Suomen ongelma tyhmyys 1

Anonyymi-ap

Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.

Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.

Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.

– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.

Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa.

Samana iltapäivänä hän teki sosiaalisen median Threads-julkaisun tapahtuneesta. Hän sai tukea ja luki joukon samankaltaisia kokemuksia. Osassa kommenteista kuitenkin paheksuttiin imetystä julkisella paikalla.

– Surullisen paljon oli ihmisiä, joiden mielestä se on jotenkin hävytöntä, rietasta, ällöttävää.

3

55

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Imettäminen kaupassa on täysin sallittua ja julkisesti hyväksyttyä Suomessa.Oikeudet ja käytännötLuvallisuus: Kaupoissa ja muissa julkisissa tiloissa saa imettää vauvaa tarpeen mukaan.Ketjujen ohjeistukset: Esimerkiksi Prisma ja muut isot kauppaketjut vahvistavat, että imettäminen on niiden tiloissa sallittua.Yhteisön tuki: Asiantuntijoiden ja järjestöjen mukaan asenteet julki-imetystä kohtaan ovat pääosin myönteisiä.

• Anonyymi00002

Ite olin kymmenen vuotta myyjänä ja monemoista näin ja olen nähnyt . Jotkut ihmiset eivät vaan sovi myyjiksi . Olisivat hyviä jossain varastohommissa . Tietenkin virheit sattuu hyvillekin myyjille .

• Anonyymi00003

Myyjä oli aivan oikeassa. Jos on pakko imettää lasta kaupassa, niin rauhallisempi ja huomaamattomampi paikka löytyy. Tietenkin tulee olla kohtelias, eikä töykeä.

Ja sitten. Itkijänainen Sofia ei kestänyt tätä välikohtausta vaan siitä piti itkeä someen. Miten hän mahtaa kestää seuraavia hankaluuksia mitä elämässä tapahtuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      741
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe