hyvin että välillä ollut vaikeaa. Vaikeaa oli eilen kun en saanut evankelioitua sukulaistapaamisessa sukulaisia ja heijän siippojaan haluamallani volyymilla vaan minulle sanottiin hiljentämismielessä: Usko on henkilökohtainen asia ts. pijä pääs kiinni uskonasijoista.
Minähän siitä ahdistuneeksi ja päätin etten enää näille evankelioikaan samaan auttavaan neuvoon, menkööt helvettiin kun kerran sinne niin hinkuvat. Menin yöllä vasta nukkumaan kun tuskailin rukouksessa Herralle huonosti mennyttä evankeliointia. Sain kuitenkin muutamia Raamattuteemoja läpi, en kuitenkaan lähellekään siinä mittakaavassa kuin olin toivonut. Olipa siinä ilmeitä ja eleitä. Taisinpa suuttuakin. Ja kunnolla. Mutta en sitä paljastanut heille. Eikä he edes ymmärtäisi suuttumiseni syytä. Se on se etten saa pelastettuu heitä kai ketään menemästä helvettiin puhummalla evankeliumia.Se tuntuu epäonnistuneelta evankelioimiselta.Itkin sitä pahaa oloani ja heijän helvettiinmenon uhkaa, minusta se on tosi suuri prosenttista, he eivät halua ottaa Jumalan sanaa vastaan, eikkä mun tojistustani että oon elänyt Jumalan lupauksija paljokkkaisija jo tojeksi.
Enkä ehtinyt kertomaan mitä profetijoita toteutuu pijakkoin , jotta sen kautta voisivat muistella myöhemmin: "kovanaamahan sano silloin niin että se profetija toteutuu ja nyt se on tullut toteen."
Äitilleni olen kertonut aijemmin profetijoita, mutta eihän se niitä muista että olen niitä koskaan sille kertonut sitten kun ne toteutuu.
Oin tuvassa ainoa kristitty ja loput olivat jumalattomia. Tunsin omieni joukossa itseni ulkopuoliseksi ja mikähän se sana voisi ollakaan, vähätellyksi.
Äitini kuitenkin pitää minusta, huomasin sen tänäänkin kun laittoi vuoden ",matkaeväät" mukaan Helsinkiin ja juteltiin siinä "normaaleja" asioita.
Asijat ovat nyt paremmin . Olen kotonani. En stressaa enää heitä ja heidän ikuisuusosaansa.
Välitän, mutten jaksa enää.He eivät usko mua. Pitävät valehtelijana vaikka sanon kaiken totuudellisina.
Selef UrgeKatos, kun se on JEESUS, joka pelastaa, et sinä.
Olet evankelioinut heidät parhaasi mukaan, enempää et voi, etkä saakaan tehdä. Pelastustyö kuuluu Pyhälle Hengelle. Jos he kieltäytyvät kuuntelemasta ja välittämästä Hänen kutsustaan, se on heidän kunkin ja Pyhän Hengen välinen asia, ei sinun.
Mulle tuli juuri jonkinlainen sisäinen ajatus (profetiako?), että jotain nuorta miestä suvussasi on sanasi puhutellut ja ehkä hän jossain vaiheessa ottaa sinuun yhteyttä ja saa kerrottua sen sinulle. Rukoile hänen puolestaan. Älä ahdistele läheisiäsi, etteivät he enempää etäänny vaan "anna (Jumalan) sanan vaikuttaa" (niinkuin luterilaiset opettavat). - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Katos, kun se on JEESUS, joka pelastaa, et sinä.
Olet evankelioinut heidät parhaasi mukaan, enempää et voi, etkä saakaan tehdä. Pelastustyö kuuluu Pyhälle Hengelle. Jos he kieltäytyvät kuuntelemasta ja välittämästä Hänen kutsustaan, se on heidän kunkin ja Pyhän Hengen välinen asia, ei sinun.
Mulle tuli juuri jonkinlainen sisäinen ajatus (profetiako?), että jotain nuorta miestä suvussasi on sanasi puhutellut ja ehkä hän jossain vaiheessa ottaa sinuun yhteyttä ja saa kerrottua sen sinulle. Rukoile hänen puolestaan. Älä ahdistele läheisiäsi, etteivät he enempää etäänny vaan "anna (Jumalan) sanan vaikuttaa" (niinkuin luterilaiset opettavat).Läsnä oli yksi nuorimieskin, erittäin terävä kaveri, 27v mies vaimonsa tai tyttöystävänsä kanssa. Juuri tälle henkilölle osoitinkin sanani , sillä muut tiesin sellaisiksi, jotka ovat toisenlaisia. Näin hänen kasvoillaan erikoisen ilmeen, kun nostin käteni korkeuksiin kohti katonrajaa ja sanoin että tiedän tämän kaiken hengellisen todellisuuden Raamatussa olevan totta aivan kuten sinä näet nyt tämän käteni ja hän katsoi suoraan kohti kättäni. Ja siihen vielä sanoin että olen elämässäni kokenut paljon Raamatun ilmoittamija lupaamija asijoita toteutuneen mulle ja minä tiejän niitä monija olleen ja ihmeitäkin tapahtuneen, vaikka en muuta tarvitsekaan kuin Jumalan rauhan noin periaatteessa, eilen se oli tosijaankin kojetuksella ja nurisin Jumalalle miksei antanut mulle puhekykyä lisää illaksi vaikka juuri eiliseen iltaan tähtäsin ettää silloiin puhuisin kuin Ruuneperi, mutta äitini vaikutus minuun on suuri, kunnijoita äitijäsi, sillä maallista isää minulla ei ole enää elossa, jota kunnijoittaa enää voisin niin että hän saisi siitä länpöä.
Olisihan se jotain jos suvussani äitin puolelta olisi toinenkin mies uskossa Jeesukseen. Tämä mies, josta puhun on terävä kuin partaveitsi, lookisesti ajatteleva, mutta olen kokenut sen voivan olla hänelle esteen, kuten se voi este olla sekin, hän on selllainen, jonka seurassa ihminen viihtyy, myös kristitty. Sillä hän ei ole huonotspainen örisijä ja pilkkaajatyyppi kuten niin moni ihminen tuppaa olemaan.
Ainakin toiveikkuus lisääntyi tuosta palautteestasi, voi hyvinkin olla Jumaan viesti mulle kautttasi kun Jumala tietää että oon kipuillut tämän asian kautta, eikä Jumala puhu mulle henkeen samalla tavoin kuin sulle tai en osaa kuunnela kuten sinä osaat kuunnella Jumalan ääntä.Tietty oon sitä rukoillut että kuuloontuisin Jumalan ääneen, mutta ei oo onnistana. Oon kllä yleensää hyvä suustani, mutta äitini läsnäolo saa mun itsetunnn heikkenemään ja en saa sanottua kaikea, alkaa kova jännittäminen että milloin se ivasana tulee äitini suusta, vai tuleeko vain kehotus olla hiljaa.
Huomasin sen ekaa kertaa tällä reissulla että mulla on heikkittetunto silloin kun äitini on läsnä ja jos puhun uskonasijoista. Jos puhun muista asijoista niin silloin saan hyvää palautetta. Mua kohjellaan kuin koiraa? Äitini uskoo kyllä henkimaailman olemassaoloon ja että kuoleman jälkeen on jotain, oman aikaisemman henkimaailmakokemuksensa perusteella, jossa hän tunsi voimaa, ulkoa tulevaa voimaa kehossaan hautajaistilaisuuvessa.
Selef Urge - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Läsnä oli yksi nuorimieskin, erittäin terävä kaveri, 27v mies vaimonsa tai tyttöystävänsä kanssa. Juuri tälle henkilölle osoitinkin sanani , sillä muut tiesin sellaisiksi, jotka ovat toisenlaisia. Näin hänen kasvoillaan erikoisen ilmeen, kun nostin käteni korkeuksiin kohti katonrajaa ja sanoin että tiedän tämän kaiken hengellisen todellisuuden Raamatussa olevan totta aivan kuten sinä näet nyt tämän käteni ja hän katsoi suoraan kohti kättäni. Ja siihen vielä sanoin että olen elämässäni kokenut paljon Raamatun ilmoittamija lupaamija asijoita toteutuneen mulle ja minä tiejän niitä monija olleen ja ihmeitäkin tapahtuneen, vaikka en muuta tarvitsekaan kuin Jumalan rauhan noin periaatteessa, eilen se oli tosijaankin kojetuksella ja nurisin Jumalalle miksei antanut mulle puhekykyä lisää illaksi vaikka juuri eiliseen iltaan tähtäsin ettää silloiin puhuisin kuin Ruuneperi, mutta äitini vaikutus minuun on suuri, kunnijoita äitijäsi, sillä maallista isää minulla ei ole enää elossa, jota kunnijoittaa enää voisin niin että hän saisi siitä länpöä.
Olisihan se jotain jos suvussani äitin puolelta olisi toinenkin mies uskossa Jeesukseen. Tämä mies, josta puhun on terävä kuin partaveitsi, lookisesti ajatteleva, mutta olen kokenut sen voivan olla hänelle esteen, kuten se voi este olla sekin, hän on selllainen, jonka seurassa ihminen viihtyy, myös kristitty. Sillä hän ei ole huonotspainen örisijä ja pilkkaajatyyppi kuten niin moni ihminen tuppaa olemaan.
Ainakin toiveikkuus lisääntyi tuosta palautteestasi, voi hyvinkin olla Jumaan viesti mulle kautttasi kun Jumala tietää että oon kipuillut tämän asian kautta, eikä Jumala puhu mulle henkeen samalla tavoin kuin sulle tai en osaa kuunnela kuten sinä osaat kuunnella Jumalan ääntä.Tietty oon sitä rukoillut että kuuloontuisin Jumalan ääneen, mutta ei oo onnistana. Oon kllä yleensää hyvä suustani, mutta äitini läsnäolo saa mun itsetunnn heikkenemään ja en saa sanottua kaikea, alkaa kova jännittäminen että milloin se ivasana tulee äitini suusta, vai tuleeko vain kehotus olla hiljaa.
Huomasin sen ekaa kertaa tällä reissulla että mulla on heikkittetunto silloin kun äitini on läsnä ja jos puhun uskonasijoista. Jos puhun muista asijoista niin silloin saan hyvää palautetta. Mua kohjellaan kuin koiraa? Äitini uskoo kyllä henkimaailman olemassaoloon ja että kuoleman jälkeen on jotain, oman aikaisemman henkimaailmakokemuksensa perusteella, jossa hän tunsi voimaa, ulkoa tulevaa voimaa kehossaan hautajaistilaisuuvessa.
Selef UrgeHienoa. Anna Jumalan rauhassa puhutella tuota nuortamiestä ja kun tilanne syntyy, puhu silloin hienovaraisesti ja huomioiden hänen tahtonsa ja ymmärryksensä.
Oletko muuten nk. täyttynyt Pyhällä Hengellä? Rukoiletko kielillä? Jos sinulla ei vielä ole näitä armolahjoja niin rukoile Jumalalta, vaikka jo tänä iltana.
Rukoile hiljaa ääneen. Yhtäkkiä saatat kokea Pyhän Hengen voiman ympärilläsi ja alat lausua outoja sanoja. Älä yritä keksiä niitä vaan salli vieraskielisen puheen tulla. Pidä tuo lahja sitten pyhänä, ettet heti esittele sitä muille vaan se on Jumalan ja sinun välistä puhetta.
Tuo kielillärukous on ikäänkuin tie jonka kautta myös muut armolahjat alkavat ajoittain ilmetä sinussa. Et muutu hetkessä pyhimykseksi, myös lihallisuutesi vaikuttaa sinussa, mutta huomaat Jumalan armon kuinka myös lihallisuudestasikin huolimatta Jumala elää ja vaikuttaa sinussa. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Hienoa. Anna Jumalan rauhassa puhutella tuota nuortamiestä ja kun tilanne syntyy, puhu silloin hienovaraisesti ja huomioiden hänen tahtonsa ja ymmärryksensä.
Oletko muuten nk. täyttynyt Pyhällä Hengellä? Rukoiletko kielillä? Jos sinulla ei vielä ole näitä armolahjoja niin rukoile Jumalalta, vaikka jo tänä iltana.
Rukoile hiljaa ääneen. Yhtäkkiä saatat kokea Pyhän Hengen voiman ympärilläsi ja alat lausua outoja sanoja. Älä yritä keksiä niitä vaan salli vieraskielisen puheen tulla. Pidä tuo lahja sitten pyhänä, ettet heti esittele sitä muille vaan se on Jumalan ja sinun välistä puhetta.
Tuo kielillärukous on ikäänkuin tie jonka kautta myös muut armolahjat alkavat ajoittain ilmetä sinussa. Et muutu hetkessä pyhimykseksi, myös lihallisuutesi vaikuttaa sinussa, mutta huomaat Jumalan armon kuinka myös lihallisuudestasikin huolimatta Jumala elää ja vaikuttaa sinussa.On mulla kielillä puhumisen lahja ja olen uuvestisyntynykki.
Ok, jään venaileen , ja jätän Jumalalle jatkoprosessin ja saatan toisinaan rukoillakin asijan onnellistunneellisoituvan etistymisen puolesta.
Selef Urge - Anonyymi00051
Anonyymi00048 kirjoitti:
On mulla kielillä puhumisen lahja ja olen uuvestisyntynykki.
Ok, jään venaileen , ja jätän Jumalalle jatkoprosessin ja saatan toisinaan rukoillakin asijan onnellistunneellisoituvan etistymisen puolesta.
Selef UrgeJuu, jutellaan me Jumalalle sekä suomeksi että kielillä, "vastustajia yhtään säikähtämättä". 🙂
- Anonyymi00054
Anonyymi00047 kirjoitti:
Hienoa. Anna Jumalan rauhassa puhutella tuota nuortamiestä ja kun tilanne syntyy, puhu silloin hienovaraisesti ja huomioiden hänen tahtonsa ja ymmärryksensä.
Tuo kielillärukous on ikäänkuin tie jonka kautta myös muut armolahjat alkavat ajoittain ilmetä sinussa. Et muutu hetkessä pyhimykseksi, myös lihallisuutesi vaikuttaa sinussa, mutta huomaat Jumalan armon kuinka myös lihallisuudestasikin huolimatta Jumala elää ja vaikuttaa sinussa.Miksi rukoukseen pitää aina liittää sana: 'hiljaa'? Rukoile ääneen, kunnolla ja huolella ääntäen. Jeesuksesta on todistettu: lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille,
- Anonyymi00059
Anonyymi00047 kirjoitti:
Tuo kielillärukous on ikäänkuin tie jonka kautta myös muut armolahjat alkavat ajoittain ilmetä sinussa. Et muutu hetkessä pyhimykseksi, myös lihallisuutesi vaikuttaa sinussa, mutta huomaat Jumalan armon kuinka myös lihallisuudestasikin huolimatta Jumala elää ja vaikuttaa sinussa.Kielilä rukous on rukousta Pyhässä Hengessä, rukouksia, joita Jeesus rukoilee meidän puolestamme. sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Sanomattomat huokaukset eivät ole äänettömyyttä, vaan huokauksia, joita ei voi sanoiksi pukea ja sanoin ilmaista. Sanomattomat huokauset ovat korvin kuultavia: Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huokauksensa
- Anonyymi00053
Selef Urge, voisitko itse rukoilla Jumalalta saamallasi lahjalla omaistesi ja itsesi puolesta?
- Anonyymi00055
Niin - ja uskoa siihen lupaukseen, mikä on kirjoitettu Ap. t. 16:31, että "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi".
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Niin - ja uskoa siihen lupaukseen, mikä on kirjoitettu Ap. t. 16:31, että "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi".
" Sana perhekunta tarkoittaa perhettä laajemmassa merkityksessä, eli useamman sukupolven muodostamaa perheyhteisöä tai ryhmää, johon kuuluu varsinaisten perheenjäsenten lisäksi myös muita lähisukulaisia. "
Jos kaikki jumalatomina yhä elävät ja jumalattomina kuolleet lähisukulaiseni pelastuisivat niin aika paljon jumalattomia pelastuisi.Koskeeko tämä huikea tarjous myös kuolleitakin sukulaisiani, että het pelastuisivat minun uskollani Jeesukseen?
Minulla ei ole sitä etua jos vaajitaan saman katon alla sumista, mihin mahtaa rajanveto mennä.
Yksin uskosta on pelastus, joillakin minun uskostani, kuten äitilläni?
Minä asun yksin.
Minä en asu perhekunnassa.
Minä olen lännen sankari.
Selef Urge - Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
" Sana perhekunta tarkoittaa perhettä laajemmassa merkityksessä, eli useamman sukupolven muodostamaa perheyhteisöä tai ryhmää, johon kuuluu varsinaisten perheenjäsenten lisäksi myös muita lähisukulaisia. "
Jos kaikki jumalatomina yhä elävät ja jumalattomina kuolleet lähisukulaiseni pelastuisivat niin aika paljon jumalattomia pelastuisi.Koskeeko tämä huikea tarjous myös kuolleitakin sukulaisiani, että het pelastuisivat minun uskollani Jeesukseen?
Minulla ei ole sitä etua jos vaajitaan saman katon alla sumista, mihin mahtaa rajanveto mennä.
Minä asun yksin.
Selef UrgeJaakob, Herran Jeesuksen palvelija varoitti yksin uskosta-opista: ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
- Anonyymi00060
Anonyymi00056 kirjoitti:
Minä asun yksin.
Selef Urge"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi".
Itsekunkin perhekunnan jäsenen pitää uskoa Jeesukseen pelastuakseen.
Kukaan ei voi uskollaan lähimmäistään pelastaa. "tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi"
Raamatussa ei siis ole lupausta perhekunnittain uskoon tulosta ja jokaisen perheen jäsenen pelastumisesta. Jeesus itse sanoo: minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
- Anonyymi00057
>> Miksi muuten uskovaiset on alvariinsa pyytämässä muutoksia ja parannuksia kohdalleen tuossa rakastavan ja kaikkitietävän Jumalan suuressa suunnitelmassa. <<
"Anokaa, kolkuttakaa. Pitäkää esirukouksia kaikkien ihmisten puolesta. Rukoilkaa vainoojienne puolesta. Rukoilkaa, ettei pakonne tapahtuisi talvella. Rukoilkaa, että Herra lähettäsi työmiehiä ja elonkorjaajia." Jne. Jne.
Jumala siis haluaa uskovankin osallistuvan asioihin, vaikka hänellä suunnitelma onkin. Jeesus jopa opetti yhden rukouksen eli ns. Herran rukouksen (Isä meidän), jota rukoilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?212094Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko711090- 132928
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.138710- 54636
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv94617Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan93565- 12557
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v11553- 65551
Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi298536Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.43526- 42525
Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas27492Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota36480- 115466
Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51447- 58437
- 70435
- 41434