Rekkakuski ei pysähtynyt stop-merkillä ja nuori mies kuoli.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8c5bd0a-b279-4570-afa1-8dea676cd666
Jos nuori mies olisi vammautunut pysyvästi, korvaussumma nousisi vuosien myötä seitsennumeroiseksi.
Että kyllä tappaminen tulee halvemmaksi, Suomessa.
Ihan vaan sillä kerron, että kun nyt spekuloidaan, yrittikö poliisi tappaa vai ei. Se nimittäin kannattaa aina, ihan vaikka varmuuden vuoksi. Kymppitonnin laskun maksaa kuka tahansa, mutta ei miljoonaa.
Että sellaisia lakeja Suomessa.
Tämä ei sitten ole kannanotto siihen mitä poliisi Tuusulassa teki tai yritti. Onpahan vaan toteamus, minkä arvoisena ihmisen henkeä Suomessa pidetään.
Ja toki tappajan toiminnan pitää ylittää oku törkeyden raja, ennen kuin hän itse joutuu korvaamaan mitään, eli ei siis mene vakuutuksen piikkiin.
Kymppitonnin korvaus kuolleen omaisille
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
En ota kantaa Tuusulan kiilaamiseen, mutta tuo rekkakuskin saama rangaistus on taas yksi todiste siitä että Suomen oikeuslaitos on sieltä minne aurinko ei koskaan paista!
Ja mode huom! Suomessa ei voi instituutioiden , kuten esimerkiksi oikeuslaitoksen, kunniaa loukata.
Suomen rikoslain mukaan kunnianloukkauksen kohteena voi olla ainoastaan luonnollinen henkilö eli ihminen. Instituutiot, oikeuslaitos, virastot tai yritykset ovat oikeushenkilöitä, joiden "kunniaa" ei lainsäädännön silmissä ole olemassa.- Anonyymi00003
Kuolleen katsottiin kuitenkin edesauttaneen lähtöään, kun oli kaahaillut ylinopeutta.
Tiedän risteyksen hyvin, siinä on aivan mainio näkyvyys. Ilmeisesti rekkakuski oli arvellut ehtivänsä, matkaa henkilöautoon oli riittävästi, mutta se matka joutuikin odotettua nopeammin kun oli hurja ylinopeus.
Joka tapauksessa on hyvä, että yksi kaahari poistui keskuudestamme viemättä muita mukanaan.
Mielelläni kyllä silti kymmenkertaistaisin rangaistukset siitä että tulee sivutieltä eteen.
- Anonyymi00002
Nuorilla ei yleensä ole huollettaviakaan joille korvauksia voisi joutua muuten maksamaan täysi-ikäisyyteen asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37656- 41578
- 40545
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459