Kuningas Saul

Anonyymi-ap

Onko kuningas Saul kerran taivaassa ? Raamattu kertoo hänestä paljon. Itse en tiedä. 1.Sam. 31 on murheellista luettavaa. On myös joitakin uuden liiton uskovia , jotka ovat päätyneet itsemurhaan. Todella vakava asia. En ymmärrä. Tällainenkin asia tulee esille kun raamattua lukee. Miksi Jumala ja Jeesus eivät riitä. Jeesuksen kuollessa mm. kalliot halkesivat.

14

60

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Todella vaikea kysymys.

• Anonyymi00002
      UUSI

Jumala hylkäsi Saulin ja hän alkoi vainoamaan Jumalan voideltua. Daavid sanookin häntä vainoavia psalmeissa pakanaksi. Vielä Saul kävi noidankin luona. Ei siis vaijuta hyvältä hänen kannaltaan. Kenties ulkoisesti uhrasi Jumalallekin mutta oliko sisin oikeassa suhteessa Jumalaan.

• Anonyymi00003
      UUSI

Saul kävi noidan luona. Noidan antamat ennustukset ja sanat eivät ole totta ja ovat erheellisiä.
      Raamattu kielsi noidan palvelujen käyttämisen

• Anonyymi00004
        UUSI

Samuel ilmestyi Saulille.

Se oli kiellettyä ottaa yhteyttä vainajahenkiin, siitä tuli tuomio.

• Anonyymi00005
      UUSI

Jes.65:17 Sillä katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan, ja entisiä ei pidä muistettaman, eikä mieleen johdatettaman. Biblia (1776) Jes.66:22. 2Piet.3:13. Ilm.21:1.

• Anonyymi00006
      UUSI

Jes.66:24 Ja heidän pitää menemän ulos ja katseleman niiden ihmisten raatoja, jotka minua vastaan väärin tekivät; sillä ei heidän matonsa pidä kuoleman, eikä heidän tulensa sammuman, ja heidän pitää kaikelle lihalle kauhistukseksi oleman. Biblia (1776) Dan.12:2. Mark.9:48.

• Anonyymi00007
      UUSI

1Sam.31:4 Niin sanoi Saul aseensa kantajalle; vedä ulos miekkas ja pistä sillä minun lävitse, ettei nämät ympärileikkaamattomat tulisi ja pistäisi lävitse, ja pilkkaisi minua. Mutta hänen aseensa kantaja ei tahtonut, sillä hän pelkäsi suuresti. Niin otti Saul miekan ja lankesi siihen. Biblia (1776) Tuom.9:54.

• Anonyymi00008
      UUSI

Voin vakuuttaa, etteivät kalliot haljenneet.
      Mikä fysikaalinen tapahtuma olisi saanut ne poksahtamaan?
      Räjähdysaineiden keksimiseen meni toista tuhatta vuotta.
      Ihmisten mielikuvitus on ketterä. Joosuan kirjassahan sujuvasti seisautetaan maa ja kuu päiväksi jonkun pikkukahakan vuoksi. Kirja ei kerro miten aurinko ja kuu saivat täsmälleen entisen nopeutensa.
      Tarinan kertojalta saattoi loppua viini tai tuli väsy.

• Anonyymi00009
      UUSI

1Aikak.10:4. Niin sanoi Saul aseensa kantajalle: vedä miekkas ulos ja pistä minua lävitse, ettei nämät ympärileikkaamattomat tulisi ja tekisi häpiällisesti minulle. Mutta hänen aseensa kantaja ei tahtonut, sillä hän pelkäsi suuresti. Niin otti Saul miekan ja heittäysi siihen. Biblia (1776)

• Anonyymi00010
      UUSI

Saul ei ollut kuuliainen Herran Sanalle, vaan jätti amalekialaiset tuhoamatta: Samuel sanoi: "Sinä olet Israelin sukukuntien päämies, vaikka oletkin vähäinen omissa silmissäsi: Herra on voidellut sinut Israelin kuninkaaksi.
      Ja Herra lähetti sinut matkaan ja sanoi: 'Mene ja vihi tuhon omiksi nämä syntiset, amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet tehnyt heistä lopun'.
      Miksi et kuullut Herran ääntä, vaan syöksyit saaliin kimppuun ja teit sitä, mikä on pahaa Herran silmissä?"
      Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
      Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana.

• Anonyymi00011
      UUSI

On mahdollista että Samuelin sanat: ”ja huomenna sinä poikinesi olet minun luonani.”
      Jumala on ollut armollinen Saulin ja poikien kohdalla,

• Anonyymi00012
      UUSI

1Sam.31:6 Ja niin kuoli Saul ja kolme hänen poikaansa, ja hänen aseensa kantaja, ja ynnä kaikki hänen miehensä sinä päivänä. Biblia (1776)

• Anonyymi00013
      UUSI

1Aikak.10:6 Ja niin Saul kuoli, ja kolme hänen poikiansa, ja koko hänen huoneensa kuoli yhtä haavaa. Biblia (1776) 1Sam.14:49. 31:2. 1Aikak.10:2.

• Anonyymi00014
      UUSI

1Aikak.10:2 Ja Philistealaiset kovin ajoivat Saulia ja hänen poikiansa takaa, ja Philistealaiset löyvät Jonatanin, Abinadabin ja Malkisuon, Saulin pojat. Biblia (1776) ha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      143
      995
    2. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      112
      940
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      63
      748
    4. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      49
      537
    5. 42
      519
    6. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      481
    7. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      463
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      22
      417
    9. Kyllä mulla on kovasti tunteita sinuun

Rakkautta, intohimoa, välittämistä, hellyyttä jne.
      Ikävä
      13
      391
    10. Ulla Appelsin: Sari Essayahin kohtelu vs Nasima

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012205897.html Mutta vaikuttaa siltä, että kun kyse on kristinuskosta, samat säännöt
      Maailman menoa
      156
      368
    Aihe