Keskustelu on vain täysi-ikäisille

Tämän keskustelualueen sisältö ei sovi alaikäisille. Jatka vain, jos olet täyttänyt 18 vuotta.

SSRI - tabujen vaikutus kestokykyyn?

Onko kokemuksia SSRI-masennuslääkkeistä ja
kestokyvyn lisääntymisestä?

Itselläni Cipramil toi jonkin verran lisää
kestokykyä ja vähensi paikkojen herkkyyttä
jonkin verran.

Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia
joistakin SSRI-tabuista?
51370
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

No mä olen nainen ja multa SSRI vei seksihalut täysin. Kun lopetin käytön, oli aika totuttelu kun tuntui et aina panettaa ja himottaa ja kostuu...
Miehistä en tiedä.

Äänestä

Erittäin huonoja kokemuksia. Käytön aloitettua, kolmessa päivässä meni kyky saada orgasmi aivan täydellisesti. Lääkkeitä käytin puolitoista vuotta, mutta yli puolivuotta vielä sen jälkeenkin oli melkein mahdotonta saada orgasmi. Nyt olen ollut kolme vuotta ilman mitään lääkkeitä ja orgasmin saaminen on vieläkin erittäin hankalaa. Kunnollista tuntoa ei esimerkiksi pelkässä yhdynnässä meinaa saada vaikka vaimollani on erittäin tiukka pillu. Voisin naida vaikka koko yön putkeen, eikä siltikään tulisi. Masturboidessakin on hankala saada orgasmi, mutta rakastellessa se on ainoa keino saada itselle huippu.

Nauttikaa siitä kun saatte orgasmin, vaikka penis olisikin pikakivääri. Sen kanssa voi aina oppia elämään, mutta jos orgasmi katoaa kokonaan, sille ei pysty tekemään mitään.

Ennen lääkkeitä minulla ei ollut mitään vaikeuksia orgasmin tai erektion kanssa. Sain tulemaan aina silloin kun halusin. Viimeisimmät lääkkeet olivat sellaisia joita käytetään myös verenpaineen hoidossa. Ne heikensivät erektiota, mutta heti kun huomasin erektion heikentyneen, lopetin lääkkeiden käytön. Erektio palasi onneksi suurin piirtein ennalleen.

Tunnen muutaman miehen ja naisen joilla on myös ollut haluttomuus- sekä kyvyttömyysongelmia mielialalääkkeiden käytön kanssa. Tarkennettakoon että jokaisella ihmisellä jonka tiedän käyttäneen noita lääkkeitä, on ollut niiden kanssa ongelmia. Valitettavasti osa heistä on ollut sellaisiakin, etteivät he ole uskaltaneet mainita ongelmista lääkärille! Ilmeisesti on sitten suurempi häpeä kertoa tuollaisista ongelmista lääkärille kuin kärsiä loppuelämä lääkkeiden aiheuttamista ongelmista. :/

Jokaisella miehellä on kyvyt kertoman mukaan jäänyt heikentyneeksi, vaikka tilanne onkin vähän parantunut käytön lopettamisen jälkeen.

Naisilla on esiintynyt haluttomuutta ja yhdellä myös orgasmikyvyttömyyttä. Eräällä kertomansa mukaan erittäin aktiivisella naisella, väheni halut käytön aikana niin ettei seksiä tehnyt mieli lainkaan. Hän oli harrastanut masturbointiakin vain kaksi kertaa vuoden aikana. Käytön lopettamisen jälkeen kyvyt olivat kuitenkin palanneet lyhyessä ajassa ennalleen. Toisella oli halut pysyneet samanlaisina, mutta orgasmi oli kadonnut täydellisesti. Myös pissaaminen oli vaikeutunut niin ettei se onnistunut yleisissä vessoissa lainkaan vaikka hätä olisi ollut kuinka suuri tahansa. Kyvyt eivät ole hänen mukaansa palanneet ennalleen.

Eräät heistä ehdottivat sellaistakin että vääränlaisesta hoidosta voisi vaatia vahingonkorvausta. Tuollaiselle vahingolle on kuitenkin varmaan aika heikko mahdollisuus saada minkäänlaista korvausta :/ Suomalaisen hoidonhan ei pitäisi auttaa yhteen vaivaan ja vahingoittaa samalla toista!

