Jeesus ja oikeat apostolit puhuivat keskenään äidinkieltään arameankielen galilean murretta. Siitä heidät tunnistettiin.
Monet kikkailee kuitenkin yksittäisillä kreikan kielen ja heprean kielen sanoilla, vaikka alkuperäinen puhe oli arameankielen galilean murretta.
Matt. 26:73
Vähän sen jälkeen tulivat ne, jotka siinä seisoivat, ja sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä myös olet yksi heistä, sillä kielimurteesikin ilmaisee sinut".
Alkukielillä kikkailu
31
56
Vastaukset 31
- Anonyymi00001UUSI
Ei kai ne olleet ainoat jotka sitä puhuivat?
Mutta jos asioita haluaa ymmärtää väärin, käänellä ja väänellä ne tarkoittamaan aivan päinvastaista kuin mitä kirjoitettu on, niin ei siihen tarvitse murteita eikä edes alkukieltä, vaan tekee vain omia päätelmiä, että näin se on, niin saa asiat näyttämään aivan siltä mitä haluaa. Ei siihen tarvita kuin mielikuvitusta. - Anonyymi00002UUSI
Uusi Testamenti on jo käännöstä ja tulkintaa Kreikkalaisten käännyttämiseksi tehty kirja, jota on muokattu ja mulkattu moneen kertaan, eikä vielä tule valmista.
Jeesuksestakin piti tehdä Jumala, ei vain Jumalan Poika, koska Kreikkalaisten oman uskonnon mukaan heidän kaikki suurmiehet olivat jo Jumalan poikia, niin Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkään.
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.- Anonyymi00003UUSI
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
Jordanilla Jumala synnytti sanallaan kasteen vedestä ja Hengestä ihminen Jeesuksen ikuisesti eläväksi Pojakseen. - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
Jordanilla Jumala synnytti sanallaan kasteen vedestä ja Hengestä ihminen Jeesuksen ikuisesti eläväksi Pojakseen.Jeesus puhui itsestään ihmisenä, kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle.
Nikodemukselle Jeesus puhui kuin mies miehelle, ihan suoraan ilman mitään vertauksia.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5) - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jeesus puhui itsestään ihmisenä, kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle.
Nikodemukselle Jeesus puhui kuin mies miehelle, ihan suoraan ilman mitään vertauksia.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)Onhan se uiminen tietty virkistävää.
- Anonyymi00005UUSI
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. - Anonyymi00006UUSI
Kreikkalaisten käännyttämiseksi kristinuskoon on tehty UT:n lisäys, että Jeesus olisi sanonut olleensa mukana Jumalan kanssa jo maailman luomisessa.
Se väite ei pidä paikkaansa muun Raamatun ilmoituksen kanssa.
1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. - Anonyymi00007UUSI
Ihminen voi muodostaa Raamatusta aivan millaisen opin tahansa tietämättä mitään alkukielestä, murteista tai historiallisista asioista. Vääntää ja kääntää vain asiat oman mielikuvansa mukaisesti ottaen muutaman korvasyyhypaikan mihin lisää omia sepustuksia, niin saa Paavalin valehtelijaksi, Jumalan kidutetuksi tulivuoreksi sekä kaikkea mutta mitä ihmisen mielikuvitus vain voi keksiä.
- Anonyymi00009UUSI
Jenkkilahkoilla on ihan omat pyhät kirjat ja "ramatut", mihinkä he oppinsa perustaa, mutta esiintyvät täällä oikeaoppisina kristittyinä, vaikka eivät sitä ole.
- Anonyymi00014UUSI
Kyllä ihan riittää raamatun omakin tarina, vaikka siinä ei olisi ainoatakaan historiallista faktaa. Se on kirja kirjojen joukossa, missä on juoni, tarkemmin päällekkäin useampikin juoni.
- Anonyymi00008UUSI
Roistot ja murhmiehet halusivat turvata selustansa lisäämällä tarinan ryövärin armosta.
Matteuksen mukaan molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta. Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei minkään murhamiehen kanssa hengailemaan paratiisiin, mitä siihen aikaan ei ollut enää edes olemasakaan.
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.- Anonyymi00011UUSI
Tarinat ilman logiikkaa ovat vailla järkeä - ne eivät ole mitään historiankirjoituksia.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tarinat ilman logiikkaa ovat vailla järkeä - ne eivät ole mitään historiankirjoituksia.
Konkretia ja konteksti on sitä logiikkaa, mihin ne tarinat pitää yhdistää.
- Anonyymi00010UUSI
Jeesus on kristinuskossa Jumalan poika vain ehtoollisen vuoksi, kun korvaa juutalaisten uhreiksi määrätyt lapset, johdattamalla seuraajat Kristus-nimellä uhreiksi.
Mutta kolminaisuusopilla itse opettamansa Israelin Jumala, että juutaiset saivat pahan Baal-jumalan tilalle, ja hävitettyä koko käsitteen oikeasta Israelin Jumalasta.- Anonyymi00026UUSI
Jeesus oli synnitön ihmisuhri.
Jumala ei kuole, eikä Jumalaa voida uhrata.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
- Anonyymi00012UUSI
Ryssä on ainoa oikea suomenkieli!
- Anonyymi00013UUSI
-92 painos on kaikista paras ja rehellisin. Siellä viitetiedoissa paljastetaan aikaisempin painosten virheitä, puutteita ja tahallista jakeiden peukalointia.
Esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosa ns. lähetyskäsky on jälkikäteen täysin tuntemattoman henkilön kirjoitus, mikä on sinne kirkolliskokouksessa lisätty.
Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00015UUSI
Lopulta se on aivan sama miten on käännetty tai kuka siihen omiaan lisäillyt kun kaiken voi kuitenkin selitellä oman mielensä mukaan. Tehdä vaikka Paavalista valehtelijan sekä murhamiehen sekä muutella kertomusta aivan oman mielensä mukaan kuten haluaa riippumatta mitenkään mistään käännöksestä tai sen oikeellisuudesta.
- Anonyymi00016UUSI
Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjoitettu Mormonin Kirjaan, Mononi, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.- Anonyymi00019UUSI
Josph Smith oli oikein miesten mies.
Mormooniliikkeen perustaja Joseph Smith kuoli vankilassa, yritti karata sieltä ja ammuskeli sinne viemällään revolverilla.
- Anonyymi00017UUSI
Helppo se on kastekin selittää samalla tavalla aivan miten haluaa. Voi läpsytellä vettä aivan miten missä ajassa tahansa ja kaikkeen löytää raamatullisen selityksen.
- Anonyymi00018UUSI
Kristillisen Kasteen merkitys sanotaan Raamatussa ihan selvästi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00021UUSI
Juu, ihan varmasti sa onnotaan, Lutherin sanominen tuleekin raamatun totuudesta ilmestyskirja 13. luku, kun kyse on Pedon merkistä otsaan.
- Anonyymi00022UUSI
Ja Ap.19, ei mitään ylösnousemusta tapahtunutkaan. Minkä helkkarin takia luodaan KIROUS, joka nousisikin helvetistä, muuta kuin Pahana henkenä millä saa demoneita kimopuunsa. Muinoinhan kirousten lukijat olivat maagia ta noitia. Uskovaiset on kirouksella loihdittu.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ja Ap.19, ei mitään ylösnousemusta tapahtunutkaan. Minkä helkkarin takia luodaan KIROUS, joka nousisikin helvetistä, muuta kuin Pahana henkenä millä saa demoneita kimopuunsa. Muinoinhan kirousten lukijat olivat maagia ta noitia. Uskovaiset on kirouksella loihdittu.
Ja jo kunniakkaat 2000 vuotta sitten. Ei suotta Kristus ole balsamoitu muumio kuin Tutankhamon.
- Anonyymi00024UUSI
Valehtelussa kieli ei ole se oleellinen seikka.
- Anonyymi00028UUSI
Kieli ja kielillä puhuminen "glossolalia" on pahasta.
Jaak. 3:6
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi00029UUSI
Jumala kaatoi Baabelin tornin.
Jumala hävitti sen Baabelin pahuuden kielen "glossolalian" puhumisen ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, mitä pitää puhua. - Anonyymi00030UUSI
Ei valehteluun ja herjaamiseen mitään kielen tuntemusta tarvita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 972387
- 70919
- 60892
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,263785Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l129721- 54650
- 39612
Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste65599- 40542
- 32529