Infernalisti- ja universalistiuskovan ero

Anonyymi-ap

Infernalistiuskova on pakotettu rakastamaan yli kaiken omaa uskoontuloaan ja uskossa olemistaan ja pysymistään.

Universalistiuskova on vapautettu tästä itseihailun perkeleestä, koska hänelle on annettu silmät nähdä, mitä sovituksen sana tarkoittaa. Muuten hänkin olisi pakotettu pyörimään oman uskonsa ympärillä.

13

<50

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Universalisti pyörii pakkomielteisesti infernalistin uskon ympärillä eli molemmat tekee samaa.

• Anonyymi00002

Tuo pyöriminen toki pitää paikkansa palstalla, johon kirjoittavista 99,9 % on infernalisteja.

Tuntuu varmaan rouhealta antaa tuommoinen METAkommentti, jolla pääsee asettumaan toisten yläpuolelle. Tulee varmaan tosi ÄIJÄmäinen olo.

🤣

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Tuo pyöriminen toki pitää paikkansa palstalla, johon kirjoittavista 99,9 % on infernalisteja.

Tuntuu varmaan rouhealta antaa tuommoinen METAkommentti, jolla pääsee asettumaan toisten yläpuolelle. Tulee varmaan tosi ÄIJÄmäinen olo.

🤣

"🤣"

Nöyrän universalistin muotokuva.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

"🤣"

Nöyrän universalistin muotokuva.

Minkä ihmeen "NÖYRÄN universalistin"?

Koko maailman sovitus nimenomaan vapauttaa ihmisen pyrkimästä olemaan jotenkin erityisen noyrä.

On sulla uupelolla kummallinen ajatuksenjuoksu. Kummallisen hidas.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Minkä ihmeen "NÖYRÄN universalistin"?

Koko maailman sovitus nimenomaan vapauttaa ihmisen pyrkimästä olemaan jotenkin erityisen noyrä.

On sulla uupelolla kummallinen ajatuksenjuoksu. Kummallisen hidas.

"Koko maailman sovitus nimenomaan vapauttaa ihmisen pyrkimästä olemaan jotenkin erityisen noyrä."

Näin universalisti jälleen paskoo Jumalan Sanan päälle.

Matt. 11:29
        Ottakaa minun ikeeni päällenne ja OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen hiljainen ja NÖYRÄ sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Koko maailman sovitus nimenomaan vapauttaa ihmisen pyrkimästä olemaan jotenkin erityisen noyrä."

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen hiljainen ja NÖYRÄ sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Oih ja voih!

Katsokaa!

Keskuuteemme on laskeutunut SUURI RAAMATUN OPETTAJA (joka kutsuu idioottimaisesti Raamattua arvonimellä, joka kuuluu yksinomaan Jeesukselle).

Hän opettaa, että "OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen - -" tarkoittaa "MATKIKAA MINUA".

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Oih ja voih!

Katsokaa!

Keskuuteemme on laskeutunut SUURI RAAMATUN OPETTAJA (joka kutsuu idioottimaisesti Raamattua arvonimellä, joka kuuluu yksinomaan Jeesukselle).

Hän opettaa, että "OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen - -" tarkoittaa "MATKIKAA MINUA".

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

"Keskuuteemme on laskeutunut SUURI RAAMATUN OPETTAJA (joka kutsuu idioottimaisesti Raamattua arvonimellä, joka kuuluu yksinomaan Jeesukselle)."

En kirjoittanut mitään Raamatusta.
        Kirjoitin "Jumalan Sanan"...en siis Jumalan sanan.

"Hän opettaa, että "OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen - -" tarkoittaa "MATKIKAA MINUA"."

Enhän minä opeta mitään, mutta sinä sen sijaan opetat, että Jumalan Sana eli JEESUS opettaa matkimaan itseään?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

"Keskuuteemme on laskeutunut SUURI RAAMATUN OPETTAJA (joka kutsuu idioottimaisesti Raamattua arvonimellä, joka kuuluu yksinomaan Jeesukselle)."

En kirjoittanut mitään Raamatusta.
        Kirjoitin "Jumalan Sanan"...en siis Jumalan sanan.

"Hän opettaa, että "OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen - -" tarkoittaa "MATKIKAA MINUA"."

Enhän minä opeta mitään, mutta sinä sen sijaan opetat, että Jumalan Sana eli JEESUS opettaa matkimaan itseään?

Metka taktiikka: tunget omat idioottiajatuksesi vastapuolen sanomisiksi?

Nyt on varmaan kyseessä uusi, voimallinen oppi...

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Metka taktiikka: tunget omat idioottiajatuksesi vastapuolen sanomisiksi?

Nyt on varmaan kyseessä uusi, voimallinen oppi...

"Metka taktiikka: tunget omat idioottiajatuksesi vastapuolen sanomisiksi?"

Sinulla itselläsi on metka taktiikka syyttää muita siitä, mihin itse syyllistyt. Sitä kutsutaan narsistiseksi kaksoisviestinnäksi.

AI-yhteenveto

"Muiden syyttäminen siitä, mihin itse syyllistyy, on tyypillistä psyykkistä manipulointia ja ilmentää niin sanottua projektiota sekä kaksoissidosta. Siinä toista osapuolta syytetään piirteistä tai teoista, joita syyttäjä itse tekee tai edustaa, mikä sekoittaa toisen pään ja tekee tilanteesta ratkaisemattoman.

Ilmiön tunnusmerkkejä

Projektio eli peilaus: Omat huonot puolet, kuten valehtelu, itsekkyys tai kontrollointi, siirretään suoraan toisen niskoille.

Kaasuvalo (gaslighting): Toinen saadaan epäilemään omaa todellisuudentajuaan ja uskomaan, että hän itse on se vaikea tai syyllinen osapuoli.

Kaksoissidos ja ristiriitaisuus: Viestintä on rakennettu niin, että teit niin tai näin, teet aina väärin ja olet syypää kaikkeen."

FAKTA: minä en kirjoittanut mitään Raamatusta, vaan Jumalan Sanasta eli Jeesuksesta.

FAKTA: minä en opettanut mitään, vaan kirjoitin vaan, mitä Jumalan Sana eli Jeesus opettaa.

FAKTA: sinä tulkitsit Jumalan Sanan eli Jeesuksen opettavan matkimaan itseään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Oih ja voih!

Katsokaa!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tämä on SINUN tulkintasi Jumalan Sanan eli JEESUKSEN opetuksesta "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja OPPIKAA MINUSTA, sillä minä olen hiljainen ja NÖYRÄ sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."

Kehottaako Jeesus siis matkimaan itseään, ja miten oppiminen ja matkiminen eroavat toisistaan ?

AI-yhteenveto

Oppiminen on laajempi prosessi, jossa toiminta tai ajattelu muuttuu pysyvästi kokemuksen kautta. Matkiminen puolestaan on toisen toiminnan kopiointia. Matkiminen voi olla nopea tapa tehdä perässä, mutta se on vain yksi monista tavoista oppia.

Oppiminen

On pysyvä muutos tiedoissa, taidoissa tai käytöksessä.

Vaatii usein asian ymmärtämistä, ajattelua ja omien kokemuksien yhdistämistä uuteen.

Voi tapahtua ilman mallia esimerkiksi erehdyksen ja oivalluksen kautta.

On pitkäkestoinen prosessi.

Matkiminen

On toisen liikkeiden, sanojen tai tekojen suoraa toistamista.

Ei aina vaadi asian syvää ymmärtämistä tai oivaltamista.

On nopea keino omaksua uusia taitoja, erityisesti lapsilla tai eläimillä.

Voi toimia porttina varsinaiseen oppimiseen.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"Metka taktiikka: tunget omat idioottiajatuksesi vastapuolen sanomisiksi?"

Sinulla itselläsi on metka taktiikka syyttää muita siitä, mihin itse syyllistyt. Sitä kutsutaan narsistiseksi kaksoisviestinnäksi.

AI-yhteenveto

"Muiden syyttäminen siitä, mihin itse syyllistyy, on tyypillistä psyykkistä manipulointia ja ilmentää niin sanottua projektiota sekä kaksoissidosta. Siinä toista osapuolta syytetään piirteistä tai teoista, joita syyttäjä itse tekee tai edustaa, mikä sekoittaa toisen pään ja tekee tilanteesta ratkaisemattoman.

Ilmiön tunnusmerkkejä

Projektio eli peilaus: Omat huonot puolet, kuten valehtelu, itsekkyys tai kontrollointi, siirretään suoraan toisen niskoille.

Kaasuvalo (gaslighting): Toinen saadaan epäilemään omaa todellisuudentajuaan ja uskomaan, että hän itse on se vaikea tai syyllinen osapuoli.

Kaksoissidos ja ristiriitaisuus: Viestintä on rakennettu niin, että teit niin tai näin, teet aina väärin ja olet syypää kaikkeen."

FAKTA: minä en kirjoittanut mitään Raamatusta, vaan Jumalan Sanasta eli Jeesuksesta.

FAKTA: minä en opettanut mitään, vaan kirjoitin vaan, mitä Jumalan Sana eli Jeesus opettaa.

FAKTA: sinä tulkitsit Jumalan Sanan eli Jeesuksen opettavan matkimaan itseään.

Mainiota!

Sulle pitää siteerata, mitää SINÄ ITSE OLET KIRJOITTANUT:

Tää on hupaisaa!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Koeta kovemmin, taapero, kyllä siitä hyvä tulee!

• Anonyymi00005

Universalistiuskova on vapautettu tästä itseihailun perkeleestä

NYTHÄN ammuit itseäsi jalkaan. Eli itse---ihailet-- itseäsi, että ole ihaltavan vapaa arvostelemaan, oman mittasi mukaan sitä, mitä mittaat pakotetuksi.

vai tarkoititko adventistia- ja sapattia

• Anonyymi00008

Koherentti ulosanti näköjään vielä hakusessa...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      697
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      649
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      598
    5. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      46
      577
    6. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      556
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      548
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      182
      500
    Aihe