Omasta kokemuksesta voisin neuvoa, että jos lääkäri tai psykologi ehdottaisi vielä sen ensimmäisen kuukauden jälkeen että käyttäisitte lääkkeitä jos vaikka ongelmat poistuisivat, niin vaatisitte lääkkeiden vaihtamista välittömästi. Tuo kuukauden takaraja kannattaa pitää ehdottomasti sen vuoksi kun noilla lääkkeillä on paha taipumus jäädä päälle vaikka käyttö lopetettaisiin. Älkää pilatko seksielämäänne jos vaihtoehtoja kerran on olemassa!

Äänestä
  • luettavaa! Olen käyttänyt Cipralexia jo pari vuotta ja seksielämäni on merkittävästi taantunut. Mielestäni erektion saamiseen lääke ole niinkään vaikuttanut, mutta orgasmia en tahdo enää helpolla saada.
    Olen luonnostani viriili mies, siksi tämä onkin ollut minulle vaikeaa.

    Äänestä

  • Moi Pertti!

    Olen kirjoittanut oman tarinani mm. tuonne:

    http://www.pelokkaat.net/phpbb2/viewtopic.php?t=1605

    Minulta SSRI-lääkkeet tuhosivat seksuaalisuuden täysin, eikä kukaan tunnu osaavan auttaa.

    Luulisi, että elämän pilaavasta lääkevahingosta saisi jostain korvauksia?! Itse tiedän kaksi muuta vastaavaa tapausta Suomesta, ulkomailta erään keskustelupalstan kautta kymmeniä.

    Voisitko Pertti antaa s-postiosoitteesi, olisi kiva vaihtaa ajatuksia. Ehkä saisimme koottua porukan, jolla voisi vaatia jotain kompensaatiota menetetystä seksuaalisuudesta?

    Parannuskeino voisi olla esimerkiksi dopamiiniagonisti yhdistettynä testosteroniin. Näyttää nimittäin siltä, että pysyvät sivuvaikutukset johtuvat dopamiiniaineenvaihdunnan häiriöstä ja hormonitoiminnan epätasapainosta.

    Äänestä

  • Markus kirjoitti:

    Moi Pertti!

    Olen kirjoittanut oman tarinani mm. tuonne:

    http://www.pelokkaat.net/phpbb2/viewtopic.php?t=1605

    Minulta SSRI-lääkkeet tuhosivat seksuaalisuuden täysin, eikä kukaan tunnu osaavan auttaa.

    Luulisi, että elämän pilaavasta lääkevahingosta saisi jostain korvauksia?! Itse tiedän kaksi muuta vastaavaa tapausta Suomesta, ulkomailta erään keskustelupalstan kautta kymmeniä.

    Voisitko Pertti antaa s-postiosoitteesi, olisi kiva vaihtaa ajatuksia. Ehkä saisimme koottua porukan, jolla voisi vaatia jotain kompensaatiota menetetystä seksuaalisuudesta?

    Parannuskeino voisi olla esimerkiksi dopamiiniagonisti yhdistettynä testosteroniin. Näyttää nimittäin siltä, että pysyvät sivuvaikutukset johtuvat dopamiiniaineenvaihdunnan häiriöstä ja hormonitoiminnan epätasapainosta.

    Olen ottanut useampia eri SSRI-nappeja, eikä orgasmia vaikeuttavaa vaikutusta ole juuri ollut muuta kuin ihan eka viikon aikana. Pikemminkin sanoisin käyneen päinvastoin: heppi heilahtaa iloisesti pystyyn pienestäkin stimuluksesta. Mutta voihan tuo olla pikemminkin depiksen väistymisen aiheuttamaa normalisoitumista...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


pikalähetti kirjoitti:

Onko kokemuksia SSRI-masennuslääkkeistä ja
kestokyvyn lisääntymisestä?

Itselläni Cipramil toi jonkin verran lisää
kestokykyä ja vähensi paikkojen herkkyyttä
jonkin verran.

Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia
joistakin SSRI-tabuista?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu