Tutkijat laskivat hallituksen päätösten vaikutukset: pienituloisimmat köyhtyvät, suurituloisimmat rikastuvat
Sosiaaliturvan leikkaukset ovat lisänneet pienituloisuutta ennakoitua enemmän. Veroratkaisut tuovat samalla lisää rahaa hyvätuloisille, kertoo Laboren tutkimus.
Tutkijat laskivat hallituksen päätösten vaikutuks
15
57
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Petteri luulee, että rahalla voi ostaa älyä. Sori Petteri ei voi olet elävä esimerkki siitä.
- Anonyymi00004
Petteri jankuttaa. Ei voi muuta, koska sisu ei anna myöten myöntää, että hakoteille meni hänen hallituksensa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Petteri jankuttaa. Ei voi muuta, koska sisu ei anna myöten myöntää, että hakoteille meni hänen hallituksensa.
HEI, EN LUKENUT PAPEREITA!
- Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
NYT PUHUTAAN ASIAA: EI TÄSSÄ OLE MITÄÄN HÄMÄRÄÄ.
- Anonyymi00002
Ei mitään uutta. Rahaa painetaan markkinoille ja kenellä on valta, rohmuaa nuo rahat. Tämä talouspolitiikka koskee niin USAa, EUta kuin Suomea. Turha edes odottaa mitään muutosta talouspolitiikkaan tämän osalta
- Anonyymi00003
Pienitissiset ja pienimulkkuist lisääntyvä?
- Anonyymi00006
Muuta en keksinyt Orpo!
- Anonyymi00007
Petteri sai oppia kantapään kautta, mitä tapahtuu, kun ottaa rasistit
hallitukseen. Ei olisi kannattanut yliarvioida itseään.
Rikolliset on aina askeleen edellä kieroudessa. - Anonyymi00008
No senhän jokainen ymmärsi ilman mitään tutkimuslaitosta.
Ihan sehän se on Kokoomuksen agenda. Ajetaan hyvinvointiyhteiskunta alas. On ennekin eletty ja pidetty huoli ihmisistä SUOMALAISISTA. On siinä samalla pystytty vaurastumaan
Kun on ahne, niin silloin on ahne. Minulle, minulle enempi. Kokoomus on suomen yhteiskunnan alas-ajaja. - Anonyymi00009
Keskusta ajaa kannatuksessa kohta suuren ja mahtavan Kokoomuksen ohi. Siinä tulee orpo olo, mutta sitä saa, mitä tilaa. Tämä on Kokoomus joka on näyttänyt, mikä on sen tavoite ja pyrkimys.
Sosiaaliturvahan ei ole tuloa vaan avustusta! Eihän siitä edes makseta tuloveroa kuten tuloista tehdään! Ei pidä sekoittaa käsitteitä!
Avustuksia taas ei pidä maksaa enempää kuin mitä kassassa on verotuloja eli ei velkaa! Ihmiset, siis työikäiset meistä, on opetettava työllä elonsa ansaitsemaan.- Anonyymi00010
Sosiaaliturva ei ole mikään almu, kuten kokoomuslaisten ahneisto tuppaa ajattelemaan omassa itsekkyydessään. Sosiaaliturva on etuus ja tämä on FAKTA! Eikä Kokoomus osaa huolehtia isänmaamme asioista, joihin perustuslaki luo omat velvoittavuutensa.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sosiaaliturva ei ole mikään almu, kuten kokoomuslaisten ahneisto tuppaa ajattelemaan omassa itsekkyydessään. Sosiaaliturva on etuus ja tämä on FAKTA! Eikä Kokoomus osaa huolehtia isänmaamme asioista, joihin perustuslaki luo omat velvoittavuutensa.
Kyllä sosiaaliturva on almu, se on ansaitsematonta rahaa. Saajan ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin odottaa ja odotuksen tuottavuus on olematonta!
Kokoomus huolehtii paremmin isänmaan asioista kuin mikään vasuri puolue viheriäiset mukaan lukien. Tämä porukkahan se on nytkn saattanut maamme velkahelvettiin laatimalla liian suuria menoja, joita varten pitää ottaa suuria lainoja!
Kokoomus hoitaa myös isänmaan turvallisuutta vasureita paremmin. Jos perustuslaki vaatii menoja yli tulojen, niin sitä lakia on korjattava ja äkkiä!- Anonyymi00011
Näin, näin ajattelee Kokoomuslainen.
Itse olen tehnyt elämäni paljon töitä, maksanut korkeaa marginaaliveroa. Ikinä en ole mitään avustusta mistään saanut, mutta EN ole katkera. Ei kaikilla mene tässä yhteiskunnassa syystä tai toisesta hyvin.
Vapaamatkustajat, saamattomat tai muuten sosiaaliturvaa hyväksikäyttävät on karsittava, mutta Kokoomus ei ymmärrä, ette se ei ole kokonaiskuva. On useita suomalaisia lapsiperheitä tai muuten pudokkaita, jotka tarvitsevat apua syystä tai toisesta.
Kyllä hyvinvointiyhteiskunnan pitäisi pitää omistaan huolta, mutta ei. Verohelpotuksia ja muita pystyy jakamaan erittäin hyväosaisille VELAKSI.
Nämä on niitä arvovalintoja. Otappa arvon Kokoomuslainen omalle kohdallesi jos iso sairaus tai jokin muu taloudellinen katastrofi sattuu kohdallesi, perheellesi.
Ja kuten alussa kerroin, olen maksanut ja maksan roimasti veroja. Tietysti niitä haluaisi maksaa vähemmän, mutta jos vaihtoehtona on ihmisten kurjistaminen, niin menköön. Eletty on ja pärjätty. Kunhan ei satu omalle kohdalle jokin "paha" kriisi. Anonyymi00011 kirjoitti:
Näin, näin ajattelee Kokoomuslainen.
Itse olen tehnyt elämäni paljon töitä, maksanut korkeaa marginaaliveroa. Ikinä en ole mitään avustusta mistään saanut, mutta EN ole katkera. Ei kaikilla mene tässä yhteiskunnassa syystä tai toisesta hyvin.
Vapaamatkustajat, saamattomat tai muuten sosiaaliturvaa hyväksikäyttävät on karsittava, mutta Kokoomus ei ymmärrä, ette se ei ole kokonaiskuva. On useita suomalaisia lapsiperheitä tai muuten pudokkaita, jotka tarvitsevat apua syystä tai toisesta.
Kyllä hyvinvointiyhteiskunnan pitäisi pitää omistaan huolta, mutta ei. Verohelpotuksia ja muita pystyy jakamaan erittäin hyväosaisille VELAKSI.
Nämä on niitä arvovalintoja. Otappa arvon Kokoomuslainen omalle kohdallesi jos iso sairaus tai jokin muu taloudellinen katastrofi sattuu kohdallesi, perheellesi.
Ja kuten alussa kerroin, olen maksanut ja maksan roimasti veroja. Tietysti niitä haluaisi maksaa vähemmän, mutta jos vaihtoehtona on ihmisten kurjistaminen, niin menköön. Eletty on ja pärjätty. Kunhan ei satu omalle kohdalle jokin "paha" kriisi.Olen moneen kertaan näissä yhteyksissä kirjoittanut, että sairaat ja vajaakykyiset pitää hoitaa hyvin.
Liian jyrkkä veroprogressio on esteenä tulojen kasvulle joten siinäkin on oltava kohtuus. Ei ole järkeä tienata enempää jos yli puolet lisäansiosta menee sivu suun ansaitsijaltaan!
Kyllä kaikki työntekijät ja tulojen ansaitsijat ovat noihin veroihin tutustuneet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 681320
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574