Jeesus ei tule...
Elkääkä laittako tähän perään mitään litanniaa Raamatun lauseita. Ei auta mitään. Teitä on huijattu!
Varma tieto
19
61
Vastaukset 19
Whiskypullosta vetoa että JEESUS TULEE!🧔♀️🥃🏴👍
- Anonyymi00004
Sopii. Toimita yksi mulle.
Annan kaksi takaisin sitten kun voit tarjota Jeesukselle yömyssyt.
- Anonyymi00001
Eikai me noita lähi-itäläisiä tarvita enempää ?
- Anonyymi00002
Jeesuksen piti tulla Paavalin aikana.
- Anonyymi00003
Jeesus huijasi jo aikalaisiaan kun lupasi tulla takaisin heidän elinaikanaan.
Eipä tullut ei.- Anonyymi00006
Voisihan se olla niin, että Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu siinä vaiheessa. kun ihminen kokee Jumalan armon. Silloin Jeesus elää ihmisessä ja ihmisen vanhurskaat teot ovat Jeesuksen tekoja eikö ihmisen itsensä tekemiä. Samassa tilanteessa myös ihminen elää Jeesuksessa ja siten ihminen voi nähdä Jumalan. Ihminen ei itse voi nähdä Jumalaa joten se on mahdollista nähdä vain Jeesuksen silmien kautta.
Toinen tuleminen tapahtuu henkilökohtaisesti vain niille jotka kokevat Jumalan armon, ei muille. Viimeinen tuomio on vihonviimeinen paikka ja aika kokea armo.
”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta...”
Tuossa sanotaan, on tuomitseva ei on tuleva tuomitsemaan.
”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta...
Jumalan valtakunta on taivaissa ei maan päällä. vai täällä?
”Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.”
Tuomarin virka käy kyllä selväksi.
”Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, on tuleva takaisin samalla tavalla kuin autoitte hänen taivaaseen menevän.”
”Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja kaikki maan sukukunnat puhkeavat valitukseen, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassa ja kirkkaudessa.”
,Mitään tarkkaa selitystä merkille ei ole ja vaihtoehdot ovat risti,. Jeesus itse ja kosminen valoilmiö. Keskimmäinen on suosituin ja myös epätodennäköisin. Ei voi näkyä kaikkialla samaan aikaan.,
Itse päädyn viimeiseen näistä kolmesta mitä tukee myös ajatus tulen lieskoista jotka symboloivat Pyhän Hengen vuodatusta ja Jumalan läsnäoloa.
Tässä vaiheessa on sitten se loppupeli ja tämän vallitsevan sivilisaation tuho mikä voi olla jo ovella vaikka en tahdo itse siihen uskoa. Kaikki riippuu lopulta ihmisestä milloin viimeinen tango tanssitaan.
Voihan se olla noinkin. mene ja tiedä sitä mutta suattaapi tuo olla niin tai olla olematta.
Itse olen kokenut Jumalan armon ja siitä huolimatta kyseenalaistan kirkkojen opetusta täytenä totuutena ja etsin vaihtoehtoista selitystä mikä on helpompi ymmärtää mahdolliseksi.
Muumit lentelee pilvillä mutta Jeesus tuskin tekee niin. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Voisihan se olla niin, että Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu siinä vaiheessa. kun ihminen kokee Jumalan armon. Silloin Jeesus elää ihmisessä ja ihmisen vanhurskaat teot ovat Jeesuksen tekoja eikö ihmisen itsensä tekemiä. Samassa tilanteessa myös ihminen elää Jeesuksessa ja siten ihminen voi nähdä Jumalan. Ihminen ei itse voi nähdä Jumalaa joten se on mahdollista nähdä vain Jeesuksen silmien kautta.
Toinen tuleminen tapahtuu henkilökohtaisesti vain niille jotka kokevat Jumalan armon, ei muille. Viimeinen tuomio on vihonviimeinen paikka ja aika kokea armo.
”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta...”
Tuossa sanotaan, on tuomitseva ei on tuleva tuomitsemaan.
”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta...
Jumalan valtakunta on taivaissa ei maan päällä. vai täällä?
”Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.”
Tuomarin virka käy kyllä selväksi.
”Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, on tuleva takaisin samalla tavalla kuin autoitte hänen taivaaseen menevän.”
”Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja kaikki maan sukukunnat puhkeavat valitukseen, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassa ja kirkkaudessa.”
,Mitään tarkkaa selitystä merkille ei ole ja vaihtoehdot ovat risti,. Jeesus itse ja kosminen valoilmiö. Keskimmäinen on suosituin ja myös epätodennäköisin. Ei voi näkyä kaikkialla samaan aikaan.,
Itse päädyn viimeiseen näistä kolmesta mitä tukee myös ajatus tulen lieskoista jotka symboloivat Pyhän Hengen vuodatusta ja Jumalan läsnäoloa.
Tässä vaiheessa on sitten se loppupeli ja tämän vallitsevan sivilisaation tuho mikä voi olla jo ovella vaikka en tahdo itse siihen uskoa. Kaikki riippuu lopulta ihmisestä milloin viimeinen tango tanssitaan.
Voihan se olla noinkin. mene ja tiedä sitä mutta suattaapi tuo olla niin tai olla olematta.
Itse olen kokenut Jumalan armon ja siitä huolimatta kyseenalaistan kirkkojen opetusta täytenä totuutena ja etsin vaihtoehtoista selitystä mikä on helpompi ymmärtää mahdolliseksi.
Muumit lentelee pilvillä mutta Jeesus tuskin tekee niin.tekoäly myönsi virheensä
mitenn auttoivat Opetuslapset0?
eivät auttaneet Jeesusta lainkaan, vaan kyseessä oli minun tekemäni harmillinen kirjoitusvirhe 0,.Oikea sana raamatunkohdassa on näitte, .Apostolien tekojen kohdassa (Apt. 1:11) enkelit sanovat siis todellisuudessa näin :”Tämä Jeesus... on tuleva takaisin samalla tavalla kuin näitte hänen taivaaseen menevän.”
Opetuslapset olivat tilanteessa vain silminnäkijöitä. He seurasivat katseellaan, kun Jeesus kohotettiin ylös ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään. Jeesus nousi taivaaseen omalla jumalallisella voimallaan, ilman ihmisten apua.
Paluu tapahtuu myös Jumalallisella voimalla ei välttämättä tarkoita pilvellä ratsastusta. Pthä Henki voi olla kyseinen voima. Armonahjat ehkä?
- Anonyymi00005
Mitä ne Raamatun jakeet auttaa, kun ne on valetta.
Varsinkin Paavalin ja voi muissakin olla mätää.- Anonyymi00017UUSI
0Minä nyt en niitä kuitenkaan valheena näe. Niitä on vain kopioitu eteenpäin eikä yhtään alkuperäistä ole löydetty joten ei voida tietää, miten paljon tarina on muuttunut.
Vanha testamentti on tullut kirjoitettuun muotoon pitkän ajan kuluessa noin vuosina 800–160 eKr., ja sen tekstit saivat lopullisen kirjallisen muotonsa ja kaanoninsa ajanlaskun alkuun mennessä.
Tarinoilla on tapana kasvaa etenkin suullisessa kansanperinteessä ja velat muuttuu saataviksi joten vanha testamentti on muotoutunut vallitsevien tarpeiden mukaan ja se näkyy lienee myös sotaretkien kuvauksissa liioiteltuna kuten myös Jumalan toimintakin voi olla tarinassa suurempaa kuin todellisuudessa.
Uusi testamentti syntyi pitkän ajan kuluessa. Sen 27 kirjaa kirjoitettiin pääosin vuosien 50 ja 100 jKr. välisenä aikana. Vanhimmat tekstit ovat apostoli Paavalin kirjeet 50-luvulta, evankeliumit kirjoitettiin vuosina 70–100 jKr., ja kokoelma vakiintui lopullisesti 300-luvulla.
Uuden testamentin osalta voi olla myös liioittelua Jeesuksen tekemien ihmeiden osalta ja sama koskee myös muita ihmeitä koska tarkoitus on kuitenkin loppupelissä vahvistaa sanan totuutta. Jokin neljän päivän kuolleista herättämiset ja muut ovat kuitenkin tekoja joihin on todella hankala uskoa mutta pohjalla on kuitenkin todennäköisesti ollut jokin tapahtuma mikä on synnyttänyt tekstin.
Minä ainakin siltä osin, kun olen kyseistä kirjaa lukenut suhtaudun sen teksteihin hyvin kriittisesti mutta se ei muuta sitä totuutta etteikö Jumala olisi minulle olemassa.
Onhan hän minulle todistanut sen riittävän pätevällä tavalla, ettei minun pidä hänen olemassaoloa enää kieltää vaikka Raamatun sisältöä kyseenalaistan tietyiltä osin.
Kirjeet on elävän henkilön kirjoittamia ja niissä kirjoittaja tuo oman totuutensa esiin vaikka niissä saattaa olla myös ristiriitaisia ajatuksia tiettyyn teemaan liittyen sisällön suhteen. Silloin vastuu jää lukijalle siitä kumpaa tietä seuraa ja pitää oikeana.
Paavalin kirjeitä pidän Raamatun tärkeimpinä teksteinä ja niistä minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa sisällön suhteen.
Kukin uskokoon tavallaan, kaikki on kiinni Jumalan armosta.
- Anonyymi00008
Ei taida tulla. Taitaa vain olla niin, että Raamattua ei ole tulkittu oikein sen toisen tulemisen osalta. Seurakunnat sitovat ihmisen ajattelun oman oppinsa alle ja se on helppo tapa opettaa myös sellaisia asioita mitkä eivät välttämättä ole oikein. On sellaisia pastoreita jotka todella uskovat sanaan ja myös sellaisia jotka omaa etua tavoitellen opettavat väärin.
Parempi on ennemmin pysyä pois seurakunnista jos ei usko opetukseen eikä uskalla kyseenalaistaa sitä.- Anonyymi00009
Lisäksi on niitä jotka ovat oikeassa uskossa ja silti opettavat tietyt kohdat väärin vaikka tietävät opetuksen vääräksi tai he eivät opeta kyseisiä kohtia lainkaan.
Syykin on selvä, oikein opettamalla he menettävät työnsä ja mahdollisuuden toimia kutsumuksessaan. Heitäkin on olemassa.
Sitten on tällaisia joille on yksi lysti mitä muut ajattelevat ja he etsivät vaihtoehtoista tapahtumakuvausta löytääkseen totuuden.
Ateistin tultua uskoon taekoitus on löytää mahdollisimman totuudenmukainen tekstin tulkinta ja hylätä mahdottomat näkemykset.
- Anonyymi00010UUSI
Entäs jos aloittajaa on huijattu ?
- Anonyymi00012UUSI
"Entäs jos aloittajaa on huijattu ?"
Aloittajaa ei ole huijattu...
Minun (aloittajan) suhde tähän maailmaan on samanlainen kuin oli niillä Odysseian miehillä siellä puuhevosen sisällä.
Se puuhevonen vain sattumoisin on tällä hetkellä siellä Israelissa, vaikka ette ehkä ymmärräkään mitä tarkoitan?
Minä vain seurailen, mitä tapahtuu.... ?
terveisin aloittaja - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
"Entäs jos aloittajaa on huijattu ?"
Aloittajaa ei ole huijattu...
Minun (aloittajan) suhde tähän maailmaan on samanlainen kuin oli niillä Odysseian miehillä siellä puuhevosen sisällä.
Se puuhevonen vain sattumoisin on tällä hetkellä siellä Israelissa, vaikka ette ehkä ymmärräkään mitä tarkoitan?
Minä vain seurailen, mitä tapahtuu.... ?
terveisin aloittaja“Behold, I am coming like a thief! Blessed is the one who stays awake, keeping his garments on, that he may not go about naked and be seen exposed!”
https://youtu.be/xK5eTjQB6MM?t=2638
- Anonyymi00011UUSI
Vieläkö helluntailaiset kannattavat Donald Trumpia?
Jos eivät, niin hyvä, mutta miksi ylipäätään lähtivät joukolla Trumpin puolelle, kun miehellä ei ole moraalia, ei oikeustajua, eikä oikeastaan mitään hyviä luonteenpiirteitä. Pelkkää ahneutta, omakehua ja pahantahtoisuutta.- Anonyymi00014UUSI
Ei kai kenenkään usko ole jonkin ihmisen kannattamista, jonkin maan kannattamista tai jotain muuta vastaavaa.
Jos on, niin kyse on silkasta harhaopista, jossa on unohdettu Jumala tai vain jotain teeskennellään jotain Jumalasta. - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ei kai kenenkään usko ole jonkin ihmisen kannattamista, jonkin maan kannattamista tai jotain muuta vastaavaa.
Jos on, niin kyse on silkasta harhaopista, jossa on unohdettu Jumala tai vain jotain teeskennellään jotain Jumalasta."Ei kai kenenkään usko ole jonkin ihmisen kannattamista, jonkin maan kannattamista tai jotain muuta vastaavaa."
Kannatatko Pekka Sartolaa? - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jos on, niin kyse on silkasta harhaopista, jossa on unohdettu Jumala tai vain jotain teeskennellään jotain Jumalasta.Politiikka ja uskonto kulkevat käsi kädessä. Se on fakta vaikka näin ei pitäisi olla, vai pitääkö?
- Anonyymi00015UUSI
Niinpä. Vihtaasi on kustu.
Turhia lupauksia sillä hepulla riitti, jos nyt raamattua yhtään uskomme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3621168- 71768
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37706- 50622
- 44595
- 63533
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri20520SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht322508- 76481
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459